Kupil som novy celoodpruzeny ramhttp://www.bicykle.net/znacky/4ever/4ever-horske/virus-sxc2-2010.html s RS Monarch 4.2 C tuning (firm platform). Nafukal som to najprv na nejakych 180 psi, no pri mojej vahe 92 kg a systeme prepakovania, to bolo tak na hrane 25-30% SAG. Chcel som tvrdsie nastavenie, tak som dal 250 psi (275 je max), SAG je cca 20% co mi vyhovuje. Akurat ked dam "lock" resp. zapnem floodgate, tak mi to pride len minimalny rozdiel oproti otvorenej verzii tlmica - po otoceni packy do pozicie gate je SAG 15%. Skusal som manipulovat aj s tym zlatym otocnym kolieskom, ale nezbadal som nejaky rozdiel. Otazka na tych ktori maju skusenosti s tymto tlmicom - da sa nejak nastavit floodgate, aby uzamknutie bolo citelne oproti otvorenemu tlmicu alebo sa musim s tym zmierit, ze viac to zamknut nejde?
jasne, to az taky negramotny nie som, aby som nevedel, ze treba zosadnut zamnknut nasadnut ... Inak vyznam slova progresivita = moment od kedy zacina tlmic pruzit??? T.j. progresivne vidlice ako napr. Reba, nereaguju na mensie nerovnosti resp. maju tento "moment posunuty" oproti FOXkam, ktore su citlvejsie. Cize potom progresivita=citlivost, oprav ma ak sa mylim...
No problém je, že tlmič ostáva pod väčším SAGom a zanorením. Týmto nastavením robíš presný opak kompresie. Uškrtíš prietok pri návrate. Pri kompresií by si bol na 15% SAGu tu budeš možno na 25% (ak uvažujeme SAg v otvorenom stave 20%). Čiže je to opak toho čo je potrebné ale našťastie to v takomto prípade zachraňuje high speed expanzia ktorá tam je. Čiže po prejdení väčšej prekážky zhupne ako si písal. Keby tam nebola, zanáral by si sa hlbšie, dokým by tlak v + komore nebol schopný pretlačiť olej buď low alebo high okruhom. Stále to však považujem za zbytočné, keďže Rko tam má tú "hlúpu" platformu na ktorej otvorenie treba väčšiu silu a obmedzuje hojdanie sa tlmiča. Nechcelo by sa mi za jazdy hľadať spätne optimálne nastavenie reboundu.
Ak je však tá Orbea extremne hojdavá, tak to opodstatnenie má.
Osobne toto však nevidím ako najlepšie riešenie a od Reby s povoleným floodgateom to má v skutočnosti ďaleko, síce pocitovo možno nie.
citliva teda je ale v terene mi to vyhovuje(konecne ma nebolia krize), rebound mam na 1/4 a spetne nastevenie mam uz natrenovane vdaka aretacii a trva si 2s kedze je poruke....
Progresivita môže mať síce viac významov, no v tomti prípade to znamená, že tlmič pôjde ku koncu zdvihu ťažšie ako keby bol menej progresívny. Tými vložkami zmenšuješ objem komory a tým sa zvyšuje tlak v tlmiči rýchlejšie > progresívnejšie. To isté plati aj u Reby, posledných pár cm zdvihu zvyčajne nevyužíva.
2 Zihadlo neviem aký tlak v tlmiči vozíš, ale keďže je tam prítomný aj high speed rebound, tak by som ho utiahol aj na polovicu, teda radšej nech ide tlmič tak stredne až mierne pomalšie naspäť ako veľmi rýchlo.
tlak vozim 155psi... sag cca 15%,vyuzitie tlmica na 90%pri nesetrnej jazde a nastavenie mi vyhovuje, v terene krasne stiha pri vyssej rychlosti....samozrejme pri dlhych stupaniach ho davam na polovicu....ved poskusame,pokecame vo varine mam v plane aj ocistu tlmica
Teraz som nasiel priamo vyjadrenie od cloveka z Rock Shox ohladom floodgate - Sander Rigney, Rockshox product manager: "The Monarch shocks have Floodgate control, not Motion Control allowing you to set the amount of platform before the blowoff moves the shock into supple, bump eating motion. The Blue knob sets that between max and minimum, and the settings are equivalent to the platform settings on Fox’s ProPedal. It’s not a lockout, which is not available on the Monarch line.". Cize z tohto je jasne co Lappiere napisal, ze sa nejedna o lock, len utlmenie kompresie.
Kdez to Reba disponuje Motion control a len tak pre zaujimavost vysvetlenie ako to funguje: "Part of what makes up Motion Control is a compressible spring tube that essentially looks like a piece of Swiss cheese rolled into a tube…holes throughout, although they’re nice and symetrical. When a MC-equipped fork is locked out and you hit something, the tube will compress slightly, giving up to 10mm of travel depending on the model, so that the fork can continue to track well while still providing the efficiency you were trying to get by locking out your fork in the first place. What’s crazy is that on high end forks, the compressible tube is made of titanium."
To s tým MC je tiež jasné, tam ako ochrana proti prerazeniu funguje pružnosť materiálu. Ale asi si mal pravdu, Reba sa potom veľmi zanárať po zamknutí nebude. U Fox-u je to riešené inak, podľa mňa lepšie, určitý prietok oleja tam je aj po zamknutí a ten slúži ako ochrana a zároveň umožní aj zanorenie vidlice pri locku.
Ten švajčiarský syr ( ) nájdeš TU.
Je to kompresný tlmič MC, keď je titánový volá sa navyše Black box.
Co sa tyka "priamych zasahov do hardawaru", tak ja to prenexavam na tyx co tomu rozumeju, takze ja to rozoberat nebudem ani do tej miery ako je uvedene v navode .
Inak dik za vecnu debatu - uz mam celkom jasno ako funguje tento tlmic aj floodgate. Len nex sa konecne uz umudri to pocasie, aby som to otestoval aj v praxi. Lebo ako sa vravi "teoreticky mozes o tom vediet secko, ale prakticky len velke hovno"
Tak premeral som SAG na Rebe odomknutej vs zamknutej. Pri otvorenej mam SAG nastaveny cca na 1/3 zdvihu a pri zapnutom Motion control je SAG na urovni asi 10% zdvihu, co je 3,3 krat menej a to nie je nastaveny uplne na fest.
To s tým MC je tiež jasné, tam ako ochrana proti prerazeniu funguje pružnosť materiálu. Ale asi si mal pravdu, Reba sa potom veľmi zanárať po zamknutí nebude. U Fox-u je to riešené inak, podľa mňa lepšie, určitý prietok oleja tam je aj po zamknutí a ten slúži ako ochrana a zároveň umožní aj zanorenie vidlice pri locku.
Ten švajčiarský syr ( ) nájdeš TU.
Je to kompresný tlmič MC, keď je titánový volá sa navyše Black box.
Reba má umožněný určitý malý průtok i zamčená a při locku o moc menší sag nemá než otevřená. Konkrétně u mojí upravené Reby Team (upravená pouze citlivost, do tlumící části nezashováno) vozím sag kolem 28-30mm (120mm Reba) a zamčená se drží cca na 25mm zdvihu. Mám u-turn verzi, kde to lze dobře pozorovat díky stupnici.
Tak premeral som SAG na Rebe odomknutej vs zamknutej. Pri otvorenej mam SAG nastaveny cca na 1/3 zdvihu a pri zapnutom Motion control je SAG na urovni asi 10% zdvihu, co je 3,3 krat menej a to nie je nastaveny uplne na fest.
Tohle nelze měřit na místě, protože dostaneš zcestné výsledky. Uvedu to na příkladu z praxe z jízdy. Odemčená Reba - sag během jízdy kolem 28mm (vidím to dle u-turn stupnice). Zamknu, hned na to cíleně nadlehčím přední kolo a sag se extrémně zmenší, klidně na těch 10%. Jenže když se zamčenou dále jedu, tak za malou chvilku je zase na větším sagu kolem 25mm, protože ten lock zcela kompresní průtok oleje nezavírá.
No tiež som si myslel, že tam prietok nejaký musí byť, inak by pod klietkou MC vznikal zbytočný tlak, preto som aj tvrdil že sag bude normálny. No potom čo tu duurkoo spomenul, že sa mu vidlica zanorí minimálne, spochybnil som svoju teóriu. Ale áno z funkčného hladiska tam musí minimálny prietok vždy byť.
Takže skutočnosť je jasná: Aj na Rebe po zamknutí bude sag o niečo menší ako v otvorenom stave.
Jinak i třeba u Talasu, kde při locku (více přetažené nastavení otevření locku) se vidlice hýbe méně než u RS vidlic, tak je také nějaký průtok kompresního okruhu. Když se ve výjezdu opřu ze sedla do vidlice, tak ji také postupně i zamčenou dostanu klidně hodně do zdvihu aniž by došlo k otevření locku.
U Foxu je to jasné, lock funguje vlastne kov na kov bez nejakého tesnenia a olej sa tadiaľ dostane.
Rovnako aj RL vidlicu bez možnosti otvorenia locku dostaneš hlboko do zdvihu, pokým je dostatočná sila na stlačenei vzduch. komory. U RL je vlastne jediný prietok len vrchom okolo locku ... RLC má aj spodný ventil ale po jeho utiahnutí ide asi rovnako všetko len vrchom. (možno sa čiastočne otvára aj spodok?)
Tak uz som nieco pojazdil, i ked nie moc v terene, kedze zial Karpaty su komplet zalamane . No a uz som aj sfukol tlmic - bolo to fakt tvrde, tak dal som to na 200 psi cize 25% SAG. Po zapnuti floodgate tlmic citelne "stvrdne" - na zaciatku som to nejak necitil, xcelo to len viac pojazdit...
Kupil som novy celoodpruzeny ram http://www.bicykle.net/znacky/4ever/4ever-horske/virus-sxc2-2010.html s RS Monarch 4.2 C tuning (firm platform).... Otazka na tych ktori maju skusenosti s tymto tlmicom - da sa nejak nastavit floodgate, aby uzamknutie bolo citelne oproti otvorenemu tlmicu alebo sa musim s tym zmierit, ze viac to zamknut nejde?
mam ten isty ram. tlmic sa naozaj neda zamknut uplne, ale moj je po zamknuti citelne tvrdsi, aj ked nadalej tlmi. akurat ze ten moj si koleduje o reklamaciu - vid foto.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ak je však tá Orbea extremne hojdavá, tak to opodstatnenie má.
Osobne toto však nevidím ako najlepšie riešenie a od Reby s povoleným floodgateom to má v skutočnosti ďaleko, síce pocitovo možno nie.
citliva teda je ale v terene mi to vyhovuje(konecne ma nebolia krize), rebound mam na 1/4 a spetne nastevenie mam uz natrenovane vdaka aretacii a trva si 2s kedze je poruke....
2 Zihadlo neviem aký tlak v tlmiči vozíš, ale keďže je tam prítomný aj high speed rebound, tak by som ho utiahol aj na polovicu, teda radšej nech ide tlmič tak stredne až mierne pomalšie naspäť ako veľmi rýchlo.
Kdez to Reba disponuje Motion control a len tak pre zaujimavost vysvetlenie ako to funguje: "Part of what makes up Motion Control is a compressible spring tube that essentially looks like a piece of Swiss cheese rolled into a tube…holes throughout, although they’re nice and symetrical. When a MC-equipped fork is locked out and you hit something, the tube will compress slightly, giving up to 10mm of travel depending on the model, so that the fork can continue to track well while still providing the efficiency you were trying to get by locking out your fork in the first place. What’s crazy is that on high end forks, the compressible tube is made of titanium."
Ten švajčiarský syr (
Je to kompresný tlmič MC, keď je titánový volá sa navyše Black box.
No a tu je link pre tych, coby nahodou xceli rozbrat svoj Monarch, nech to tu mame kompletne http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=170
Inak dik za vecnu debatu - uz mam celkom jasno ako funguje tento tlmic aj floodgate. Len nex sa konecne uz umudri to pocasie, aby som to otestoval aj v praxi. Lebo ako sa vravi "teoreticky mozes o tom vediet secko, ale prakticky len velke hovno"
Ten švajčiarský syr (
Je to kompresný tlmič MC, keď je titánový volá sa navyše Black box.
Reba má umožněný určitý malý průtok i zamčená a při locku o moc menší sag nemá než otevřená. Konkrétně u mojí upravené Reby Team (upravená pouze citlivost, do tlumící části nezashováno) vozím sag kolem 28-30mm (120mm Reba) a zamčená se drží cca na 25mm zdvihu. Mám u-turn verzi, kde to lze dobře pozorovat díky stupnici.
Tohle nelze měřit na místě, protože dostaneš zcestné výsledky. Uvedu to na příkladu z praxe z jízdy. Odemčená Reba - sag během jízdy kolem 28mm (vidím to dle u-turn stupnice). Zamknu, hned na to cíleně nadlehčím přední kolo a sag se extrémně zmenší, klidně na těch 10%. Jenže když se zamčenou dále jedu, tak za malou chvilku je zase na větším sagu kolem 25mm, protože ten lock zcela kompresní průtok oleje nezavírá.
Takže skutočnosť je jasná: Aj na Rebe po zamknutí bude sag o niečo menší ako v otvorenom stave.
Rovnako aj RL vidlicu bez možnosti otvorenia locku dostaneš hlboko do zdvihu, pokým je dostatočná sila na stlačenei vzduch. komory. U RL je vlastne jediný prietok len vrchom okolo locku ... RLC má aj spodný ventil ale po jeho utiahnutí ide asi rovnako všetko len vrchom. (možno sa čiastočne otvára aj spodok?)
mam ten isty ram. tlmic sa naozaj neda zamknut uplne, ale moj je po zamknuti citelne tvrdsi, aj ked nadalej tlmi. akurat ze ten moj si koleduje o reklamaciu - vid foto.
sice 5 rokov stare vlakno, ale hadam ma neukamenujete
co je "slapanie do kruhu" ?
takze bez SPD sa ma to netyka ...