Podobne velke auto je benzinove urcite lacnejsie, nehovor, ze nova Tesla stoji ako 10 rocna Octavka. Podmienkou je moznost domaceho nabijania a jazda vacsinou na kratke trasy. Ja mam 7miestny dlhy van, jazdim viac dlhych tras a minimus kratkych a tam to porovnanie vychadza naopak. Neda s to zovseobecnit, zavisi od vyuzita a pristupu k lacnej el. energii.
Ved sa pozri na tie ceny. Nova oktavka 1.5 TSI 110 kW (150k) essence 25600e
Rozdiel 14000e, pri rocnej uspore na palive (1800e) sa vrati po necelych 7,7 rokoch. Ale to je len palivo bez nicoho dalsieho, vybavy tiez neriesim, tam vies aj tu oktavku ohadzat aj na 36k pri naftovej sportline.
A jasne ze podmienka je nabijat doma a jazdit, ale tak bavime sa o autach na jazdenie, nie hnitie pred panelakom.
Pre ludi s moznostou nabijania doma sa elektromobil oplati uz davno, pre ludi zo sidlisk nebude vyhodnejsi mozno nikdy. Ale ak sa to aj s verejnym nabijanim aspon vyrovna nakladom na spalovak, tak to bude OK. Nemusi to byt zakonite lacnejsie.
Rozdiel 14000e, pri rocnej uspore na palive (1800e) sa vrati po necelych 7,7 rokoch. Ale to je len palivo bez nicoho dalsieho, vybavy tiez neriesim, tam vies aj tu oktavku ohadzat aj na 36k pri naftovej sportline.
A jasne ze podmienka je nabijat doma a jazdit, ale tak bavime sa o autach na jazdenie, nie hnitie pred panelakom.
To je slabe porovnanie, ono napriklad tesla ma v podstate full vybavu( tepmomatt, led matrix svetla, sledovanie a drzanie v pruhu, nudzove zastavenie a ine) oproti takej skodovke napriklad, ktora je schopna v 21 storoci dat kluky na okna. Toto ked mahadzes do skodovky tak ta oktavka bude za 40tisic.
Este k tej spotrebe, Y ma vyssiu lebo je to v podstate suv, ako nejaky kodiak, 3ka ma o cca 3 kwh/100km menej.
Nie je dovod porovnavat s Octaviou. Kia Ceed SW vo vybave Platinum s automatom, LED svetlami a vsetkymi moznymi asistentmi stoji oficialne 27 390 €, realne este dealer da zlavu. Takze stale je Tesla o dost drahsia ako spalovak a pri beznom priemernom najazde 15k km trva roky kym sa vyrovna spalovaku aj keby sa nabijalo len doma a len pri najnizsej tarife a nikdy nikde inde. Ale samozrejme clovek aj cestuje a nabija za vyssie ceny, takze sa ta navratnost este predlzuje. Cize treba pozerat inu cenovu kategoriu elektromobilov aby boli konkurencieschopne spalovakom.
aspon s automatom to porovnat:) inak miesame hrusky s jablkami. cize ceed platinum v automate 29390 v konfiguratore (stale chyba adaptivny tempomat, matrix led su v ceedke)… o vykone sa nebavme lebo to zacnu zabomysie vojny na co je komu tolko vykonu:)
s verejnym nabijanim mas pravdu. tam sa ekonomika vyrovna dieslu. nabijanie doma, obzvlast s FVE je potom niekde inde
Nabijanie doma je priblizne za 19 centov. Najvyssie programy ZSE drive vychadzaju na 30 resp 99 eur, ale kWh potom vychadza na 29 resp 25 centov. Percentualne je to velky skok, ale v absolutnych cislach to nie je taky velky rozdiel. Az ked bude spotreba 30 kWh/100km tak pri cene 29 centov za kWh budu naklady tam kde diesel (6l/100 a cena 1.46 za liter). Netreba hovorit ze 30 kWh na 100 budu mat len obrovske neefektivne krabice a aj to len na dialnici pri 130. Kombinovanych 15-20 kWh/100 ma prakticky vacsina aut.
Este k tym predplatenym kWh od ZSE drive. Zial je tam dost medzera v ponuke. 30 eurovy program ma 100 kWh co je priblizne 500 km (na mesiac) co je malo, a potom je uz len najvyssi program kde je 400 kWh. To je 2000 km/mesiac, co je uz velmi velky objem. Maju aj nizsie programy, kWh su tam drahsie + maju program aj bez predplatenych kWh. Tieto sa oplatia len na prilezitosne nabijanie. Teda pre tych co nabijaju doma a potrebuju par kWh nabit ked idu na vylet. Pri porovnani programov ratam so spotrebou 20 kWh/100m, nech sa to lepsie pocita.
Greenway, Ionity, Tesla sa u nas az tak neoplatia, lebo ich ceny prakticky nejdu pod 40 centov za kWh. Do konca augusta sa este oplati ejoin. Maju akciu na DC nabijanie, cena rovnaka ako za AC. Teda 29 centov a to bez viazanosti/programu. Ak je nieco pri elektomobiloch komplikovane, tak je to mnozstvo roznych nabijacich sieti, ich cenniky (mesacna viazanost programu, mala flexibilita) a ako bonus vysoke ceny nabijania v roamingu (netyka sa to ionity a tesly).
aspon s automatom to porovnat:) inak miesame hrusky s jablkami. cize ceed platinum v automate 29390 v konfiguratore (stale chyba adaptivny tempomat, matrix led su v ceedke)… o vykone sa nebavme lebo to zacnu zabomysie vojny na co je komu tolko vykonu:)
s verejnym nabijanim mas pravdu. tam sa ekonomika vyrovna dieslu. nabijanie doma, obzvlast s FVE je potom niekde inde
treba napisat aj za B= aj ta FVE nieco stoji,a nebude to neporuchove zariadenie
v Mochovciach mame moznost nabijat zadarmo,obaja pracujeme so zenou v EMO,a aj tak stale nemame chut ist do EV
Toto je auto, ktore vie porazit spalovaky uz teraz. Na poskakovanie po meste a dochadzanie par desiatok km denne dokonale, cena vyborna, spotreba skoro az neuveritelna.
Rozdiel 14000e, pri rocnej uspore na palive (1800e) sa vrati po necelych 7,7 rokoch. Ale to je len palivo bez nicoho dalsieho,
kto si pamätá prepočty diesel vs benzín? čo sa komu viac oplatí? a kedy sa vráti ten "preplatok" za diesel?
ale teda k tomuto porovnaniu: vyrovnanie nákupu po 7,7 roku čo znamená po 230 tis km! sa ti javí ako výhodná kúpa? pri tých km ľudia bežne pokukujú už dávno po novom aute
Je trošku zábavné, ako tie návratnosti počítate z dnešných cien O 3-4 roky budú iné ceny elektriky, iné ceny fosílnych palív, ETS2, iné dane, iné spoplatňovanie externalít ... a ako obyčajne musím pripomenúť, že nie je dôležité, čo bude o tri - štyri roky, ale čo bude v roku (asi) 2035. Všetky, ale úplne všetky vývoje, predaje, pokusy, úspechy, neúspechy, omyly, pravdy ... je potrebné vnímať iba ako cestu k roku, v ktorom sa ukončí predaj ICE áut bežným ľuďom (predbežne 2035). To, či sa BEV oplatí alebo nie teraz, nie je dôležité. Je to iba cesta automobiliek k tomu, aby boli ich autá čo najpredávanejšie od okamihu, keď skončí masívny predaj ICE.
kto si pamätá prepočty diesel vs benzín? čo sa komu viac oplatí? a kedy sa vráti ten "preplatok" za diesel?
ale teda k tomuto porovnaniu: vyrovnanie nákupu po 7,7 roku čo znamená po 230 tis km! sa ti javí ako výhodná kúpa? pri tých km ľudia bežne pokukujú už dávno po novom aute
Ano javi. Porovnavam Teslu vs oktaviu v priemernej vybave. Porovnavam iba cenu nakupu plus palivo, nie garancky, olej, amortizaciu. Schvalne co myslis, za kolko za tych 8r predas teslu a za kolko tu oktaviu? Ak ti ju vobec este niekto kupi? Proste uz sme dosiahli bod, kedy sa elektro oplati aj financne, nie len komfortom jazdy. Ze to este mnohym nedoslo je ich vec. Tu si poniektori dodnes "sporia" odkladanim pod vankus, alebo v
"zivotnych" poistkach. Takze mi je jasne, ze zlozitejsie vypocty vacsina populacie vobec neda.
https://www.autobazar.sk/26286596/tesla-model-s-75d-245kw/
tesla s, 8 rocna, 220tis km za 22tis €, nova stala kolko? AI mi dala startovaciu cenu 75tis $, ale vy znalci budete mat lepsiu pamat.. takze tak 1/3 ceny ako bezne aj oktavky..
strata pri predaji oktavky 26tis -8 tis = 18tis € ,strata pri predaji tesly 39tis -13tis = 26tis €
ja nevravim ze elektro je uplna blbost a neni v tom buducnost, blbost je len tvoj priklad prosto ti to zrovna dajak nevychadza..
vymena oleja stoji do 200€, ak si vies sam tak aj polovicu, amortizacia je pri vsetkom, a servis dajakych tlmicov, lozisk a vsetkych pohyblivych casti podvozku ma predstav si ma a bude mat aj tesla.. sa zas netvarme ze na elektre sa nema co dodrbat furt je to stroj
najviac ma bavi ked uz nic nevychadza zacneme vestit co kolko kedy bude stat a co vsetko zarucene bude uz inak.. aj ten rok 35 sa stale prehodnocuje, aj spekuluju s bio palivami, atd. vobec by som si tym nebol taky isty. a to este sa nezacala vestit geopolitika
tesla je na trhu cez 15 rokov daju sa najst nazorne priklady a porovnania cenovej vyhodnosti..
iba na okraj, upresnenie mimo temy, k "vymena oleja stoji do 200€, ak si vies sam tak aj polovicu,": 4l oleja a filter ma na Daciu (Renault) stoja presne 40€ (vsetko znackove, ziaden lowcost), svoju pracu neratam - bavi ma to
najviac ma bavi ked uz nic nevychadza zacneme vestit co kolko kedy bude stat a co vsetko zarucene bude uz inak.. aj ten rok 35 sa stale prehodnocuje, aj spekuluju s bio palivami, atd. vobec by som si tym nebol taky isty. a to este sa nezacala vestit geopolitika
Tu asi narážaš na môj post, ale nie dobre. Mne nemôže "nič nevychádzať", lebo nič nepočítam. Mne je to zatiaľ úplne jedno, ak budem chcieť elektromobil, kúpim si ho, ak budem chcieť spalovák, kúpim si ho. Elektromobilita ide zatiaľ mimo mňa a na rozdiel od mnohých ju nijakom neadorujem. Jej jediné výhody vidím v potenciáli pre znižovanie emisie skleníkových plynov z mobility (čo je, uznávam, veľký a fundamentálny prínos) a v miernom znížení znečistenia ovzdušia (tiež veľmi dôležité), ale iné prínosy pre ľudstvo a spoločnosť elektroautá oproti spaľovacím nemajú. Pozerám sa na ne ako na každé iné auto, ako na produkt, tovar, na predmet.
Vo svojom poste som iba spomenul, že sa tu hádže rokmi návratnosti, ale počíta sa s dnešnými cenami. Pritom sa svet dynamicky mení, takže nevieme, čo a ako bude o povedzme päť rokov, aké ceny, aké dane, ako dotácie, skrátka nepoznáme vstupy do tých výpočtov, ktoré budú o pár rokov. Tak nemôžeme počítať návratnosť,resp. môžeme, ale je to bullshit matematika. Nič viac a nič menej.
Cra0bs
Mne sa nechce ti to vysvetlovat. Priklad zamerne porovnava neporovnatelne. Ta tesla je vseobecne vnimana ako premiovka vs u nas najbeznejsia nizsia stredna trieda a aj tak je "navratnost" IBA NA PALIVE s mailerovym najazdom menej ako 8r. Cize nieco, co je v investicnom svete vyhodna investicia. Bodka. A to som zamerne nezaratal vsetky ostatne faktory, pretoze to ludia proste nepochopia. Nechapu uz taky prosty fakt, ze auto je spotrebny material a naklad, nie investicia. Nechapu, ze 150e rocne za olej nie je malickost, to je 1200e za 8r. A najma to je cas a starosti navyse. Mna by potesilo uz aj tych 8x2=16 usetrenych hodin, ktore nemusim v tom servise stravit. O benzinkach znovu nepisem nic, lebo to si nasinec zatial nevie ani len predstavit.
Ja som pisal o garancnych prehliadkach, ty si pod tym pojmom predstavujes priamo servis pohyblivych casti. O tom som ja ale nepisal ani slovo, lebo to je ako pises rovnake hausnumero pre obe auta. Atd atd. Je mi to jedno, pokojne sa pozeraj iba na vysku pociatocnych nakladov = kupnu cenu auta. Je to tak nepochybne jednoduchsie. Potom je ale vtipne, ze si nasinec nekupuje len auta za 500e, vsak
Jaroh nie tak celkom, u teba je značne tiezvy pohľad a vo vela veciach s tebou súhlasím a aj sme sa zhodli.. cokupit si už začal preistotu predpovedať kto čo kúpi a nekúpi
cokupit ty oceníš čas čo nemusíš stráviť v servise (kde ja netrávim čas žiaden, v dnešnej flexibilnej dobe si servis naplánuješ a počas toho vybavíš/vyriešiš iné veci, servis mám niečo ako najdrahšie parkovanie v meste ), iní ocenia čas čo nemusia tráviť na nabíjačkách a podobné bullshity..
Tesla je prémiovka len tak cenou a potom furt špekulujete čo by tak mohla byť alternatíva
pre mňa je tá matematika jasná, tu máš porovnané porovnatelné:
mám Toyotu proace city verso 1,5D MY2022 (aka Berlingo/Rifter), kúpil som za 24tis, tá istá elektro varianta stála 36tis (s 270km papierovým dojazdom ).. aktuálne je to v cenníku 30tis (v automate za 32) vs 41,5tis. auto žere tak 5-5,5L nafty za (~1,4€/L), mám najazdených 70tis km. takže som prejazdil 5,5tis €. Ak by som mal elektrinu úplne zadarmo (!) tak som v polovici ušetrených peňazí aj so servisom
a keby som chcel byť ekologický a riešil primárne CO2 a teda tankoval celú tú dobu HVO za cenu 2,2€/L (podľa AI), ešte mám aj tak ďalších 25-30tis km aby som zrovnal nákupnú cenu (stále pri elekrine úplne zadarmo).
Davno je jasne, ze cielom je viac produkovat, auta sa budu (tak ako kopec inych veci) srotovat ovel mladsie ako je to teraz. Uz som to tu raz pisal, jedinym riesenim je zredukovat individualnu dopravu a obmedzit vjazd na frekventovane miesta. Ale produkcia cohokolvek musi stupat, nie je svetlo na konci. Ako sa tu na fore dozvedam, ludia si dobrovolne priplatia za baterku v bicykli (+za elektriku na nbijanie), ked sa mozu vozit na lacnejsom a zadarmo
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ved sa pozri na tie ceny. Nova oktavka 1.5 TSI 110 kW (150k) essence 25600e
https://webapps.skoda-auto.sk/Cenniky-a-katalogy/cenniky/Skoda_Octavia-FL_cennik.pdf
Nova tesla 3 long range 39400e
https://www.tesla.com/en_SK/model3/design#overview
Rozdiel 14000e, pri rocnej uspore na palive (1800e) sa vrati po necelych 7,7 rokoch. Ale to je len palivo bez nicoho dalsieho, vybavy tiez neriesim, tam vies aj tu oktavku ohadzat aj na 36k pri naftovej sportline.
A jasne ze podmienka je nabijat doma a jazdit, ale tak bavime sa o autach na jazdenie, nie hnitie pred panelakom.
https://webapps.skoda-auto.sk/Cenniky-a-katalogy/cenniky/Skoda_Octavia-FL_cennik.pdf
Nova tesla 3 long range 39400e
https://www.tesla.com/en_SK/model3/design#overview
Rozdiel 14000e, pri rocnej uspore na palive (1800e) sa vrati po necelych 7,7 rokoch. Ale to je len palivo bez nicoho dalsieho, vybavy tiez neriesim, tam vies aj tu oktavku ohadzat aj na 36k pri naftovej sportline.
A jasne ze podmienka je nabijat doma a jazdit, ale tak bavime sa o autach na jazdenie, nie hnitie pred panelakom.
To je slabe porovnanie, ono napriklad tesla ma v podstate full vybavu( tepmomatt, led matrix svetla, sledovanie a drzanie v pruhu, nudzove zastavenie a ine) oproti takej skodovke napriklad, ktora je schopna v 21 storoci dat kluky na okna. Toto ked mahadzes do skodovky tak ta oktavka bude za 40tisic.
Este k tej spotrebe, Y ma vyssiu lebo je to v podstate suv, ako nejaky kodiak, 3ka ma o cca 3 kwh/100km menej.
s verejnym nabijanim mas pravdu. tam sa ekonomika vyrovna dieslu. nabijanie doma, obzvlast s FVE je potom niekde inde
Este k tym predplatenym kWh od ZSE drive. Zial je tam dost medzera v ponuke. 30 eurovy program ma 100 kWh co je priblizne 500 km (na mesiac) co je malo, a potom je uz len najvyssi program kde je 400 kWh. To je 2000 km/mesiac, co je uz velmi velky objem. Maju aj nizsie programy, kWh su tam drahsie + maju program aj bez predplatenych kWh. Tieto sa oplatia len na prilezitosne nabijanie. Teda pre tych co nabijaju doma a potrebuju par kWh nabit ked idu na vylet. Pri porovnani programov ratam so spotrebou 20 kWh/100m, nech sa to lepsie pocita.
Greenway, Ionity, Tesla sa u nas az tak neoplatia, lebo ich ceny prakticky nejdu pod 40 centov za kWh. Do konca augusta sa este oplati ejoin. Maju akciu na DC nabijanie, cena rovnaka ako za AC. Teda 29 centov a to bez viazanosti/programu. Ak je nieco pri elektomobiloch komplikovane, tak je to mnozstvo roznych nabijacich sieti, ich cenniky (mesacna viazanost programu, mala flexibilita) a ako bonus vysoke ceny nabijania v roamingu (netyka sa to ionity a tesly).
s verejnym nabijanim mas pravdu. tam sa ekonomika vyrovna dieslu. nabijanie doma, obzvlast s FVE je potom niekde inde
v Mochovciach mame moznost nabijat zadarmo,obaja pracujeme so zenou v EMO,a aj tak stale nemame chut ist do EV
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
kto si pamätá prepočty diesel vs benzín? čo sa komu viac oplatí? a kedy sa vráti ten "preplatok" za diesel?
ale teda k tomuto porovnaniu: vyrovnanie nákupu po 7,7 roku čo znamená po 230 tis km! sa ti javí ako výhodná kúpa?
tak, tak, zaparkujem benzinovu Fiatku do garaze, prelestim, vymenim SPZ za veteranske a preuctujem do kolonky investicne aktivum.
ale teda k tomuto porovnaniu: vyrovnanie nákupu po 7,7 roku čo znamená po 230 tis km! sa ti javí ako výhodná kúpa?
Ano javi. Porovnavam Teslu vs oktaviu v priemernej vybave. Porovnavam iba cenu nakupu plus palivo, nie garancky, olej, amortizaciu. Schvalne co myslis, za kolko za tych 8r predas teslu a za kolko tu oktaviu? Ak ti ju vobec este niekto kupi? Proste uz sme dosiahli bod, kedy sa elektro oplati aj financne, nie len komfortom jazdy. Ze to este mnohym nedoslo je ich vec. Tu si poniektori dodnes "sporia" odkladanim pod vankus, alebo v
"zivotnych" poistkach. Takze mi je jasne, ze zlozitejsie vypocty vacsina populacie vobec neda.
tesla s, 8 rocna, 220tis km za 22tis €, nova stala kolko? AI mi dala startovaciu cenu 75tis $, ale vy znalci budete mat lepsiu pamat.. takze tak 1/3 ceny ako bezne aj oktavky..
strata pri predaji oktavky 26tis -8 tis = 18tis € ,strata pri predaji tesly 39tis -13tis = 26tis €
ja nevravim ze elektro je uplna blbost a neni v tom buducnost, blbost je len tvoj priklad
vymena oleja stoji do 200€, ak si vies sam tak aj polovicu, amortizacia je pri vsetkom, a servis dajakych tlmicov, lozisk a vsetkych pohyblivych casti podvozku ma predstav si ma a bude mat aj tesla.. sa zas netvarme ze na elektre sa nema co dodrbat
najviac ma bavi ked uz nic nevychadza zacneme vestit co kolko kedy bude stat a co vsetko zarucene bude uz inak.. aj ten rok 35 sa stale prehodnocuje, aj spekuluju s bio palivami, atd. vobec by som si tym nebol taky isty. a to este sa nezacala vestit geopolitika
tesla je na trhu cez 15 rokov daju sa najst nazorne priklady a porovnania cenovej vyhodnosti..
Tu asi narážaš na môj post, ale nie dobre. Mne nemôže "nič nevychádzať", lebo nič nepočítam. Mne je to zatiaľ úplne jedno, ak budem chcieť elektromobil, kúpim si ho, ak budem chcieť spalovák, kúpim si ho. Elektromobilita ide zatiaľ mimo mňa a na rozdiel od mnohých ju nijakom neadorujem. Jej jediné výhody vidím v potenciáli pre znižovanie emisie skleníkových plynov z mobility (čo je, uznávam, veľký a fundamentálny prínos) a v miernom znížení znečistenia ovzdušia (tiež veľmi dôležité), ale iné prínosy pre ľudstvo a spoločnosť elektroautá oproti spaľovacím nemajú. Pozerám sa na ne ako na každé iné auto, ako na produkt, tovar, na predmet.
Vo svojom poste som iba spomenul, že sa tu hádže rokmi návratnosti, ale počíta sa s dnešnými cenami. Pritom sa svet dynamicky mení, takže nevieme, čo a ako bude o povedzme päť rokov, aké ceny, aké dane, ako dotácie, skrátka nepoznáme vstupy do tých výpočtov, ktoré budú o pár rokov. Tak nemôžeme počítať návratnosť,resp. môžeme, ale je to bullshit matematika. Nič viac a nič menej.
Mne sa nechce ti to vysvetlovat. Priklad zamerne porovnava neporovnatelne. Ta tesla je vseobecne vnimana ako premiovka vs u nas najbeznejsia nizsia stredna trieda a aj tak je "navratnost" IBA NA PALIVE s mailerovym najazdom menej ako 8r. Cize nieco, co je v investicnom svete vyhodna investicia. Bodka. A to som zamerne nezaratal vsetky ostatne faktory, pretoze to ludia proste nepochopia. Nechapu uz taky prosty fakt, ze auto je spotrebny material a naklad, nie investicia. Nechapu, ze 150e rocne za olej nie je malickost, to je 1200e za 8r. A najma to je cas a starosti navyse. Mna by potesilo uz aj tych 8x2=16 usetrenych hodin, ktore nemusim v tom servise stravit. O benzinkach znovu nepisem nic, lebo to si nasinec zatial nevie ani len predstavit.
Ja som pisal o garancnych prehliadkach, ty si pod tym pojmom predstavujes priamo servis pohyblivych casti. O tom som ja ale nepisal ani slovo, lebo to je ako pises rovnake hausnumero pre obe auta. Atd atd. Je mi to jedno, pokojne sa pozeraj iba na vysku pociatocnych nakladov = kupnu cenu auta. Je to tak nepochybne jednoduchsie. Potom je ale vtipne, ze si nasinec nekupuje len auta za 500e, vsak
cokupit ty oceníš čas čo nemusíš stráviť v servise (kde ja netrávim čas žiaden, v dnešnej flexibilnej dobe si servis naplánuješ a počas toho vybavíš/vyriešiš iné veci, servis mám niečo ako najdrahšie parkovanie v meste
Tesla je prémiovka len tak cenou a potom furt špekulujete čo by tak mohla byť alternatíva
pre mňa je tá matematika jasná, tu máš porovnané porovnatelné:
mám Toyotu proace city verso 1,5D MY2022 (aka Berlingo/Rifter), kúpil som za 24tis, tá istá elektro varianta stála 36tis (s 270km papierovým dojazdom
a keby som chcel byť ekologický a riešil primárne CO2 a teda tankoval celú tú dobu HVO za cenu 2,2€/L (podľa AI), ešte mám aj tak ďalších 25-30tis km aby som zrovnal nákupnú cenu (stále pri elekrine úplne zadarmo).
o predaji jazdeniek
nechcelo sa mi cakat par rokov ako mi ho niekto podaruje lebo bude nepredajne