Pokud jezdis ne motorce tak pak je celkem logicke a rozumne dat brzdy obracene, ale jinak si to klidne nemontuj jak ti to vyhovuje, ale je to otazka co ti vyhovuje
jinak teda 1
99% to tu ma klasicky : 1
To iba zahraniciari ako amici to oblubuju aj naopak. Najlepsie je tak ako si nauceny a celkovo je to sprosta otazka. Ovladanie brzd je male umenie, ked disponuju vecsim ucinkom a jazdec nahana sekundy.
zatial len teoreticky ale... tiez som uvazoval o prehodeni na verziu c. 2 cisto len koli davkovatelnosti...som pravak a v pravej ruke mam viac citu ako v lavej
logika mi vravi, ze idealnejsie by malo byt prava ruka na prednej brzde (v pripade pravaka)...predna brzda je ucinnejsia a teda prava ruka by mala byt pre nu vhodnejsia, ale nakolko standartne sa u nas montuje lava na predok drviva vacsina to ma tak
neviem preco sa to dakedy tak vymyslelo, ze sa bude montovat lava na predok ale velku logiku v tom nevidim (ale velmi som ju ani nehladal takze mozno tam dakde bude )
Ja som to vysvetľoval svojej manželke ako začínajúcej bajkerke takto:
Ľavá ruka - radíš vpredu a brzdíš vpredu.
Pravá ruka - radíš vzadu a brzdíš vzadu.
Pochopila po prvom a zatiaľ jedinom tigrovi cez riadítka.
logika mi vravi, ze idealnejsie by malo byt prava ruka na prednej brzde (v pripade pravaka)...predna brzda je ucinnejsia a teda prava ruka by mala byt pre nu vhodnejsia
Ba práveže to ej vymyslene dobre. Mať prednu na pravej, to by sekcia pády mala 3x viac stránok a to nie preto, že by si ludia nezvykli. Jednoducho preto že by vo vyhrotených situáciach použili silu zbytocne velku a prbolem je na svete. Chvilku som to tak jazdil po kupe biku no musel som to vymeniť.
vy ste tu nejaki divni
to mi chcete povedat, ze (pravaci) mate v pravych prstoch iny (lepsi/vacsi) cit ako v lavych ? hmmm, pretoze ja ked drzim riadidla, tak pocas brzdenia nemam problem primerane davkovat ci uz pravou alebo lavou rukou... takze aj pri prehodenych brzdach by to u mna bolo len o zvyku, nie o tom ci som pravak alebo lavak.
Som pravák a používam pravú páku na zadnú przdu, istý čas som chcel ísť proti prúdu a tak som používal pravú páku na prednú przdu, no nebolo to ono. Nájdu sa ale i ľudia ktorým táto kombinácia vyhovuje, pravda budú väčšinou z radov motorkárov či bikerov s jednou pákou na riadidlách.
To akú kombináciu zvolíš, záleží len na tebe (a možnosti hardwaru), nemusíš sa riadiť tým, ako brzdové páky dostaneš. Napríklad u korčúľ je to tak, že dostaneš namontovanú brzdu na pravú korčuľu a väčšina ľudí to tak vozí (teda ešte som na hrádzi nevidel človeka čo by to mal na ľavej) a tvrdí že im to tak vyhovuje, predsa majú pravú nohu tú silnejšiu. A práve preto že ja mám takisto pravú nohu silnejšiu tak som si brzdu prehodil na nohu ľavú. Blbosť ? Vôbec nie, keby som brzdil pravou nohou, osobne nemám šancu ukorigorovať smer ľavou nohou a mám tendenciu zatáčať doprava. Kdežto keďže brzdím nohou ľavou, nemám vďaka pravej siľnejšej nohe žiadny problém s vedením či menením smeru jazdy počas brzdenia. Obdobne je to u bikov. Pravdaže väčší brzdý účinok má brzda predná, to je fakt, lenže v prípade že mám na riadidlách len jednu ruku, som radšej ak je to ruka silnejšia a radšej nech má možnosť ovládať zadnú brzdu. Veď si len skúste pribrzďovať prednou brzdou s jednou rukov na riadidlách, vôbec to nie je také ľahké ako sa zdá, bike má tendenciu sa viac krútiť a človek nad ním stráca kontrolu. Samozrejme tu nepíšem o tom že tak chcem zabrzdiť, to nie, len pribrzdiť kým sa chytím i druhou rukou. Prečo chcem pribrzďovať s držaním sa len jednej ruky ? Keďže jazdíme po pravej strane cesty, je celkom logické že dávame znamenia častejšie ľavou rukou a tiež to že ak chceme zistiť situáciu za nami, otáčame hlavu doľava . Ak to teda majú briti a austrálčania vymenené, pravdepodobne toto bude ten dôvod, keďže skôr dávajú znamenia pravou a otáčajú hlavu doprava.
Keďže som mal šancu porovnávať oba spôsoby, tak viem že pre slovenské cesty je lepšie požívať prvý spôsob, zatiaľ čo do terénu mi to bolo celkom jedno.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
jinak teda 1
To iba zahraniciari ako amici to oblubuju aj naopak. Najlepsie je tak ako si nauceny a celkovo je to sprosta otazka. Ovladanie brzd je male umenie, ked disponuju vecsim ucinkom a jazdec nahana sekundy.
nemá to žiadne plus, nevýhodou je "inakosť"
neviem preco sa to dakedy tak vymyslelo, ze sa bude montovat lava na predok ale velku logiku v tom nevidim (ale velmi som ju ani nehladal takze mozno tam dakde bude
Ľavá ruka - radíš vpredu a brzdíš vpredu.
Pravá ruka - radíš vzadu a brzdíš vzadu.
Pochopila po prvom a zatiaľ jedinom tigrovi cez riadítka.
Ba práveže to ej vymyslene dobre. Mať prednu na pravej, to by sekcia pády mala 3x viac stránok a to nie preto, že by si ludia nezvykli. Jednoducho preto že by vo vyhrotených situáciach použili silu zbytocne velku a prbolem je na svete. Chvilku som to tak jazdil po kupe biku no musel som to vymeniť.
to mi chcete povedat, ze (pravaci) mate v pravych prstoch iny (lepsi/vacsi) cit ako v lavych ? hmmm, pretoze ja ked drzim riadidla, tak pocas brzdenia nemam problem primerane davkovat ci uz pravou alebo lavou rukou... takze aj pri prehodenych brzdach by to u mna bolo len o zvyku, nie o tom ci som pravak alebo lavak.
To akú kombináciu zvolíš, záleží len na tebe (a možnosti hardwaru), nemusíš sa riadiť tým, ako brzdové páky dostaneš. Napríklad u korčúľ je to tak, že dostaneš namontovanú brzdu na pravú korčuľu a väčšina ľudí to tak vozí (teda ešte som na hrádzi nevidel človeka čo by to mal na ľavej) a tvrdí že im to tak vyhovuje, predsa majú pravú nohu tú silnejšiu. A práve preto že ja mám takisto pravú nohu silnejšiu tak som si brzdu prehodil na nohu ľavú. Blbosť ? Vôbec nie, keby som brzdil pravou nohou, osobne nemám šancu ukorigorovať smer ľavou nohou a mám tendenciu zatáčať doprava. Kdežto keďže brzdím nohou ľavou, nemám vďaka pravej siľnejšej nohe žiadny problém s vedením či menením smeru jazdy počas brzdenia. Obdobne je to u bikov. Pravdaže väčší brzdý účinok má brzda predná, to je fakt, lenže v prípade že mám na riadidlách len jednu ruku, som radšej ak je to ruka silnejšia a radšej nech má možnosť ovládať zadnú brzdu. Veď si len skúste pribrzďovať prednou brzdou s jednou rukov na riadidlách, vôbec to nie je také ľahké ako sa zdá, bike má tendenciu sa viac krútiť a človek nad ním stráca kontrolu. Samozrejme tu nepíšem o tom že tak chcem zabrzdiť, to nie, len pribrzdiť kým sa chytím i druhou rukou. Prečo chcem pribrzďovať s držaním sa len jednej ruky ? Keďže jazdíme po pravej strane cesty, je celkom logické že dávame znamenia častejšie ľavou rukou a tiež to že ak chceme zistiť situáciu za nami, otáčame hlavu doľava . Ak to teda majú briti a austrálčania vymenené, pravdepodobne toto bude ten dôvod, keďže skôr dávajú znamenia pravou a otáčajú hlavu doprava.
Keďže som mal šancu porovnávať oba spôsoby, tak viem že pre slovenské cesty je lepšie požívať prvý spôsob, zatiaľ čo do terénu mi to bolo celkom jedno.