ano viem, ze tato tema tu uz bola 100x, ale potrebujem poradit s niecim, na com som nikdy realne nejazdil, preto by som potreboval erudovanu radu od skusenych, hlavne tych, co taketo bicykle jazdili (idealne stale jazdia).
manzelka a rozpocet dovolili, kupit mi novy bike. ja sa ale neviem stale rozhodnut, ci ist radsej do karbonoveho HT, alebo do hlinikoveho fullka. cena okolo 2500. Jazdim prevazne XC trate okolo 30-50km. Cize zdvihy 100-120 (130 je tiez este ok)
mam vsak skusenosti len z hlinikoveho HT, ktore je celkom tazke a to vyhadzovanie zo sedla a otrepany zadok a bolavy chrbat ma tak nejak uz nebavi. chcel som to riesit odpruzenou sedlovkou, ale zase koli zjazdom radsej teleskopku...
a vcul babo rad...
tvojamatka ty si kup full a nic neries, uplne chapem co myslis tym ze si aj na polnacke vyklepany ako rezen. Mam to rovnako. Ked som kupoval prvy seriozny bajk tiez som si povedal ze HT musi stacit. Do par mesiacov, predany, neznasal som ho.
Kenai mas celkom rozhlad a vyznas sa to nepopieram, ale zmier sa s tym ze nechce kazdy jazdit na ht a idealne s 3 prevodnikom. Dokonca existuju ludia , a je ich vela, ktori sa chcu na bajku proste len vozit. A nepotrebuju uzasne zlepsovat techniku na bajku ktory je komunikativnejsi a menej odpusta. A je uplne jedno ci to budes vo vlakne prizvukovat 3 ci 5x. A tie tliachy ze ked chces pohodlie tak sed na gauci...? k tomu sa ani netreba vyjadrovat.
Rovnako ako dnes malo kto hlada auto bez posilnovaca riadenia , lebo len bez neho mas ten skutocny kontakt s vozovkou a stane sa s teba naozajstny sofer. A nez niekto napise ze to je nieco uplne ine, nie, nieje. Pre cloveka ktory chce proste len bajk je to presne to iste.