Vodík má 2 problémy - bezpečne ho skladovať a energia ktorú vložíš do jeho výroby (pokiaľ ho neťažíš v čistej forme, čo na Zemi ťažko) je vyššia ako ktorú z neho získaš. Takže musíš mať pokrytý tento deficit niečim iným...
Casty argument pro-benzinovych/naftovych fanatikov: vyroba elektriny pre elektromobily je rovnako/viac znecistujuca ako spalovacie motory. Zaujimave je, ze beru do uvahy cely proces vyroby elektrickej energie, ale zabudaju na cely proces vyroby benzinu/nafty. Ale benzin ani nafta nevyvieraju pod kazdou cerpacou stanicou.
Moje auto má spotrebu benzínu 7.5 l/100km, do práce to mám cca. 25 km. Od 17.5 som 88 krát išiel do práce na ebajku, namiesto autom. Batéria má kapacitu 500W, full nabitie ma stojí podľa smartmetra od E.ON cca. 8 pencí. Za elektriku platím 17.173 p/kWh.
Človek nemusí byť inžinier, aby mu aj bez počítania bolo jasné, že ten tvoj obrázok je totálny nezmysel. Aj keby sa tá elektrika pre ebajk vyrábala rovno v Novákoch.
Pre predstavu vo finančnom vyjadrení, 430 pencí vs 8 pencí v prospech ebajku za jeden deň. Ak by som vybil celú batériu. Z hľadiska ekológie to bude niečo podobné.
Moje auto má spotrebu benzínu 7.5 l/100km, do práce to mám cca. 25 km. Od 17.5 som 88 krát išiel do práce na ebajku, namiesto autom. Batéria má kapacitu 500W, full nabitie ma stojí podľa smartmetra od E.ON cca. 8 pencí. Za elektriku platím 17.173 p/kWh.
Človek nemusí byť inžinier, aby mu aj bez počítania bolo jasné, že ten tvoj obrázok je totálny nezmysel. Aj keby sa tá elektrika pre ebajk vyrábala rovno v Novákoch.
Pre predstavu vo finančnom vyjadrení, 430 pencí vs 8 pencí v prospech ebajku za jeden deň. Ak by som vybil celú batériu. Z hľadiska ekológie to bude niečo podobné.
Ak nahradíš auto elektrobicyklom, je to dobrý krok, keď sisa v tom aute dovtedy vozil sám. Ale myslím si, že ako športová aktivita je elektrobicykel plytvanie energetickými zásobami.
Na to tiež človek nemusí byť inžinier
Ten kresleny obrazok o 2 prispevky uz nie je tak vtipny, ze?
.
Ten kreslený obrázok neni vtip, je to len pohľad na smutnú skutočnosť.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
1. Benzín
2. Ak hybrid, tak benzín plus baterka. Čistá baterka nikdy
Až raz pokročíme ďalej, tak vodík by snáď vyzeral sľubne.
https://www.electricitymap.org/map
Musi sa najskor vytazit
Prepravit, zvacsa tisice kilometrov (v lepsom pripade ropovodom, v horsom tankerom. Mimochodom, kolko emisii vypusti taky tanker?
Spracovat (a ano, tu sa pouziva rovnaka elektricka energia ako na nabijanie elektromobilov)
Rozviest hotovy produkt do kazdej jednotlivej cerpacej stanice
A potom 75% vsetkej takto tazko ziskanej energie zahodit
Ten kresleny obrazok o 2 prispevky uz nie je tak vtipny, ze?
Moje auto má spotrebu benzínu 7.5 l/100km, do práce to mám cca. 25 km. Od 17.5 som 88 krát išiel do práce na ebajku, namiesto autom. Batéria má kapacitu 500W, full nabitie ma stojí podľa smartmetra od E.ON cca. 8 pencí. Za elektriku platím 17.173 p/kWh.
Človek nemusí byť inžinier, aby mu aj bez počítania bolo jasné, že ten tvoj obrázok je totálny nezmysel. Aj keby sa tá elektrika pre ebajk vyrábala rovno v Novákoch.
Pre predstavu vo finančnom vyjadrení, 430 pencí vs 8 pencí v prospech ebajku za jeden deň. Ak by som vybil celú batériu. Z hľadiska ekológie to bude niečo podobné.
Človek nemusí byť inžinier, aby mu aj bez počítania bolo jasné, že ten tvoj obrázok je totálny nezmysel. Aj keby sa tá elektrika pre ebajk vyrábala rovno v Novákoch.
Pre predstavu vo finančnom vyjadrení, 430 pencí vs 8 pencí v prospech ebajku za jeden deň. Ak by som vybil celú batériu. Z hľadiska ekológie to bude niečo podobné.
Ak nahradíš auto elektrobicyklom, je to dobrý krok, keď sisa v tom aute dovtedy vozil sám. Ale myslím si, že ako športová aktivita je elektrobicykel plytvanie energetickými zásobami.
Na to tiež človek nemusí byť inžinier
Ten kresleny obrazok o 2 prispevky uz nie je tak vtipny, ze?
Ten kreslený obrázok neni vtip, je to len pohľad na smutnú skutočnosť.
Tak potom je plytvanie energetickymi zasobami aj zjazdove lyzovanie, jazdenie v bikeparkoch a pod.
Tu je rozhovor s nim
https://e.dennikn.sk/1476571/zakladatel-tesly-elektricke-auta-sa-presadia-lebo-su-najefektivnejsie/