Čo je lepšie vylepšiť starý bike a dať si tam komponenty podľa predstáv alebo zháňať lepší nový bike? rozpočet 1000eur. Mám merida big Nine 100 dva roky starú.
Tak jasné že vyhovuje len by to chcelo lepšie brzdy, prehadzovačku už dáku lepšiu, treba vymeniť kazetu (aspoň 10 kolečko) + reťaz potom treba vymeniť aj prehadzovače a neposlednom rade by som rád prijal poriadnu vidlu vzduchovú rock shock alebo fox len neviem či sa to oplatí vrážať peniaze to takéhoto biku.. Jazdím 80% cesty a 20% terén ale nepohrdnem ani rýchlejším zjazdom.. No skôr to je všetko také rekreačné resp cykloturistika.. premýšľal som nad sadou x9 od SRAMU alebo XT od SHIMANO len neviem či to je dobrá voľba.. Mám 196 cm a 100 kg tak ten bike musí aj niečo niesť.. za dva roky mám najazdených cca 3000km.. Za všetky rady a poznatky vopred ďakujem.. (y)
Ja som postupne isiel do bazarovej XTR na 3x9 a vpredu mam XT, kedze XTR som narychlo nezohnal. A nemozem na to povedat zleho slova.
Ale skusme Ti to zhrnut financne a uvidis:
Kazeta XT - nova okolo 40€
Retaz KMC - do 20€
Packy XT - 70€ presmyk XT okolo - 25€
Prehadzovacka - okolo 50€
VIdlica - tu velmi zalezi co chces - ja som bral novu foxu za 305€, aj ked bez remote. Dala sa lacnejsia RockShox, ale ta mi moc nesadla.
Nebral som v uvahu kluky - neviem v akom stave mas tie co tam mas.
Celkom za nejakych 500€ aj s postovnym a instalacnym materialom.
Byt tebou, tak pozvolna riesim aj brzdy - SLX za 100€ a mozno sa porozhliadnem po kolesach - keby sa nieco dobre vyskytlo.
Vsetky komponenty co som uvadzal boli nove z bike-discount.de. Okrem brzd, ktore som myslel z bicycles.sk
Za 600€ mas velmi slusne NOVE komponenty a ked hovoris o turistike, tak asi az tak moc gramy nenahanas. keby si chcel setrit, tak SLX tiez beha velmi pekne a je lacnejsia.
Ďakujem asi to bude lepšie riešenie ako kúpa nového biku ktorý aj tak nebude spĺňať požadované priority..
Tak prioritu by som dal najskôr na tú kazetu a prehadzovačku z dobrou reťazou (lebo už to je vybehané nakoľko som nevymenil reťaz keď bolo treba) a brzdy poriadne s výborným brzdným účinkom že keď to zatlačím tak to bude brzdiť poriadne (taká malá úchylka od mladosti).. a tá vidla kľuky kolesá náboje prešmykovač to všetko ešte chvíľu počká..
A ešte otázka na prevod 3x10 aká prehadzovačka by bola vhodná? A čo znamená pri prešmykovači horný a dolný ťah? resp ako to funguje??
Kolesá sú pre mňa veľký otáznik - sám som sa s nimi vytrápil a nakoniec som asi skončil na jazdených roval Trail 29". Ale pokiaľ nemáš pevné osky ako ja, tak by to až také Zložité nemalo byť.
Otázka ešte je, že prečo vlastne chceš XT na turistické jazdenie.
A prečo 3x10 a nie 3x9, ktorá by mohla byť lacnejšia a rozsahom by mala byť dostačujúca a nemusel by si hneď meniť aj páčky a radšej ísť do bŕzd
Tak viac menej chcem už niečo poriadne keď to už idem meniť.. niečo s čím budem spokojný a bike pôjde tak ako má.. Nech ma radosť z jazdenia a nie trápenie a nervy keď niečo "puká šúcha vrzgá" predstava bola 3x10 a dáke poriadne brzdy.. ale ďakujem za všetky názory.. kolesá som zatiaľ neriešil tie čo tam sú teraz sú zatiaľ postačujúce..
Neviem ako riesis bezny servis, ale pises, ze si nemenil ani retaz ked si mal. Ak biku nedoprajes zakladny servis, tak ani XT alebo X9 nezabezpeci, ze nic "nepuka nesucha nevrzga".
No servis bol v záruke na prehliadky no máme tu takého "odborníka" že mi nedoporučil výmenu reťaze keď bolo treba tak som si povedal že to už dojazdím s tým že potom to vymením za niečo lepšie a zmením aj servismanna
SLX brzdy su fajn, keby si chcel viac, tak mozes dokupit nejake ice-tech platnicky, alebo rovno ice tech kotuce. Pre zaciatok a na bezne jazdenie originalne platne stacia. http://www.bicycles.sk/shop/brzdy/kotucove/kotucova-brzda-shimano-br-m675-slx/2826/
Pripadne, keby si chcel trosku viac za maly financny rodiel, tak si zozen sroub na freestroke - ono to vie trochu zmenit chod, co bolo nieco co mi chybalo. A mna stal tusim 2€.
Myslím, že na rekreačné jazdenie a spomínané najazdené kilometre by stačilo aj deorečko, ktoré je podstatne lacnejšie ako napr. xt alebo x9. kľudne aj brzdy a pokiaľ jazdíš prevažne cestu, tak podľa mňa nemá zmysel vyhadzovať zbytočne peniaze za vyššie modely, maximálne slx čo sú už veľmi slušné brzdy a stoja okolo 100 € + kotúče. Vidlicu by som menil pokiaľ ti pôvodná vyslovene nesedí, kedže jazdíš viac cestu. Ten tvoj limit 1000€ je asi zbytočne vysoký a myslím že v pohode by si za zmestil aj do 500 (s novou vidlicou) a na tvoje jazdenie to bude aj tak veľmi slušné
Ak sa velmi nestaras o bike, tak odporucam skor Shimano ako Sram. O Srame je zname ze vyzaduje trochu vacsiu starostlivost a teda vydrzi menej. Neviem, co je na tom pravdy, mam SLX/XT aj X9 a spokojny som s oboma. Ale ja sa o biky staram.
Osobne si myslim ze by ti stacila SLX vybava, nie len pohon ale aj kluky, brzdy. Cenovo je prijatelna a je naozaj odolna. Jedina nevyhoda je ze je trochu tahsia ako XT, ale pokial negramaris moze ti to byt jedno.
Ale rozdiel medzi deore a SLX brzdami je 5€ na jednu stranu. Pri tejto sume sa neoplati brat deore.
A zbytok dielov kludne aj deore - mam na starsej verzii najazdenych zopar tisic km a fungovala ako hodinky.Potom som to predal s bikom. (nizsie ako Deore by som uz ale rozhodne nebral)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Nikto nevie, co jazdis a co planujes jazdit. Ja som upgradoval stary bike tak dlho, az kym som nekupil novy ram podla predstav a neprehadzal to tam.
Ale skusme Ti to zhrnut financne a uvidis:
Kazeta XT - nova okolo 40€
Retaz KMC - do 20€
Packy XT - 70€ presmyk XT okolo - 25€
Prehadzovacka - okolo 50€
VIdlica - tu velmi zalezi co chces - ja som bral novu foxu za 305€, aj ked bez remote. Dala sa lacnejsia RockShox, ale ta mi moc nesadla.
Nebral som v uvahu kluky - neviem v akom stave mas tie co tam mas.
Celkom za nejakych 500€ aj s postovnym a instalacnym materialom.
Byt tebou, tak pozvolna riesim aj brzdy - SLX za 100€ a mozno sa porozhliadnem po kolesach - keby sa nieco dobre vyskytlo.
Vsetky komponenty co som uvadzal boli nove z bike-discount.de. Okrem brzd, ktore som myslel z bicycles.sk
Za 600€ mas velmi slusne NOVE komponenty a ked hovoris o turistike, tak asi az tak moc gramy nenahanas. keby si chcel setrit, tak SLX tiez beha velmi pekne a je lacnejsia.
Tak prioritu by som dal najskôr na tú kazetu a prehadzovačku z dobrou reťazou (lebo už to je vybehané nakoľko som nevymenil reťaz keď bolo treba) a brzdy poriadne s výborným brzdným účinkom že keď to zatlačím tak to bude brzdiť poriadne (taká malá úchylka od mladosti).. a tá vidla kľuky kolesá náboje prešmykovač to všetko ešte chvíľu počká..
A ešte otázka na prevod 3x10 aká prehadzovačka by bola vhodná? A čo znamená pri prešmykovači horný a dolný ťah? resp ako to funguje??
1. vidlica,
2. kolesá,
------------
3. pohon,
4. brzdy,
5. zvyšné komponenty.
Aby to malo zmysel, hlavu a pätu. Darmo budeš mať radenie XTR, keď budeš roztáčať 2-kilogramové kolesá.
Otázka ešte je, že prečo vlastne chceš XT na turistické jazdenie.
A prečo 3x10 a nie 3x9, ktorá by mohla byť lacnejšia a rozsahom by mala byť dostačujúca a nemusel by si hneď meniť aj páčky a radšej ísť do bŕzd
http://www.bicycles.sk/shop/brzdy/kotucove/kotucova-brzda-shimano-br-m675-slx/2826/
Pripadne, keby si chcel trosku viac za maly financny rodiel, tak si zozen sroub na freestroke - ono to vie trochu zmenit chod, co bolo nieco co mi chybalo. A mna stal tusim 2€.
BTW: ja mam nieco vyse 130 kil a brzdia naozaj dobre.
Osobne si myslim ze by ti stacila SLX vybava, nie len pohon ale aj kluky, brzdy. Cenovo je prijatelna a je naozaj odolna. Jedina nevyhoda je ze je trochu tahsia ako XT, ale pokial negramaris moze ti to byt jedno.
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-xc32-tk-soloair-29-100-disc-black-108755/wg_id-8720
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-30-gold-tk-29-solo-air-120-tapered-black-111191/wg_id-8722
Teda pocitam, ze ma kolesa na bezny rychloupinak a nie na pevnu os.
Ale rozdiel medzi deore a SLX brzdami je 5€ na jednu stranu. Pri tejto sume sa neoplati brat deore.
A zbytok dielov kludne aj deore - mam na starsej verzii najazdenych zopar tisic km a fungovala ako hodinky.Potom som to predal s bikom. (nizsie ako Deore by som uz ale rozhodne nebral)
Kolesá sú na rýchloupínaky..
a tie brzdy? Dajme tomu do 180 euro s kotúčmi dačo od Shimano alebo Sram resp avid z nabehom skôr takým kúsavým ako z plynulým