aktualne na UST este neprechadzam ale pocul som ze aj do dusi je mozne napustit podobnu ak nie tu istu kvapalinu ktora chrani proti defektu podobne ako pri UST systemoch. Ma niekto skusenosti s niecim spolahlivym co by v tych dusiach vydrzalo minimalne tak rok aktivne a pritom neupchalo ventil aby som neskor mohol popustat a dofukovat tlak v plastoch? Mam 29" plaste 2.25 Ako vela tej konkretnej tekutiny bude treba do dusi natlacit oproti standardu 26" aby jej bolo dostatok aj pre takyto vacsi plast?
mal som v dusiach Slime, pouzival som ich v kolesach ktore mam na cestu (cudovali by ste sa ale popri ceste je viac bordelu ako niekde v lese), jedinu vyhodu som videl v tom ze ked som dostal defekt niekde za jazdy tak to v pohode stacilo na dojazd resp. pokial bolo koleso v pohybe, pokial som bajk odparkoval doma na noc tak do rana bolo koleso vyfucane
viem ze Slime pouzival aj Iceman a nestazoval sa
teraz mam v USTckach tmel schwalbe a defekt som este nemal, ale to je skor tymi UST plastami ako tmelom
Hm... ale tým pádom musíš vynechať akýkoľvek "extrém" a nie bezdôvodne som to dal do úvodzoviek. Obzvlášť s tými Včkami by som si dovolil nesúhlasiť, nepošahaná hydraulika je bezúdržbák a tí expedičáci rozoberajú ako jej hlavné riziko prasknutú hadičku, čo sa mi na rozdiel od prasknutých laniek jakteživ nestalo (OK, jazdím hydry len niečo vyše 2k km ) a ani neviem o nikom kto by po prechode z V na hydrauliku mal väčší počet incidentov s "prenosovým reťazcom" ako predtým
S elimináciou duší je to podobné... aby si tak ***** USTčko že ti ho sopeľ nezalepí musíš mať už trochu vyšší level smoly. Za tých 2k km čo tam mám UST som jediný raz nelepil.
S oceľovým rámom je to ďalšia urban legend. Jej podstatou je možnosť zvariť rozmárovaný rám a vraj oceľ ti zvaria kdekoľvek. Len chcem vidieť ako nejaký posledný akože zvárač bližšie nepredstaviteľnej rasy na kraji sveta zvarí akýkoľvek rám tak, aby sa ešte dalo hovoriť o geometrii... to by nebola sranda ani "v civilizácii" s vycepovaným germánom alebo japončíkom ako zvárajúcim subjektom.
A aj tú vidlu by som s radosťou oželel a ak by mi vypovedala foxina, nuž by som si to o rok išiel zopáknuť. Kĺby mám len jedny.
Boli časy keď sa po horách behalo s obrašneným favoritom alebo velamosom, ale našťastie sa už minuli... treba rozlišovať medzi porciou masochizmu pre cyklistiku normálnou a abnormálnou. Na takéto niečo
Ja som trubicku hydry uz zlomil.Ked tak uz lankove kotuce.
Vcka ti spravia rovnaku sluzbu, na expedicaku nebudes nic hrotit.
Ocelovy ram ti zvaria, alu a titan tazko. Mal som moznost zniceny ocelak zvareny jazdit. Neni problem. A karbon ani nehovorim.
Odpruzena vidla je super, az do chvile nez ti zacne tiect, alebo sa zadrie po 2000km niekde v piesku. Potom si mozes piskat.
UST ak prerezes .. tak si tiez mozes piskat. Nahradny plast UST niekde v Turkmenistane asi nezozenies.Aj ked casy sa menia.
Ja som moje prve UST nabodol v Donovaloch na kamen tak, ze tomui plastu uz nepomohlo nic. Aj ked je pravda, ze slo o Hutchinson. Schwalbe s tym problem nemal.Musis totiz opravovat plast a nie dusu. To je niekedy dost rozdiel.
To co je v sportreporte chore nie je, bezne sa jazdievalo cez celu Europu, a pod. Takych ludi najdes dost (aj ked ja medzi nich nepatrim).A vobec to nie je abnormalne. Je to normalna cykloturistika. Musis si uvedomit, co dokazes opravit svojpomocne alebo niekde na mieste dost daleko od domova, pripadne civilizacie.
Na hydrach som ja najazdil asi 15t km, na Vckach mozno tak 35k (vratane cestaku).
Suhlasim, nieco je extrem, ale proste treba s urcitymi vecami kalkulovat inak ako doma. Tiez na trek do Himalaji sa nebudes balit rovnako ako ked ides peso na Vapennu, ci na Rysy, kde sa v pohode prebehnes v sandaloch v lete
edit: a s pevnou vidlou som najazdil v terene tiez peknych par tisic. Nie rychlo .. to nie, ale su stale ludia, ktori s pevnou budu v terene rychlejsi nez ja s odpruzenou vidlou. A co sa tyka brzd .. kto brzdi, nevyhrava
lto: keď som ešte mal horolezecké ambície, tak som vždy bol zástancom rýchlych výstupov v alpskom štýle aj v najsambrutál končinách
myslím že aj moja bike paradigma sa na to dosť podobá [a všímam si ešte jedno: horolezec nemá problém sa stiahnuť ak ho podmienky vyháňajú, lezenie za každú cenu je totiž vstupenka do takého khaki igeliťáku - tá "bombproof bike paradigma" je naopak o pokračovaní za každú cenu, niečo ako vo výškovom horolezectve ťažká expe, teda niečo, kde je otázne, kto a či vôbec to vlastne vyliezol, kde sa dá nevyliezť len zhodou nešťastných poveternostných okolností alebo preto že team sa po nejakej nehode demoralizuje a celkove je to štýl športovo pochybný a v podstate to výkon nad istým levelom priamo znemožňuje]
to čo je v sportreporte je choré v tom, že v cestnej cykloturistike to normálne bolo a do istej miery je, ale v terénnej?! čo sa mi nevlezie do batoha, neberiem! si nechcem predstavovať manévrovanie s takou kravou...
Zase hladáte oné gde nie je ! Keď sa zalepí auto , ust-mavic ,notubes ventil tak sa dá jednoducho rozobrať a prečistiť.
Keď sa však sajrat zaschne v duši čo sňu ?*
*rečnícka otázka
...s experta kerý zabije deň vyplachovaním mi sem neťahajte
V duších tmel funguje špatně (sem tam při hodně malém defektu na chvíli zafunguje, často ale ani při tom malém defektu nezafunguje), nelze nijak kontrolovat jeho stav, je to nejtěžší řešení ze všech, prostě je to na h...o.
Kdo chce využít výhody zacelování tmelu, ať duše vyhodí.
A co se týká problému typu velký defekt na UST na expedici, tak je to úplně stejná situace jako kdybych vezl klasiku s duší. Tedy buď je to defekt velikosti, že pomůže vložit duši a tu větší díru navíc nouzově něčím podložit (tedy stejný postup jako u klasiky) nebo když je to tak velká díra, že je plášť i takto nepoužitelný, tak jsem opět ve stejné situaci jako u klasiky s duší, musím někde sehnat nový plášť a ten klidně může být dušový a od toho problém pojedu s duší.
Tedy při použití s UST nebude situace nikdy horší. Tedy nepočítám drobné problémy typu, že budu trochu zasraný od tmelu a že před vložením duše musím pečlivě prohlédnout plášť, kde mohou být pozůstatnky třeba trnů, které bez duše s tmelem nedělaly problém.
A na oddělání UST pláště s tmelem musí být opravdu už docela smůla, už mám 12tis. km bez jediného defektu na UST NN a RR, které bych musel řešit (pouze jednou jsem musel po zacelení trošku většího defektu lehce dofouknout, než se to zacelilo, tak jsem trochu tlaku ztratil). Zacelených děr tmelem bylo docela hodně (vždy se dívám při kontrole stavu tmelu a nějaké ty zacelené díry najdu), odhaduju, že už možná kolem 20 (dost se to zvedlo za loňskou Korsiku, kde jsem za 14 dní stihnul 6 trnů - měl jsem nový zadní plášť a po příjezdu jsem raději rovnou doplňoval tmel a kontrolova).
No ja som mal to šťastie, že som prvý UST plášť čo som začal voziť rozrezal po 4 km. Bol to RR. Musím ale povedať, že to bola vyslovene moja chyba A potom som v pohode jazdil takmer 3000 km. Potom bol ale zadný plášť už vo veľmi zlom stave. Otrhaný, zodratý a na kameni som ho jemne rezol čo už tmel nezalepil tak ho teraz vozím ešte s dušou. Vpredu mám NN nahodeného už 9 mesiacov a úplne bez problémov, je stále ako nový, len by bolo treba asi doliať tmel.
Bezdusaky(nie UST rafky) jednoznacne aj na expedicne pouzitie, pokial sa nieco stane tak tam das dusu a pripadne vypodlozis ako by si musel aj u bezneho plasta. A potom kupis aj v tukmenistane alebo uzbekistane ktorykolvek bezny MTB plast a nahodis. No dovtedy vyuzivas vyhody. Takze miesto vymyslania s slime dusami by som nahodil konverziu. Low cost verziu robi teraz aj rubena.
Tmel do kolies a Duse jedine do baglu
..no vidim ze povodna idea bola zmietnuta zo stola a aj ked je na trhu zopar "vhodnych" vyrobkov na tento ucel, zda sa ze prakticke skusenosti svedcia o opaku..
Mam teda este jednu dost blbu otazku.. v snahe zamedzit/znizit pravdepodobnost defektu som videl este neake samolepiace pasky co sa podlepuju pod plast. Ma tu s tym niekto neake skusenosti? Alebo s neakym inym sposobom ako znizit riziko defektu pri pouziti klasickych plastov s dusami?
neviem ci sa to zrovna vola anti-horn ale videl som to uz na viacerych strankach pod roznymi nazvami. Vseobecne to volaju Puncture protection tape, Anti Puncture Tape, Puncture prevention tape...atd
zdravím, chcem sa opýtať,že či má niekto skúsenosti s niečím takýmto Ochrana proti defektu Zefal Z Liner, nemusí to byť konkrétne tento produkt,len ma zaujíma,či to dakto skúšal a či to má význam dávať do plášťa a či to účinkuje a fakt znižuje chytenie defektu....thx za odpoveď
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Spytaj sa Rasta, on taku posledne testoval
viem ze Slime pouzival aj Iceman a nestazoval sa
teraz mam v USTckach tmel schwalbe a defekt som este nemal, ale to je skor tymi UST plastami ako tmelom
Duša je prežitok. Ak ju nemáš, peklo sa ťa nezmocní
No, ocelovy HT ram, pevna vidla ocelova, duse, a Vcka su zaklad na expedicne vypravy po svete
S elimináciou duší je to podobné... aby si tak ***** USTčko že ti ho sopeľ nezalepí musíš mať už trochu vyšší level smoly. Za tých 2k km čo tam mám UST som jediný raz nelepil.
S oceľovým rámom je to ďalšia urban legend. Jej podstatou je možnosť zvariť rozmárovaný rám a vraj oceľ ti zvaria kdekoľvek. Len chcem vidieť ako nejaký posledný akože zvárač bližšie nepredstaviteľnej rasy na kraji sveta zvarí akýkoľvek rám tak, aby sa ešte dalo hovoriť o geometrii... to by nebola sranda ani "v civilizácii" s vycepovaným germánom alebo japončíkom ako zvárajúcim subjektom.
A aj tú vidlu by som s radosťou oželel a ak by mi vypovedala foxina, nuž by som si to o rok išiel zopáknuť. Kĺby mám len jedny.
Boli časy keď sa po horách behalo s obrašneným favoritom alebo velamosom, ale našťastie sa už minuli... treba rozlišovať medzi porciou masochizmu pre cyklistiku normálnou a abnormálnou. Na takéto niečo
http://www.sportreport.sk/report/index.php?option=com_content&task=view&id=213&Itemid=31
by ma asi nikto neukecal a už aj v tej dobe to bolo, ehm, choré.
Vcka ti spravia rovnaku sluzbu, na expedicaku nebudes nic hrotit.
Ocelovy ram ti zvaria, alu a titan tazko. Mal som moznost zniceny ocelak zvareny jazdit. Neni problem. A karbon ani nehovorim.
Odpruzena vidla je super, az do chvile nez ti zacne tiect, alebo sa zadrie po 2000km niekde v piesku. Potom si mozes piskat.
UST ak prerezes .. tak si tiez mozes piskat. Nahradny plast UST niekde v Turkmenistane asi nezozenies.Aj ked casy sa menia.
Ja som moje prve UST nabodol v Donovaloch na kamen tak, ze tomui plastu uz nepomohlo nic. Aj ked je pravda, ze slo o Hutchinson. Schwalbe s tym problem nemal.Musis totiz opravovat plast a nie dusu. To je niekedy dost rozdiel.
To co je v sportreporte chore nie je, bezne sa jazdievalo cez celu Europu, a pod. Takych ludi najdes dost (aj ked ja medzi nich nepatrim).A vobec to nie je abnormalne. Je to normalna cykloturistika. Musis si uvedomit, co dokazes opravit svojpomocne alebo niekde na mieste dost daleko od domova, pripadne civilizacie.
Na hydrach som ja najazdil asi 15t km, na Vckach mozno tak 35k (vratane cestaku).
Suhlasim, nieco je extrem, ale proste treba s urcitymi vecami kalkulovat inak ako doma. Tiez na trek do Himalaji sa nebudes balit rovnako ako ked ides peso na Vapennu, ci na Rysy, kde sa v pohode prebehnes v sandaloch v lete
edit: a s pevnou vidlou som najazdil v terene tiez peknych par tisic. Nie rychlo .. to nie, ale su stale ludia, ktori s pevnou budu v terene rychlejsi nez ja s odpruzenou vidlou. A co sa tyka brzd .. kto brzdi, nevyhrava
myslím že aj moja bike paradigma sa na to dosť podobá
to čo je v sportreporte je choré v tom, že v cestnej cykloturistike to normálne bolo a do istej miery je, ale v terénnej?! čo sa mi nevlezie do batoha, neberiem! si nechcem predstavovať manévrovanie s takou kravou...
Keď sa však sajrat zaschne v duši čo sňu ?*
*rečnícka otázka
...s experta kerý zabije deň vyplachovaním mi sem neťahajte
Kdo chce využít výhody zacelování tmelu, ať duše vyhodí.
A co se týká problému typu velký defekt na UST na expedici, tak je to úplně stejná situace jako kdybych vezl klasiku s duší. Tedy buď je to defekt velikosti, že pomůže vložit duši a tu větší díru navíc nouzově něčím podložit (tedy stejný postup jako u klasiky) nebo když je to tak velká díra, že je plášť i takto nepoužitelný, tak jsem opět ve stejné situaci jako u klasiky s duší, musím někde sehnat nový plášť a ten klidně může být dušový a od toho problém pojedu s duší.
Tedy při použití s UST nebude situace nikdy horší. Tedy nepočítám drobné problémy typu, že budu trochu zasraný od tmelu a že před vložením duše musím pečlivě prohlédnout plášť, kde mohou být pozůstatnky třeba trnů, které bez duše s tmelem nedělaly problém.
A na oddělání UST pláště s tmelem musí být opravdu už docela smůla, už mám 12tis. km bez jediného defektu na UST NN a RR, které bych musel řešit (pouze jednou jsem musel po zacelení trošku většího defektu lehce dofouknout, než se to zacelilo, tak jsem trochu tlaku ztratil). Zacelených děr tmelem bylo docela hodně (vždy se dívám při kontrole stavu tmelu a nějaké ty zacelené díry najdu), odhaduju, že už možná kolem 20 (dost se to zvedlo za loňskou Korsiku, kde jsem za 14 dní stihnul 6 trnů - měl jsem nový zadní plášť a po příjezdu jsem raději rovnou doplňoval tmel a kontrolova).
Tmel do kolies a Duse jedine do baglu
Mam teda este jednu dost blbu otazku.. v snahe zamedzit/znizit pravdepodobnost defektu som videl este neake samolepiace pasky co sa podlepuju pod plast. Ma tu s tym niekto neake skusenosti? Alebo s neakym inym sposobom ako znizit riziko defektu pri pouziti klasickych plastov s dusami?
napriklad:
http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Panaracer_Flataway_Tyre_Liner/5300003783/
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7970
http://www.discountbicycles.co.uk/biz/product.php/6897/4099/sureride_tape_blue_race___touring_22mm/dd97dea36d62b1f1e4da6523196b536a
zvycajne sa to lepi medzi plastom a dusou a ma to chranit proti prepichnutiu.