Som tu nováčik a vôbec sa nevyznám.
Značka biku je:
SCOTT ASPECT 950
váha: 14.6 kg
RÁM: Aspect 29 alloy 6061 DB
TLUMENÍ: Vidlice: Suntour XCT-M,
Lockout, 100 mm zdvih
KOMPONENTY: Shimano Acera,
24 rychlostí, Shimano BR-M375
L mechanické diskové brzdy
KOLA: Formula CL-51 / Shimano
FH-RM35-CL náboje, Alex Ace
24 ráfky, Impac Ridgepac pláště
Odjazdil som na ňom približne 500 km bez problémov, na konci sezóny som tam dal na pôvodné ráfky crossové plášte, odjazdil som ešte cca 100km a tiež bez problémov. Teraz po zime som začal znovu jazdiť no po cca 50 km sa mi zlomil špic na zadnom kolese, dal som to hneď opraviť, (som myslel že okrem vysokej váhy k tomu dopomohlo hlavne to, že som posledných 30 km šiel po teréne, no po výmene š***** a vycentrovaní oboch kolies, som prešiel 25 km a na rovnej ceste sa zlomil druhý, zase oprava, odjazdil som 50 km v kuse a nič. Na druhy deň po 2 km praskol už tretí špic (všetko na zadnom kolese).
Tretia Výmena š***** už neprichádza do úvahy. Potrebujem nejaké trvácnejšie riešenie. Zdvojený rám kolesa je podľa predavača dosť odolný, tak asi budú stačiť pevnejšie špice alebo celé koleso?
PROSÍM PORADTE MI!
Po vážnom zranení členka na basketbale som sa po roku bez pohybu dostal na takúto hroznú váhu, teraz sa snažím dostať spať do pôvodnej váhy. Za dva týždne na biku som dal dole už cez 6 kilov, no teraz mám tento problém a každým dňom zaostávam za svojím plánom v počte najazdených kilometrov
Myslíte že by pomohlo vymeniť všetky špice za nové a dať pôvodné plášte a zase by ma to povozilo nejakých 600km?
A daj tam radsej balonovejsi plast (2"), nie crossovy. Plast s väcsim objemom pomaha lepsie tlmit razy a teda trochu znizuje spickove zatazenie vypletu.
Tak dám tam späť tie pôvodné plášte a zavolám do predajne, že či mi vedia tie DT veci objednať. A mám tak vypliesť aj predné koleso?
A samozrejme plati, ze pri Tvojej hmotnosti treba opatrne volit stopu a vyhybat sa zatial terenu, lebo kazde trafenie jamy, kamena a pod. je velmi velka zataz na tie kolesa aj na ram. Bajkove komponenty aj ramy su väcsinou dimenzovane do 120 kg, len obcas na viac. Ked zhodis na 120 kg, tak uz si mozes dovolit uvazovat aj o lahsom nerozbitom terene, ale zatial potrebujes kvoli chudnutiu aj tak hlavne aerobnu aktivitu po rovine a nie kopce a teren.
Drzim palce. Kamos zacal pred rokom na este vyssej hmotnosti a uz sa dostal pod 100.
Dúfam len že mi to v budú vedieť objednať a pomôže to. Koľko môže približne stáť ten jeden výplet s DT + robota? Za jeden normálny špic a vycentrovanie som platil 4€
Aj ja som mal trochu cez 150, ale stravou som to dal trochu dole, no teraz je už počasie aj na pohyb, tak sa snažím...
Ten kamarát klobúk dole, čo všetko robil?
Ja som schudol za 4 mesiace 25 kg a potom v priebehu ďalšieho roka roka 15 a zo 135 som sa dostal na 95 a držal som sa, no potom prišla zmena zamestnania, menej pohybu, tak som zase začal trochu športovať a prišlo zranenie a skončil som ešte horšie ako som bol pred 4 rokmi :/
Kamos vyrazne upravil stravu, kupil bajk a zacal jazdit a plavat. Vzdy je to iba o rovnici prijem vs. vydaj. Teraz uz zacal aj behat, ale beh nie je az tak o chudnuti ako o zvysovani vykonnosti. A vzhladom na Tvoju hmotnost je cokolvek ako beh, basketbal, futbal, tenis, squash a pod. nevhodne z pohladu klbov. Bajk, plavanie, celodenna turistika a dlhe prechadzky rychlou chodzou je smer, ktorym by si sa mal uberat. A po schodoch smerom hore chodit pesi a nie vytahom (dole vytahom) a nevyvazat sa autom do obchodu ale ist peso/bajkom atd. atd.
P.S. Ano, dolu schodmi nechodit kvoli kolenam. A ak su zle schody, tak aj kvoli bezpecnosti - raz clovek zle doslapne a leti. A okrem toho cestou dole clovek vela nespali, takze nevyhody prevazuju nad vyhodami.
Volal som s pánom z obchodu, najprv som sa ho spýtal čo by mi doporučil, povedal že ono sú silnejšie špice 2 mm ale že on tam hrubšie nemohol dať, lebo náboj na kolese ho nepustil, potom som mu povedal o tom čo si mi odporučil a povedal mi že sa nato pozrie a objedná to, ale až v utorok príde ten díler, takže skôr to nebude. Ale tie DT sú tiež 2 mm tak teraz neviem či budem musieť meniť aj náboj kolesa, lebo potom už náboj nespomínal.
No zatiaľ dám prehodiť plášte a nech vymenia ten jeden špic aby som cez sviatky mohol vybehnúť aspoň na deň dva na bike a zvyšok skombinujem dlhou prechádzkou.
No ak ho nepustil ten basic Shimano naboj dat tam ani standardne 2 mm hrube spice tak to je akoze co? Ved je to zakladny naboj, do ktoreho sa ine ako 2 mm spice bezne ani nepouzivaju. Tie DT Alpine maju pri zahnuti hrubku az 2,3 mm a aj tie by tam mali vojst. Mozno ste si nerozumeli...
Ale povedal že náboj ho nepustil dať tam hrubšie...tak neviem možno som to zle počul, pochopil, dnes alebo zajtra tam idem vymeniť aspoň plášte a ten špic.
A pri mojej váhe, ak mám na tom pôvodnom MTB plášti (trekovom, neviem rozdiel) tak ak tam je príklad 2,4 - 4,4 BAR tak by som sa mal držať tej spodnej hranice?
A pri crossovom (keď budem už trochu ľahší
Pri vyssej vahe musis pouzivat vyssi tlak. Zaklady fyziky hadam ovladas.
Volal mi obchodník, nepotešil ma, z ich dodávateľov to nikto neobjednáva, tak mi to nevie objednať, jedine že si to odniekiaľ objednám a oni mi to vymenia.
Ohľadne náboja sme si asi nerozumeli, asi myslel že sú hrubšie, lebo teraz povedal že tieto DT Alpine 2,3 mm sa tam vmestia, že mi napíše dĺžku a počet koľko mám objednať, lebo že polka musi byť kratšia kvôli ozubenému koliesku...
a teraz otázka?
Viem si to objednať z tej stránky? Alebo kde to zoženiem? (už mám sklz skoro 200 km
A chlapík mi ešte hovoril, že jeden pán si objednal aj nejaké špeciálne 3 mm, a diery na náboji si dal niekde vysústružiť a dali mu tam 3 mm a že to koleso drží doteraz, ale ja neviem komu to dať. Dúfam že toto vydrží..pre istotu objednám zopár š*****v do zásoby..a ten nipel je načo?
Kde mas kupit tie suciastky neviem, ja by som oslovil priamo Bottico (http://www.bottico.cz/web/modules/kontakt.php), lebo ani Liberty Trade co spomina Turbi nema DT Alpine uvedene v ponuke na e-shope, cize aj oni by to museli objednat a teda by sa to casovo natiahlo. A mozno Ti v Botticu povedia, ze oni Ti to neposlu, ze to musis objednat cez Liberty...
Ad uprava naboja - upnut do vrtacky 2,5 mm resp. 3 mm vrtak a jemne prevrtat diery na naboji nie je problem. Ale ja zas neviem o hrubsich s*****ch. Ak Ti ten predajca vie dodat 3 mm spice, tak nerozumiem, preco Ti tu upravu neponukol. Hadam maju v dielni vrtacku...
Nipel je ta koncovka, co drzi spic v rafiku. Tie DT Pro Head niple maju lepsie tvarovanu dosadaciu plochu, takze lepsie rozkladaju zatazenie medzi s*****m a rafikom. Ale asi budu stacit aj obycajne mosadzne niple. Dolezity je hlavne ten vyplet, kedze ten robi problemy.
Ja Ti viac neviem pomoct (informacie mas vsetky), takze konaj.
takže som sa pýtal na tie 3 mm špice, že ten pán si ich doniesol sám, že vyzerali ako z babety, že to vyzeralo strašne ale že ho to udržalo
OBROVSKÉ ĎAKUJEM MODERÁTOROVI JEZUSovi ZA PODPORU A CENNÉ RADY
Ak dajú nejaký schopný výplet do terajšieho kolesa a bude to ozaj dobre spravené, tak by s tým tiež nemusel byť problém. Len zvyšok bude stále poddimenzovaný.
P.S. Na vozenie po asfalte podla mna staci poriesit ten vyplet. Keby slo o koleso do terenu, tak je situacia ina.
Pri tých ráfikoch to je jasné, toto by mohlo vydržať aj terén http://www.chainreactioncycles.com/sk/en/sun-ringle-mtx-33-sleeved-mtb-rim/rp-prod119629
Ale keby už raz mení výplet tak by nemusela byť zlá voľba skúsiť aj viac, nech to môže bez väčších starostí použiť aj inde ako na tom asfalte.
Napr. náboj (do 20€ je deore, prinesie hlavne lepšie utesnenie) a nejaký adekvátny "obyčajný" ráfik (do 20€ je http://www.remerx-rims.com/el-power-2 , popis vyzerá lákavo, ale aj niečo ozaj klasické odolnejšie by som pokojne zaradil do výberu), všetko v prevedení 36 dier + ten adekvátny zvyšok (výplet+niple)... Ak by predal staré koleso tak celkovo by takéto riešenie mohlo byť cenovo prijateľné.