http://www.sportservis.sk/product/gt-avalanche-10-disc-3860/
http://www.suncycle.sk/index2.php?nazov=TECNIC%20700&id=725&extra=9
momentalne za 24,792 SK
http://www.kaktusbike.sk/kona/?bike=17
mometalne za 22,398 SK
http://velosprint.sk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=224_357_362&products_id=8273
Cenove rozpatie je trocha vacsie, aj z dovodu, ze vlastne neviem, ci chcem dat az 25k. Rozhodnem sa podla reakcii.
Inak najazdil som toto leto cca 600km za 3 mesiace po MK, len pre obraz.
Vopred dakujem
posledný komentár: 14. 3. 2023 o 15:53
posledný komentár: 11. 5. 2011 o 6:59
Mne sa najviac páči LP, navyše vzduchová vidla sa ľahšie ladí. Aj je pomerne ľahký, aby si išiel k cca. 11 kg stačí vymeniť drôtové plášte za kevlarové (a si na 12 kg) a perspektívne ľahšie kolesá (druhé najlacnejšie polkilečko dole). Navyše rám je zo "sedemtisíckovej" rodiny Al zliatin a nie šesťtisíckový lacák.
S cenou to je ťažké, do 20 je to nic moc a už okolo 30 sa dá nájsť full "udržateľného charakteru":
http://www.kubicasport.eu/produkt/782/Haibike-Scream-SL/
dalo by sa mu niečo vytknúť, ale nenormálny "obhoz" za tú cenu
a na Slovensku asi bezkonkurenčne:
http://www.kubicasport.eu/produkt/778/Haibike-Edition-SL/
... full by som nejak neriesil...
Haibike som v BA nevidel, dovozca sídli v ZA.
okrem toho, ja sa niekedy necham ukecat na "rovinkatu" turu s mottom, radsej ist s niekym po hradzi na madare ako sam do hory...
EDIT:sorry za otazku o BA, slabo som cital...
A skutočné baby, čo za niečo stoja, to neriešia tiež.
Myslel som to inak, nikdy som na fulle nesiel, ale neplava to moc na rovinke? viem, ze mozes asi locknut, ale aj tak...
je tu niekde taká téma že aaaaaaaaaaaaaa... a v nej si skús nájsť mattov vianočný minuloročný príspevok keď sa ako ortodoxný HTčkár previezol na Zestym, AMku od Lapierre s OSTčkom - a to je 140ka zdvih!
ten LP 700 je uz uplne maximum, viac za bike zatial nedam.
Predstav si ten prvy prispevok s tym, ze tam namiesto 700 je 500ka http://www.suncycle.sk/index2.php?nazov=TECNIC%20500&id=726.
Co by si poradil potom?
(inak, mozu sa kludne aj otatni pridat do debaty
Tak toto vyznelo tak, ze vsetky ramy zo zliatiny radu 6000 su "sunky". Mnohe renomovane znacky vyrabaju svoje ramy vyhradne z tejto zliatiny (za vsetky menujem Cannondale). Naopak, velmi malo znaciek, ktore poznam "vari" svoje ramy zo zliatiny napr. 7005 (Kona).
Vo všeobecnosti ale tie 7xxx vyjdú lepšie, ak ich vie výrobca zohnať v rozumnej cene a množstve. A hlavne, 7xxx sú náročnejšie na tepelné spracovanie, ťažšie sa zvárajú. Pokiaľ viem, Cannondale používa 6061 a vlastnú zmes zvanú Optimo, a tá je zrejme príčinou, prečo sú o "chlp" drahšie - ono to bude dosť stáť, ak si niekde dávajú uvariť a vyvalcovať pár ton špeciality pre vlastnú potrebu. Pre Cannondale ale nie je nízka cena prioritou - koniec koncov Optimo nie je ich jediná "výlučnosť".
Zrejme si urobili na svojej technológii (ktorú ešte nemienia meniť - vo výrobe je vždy snaha držať existujúcu technológiu, a teda fixný kapitál, dokedy sa len dá) porovnateľné rámy z niekoľkých matrošov a trochu ich ponarážali potrhali podeformovali a hentak im to vychádza optimálne.
Ber fulla ak ta chyti MTB tak budes po nejakom case fulla.Ver mi hovorim z vlastnych skusenisti.
Zacal som ako kazdy z HT a potom som presiel na FULL so zdivhmy 120/100 mm jednocap (ten HAIBIKE je tiez jednocap ak sa nemylim) a teraz mam druheho fulla FSR 150/140 mm stvorcap.
Ono najlepsie je full s vyssimi zdvihmi a s ak chces jazdit AM/EN nie je odveci vidla s pevnou osou - ale tieto biky su v inej financnej kategorii.
Tak ci tak s tym HAIBIKE - zajizes ovela viac zabavy.full otvara nove moznosti pre jazdca dole kopcom ale aj hore kopcom je to lepsie ako na HT.
Pokial sa ja nemylim medzi 700ť 6061 je rozdiel v pomere scandia,hlinika horcika atd.
Do tohoto by som nechcel sprtat lebo sa v tom velmi nevyznam a pravdupovediac neviem ci turisticky biker bude poznat nejaky rozdiel jazdnych valstnosti ramu zo 7005 a zo 6061.
1) mam pocit, ze ste ma mozno trocha precenili v tom, co jazdim. Mam 28 a za sebou navrat na bike po 5tich rokoch. tuto sezonu (vlastne len leto) som odjazdil na 8-rocnom biku po GO (komplet hard).
2) jednak pre mna prechod na kvalitny HT bude super zmena a jednak vlastne neviem, ci buduci rok odjazdim tolko aby som si uzil aspon bike za 20 k nie to este za 30k.
3) lepsi pocit budem mat z kvalitneho HT ako z menej kvalitneho fulla.
4) aj tak neviem ako by som sa dostal k tomu haibiku - cez net ani v ZA kupovat nebudem.
Co vy na to?
rozdiel pocítiš hlavne na ušetrenej hmotnosti, a môžu to byť až stovky gramov
niečo sa mi donieslo, že niektoré zo zliatin nemajú v láske ani hydroforming... ale zas je to na výrobcovi aby prototypy poriadne potrápil a pustil do predaja to, čo mu vyjde optimálne
skandium pri jeho dosť vysokej cene sa do bežných zliatin nepridáva, ale zbežne som pozeral že sa vyskytuje v 6xxx aj 7xxx radách... a na mechanických vlastnostiach sa prejaví dosť výrazne, zas nejakých pár desiatok až sto g dole... len je otázka, či sa to oplatí za tie prachy... inak nárast ceny samozrejme nezodpovedá cene prísady, ale aj výpalnému za to, že sa im ju tam uráčilo dať...
Wladix:
ja mám o 9 viac a minulý rok som sa po 5 rokoch posadil na bike, navyše to bol "presad" zo žiletky na MTB - to bolelo! no a rok uplynul a ako vidíš, upgradujem...
za rok ZATIAĽ najazdených 2k km a nebyť bahnitej zimy mohlo byť aj lepšie...
ten Haibike je asi suterén z toho, čo sa ako-tak oplatí kúpiť (jednočap nebudiaci dôveru - ale majú aj lepšie a navyše by sa k tomu mal vyjadriť niekto, kto to mal pod riťou, lebo zdanie z obr. môže klamať), ale taký Nerve XC od Canyonu za cca. 1000 EUR, to rozhodne nie je menej kvalitný full... tohtoročné modely síce UŽ nie sú - a budúcoročné EŠTE nie sú (ono aj to závisí od konkrétneho modelu) - ale ako tu správne poznamenal Kiri, vyzerá to, že na tomto modeli okrem zvýšenia zdvihu na 120/120 ešte prepracovali zadnú stavbu aj smerom aby ešte lepšie potláčala nežiadúce správanie pri šliapaní...
Nemám bariéru ani voči netu (u Canyonu jediná možnosť) ani voči vycestovaniu (keď mattovi dorazí kontraband zo Slimákožrútska, vyrážam do Partizánskeho)... bike je najlepšie vyskúšať naživo.