a na tú merču by sa maybe už našiel aj discount alebo pozri staršie modely! ak sa má jazdiť 90% road tak je iste lepšia ako cross pričom čo prejde cyklokrosár - o tom potom!
second point of view: cross je v podstate slepá vetva marketingu, aby si najprv kúpil z blbosti ten a potom zistil, že potrebuješ buď XC/XM alebo cestný/CX bike
[ide o to, či je dievčina aj športovo orientovaná, alebo ju potrebuješ iba dostať do lokácií kde budete to oné a ešte pri tom aj dostanete kliešte tam ]
kurnik, niekto ma stastie na dievcatka, co jazdia na la pierroch, moje dievcatko bike vobec nechce , ale mozno na to idem zlou cestou kvality a nie cestou krasnej kvality...
second point of view: cross je v podstate slepá vetva marketingu, aby si najprv kúpil z blbosti ten a potom zistil, že potrebuješ buď XC/XM alebo cestný/CX bike
Ja zas tento nazov nezastavam. Toto je cisto rasisticky nazor vykonostneho, pozitkarskeho alebo kludne aj snobskeho cyklistu. Nie ze by som nebol rovnaky.
Ale existuje aj seda zona mezi Road/CX a MTB/xc/xm ci jak si to tam pisal.
A tou je commuting, trekingove kolo tam splna velmi dobru sluzbu. Moznost mat nosic blatniky velke kolesa a osvetlenie je pre niekoho vitana.Pre praveho bajkera sa to mozno zda ako marketing ale pre obycajneho cloveka na denne spolunazivanie je to dobra volba.
Akurat by som si u toho trekingaca ohlidal miesto na pneumatiky a vyberal taky ktory zvladne aj 2,1 gumy
Ja osobne by som ale siel do MTB 29ny, oceliaka s navarkami na vsetko vyssie spominane a volil pneumatiky podla pouzitia. tebe to nedovoli cena.
Pravda je ze na slovensku na commuting alebo nejaku cykloturistiku tie podmienku nebudu bohvieake a je to povazovane tymi "lepsimi" bajkermi za sockarenie. Ale nemusi mat kazdy zavodne ladene MTB na ktorom sa bude trapit kazdy den pri ceste do prace alebo mesta aby si o vikendu na tom mohol dat nejaky vyletik prevazne po asfalte alebo sotoline.
majiteľka sa nerada fotí...
stqeno: na to by som ti aj niečo napísal, ale na HD mi drieme už dlhšiu dobu článok s titulom "Zmena paradigmy" o tom ako je dnes obrašňovaný favorit ale aj trekingový bicykel ťažkým anachronizmom. Tie príkre súdy čo pripisuješ aj mne ("sockárenie" a pod.) nie sú celkom pravdivé, aj keď niekoho môže napadnúť aj to. Obrašňovanie phaseoutol hlavne čas a teda pokrok vo výzbroji a výstroji (a aj výkonnosti). Aj vo výškovom horolezectve sa prešlo od ťažkých expe k alpskému štýlu a nikoho to neserie - a kto spácha expe štýl tak buď na to nemá (výkonnostne, nie finančne - expedícia je vždy drahšia), alebo si vybral cieľ, na ktorý nedozrel čas a mimochodom aj dosť riskuje.
V podstate brašnárska cykloturistika je "iný svet" ako toto tu o čom spravidla píšeme...
Miťo: MTB miesto crossu schvaľujem - a keďže je to XC tak na ceste IMHO nepocíti takmer žiadnu ujmu.
No trochu som sa rozvasnil ale za tym si stojim trekingac ma zmysel aj dnes. Ja ho nemam, nema ho ani moja sestra ale jej MTB ma k nemu blizko a ver ze by jej zdaleka nebol proti srsti, dalej vedz to ze jazdi kazdy den do prace, do mesta, vsade. Obcas cez vikend si da nejaky okruh, nehovorim ze s brasnami, ale blatniky a osvetlenie sa niekedy hodi a nevadi jej resp vyzaduje to. Ma vzpriameny posed, neriesi odpruzenie na to ma 2,1 slicky,
Trosku vytrhavas veci z kontextu o brasnovani som nikde nehovoril len ze je dobre mat tu moznost mat aj navarky na nosic. Porovnavat horolezectvo a expedicnu cyklistiku tiez dost dobre nejde.
A zas sa na vsetko pozeras s toho hladiska vykonnostnej cyklistiky ktore som spomenul hned v prvej vete a zabudas na commuting teda ze vnima bike zaroven ako dopravny prostriedok ale aj nieco na com jej pohyb robi radost a dobre. Zaroven neriesi co ma pod zadkom pokial to do bodky splna co chce a funguje.
Ja by som sa tu mohol siahodlho rozpisovat preco si ludia kupuju fabie, kie a ine uniformne paskvily ktore neposkytuju vodicovi ziadnu spatnu vazbu ked si mozu kupovat sportaky kde citia kazdy kamienok kazdy naznak podklznutia pneumatiky, kde citit presne co sa deje s kolesami pri brzdeni a ktore niesu tak dementne preposilovane, kde je odozva na plyn priama a okamzita a nie opozdena aby nahodou vodic nieco nepobabral, kde spojka a brzdovy pedal kladu primerany odpor. To same by som mohol tiez rozvadzat u pseudo suv vs poriadne terenaky. Ale robit to nebudem pretoze ludia co tieto nakupne skatulky alebo pseudoSUV jazdia toto neriesia zaujima ich jedine ze to funguje, nevedia o tom a je to prakticke. Nezajima ich u toho ziadny zazitok ani pozitok z jazdy. bod A bod B. finito
Sory ale si ma vydrazdil som myslel ze pochopis hned co som myslel. Svojim intelektom na to mas.
a pokiaľ je dievčina vyššia, tak 165+, nebude asi ani treba riešiť ženský rám... Bubu ten babský Pell's... joj pomoooc... v noci nezaspíííím... TÁ FARBA!!!
Cross/treking nie je slepá vetva marketingu ani nič také. U nás sa na ňom jazdí menej, ale v iných krajinách je bežný. Chce to trochu tolerancie. Bicyklovanie, to nie je iba naháňanie sa po kopcoch, pre mnohých ľudí je bicyklovanie najmä spôsob dostania sa von, do prírody, bez potreby športovania a naháňania sa. Ak sa pohybuješ v prostredí MTB, tak samozrejme, že cross je ti cudzí, tak isto ako ľuďom, čo robia pohodovú cykloturistiku a bicyklovanie, je cudzie MTB. A nehovoria, že MTB je slepá vetva marketingu.
Moja žena vždy jazdila na MTB a moc ju to nebavilo. Potom si uvedomila, že do terénu chodí minimálne, pretože sa bojí ísť mimo dobrej cesty, tak sme jej kúpili krosovy bicykel a teraz ju bicyklovanie baví oveľa viac, ako predtým. Navyše zistila, že cross je pre ňu oveľa pohodlnejší a pohodovejší.
Miťo, tých 350 EUR nie je veľa, za to nič moc nekúpiš. My sme kúpili nejakú Meridu Crossway, druhú najlacnejšiu, v dámskom vyhotovení, myslím, že to bolo 369 EUR alebo tak nejako a som si vedomý, že skôr či neskôr budem niektoré komponenty meniť. Zatiaľ však najazdených iba pár stoviek kilometrov, ale úplna spokojnosť. Veľa dobrých skúseností máme aj s Trekom radu 7x00 FX, ale neviem, či sa aj ten najlacnejší (7100) dostane pod 350 EUR... Kolegyňa má nejakého Authora, dosť na ňom chodí a je tiež spokojná. Dôležité je kúpiť jej ženský rám, pre baby je to fakt rozdiel a väčšie pohodlie.
tuleník... ja viem, tá farba je zlá, ale možno sa babe bude páčiť... nie každý je zaťažený na neutrálne farby...
ja by som sa tiež porozhliadla po tých crossových bikoch... síce to nie je vždy dajaká imidžovka, ale farba nejazdí... ide o pohodlie,či sa mýlim?
ad ženský rám... nie je pravda... pánsky rám mi sedí lepšie ako dámsky a pritom nemám žiadnu mužskú postavu... ide tam skôr o sedlo a podobne prispôsobené veci na ženu,čo zabezpečujú komfort...a to sa dá obmeniť...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
cesta + ľahký terén by možno bol dobrý aj cyklokrosový bicykel - napr.
http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Kona_Jake_2009/5360039341/
http://www.merida.sk/prodej/cyclo-cross-3-09
a na tú merču by sa maybe už našiel aj discount alebo pozri staršie modely! ak sa má jazdiť 90% road tak je iste lepšia ako cross
second point of view: cross je v podstate slepá vetva marketingu, aby si najprv kúpil z blbosti ten a potom zistil, že potrebuješ buď XC/XM alebo cestný/CX bike
[ide o to, či je dievčina aj športovo orientovaná, alebo ju potrebuješ iba dostať do lokácií kde budete to oné a ešte pri tom aj dostanete kliešte tam
Toto si výstižne napísal, zastávam rovnaký názor.
Ale existuje aj seda zona mezi Road/CX a MTB/xc/xm ci jak si to tam pisal.
A tou je commuting, trekingove kolo tam splna velmi dobru sluzbu. Moznost mat nosic blatniky velke kolesa a osvetlenie je pre niekoho vitana.Pre praveho bajkera sa to mozno zda ako marketing ale pre obycajneho cloveka na denne spolunazivanie je to dobra volba.
Akurat by som si u toho trekingaca ohlidal miesto na pneumatiky a vyberal taky ktory zvladne aj 2,1 gumy
Ja osobne by som ale siel do MTB 29ny, oceliaka s navarkami na vsetko vyssie spominane a volil pneumatiky podla pouzitia. tebe to nedovoli cena.
Pravda je ze na slovensku na commuting alebo nejaku cykloturistiku tie podmienku nebudu bohvieake a je to povazovane tymi "lepsimi" bajkermi za sockarenie. Ale nemusi mat kazdy zavodne ladene MTB na ktorom sa bude trapit kazdy den pri ceste do prace alebo mesta aby si o vikendu na tom mohol dat nejaky vyletik prevazne po asfalte alebo sotoline.
Hehe, a môjho krásneho keby si videl!!! S ním musím jazdiť, aj keď sa mi niekedy nechce, je taký krásny, úžasný...
inac suhlas so stqenom
priklad
TYP: KELLYS SALAMANDER SILVER model 2008
http://www.bicykle-lust.sk/index.php?action=bike&pol=4
alebo MERIDA
http://www.merida.sk/prodej/juliet-tfs-300-v-09
stqeno: na to by som ti aj niečo napísal, ale na HD mi drieme už dlhšiu dobu článok s titulom "Zmena paradigmy" o tom ako je dnes obrašňovaný favorit ale aj trekingový bicykel ťažkým anachronizmom. Tie príkre súdy čo pripisuješ aj mne ("sockárenie" a pod.) nie sú celkom pravdivé, aj keď niekoho môže napadnúť aj to. Obrašňovanie phaseoutol hlavne čas a teda pokrok vo výzbroji a výstroji (a aj výkonnosti). Aj vo výškovom horolezectve sa prešlo od ťažkých expe k alpskému štýlu a nikoho to neserie - a kto spácha expe štýl tak buď na to nemá (výkonnostne, nie finančne - expedícia je vždy drahšia), alebo si vybral cieľ, na ktorý nedozrel čas a mimochodom aj dosť riskuje.
V podstate brašnárska cykloturistika je "iný svet" ako toto tu o čom spravidla píšeme...
Miťo: MTB miesto crossu schvaľujem - a keďže je to XC tak na ceste IMHO nepocíti takmer žiadnu ujmu.
Trosku vytrhavas veci z kontextu o brasnovani som nikde nehovoril len ze je dobre mat tu moznost mat aj navarky na nosic. Porovnavat horolezectvo a expedicnu cyklistiku tiez dost dobre nejde.
A zas sa na vsetko pozeras s toho hladiska vykonnostnej cyklistiky ktore som spomenul hned v prvej vete a zabudas na commuting teda ze vnima bike zaroven ako dopravny prostriedok ale aj nieco na com jej pohyb robi radost a dobre. Zaroven neriesi co ma pod zadkom pokial to do bodky splna co chce a funguje.
Ja by som sa tu mohol siahodlho rozpisovat preco si ludia kupuju fabie, kie a ine uniformne paskvily ktore neposkytuju vodicovi ziadnu spatnu vazbu ked si mozu kupovat sportaky kde citia kazdy kamienok kazdy naznak podklznutia pneumatiky, kde citit presne co sa deje s kolesami pri brzdeni a ktore niesu tak dementne preposilovane, kde je odozva na plyn priama a okamzita a nie opozdena aby nahodou vodic nieco nepobabral, kde spojka a brzdovy pedal kladu primerany odpor. To same by som mohol tiez rozvadzat u pseudo suv vs poriadne terenaky. Ale robit to nebudem pretoze ludia co tieto nakupne skatulky alebo pseudoSUV jazdia toto neriesia zaujima ich jedine ze to funguje, nevedia o tom a je to prakticke. Nezajima ich u toho ziadny zazitok ani pozitok z jazdy. bod A bod B. finito
Sory ale si ma vydrazdil som myslel ze pochopis hned co som myslel. Svojim intelektom na to mas.
a vôbec...vediete tu dosť silný offtopic... čo keby ste tu riešili čo tu chalana zaujíma?
k téme:z tých dvoch... asi sa prikláňam k meride... kukni ešte toto:
http://www.sportservis.sk/product/gt-avalanche-20-10231/
http://www.sportservis.sk/product/scott-aspect-50-8564/
http://www.sportservis.sk/product/pells-razzer-comp-lady-woman-6677/
http://www.sportservis.sk/product/trek-4500-wsd-woman-6520/
rieš kvalitu rámu prednejšie...komponenty sa ľahšie menia ako rám
Moja žena vždy jazdila na MTB a moc ju to nebavilo. Potom si uvedomila, že do terénu chodí minimálne, pretože sa bojí ísť mimo dobrej cesty, tak sme jej kúpili krosovy bicykel a teraz ju bicyklovanie baví oveľa viac, ako predtým. Navyše zistila, že cross je pre ňu oveľa pohodlnejší a pohodovejší.
Miťo, tých 350 EUR nie je veľa, za to nič moc nekúpiš. My sme kúpili nejakú Meridu Crossway, druhú najlacnejšiu, v dámskom vyhotovení, myslím, že to bolo 369 EUR alebo tak nejako a som si vedomý, že skôr či neskôr budem niektoré komponenty meniť. Zatiaľ však najazdených iba pár stoviek kilometrov, ale úplna spokojnosť. Veľa dobrých skúseností máme aj s Trekom radu 7x00 FX, ale neviem, či sa aj ten najlacnejší (7100) dostane pod 350 EUR... Kolegyňa má nejakého Authora, dosť na ňom chodí a je tiež spokojná. Dôležité je kúpiť jej ženský rám, pre baby je to fakt rozdiel a väčšie pohodlie.
ja by som sa tiež porozhliadla po tých crossových bikoch... síce to nie je vždy dajaká imidžovka, ale farba nejazdí... ide o pohodlie,či sa mýlim?
ad ženský rám... nie je pravda... pánsky rám mi sedí lepšie ako dámsky a pritom nemám žiadnu mužskú postavu... ide tam skôr o sedlo a podobne prispôsobené veci na ženu,čo zabezpečujú komfort...a to sa dá obmeniť...