Nazdar. Mam nové Avid Juicy 5 a mam malý problém. Pri dlhšom brzdení mi páka padne na rukoväť a mam problém. Poradte mi a máte pivo. Odvzdušnit som to skúšal. použil som kvapalinu 5,1 a nepomohlo. Poprípade mi pomôže aj odkaz na stiahnutie nejakého manualu. Vopred dik.
Ak si pozres manual, docitas sa, ze je tam nastavovacia skrutka, ktorou sa nastavuje vzdialenost paciek od rajdov. Je to taky maly imbusak tusim 2-jka, najdes ho na packe z vnutornej strany pri jej uchyte. Tak je to na J7, ale malo by to byt aj na J5...
vladol, Senorexp2000 - nebolo by od veci, keby ste poriadne citali pred tym, nez nieco napisete...
Pri dlhšom brzdení mi páka padne na rukoväť a mam problém.
čaf "sratch-ka" (Jezus)
vladol napísal správne:
nauc sa brzdit - nestoj celý kopec na brzde, prehreješ a zmekne ti ...
kup vacsi kotuc - lepšie chladí a aj brzdná sila je lepšia
kup lepsie platnicky - detto
nebrzdi tolko - ideálne je odpojiť úplne aby sa neprehriali.
Taká OT lama otázka.. je normálne, keď po zjazde mi kotúče šúchajú o platničky? Musím prejsť niekoľko desiatok metrov a potom je to zase oki. Je to spôsobené prehriatím a tým pádom roztiahnutím celého systému? Toto pozorujem na svojich AJ5..
Ak si pozres manual, docitas sa, ze je tam nastavovacia skrutka, ktorou sa nastavuje vzdialenost paciek od rajdov. Je to taky maly imbusak tusim 2-jka, najdes ho na packe z vnutornej strany pri jej uchyte. Tak je to na J7, ale malo by to byt aj na J5...
tym imbusom nastavujes len polohu packy voci rajdom, s platnickami to nerobi nic, teda ked prehrejes brzdy, packa ide k rajdom tak ci tak
vladol, Senorexp2000 - nebolo by od veci, keby ste poriadne citali pred tym, nez nieco napisete...
Pri dlhšom brzdení mi páka padne na rukoväť a mam problém.
čaf "sratch-ka" (Jezus)
vladol napísal správne:
nauc sa brzdit - nestoj celý kopec na brzde, prehreješ a zmekne ti ...
kup vacsi kotuc - lepšie chladí a aj brzdná sila je lepšia
kup lepsie platnicky - detto
nebrzdi tolko - ideálne je odpojiť úplne aby sa neprehriali.
Ospravedlnujem sa Ti vladol. Musim priznat, ze takuto skusenost nemam. Netusil som (a za tie tri roky s kotucmi som nezazil), ze by sa dala brzda prehriat tak, ze zmäkne a paka padne na rajdy... Asi malo brzdim. Ked sa tak nad tym zamyslam, tak fyzikalne by sa to potom dalo vysvetlit tak, ze dojde k tak extremnemu prehriatiu brzdoveho oblozenia a od neho kvapaliny, ze kvapalina zacne vriet a vzniknu v nej bublinky plynu ktory je stlacitelny, co ma za nasledok, ze ta brzda potom zmäkne. Nieco na tom bude (to uz musi byt teda slusne dlhy a na brzdy poriadne narocny zjazd, aby sa to dostalo do takeho stavu...).
O Avid 5 som parkrat uz pocul,ze sa prehrievaju. 7 by uz mali byt v poho. Fakt asi pomoze len brzdenie s rozumom a vacsi kotuc. Heh stare dobre Hayesy. Za 3 roky mi takyto stav nenastal ani raz a to som dost ubrzdeny. Proste ako sa nastavia, tak su navzdy.
Nieco na tom bude (to uz musi byt teda slusne dlhy a na brzdy poriadne narocny zjazd, aby sa to dostalo do takeho stavu...).
To sratchka Roman: Dik za spravne nasmerovanie.
cisty conflict management
k tomu prehriatiu: zjazd nemusi byt ani dlhy, staci ze je dost strmy na to aby si musel byt v kuse na brzdach, ked proste nemas sancu si to pustit lebo skoncis v strome, ale aj tak sa treba snazit aspon na pol sekundy prerusit brzdenie, alebo potom naozaj vacsi kotuc
presne tak. niekedy ti ukážem v okolí Koliby cca 100m kde známy zavaril Hayesy 9 160 kotúč , mechaniky BB7 (na moje prekvapenie) a nakoniec prežili hayesy 9 na 210mm (všetko na tom istom XC biku aj s jazdcom )
Tak ja sa asi naozaj neviem vlačiť na tom dvojkolesovom čude. Dik za rady. To s tým väčším kotúčom to určite skúsim. A ešte jedna prozba:
akú kvapalinu dať do tých bŕzd? (som začiatočník).
Čaute borci, asi prichádzam trochu od veci, no mám problém s Avidami a potrebujem poradiť. Mám model Code s kotúčmi 203mm. Zadná brzda počas brzdenia rozrezonuje strmeň, kotúč aj celú zadnú stavbu tak, že brzdný účinok je nulový. Brzda je aktívna až po silnejšom stlačení páčky, ale to už idem šmykom. Nemáte niekto podobný problém, alebo neviete náhodou poradiť? Ďakujem. Miranda.
skus trocha zabrusit platnicky, alebo uz aj kotuc moze byt zodraty, ale zas 203 priemer robi svoje, najlepsie by bolo, keby si s tym zasiel do servisu, tam ti urcite poradia
Platničky sú zabrúsené, vyčistené aj na skúškuvvymenené (p/z). Kotúče majú asi tri mesiace. V dvoch servisoch som nechal po tisíckorune, no závada pretrváva. Dotiahol som všetky šróby - od čapov, cez tlmič a kolo, až po strmeň a kotúč. Vybrácie však vychádzajú priamo zo strmeňa a mám podozrenie, že Aviďácky adptér na 203mm kotúč nezvláda zaťaženie... BTW je o polovicu tenší aj lahší ako Hayes. Nevie mi niekto poradiť dobrého frézara, čo by zvládol spraviť adaptér??
Neviem ci to aj tebe pomoze ale skus viac zatiahnut rychloupinak na zadnom kole (zmenia sa tym nepatrne tuhostne vlastnosti zadnej stavby v istych smeroch a teda - mozno sa prave vyvarujes rezonancii) - mne to pomohlo, robili mi to avid J-7. Taktiez som dalej nafest pritiahol kotuc a aj prasa. Keby nic ine nepomohlo skusil by som este zmenit tuhost vypletu zadneho kola - decentne ho pritvrdit, alebo naopak ak je prilis tuhy, trochu povolit. good luck
Upnutie kola je na fest dotiahnute (aj pomocou kľúča). Vštky skrutky na prasiatku aj na kotúči sú dotiahnuté pákou z gola sady. Ale zaujala ma rada o výplete... Mne sa zdali niektoré špice trochu voľné, tak som vycentroval tak kolo, aby boli natiahnuté na maximum. Myslíš, že by som mal skúsiť ešte vymeniť špice?? Poznáš nejaké fakt kvalitné? Teraz vozím DT Revolution 2,0 mm. Vďaka za radu...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
kup vacsi kotuc
kup lepsie platnicky
nebrzdi tolko
čaf "sratch-ka" (Jezus)
vladol napísal správne:
nauc sa brzdit - nestoj celý kopec na brzde, prehreješ a zmekne ti ...
kup vacsi kotuc - lepšie chladí a aj brzdná sila je lepšia
kup lepsie platnicky - detto
nebrzdi tolko - ideálne je odpojiť úplne aby sa neprehriali.
tym imbusom nastavujes len polohu packy voci rajdom, s platnickami to nerobi nic, teda ked prehrejes brzdy, packa ide k rajdom tak ci tak
čaf "sratch-ka" (Jezus)
vladol napísal správne:
nauc sa brzdit - nestoj celý kopec na brzde, prehreješ a zmekne ti ...
kup vacsi kotuc - lepšie chladí a aj brzdná sila je lepšia
kup lepsie platnicky - detto
nebrzdi tolko - ideálne je odpojiť úplne aby sa neprehriali.
Ospravedlnujem sa Ti vladol.
To sratchka Roman: Dik za spravne nasmerovanie.
To sratchka Roman: Dik za spravne nasmerovanie.
cisty conflict management
k tomu prehriatiu: zjazd nemusi byt ani dlhy, staci ze je dost strmy na to aby si musel byt v kuse na brzdach, ked proste nemas sancu si to pustit lebo skoncis v strome, ale aj tak sa treba snazit aspon na pol sekundy prerusit brzdenie, alebo potom naozaj vacsi kotuc
akú kvapalinu dať do tých bŕzd? (som začiatočník).
Na viecku brzdovej paky mas napisane: ONLY DOT 4 a DOT 5.1, takze velky vyber nemas. Aspon ja to tak mam na Avid Juicy 7 (2005).