skúsim sa aj ja pripojiť so svojim postrehom k danej veci.
Mažem výhradne silikonovým sprejom, ktorý nastriekam na hrubo očistené nohy. Po nastriekaní prstom obehnem nohy dookola aby sa dostal podla možností všade a niekolko krát pomaly zatlačím vidlu do zdvihu. Na olej sa nabalí bordel z okolia gufera a na nohe zostane bordelový krúžok. Ten utriem a postup zopakujem, pokial nezostane olejový krúžok čistý. Utrieť a hotovo.
Silikon je hustý a vynikajúco sa naviaže na bordel, ktorí vyberie aj spod gufera, takže dosť podstatne chráni opotrebovanie vidly.
Žial nenapadlo ma fotiť pri výmene oleja, ale po ročnej prevádzke cez 2500km aj v zime (sneh, blato) do -8°C, je olej čistý a pod guferami som nenašiel žiadne známky opotrebenia, alebo špiny = pokus úspešný.
V žiadnom prípade takéto experimenty s dlžkou prevádzkovej údržby nedoporučujem a môže to viesť k zničeniu vidly! Na blbosti som tu ja
O vidlu sa treba starať pravidelne a s láskou. Ona sa za to odmení spolahlivosťou a množstvom zážitkov z jazdy.
tak co pokazim tym mojim olejom na vidle ? rozlepta mi tie stieracie kruzky? este ze ma niekto upozornil
hovorím o čistom silikonovom oleji v spreji a mojom zistení ....
kludne si maž čím chceš, ked si o tom presvečený, ale oleje s nejasným pôvodom by som na vidlu radšej nepoužíval.
najlepší servis je žiadny .... a potom sa nediviť.
mám kamaráta, ktorí chcel doniesť Rebu na servis (asi pol roka to nosil) s tým že chodí cca 2cm (vyskúšal som si v lese) našťastie to nedoniesol.
Vidlu som videl v servise a bolo mi povedané, že z nej vyliali vodu ... nohy v oblasti gufier a vrchného púzdra zoškrabané až na kov, hlboké ryhy, vnútrajšok hrdzavý v skratke, vidla na zahodenie.
príčina? jazdenie a vôbec žiaden servis. K tomu sa pridalo umývanie wapkou a dielo skazy dokonáno jesť
Na mazanie noh ja asi najvhodnejsi Flouropolymer. Je to nieco ako "tekuty teflon" http://www.enduroforkseals.com/id79.html U nas je to ale problem zohnat. Vyrobcovia vidlic odporucaju Teflon alebo olej do vidlic.
Ja uz dlho pouzivam original RockShox. Vzdy mi daco zostane po vymene oleja.
Teflon sa dokáže naviazať na materiál až pri dosť vysokej teplote, takže na bike nieje až taký vhodný. Okrem toho materiál musí byť čistý bez povrchových úprav, čo v prípade nitridu, laku ... nebude fungovať určite. Marketing pomáha .... TF2 používam len ak čistím pedále a čapy presmykača.
Ale o tom by nám mohol niekto vhodnejší porozprávať (alchymista)
ešte k návodu vo vele ... je tam uvedené Nečistoty na kluzácích a kolem těsnění důkladně otřeme suchým a čistým hadrem. Nikdy!!! Handričkou sa ich nechytať ked sú spinavé. Len sa bordel zatlačí dovnútra a nezvratný proces deštrukcie môže začať.
Nastriekať prepružiť a utrieť bordel z nohy. On vylezie spod gufera sám. Až po tomto kroku sa dá utrieť gufero od prebytočného oleja. Skôr sa len dostane dovnútra bordel.
Niekto má paniku, ked zbadá na gufere náznak oleja. V tom prípade je jasné, že gufero nejde na sucho, je mazané, má vinikajúce klzné vlastnosti (malý odtrh) a ešte taká maličkosť .... nakolko olej ide smerom von, tak je 100% garancia že pod gufero sa nedostane žiadny bordel. Samozrejme s mierou, nie že otočím bike a vyteče.
to tomcad: áno je to jedno z najlepších možností, ale pri tej cene by som očakával vyššiu životnosť (malé balenie za tú cenu) .... dá sa zohnať tu ... vyskúšané a okolo teflonu to ani nechodilo
pomer cena/výkon zase vyhráva Silikon.
to s tým "naviazaním sa na materiál" je zložitejšie, úplne stačí ak sa teflonové šupinky na materiáli "prednostne naorientujú" a je to...
aj "teflonové" mazivá obsahujú rôzne matrice v ktorých je ten teflon dispergovaný, a najčastejšie práve silikónový olej - príčina je jednoduchá, teflon je teplostály do cca. 900 °C, tak ho nebudem "rozmixovávať" v oleji ropného pôvodu, ktorý mi pri 160-250 °C začne horieť, ak mám poruke silikónový olej, ktorý si pri 400 °C pokojne bahní a to je viacmenej zloženie TF-2, ak si dobre pamätám
"Flouropolymer" je iba marketingovo-zastierací názov "nejakého" lubrikantu na báze "niečoho" fluórovaného, lebo je to všeobecné pomenovanie pre akýkoľvek polymér na báze fluóru (vrátane vysokomolárneho PTFE, ktorý je všetko len nie tekutý )
Roman k tvojmu postupu utierania mám jednu modifikejšn - utieram mäkkým sracákom a najprv zotriem hrubú nečistotu SMEROM HORE, na guferá nesiaham, a potom streknem olej, prepružím a zotriem ako ty, prípadne aj opakovane
najlepší servis je žiadny .... a potom sa nediviť.
mám kamaráta, ktorí chcel doniesť Rebu na servis (asi pol roka to nosil) s tým že chodí cca 2cm (vyskúšal som si v lese) našťastie to nedoniesol.
Vidlu som videl v servise a bolo mi povedané, že z nej vyliali vodu ... nohy v oblasti gufier a vrchného púzdra zoškrabané až na kov, hlboké ryhy, vnútrajšok hrdzavý v skratke, vidla na zahodenie.
príčina? jazdenie a vôbec žiaden servis. K tomu sa pridalo umývanie wapkou a dielo skazy dokonáno jesť
Aj ja mam takeho kamarata. Toto je jeho druhy SID. Tento mu vydrzal necely rok. Vylial som od tial poldeci vody, klzne puzdra, vnut. nohy po smrti. Predosly Sid dopadol rovnako. Mazanie/udrzbu biku neriesi. Len jazdi. A k teme, sice som to uz pisal v niekolkych podobnych, ja pouzivam vyhradne silikonovy olej Silkal 93 od Coyote. Nic lepsie som zatial nenasiel. Teflon sa mi lepsi nezdal..
bikenur: nádhera .... moooc pjeknéé .... tiež používam Silkal od Coyote ...
tuleník: ja utieram papierovými utierkami
ak by mal niekto záujem o najlepšie mazanie vnútorností vidly, kde sa krúžky budú pohybovať bez odporu, ***** odtrh .... na 90% sa to nachádza u vás doma. Neveríte? ide o SAVO. Blbý chlor ma také ***** mazacie vlastnosti, že vidla sa bude správať akoby ani nemala guferá a chodila na guličkovom ložisku. Má to ale malinký háčik. Rýchlo viaže vodu a žerie tesnenia.
Vyskúšal som si jeden výjazd (Splice) na takejto úprave .... to bolo to pravé maslo, po ktorom tak túžim, ale urobiť to s normálnymi olejmi je nemožné. Ako referenčné hodnoty poslúžil aj jeden výjazd a po dojazde okamžité vyčistenie ....
ja som raz moju rstcku namazal hydraulickym olejom a islo to ovela lepsie , ale na novej vidlici to uz nechcem skusat
Hydraulicky olej Madit OT HP32 sa moze pouzit na mazanie olejovej vidlice. Mal som ho v niekolkych. RS aj Marzocchi. V Z1 som ho mal 2 roky. Viskozitou moze byt niekde medzi 7.5W a 10W. Vidlice nijako neposkodil ani po roku a je pomerne lacny.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Mažem výhradne silikonovým sprejom, ktorý nastriekam na hrubo očistené nohy. Po nastriekaní prstom obehnem nohy dookola aby sa dostal podla možností všade a niekolko krát pomaly zatlačím vidlu do zdvihu. Na olej sa nabalí bordel z okolia gufera a na nohe zostane bordelový krúžok. Ten utriem a postup zopakujem, pokial nezostane olejový krúžok čistý. Utrieť a hotovo.
Silikon je hustý a vynikajúco sa naviaže na bordel, ktorí vyberie aj spod gufera, takže dosť podstatne chráni opotrebovanie vidly.
Žial nenapadlo ma fotiť pri výmene oleja, ale po ročnej prevádzke cez 2500km aj v zime (sneh, blato) do -8°C, je olej čistý a pod guferami som nenašiel žiadne známky opotrebenia, alebo špiny = pokus úspešný.
V žiadnom prípade takéto experimenty s dlžkou prevádzkovej údržby nedoporučujem a môže to viesť k zničeniu vidly! Na blbosti som tu ja
O vidlu sa treba starať pravidelne a s láskou. Ona sa za to odmení spolahlivosťou a množstvom zážitkov z jazdy.
este ze ma niekto upozornil
hovorím o čistom silikonovom oleji v spreji a mojom zistení ....
kludne si maž čím chceš, ked si o tom presvečený, ale oleje s nejasným pôvodom by som na vidlu radšej nepoužíval.
postup ako pise Roman
postup ako pise Roman
teflonovy sa na vidly neodporuca, radsej silikonovy - ten je asi najlepsi
http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/bezna- ... ladky-chod
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-vidlic/
na mazanie silikonovy, teflonovy olej
nie oleje na sijacie stroje za 10 korun ani WD 40 http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=11790
mám kamaráta, ktorí chcel doniesť Rebu na servis (asi pol roka to nosil) s tým že chodí cca 2cm (vyskúšal som si v lese) našťastie to nedoniesol.
Vidlu som videl v servise a bolo mi povedané, že z nej vyliali vodu ... nohy v oblasti gufier a vrchného púzdra zoškrabané až na kov, hlboké ryhy, vnútrajšok hrdzavý v skratke, vidla na zahodenie.
príčina? jazdenie a vôbec žiaden servis. K tomu sa pridalo umývanie wapkou a dielo skazy dokonáno jesť
Ja uz dlho pouzivam original RockShox. Vzdy mi daco zostane po vymene oleja.
Ale o tom by nám mohol niekto vhodnejší porozprávať (alchymista)
ešte k návodu vo vele ... je tam uvedené
Nečistoty na kluzácích a kolem těsnění důkladně otřeme suchým a čistým hadrem. Nikdy!!! Handričkou sa ich nechytať ked sú spinavé. Len sa bordel zatlačí dovnútra a nezvratný proces deštrukcie môže začať.
Nastriekať prepružiť a utrieť bordel z nohy. On vylezie spod gufera sám. Až po tomto kroku sa dá utrieť gufero od prebytočného oleja. Skôr sa len dostane dovnútra bordel.
Niekto má paniku, ked zbadá na gufere náznak oleja. V tom prípade je jasné, že gufero nejde na sucho, je mazané, má vinikajúce klzné vlastnosti (malý odtrh) a ešte taká maličkosť .... nakolko olej ide smerom von, tak je 100% garancia že pod gufero sa nedostane žiadny bordel. Samozrejme s mierou, nie že otočím bike a vyteče.
to tomcad: áno je to jedno z najlepších možností, ale pri tej cene by som očakával vyššiu životnosť (malé balenie za tú cenu) .... dá sa zohnať tu ... vyskúšané a okolo teflonu to ani nechodilo
pomer cena/výkon zase vyhráva Silikon.
aj "teflonové" mazivá obsahujú rôzne matrice v ktorých je ten teflon dispergovaný, a najčastejšie práve silikónový olej - príčina je jednoduchá, teflon je teplostály do cca. 900 °C, tak ho nebudem "rozmixovávať" v oleji ropného pôvodu, ktorý mi pri 160-250 °C začne horieť, ak mám poruke silikónový olej, ktorý si pri 400 °C pokojne bahní
"Flouropolymer" je iba marketingovo-zastierací názov "nejakého" lubrikantu na báze "niečoho" fluórovaného, lebo je to všeobecné pomenovanie pre akýkoľvek polymér na báze fluóru (vrátane vysokomolárneho PTFE, ktorý je všetko len nie tekutý
Roman k tvojmu postupu utierania mám jednu modifikejšn - utieram mäkkým sracákom
mám kamaráta, ktorí chcel doniesť Rebu na servis (asi pol roka to nosil) s tým že chodí cca 2cm (vyskúšal som si v lese) našťastie to nedoniesol.
Vidlu som videl v servise a bolo mi povedané, že z nej vyliali vodu ... nohy v oblasti gufier a vrchného púzdra zoškrabané až na kov, hlboké ryhy, vnútrajšok hrdzavý v skratke, vidla na zahodenie.
príčina? jazdenie a vôbec žiaden servis. K tomu sa pridalo umývanie wapkou a dielo skazy dokonáno jesť
Aj ja mam takeho kamarata. Toto je jeho druhy SID. Tento mu vydrzal necely rok. Vylial som od tial poldeci vody, klzne puzdra, vnut. nohy po smrti. Predosly Sid dopadol rovnako. Mazanie/udrzbu biku neriesi. Len jazdi.
snad nemaju servisaci pred sebou taku hrozu aj po rozobrati mojej tory
tuleník: ja utieram papierovými utierkami
ak by mal niekto záujem o najlepšie mazanie vnútorností vidly, kde sa krúžky budú pohybovať bez odporu, ***** odtrh .... na 90% sa to nachádza u vás doma. Neveríte? ide o SAVO. Blbý chlor ma také ***** mazacie vlastnosti, že vidla sa bude správať akoby ani nemala guferá a chodila na guličkovom ložisku. Má to ale malinký háčik. Rýchlo viaže vodu a žerie tesnenia.
Vyskúšal som si jeden výjazd (Splice) na takejto úprave .... to bolo to pravé maslo, po ktorom tak túžim, ale urobiť to s normálnymi olejmi je nemožné. Ako referenčné hodnoty poslúžil aj jeden výjazd a po dojazde okamžité vyčistenie ....
Hydraulicky olej Madit OT HP32 sa moze pouzit na mazanie olejovej vidlice. Mal som ho v niekolkych. RS aj Marzocchi. V Z1 som ho mal 2 roky. Viskozitou moze byt niekde medzi 7.5W a 10W. Vidlice nijako neposkodil ani po roku a je pomerne lacny.