Prevodník: SHIMANO T4060 48-36-26 zubov, 170 / 175 mm kľuky Prešmýkač: SHIMANO Alivio (31.8 )
Menič: SHIMANO Alivio
Radenie: SHIMANO Alivio (27)
Viackoliesko: SHIMANO HG400-9, 11-34 (9)
Reťaz: KMC Z9
Ráfiky: AUTHOR Xenon 29, 32 dier
Reťaz: KMC Z9
Vidlica aj zadná stavba je dostatočne široká na to, aby sa dali obuť aj veľmi široké plášte.
Budem vďačný za radu, čo všetko potrebujem zohnať, aby som mohol prestavbu urobiť a mať čo najväčší ľahký prevod (ideálne aspoň 50z).
posledný komentár: 16. 10. 2025 o 19:32
Podľa toho čo píšeš tipujem, že budeš chcieť jazdiť primárne lesné cestičky a zvážnice - proste takú príjemnú turistiku.
Tam by som riešil hlavne kľuky aby tam boli ľahšie prevody - ak budeš mať najľahší 22z, tak už kazetu ani nič dalsie meniť nemusíš.
50z keby si dal, tak musíš čínsku kazetu, novú páčku riadenia a k tomu aj prehadzovačku. K tomu čo tipujem ze chceš jazdiť je to veľa peňazí za malý rozdiel
K tomu nejaké plášte podľa chute - buď nejaké rýchle ako Maxxis Ikon alebo Continental Racing king. Keby si chcel trochu agresívnejšie tak dopredu X-king alebo recon Race.
Predná vidlica: RST Vita TnL olejová, uzamykateľná (80 mm)
Prečo namiesto zväčšenia rozsahu kúpou kazety + prehadzovačky + páčky radšej nevymeníš kľuky?
Otec je cca tvoj ročník, dal som mu na jeho krosový bike len tie kľuky a vylezie s tým na Dlhé diely a podobne a nemá problém
Začni kľukami. Aby si nemal najmenší 26 ale 22. Tým pádom nebudeš mať najľahší 26/34 ale 22/34. To už je hneď veľký rozdiel.
Kľudne aj niečo takéto - myslím, že na tom biku gramy nenaháňaš.
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/kluky-a-prevodniky/mtb/3-prevodnik/shimano-stred-altus-mt210-175mm-44-32-22--3x9-k-cierny-s-krytom-dvojdielny-bez-loziska.html
savings Shimano Altus FC-MT210 kľuky, 175 mm, 44/32/22T, 3x9, dvojdielne, s krytom, bez ložiska
27,99 € savings
MOC 48,99 €ale k veci :
hlavne nepiste o vymene kluk, ked staci vymenit prevodniky ...
aj tak predpokladam, ze tato prerabka skonci novym bajkom (ramom) s 2x10
Pomaly, ale isto dospievam aj ja k tomu, že asi nakoniec toho môjho miláčika niekomu posuniem a skôr sa poobzerám po nejakej jazdenke s prevodmi, ktoré mi urobia radosť a umožnia si výjazdy užívať bez nadmernej námahy. Lebo matematika nepustí a to "zlepšenie z 1,3 na 1,6 nie je nijako prevratné. Ale bude mi za ním smutno. Dal mi 12000 nezabudnuteľných km a vyše 600 nádharných hodín "v sedle".
ale k veci :
hlavne nepiste o vymene kluk, ked staci vymenit prevodniky ...
aj tak predpokladam, ze tato prerabka skonci novym bajkom (ramom) s 2x10
vymeniť prevodníky bude drahšie ako tam dať tie kluky z odkazu...
vymeniť len kluky , posunuť prašmyk dole a hned to bude mať lahšie sprevodované do kopcov, a rýchly prevod 44/11 mu musí stačiť bezproblemov na ceste....
v kopcoch 22/34 tiež, prípadne kupiť kazezu s 36Z pastorkom salter to poberie v pohode
(vymeni sa pohon, plaste a dalej co? je z toho zrazu MTB? a co geometria ramu, kolesa - sirka rafkov, pevnost kolies, vidlica .... bude z toho nekonecny pribeh o meneni a kompatibilite)
Btw blbo máš tu tabuľku, robí sa to takto, a výsledné číslo ti potom hovorí koľko krát otocis koleso jedným otočením kľuk:
http://gears.mtbcrosscountry.com/
A keď si do karkulacky na linku doplnis priemer kolies, tak uvidíš aj rýchlosti pri rôznych kadenciach a zistíš že pri 22/36 už musis dost rýchlo krútiť aby si udržal rovnováhu ;-]
Ako som písal vyššie - otcovi som jeho krosový takto prerobil a je absolútne spokojný - nakoniec som to prerobil aj jeho manželke .
Myslím, že za tú investíciu to stojí, ak keby to bol iba pokus.
Kde je geometria, pevnejšia vidlica s vyšším zdvihom, silnejšie brzdy, pevnejšie a širšie kolesá.....