http://www.coolbike.sk/produkt/felt-qx-70-2012-55-cierna
http://www.coolbike.sk/produkt/atacama-sport-x70-2013-s-cierna
http://www.coolbike.sk/produkt/ghost-cross-1300-2013-53-cierna
http://www.coolbike.sk/produkt/giant-roam-4-2012-l-cierna
http://www.bicykle.eu/eshop/bicykle/krosove-panske/ctm/ctm-bora-2-0-modra-2012.html
http://www.bicykle.eu/eshop/bicykle/krosove-panske/ctm/ctm-elite-1-0-modry-2013.html
http://www.bicykle.eu/eshop/bicykle/krosove-panske/ctm/ctm-elite-2-0-modra-2012.html
posledný komentár: 27. 6. 2013 o 12:40
Potom si treba položiť otázku, či kúpiť šrot za 400 alebo ozaj fajn bicykel za takmer 500.
Ak by vyhral ten ozaj fajn bicykel, tak http://www.individual-bike.sk/detail/68866/bicykel-amulet-route-55-cierny/cat/2297 / http://www.individual-bike.sk/detail/68867/bicykel-amulet-route-55-biely/cat/2297 (neviem aká farba a aké veľkosti sú dostupné, treba napísať).
A z toho výberu jednoznačne CTM Elite 2.0.
Felt nie kvôli vidlici a celkovo je výbava nič extra. Ghost je tiež výbavou slabota, navyše za tú cenu 409€ je len jedna veľkosť dostupná, neviem či by sadla.
Pre porovnanie NCX-D vidlica váži tak o 700-800g menej.
Zvyšok výbavy má stále horší ako napr. to CTM alebo ako ten Amulet, dalo by sa na tom samozrejme voziť, len výhodný ten bicykel nie je ani po tej zľave.
Amulet má lepšie kľuky, CTM má lepšie náboje... Amulet má lepšiu prehadzovačku, CTM má lepšie doplnky (riadítka, predstavec, sedlovka...).
Ak sadne veľkosť, tak pokojne zober to CTM-ko, za tú cenu je to veľmi dobrá voľba.
http://starbike.sk/shop/gt-transeo-2-0-2013/
http://www.specialized.com/sk/cs/bikes/multi-use/crosstrail/crosstrailsportdisc#specs
mne sa pozdáva aj tento Giant, so sľavou by bol za podobnú cenu ako GT...
http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/roam.1.disc/13997/63914/#specifications
a este dvaja nemci proti predoslym americanom... ale ze vraj americania maju lepsie geometrie...
http://cubebikes.sk/2013/curve-pro-grey/
http://www.feltbicykle.sk/katalog/qx-panske/felt-qx90d
ktory z nich je podla vas najlepsia volba? Vdaka
Američania majú lepšie geometrie? Tu máš odkaz na ten obrázok bez loga mtbiker http://abload.de/img/geogeo7ssx8.png , môžeš si to vytlačiť, zobrať na predajňu a poprosiť ich nech zakrúžkujú tie americké prvky geometrie a porovnajú ich s neamerickými.
Tabuľka obsahuje údaje z:
http://www.ctm.sk/model/cross/elite-2-0/
http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/roam.1.disc/13997/63914/#geometry
http://cubebikes.sk/2013/curve-pro-grey/
http://www.feltbicykle.sk/katalog/qx-panske/felt-qx90d
http://www.gtbicycles.cz/kola-2013-cross-transeo2?selected=geometry
http://www.specialized.com/sk/cs/bikes/multi-use/crosstrail/crosstrailsportdisc#geometry
Vybral som tam veľkosti okolo hodnoty 50cm sedlovej trubky, pri GT-čku som musel pridať ešte jednu veľkosť aby dĺžka dosiahla hodnotu porovnateľnú s menšími veľkosťami iných značiek. Aj pri Felte by sa to hodilo, ale nechcelo sa mi už.
Specialized, Cube, Giant má slabú vidlicu.
GT má najlepšiu vidlicu a celkom OK vyváženú výbavu.
Felt, Cube majú naj brzdy.
Ak už pozeráš vyššiu cenovú kategóriu, tak môžeš hodiť do výberu http://velosprint.sk/shop/c.224_573/ctm-spark-1-0-mat-cierna-seda-13.p.30103 / http://www.mt-sport.sk/mt-sport-sk/eshop/26-1-BICYKLE-CTM/422-3-CROSS/5/3718-CTM-SPARK-1-0-2013 ... Len je problém ho nájsť skladom, inak má najmä lepší rám, vidlicu a brzdy ako ten Elite...
z toho co hovoris, tak vychadza ten GT, Felt a CTM Spark ako asi lepsie volby podla komponentov... jedine ten GT mozem si vyskusat nazivo ako sedi, ostatne sa uz daju objednat len cez eshop... mam vobec kupovat bez sadnutia a vyskusania? Ci to bude velmi podobne? Ten CTM vyzera dobre a celkom dobra cena, o 120 EUR menej ako GT... ale nie je to risk kupit bez vyskusania... ci sa da podla mojej vysky a dlsky noh urcit podla tej tabulky, ktory ram by mi sedel? asi by som chcel privela, co?
este raz vdaka...
Podľa čísel je GT krátky a vysoký rám - je to skôr cesťák. Oproti tomu napríklad Specialized a CTM majú geometriu takmer ako (29") horské bicykle - dlhá horná rámovka pri relatívne krátkej sedlovej trubke (čím aj vzniká viac miesta nad hornou rámovou trubkou pre manévrovanie a ľahšie nasadanie/zosadanie), tiež nízka hlavová trubka.
Dĺžka zadnej stavby a hlavový uhol určia ovládateľnosť - 70,5-72 stupňový hlavový uhol a 445-450 mm dlhá zadná stavba je taký štandard ako si si všimol. Kratšia zadná stavba a väčší hlavový uhol - lepšia obratnosť.
BB drop je o koľko je stred nižšie ako os kolesa (náboj) - nižší zníži ťažisko, zlepší vlastnosti. GT má najnižšie stred, to je aj kvôli tej výške rámu - keby ho má vyššie tak by bol standover (výška hornej rámovky http://www.bikecad.ca/faqFiles/standover_height.png ) príliš vysoký.
Dĺžka hlavovej trubky ovplyvní pozíciu riadítok, ak by si mal vysokú hlavovú trubku a krátku hornú rámovú trubku tak by sa ti veľmi ľahko nastavoval taký "záchodový posed" a ťažšie športový posed ( http://www.patria.net/uploads/pics/bild4-5_02.jpg - č. 1 je skôr ten záchodový, č. 3 ten športový). A naopak - dlhá horná rámovka + nízka hlavová trubka - umožní ľahšie dostať nižšie riadítka a použiť o trošku kratší predstavec (pre lepšie ovládanie). V prípade crossových bicyklov ale asi nejakú zmenu výšky riadítok riešiť nebudeš, tiež pochybujem že by si menil predstavec, ale keby je nejaký problém s posedom aspoň vieš aké máš v akých smeroch možnosti.
S tou predajňou a porovnaním - predpokladám že tie bludy o amerických výrobcoch, geometriách a pod. si získal v nejakej predajni, preto som sa snažil dokázať tou tabuľkou že je to nezmysel a GT + Specialized majú diametrálne odlišné geometrie, napr. Specialized a CTM podobné. Ostatné značky majú tiež svoje špecifiká.
Ak niekto povie, že radšej by zobral Specialized ako CTM lebo geometriu bude mať Specialized lepšiu, tak by si to mal vedieť aj obhájiť a bolo by zaujímavé čo by hovoril ak by si mu ukázal konkrétne veľmi podobné údaje.