...s tym celkom nesuhlasim
ta osemdesiatka, je v modrom kruhu, cize bude prikazova "jestli se nemylim", to znamena, ze je to najnizsia rychlost, akou sa po dialnici moze ist za normalnych okolnosti
...s tym celkom nesuhlasim
ta osemdesiatka, je v modrom kruhu, cize bude prikazova "jestli se nemylim", to znamena, ze je to najnizsia rychlost, akou sa po dialnici moze ist za normalnych okolnosti
To bol iba podpich...
A hovorim,nech si zobere vela penazi a moze ist aj stodvacet...
Len ako napisal Lapierre,ci sa mu to oplati,riskovat..
Takze uvediem, ako sa tieto veci mali, maju a budu mat:
Vyhlaska, ktora popisovala to co tu hladas bola Vyhlaska MDPaT SR 116/1997 a bola zrusena od 1.3.2005 zakonom 725/2004 Z.z. V nej bolo nieco take, ako: TECHNICKE PODMIENKY ZVLASTNYCH MOTOROVYCH VOZIDIEL A OSTATNYCH VOZIDIEL
napr. § 89 popisoval povinnu a doplnkovu vybavu bicykla.
Spolu s novym zakonom mala vzniknut aj nova vyhlaska. Ta ale este stale nie je schvalena (a to presli uz takmer 4 roky!!!) Napriklad to ze STK a Emisna kontrola pre auta su povinne bolo v zakone ale intervaly s ktorymi sa ma vykonavat mali byt obsahom tejto vyhlasky. A tak sme 1.5 roka nemali pravnu normu, na zaklade ktorej by ta mohli policajti pokutovat ze nemas STK alebo Emisnu. Takuto vyhlasku (je to 578/2006 Z.z.) schvalili az koncom roka 2006, teda po 1.5 roku.
Ale spat k veci: Teda takmer 4 roky platilo, ze povinne pre cyklistu bolo iba svietit za znizenej viditelnosti bez presne specifikacie ako svietit.(jedine obmedzenie - neoslnovat protiiducich, teda mohol si svietit aj ako auto)
Teraz je uz dana vyhlaska pripravena (KONECNE!!!) a je v medzirezortom pripomienkovom konani, platit bu mala zacat niekedy v druhej polovici roka 2009. Tu je navrh (este neschvaleny, ale velmi sa to menit uz nebude):
Narozdiel od predchadzajuceho znenia povinnej vybavy boli stvoritelmi vyhlasky objavene reflexne materialy ako aj to, ze tie nemusia byt umiestnene na bicykli ale staci ak su na odeve cyklistu. Vitajme v civilizacii!!!
Takze odrazky nie su povinne, ak mas reflexne prvky na odeve ktore ich nahradia.
V zakone o cestnej premavke najprv bolo navrhovane pre cyklistu za znizenej viditelnosti pouzivat "reflexny odev schvaleneho typu" kde bol odkaz na homologizovanu reflexnu vestu, ale to bolo v tych predchadzajucich navrhoch, realne schvaleny ma tam toto:
Za zníženej viditeľnosti musí mať cyklista jazdiaci
po krajnici alebo po okraji vozovky na sebe
viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo oblečený reflexný
bezpečnostný odev.
Takze vestu mat nemusis! (To plati len pre slovensko, v madarsku je povinna vesta za znizenej viditelnosti)
(1) Bicyklom je nemotorové vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily šliapaním do pedálov, ktoré je ovládané cyklistom pomocou riadidiel tak, že sedí na sedadle bicykla a drží sa riadidiel, pričom pri jazde má cyklista nohy na pedáloch.
(2) Bicykel musí byť vybavený na prevádzku v cestnej premávke
a) dvoma na sebe nezávislými účinnými brzdami s odstupňovateľným ovládaním brzdného účinku; bicykle pre deti predškolského veku vybavené voľnobežným nábojom s protišliapacou brzdou nemusia byť vybavené prednou brzdou,
b) spoľahlivo zaslepenými voľnými koncami rúrok riadidiel zátkami, rukoväťou a podobne,
c) zakončením ovládacích páčok bŕzd a voľných koncov riadidiel, ktoré musia mať hrany obalené materiálom pohlcujúcim energiu, alebo ak sú použité pevné materiály, musia mať hrany s polomerom zakrivenia najmenej 3,2 mm; páčky meničov prevodov, krídlové matice, rýchloupínače nábojov kolies, držiaky a konce blatníkov musia mať hrany obalené materiálom pohlcujúcim energiu, alebo ak sú použité pevné materiály, musia mať hrany s polomerom najmenej 3,2 mm v jednej rovine a v druhej rovine na ňu kolmej najmenej 2,0 mm,
d) maticami nábojov kolies, pokiaľ nie sú krídlové, rýchloupínacie alebo v kombinácii s krytom konca náboja,
e) zadným odrazovým sklom červenej farby spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy,[37]) pričom toto odrazové sklo môže byť kombinované so zadným svietidlom s červeným svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy[38]) alebo nahradenými odrazovými materiálmi podobných vlastností. Odrazové sklo musí byť pevne umiestnené v pozdĺžnej strednej rovine bicykla alebo na ľavej strane čo najbližšie k nej vo výške 250 – 900 mm nad rovinou pozemnej komunikácie, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu pozemnej komunikácie v tolerancii ± 15° a kolmá na pozdĺžnu rovinu bicykla s toleranciou ± 5°; zadné odrazové sklo môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu,[39])
f) predným odrazovým sklom bielej farby,37) odrazové sklo musí byť umiestnené v pozdĺžnej rovine nad povrchom pneumatiky predného kolesa v prípade stojaceho kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu najmenej 40 mm, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu pozemnej komunikácie v tolerancii ± 15° a kolmá na pozdĺžnu rovinu bicykla s toleranciou ± 5°; predné odrazové sklo môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu,39)
g) odrazovými sklami oranžovej farby37) na oboch stranách pedálov, tieto odrazové sklá môžu byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na obuvi alebo v ich blízkosti, 39)
h) na lúčoch predného a zadného kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby37) na každej strane kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu najmenej 20 mm, tieto odrazové sklá môžu byť nahradené odrazovými materiálmi na bokoch kolesa alebo na bokoch plášťov pneumatík či na koncoch blatníkov alebo bočných častiach odevu cyklistu,39)
i) jasne znejúcim zvončekom alebo podobným zariadením.
(3) Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený týmito zariadeniami pre svetelnú signalizáciu a osvetlenie:
a) svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy;38) svietidlo musí byť nastavené a upravené trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu pozemnej komunikácie vo vzdialenosti najviac 20 mm od svietidla a aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne alebo neúmyselne zásahom cyklistu meniť; ak je pozemná komunikácia dostatočne a súvislo osvetlená, môže byť svietidlo nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom bielej farby,
b) svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy,38) pričom podmienky pre umiestnenie tohto svietidla sú zhodné s podmienkami pre umiestnenie a upevnenie zadného odrazového skla podľa odseku 2 písm. e). Zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť kombinované so zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 2 písm. e); zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom červenej farby so zhodnými fotometrickými vlastnosťami,
c) zdrojom elektrického prúdu, ak ide o zdroj so zásobou energie, ktorý musí svojou kapacitou zaistiť svietivosť svietidiel podľa písmen a) a b) po dobu najmenej 1,5 hodiny bez prerušenia.
(4) Za bicykel sa smie pripojiť prívesný vozík určený len na prepravu nákladu, ktorý nie je širší ako 800 mm, je vybavený zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 2 písm. e) čo najbližšie k bočným obrysom prívesného vozíka a je spojený s bicyklom pevným spájacím zariadením. Prívesný vozík musí byť vybavený na lúčoch kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby podľa odseku 2 písm. h) na každej strane kolesa. Ak prívesný vozík alebo jeho náklad zakrýva za zníženej viditeľnosti zariadenia pre svetelnú signalizáciu a osvetlenie bicykla, musí sa prívesný vozík opatriť vľavo svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom podľa odseku 3 písm. b).
(5) Ustanovenia odsekov 2 a 3 sa nevzťahujú na bicykel prevádzkovaný v cestnej premávke účastníkom športovej akcie.
(6) Svetlo svietidla podľa odseku 3 musí byť vpredu a vzadu viditeľné v noci bez atmosferických porúch na vzdialenosť najmenej 150 m.
(7) Bicykel môže byť vybavený
a) blatníkmi, ktoré musia prekrývať celú šírku behúňa nezaťaženej pneumatiky z oboch strán,
b) krytom reťaze,
c) pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa,
d) nosičom batožiny.
(8) Ak je bicykel vybavený pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa, sedadlo musí byť pevne pripevnené a vybavené pevnými podperami nôh dieťaťa. Sedadlo a podpery musia byť vyhotovené a umiestnené tak, aby sa počas jazdy dieťa nemohlo zraniť, ani nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti jazdy.
(9) Ak je bicykel vybavený nosičom batožín, nosič musí byť riadne a spoľahlivo pripevnený a nesmie ovplyvňovať bezpečnosť jazdy.
(10) Bicykel vybavený postrannými pomocnými kolieskami nemožno používať na prevádzku v cestnej premávke.
(11) Pneumatiky a ráfiky nesmú vykazovať trhliny, praskliny a iné zjavné deformácie, ktoré by zjavne narúšali bezpečnosť jazdy.
(12) Vonkajší povrch bicykla nesmie mať š*****té alebo ostré výčnelky smerujúce von, ktoré by svojim tvarom, rozmermi alebo tvrdosťou spôsobili nebezpečenstvo poranenia osôb.
(13) Bicykel môže byť dodatočne vybavený pomocným motorčekom, pričom musí spĺňať technické požiadavky ustanovené v § 24.
(14) Bicyklom sa rozumie aj trojkolka, viackolka a viacsedadlové bicykle napríklad tandemy poháňané ľudskou silou. Trojkolka a viackolka musia byť vybavené aspoň jedným svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy.38) Zadné svietidlo musí byť pevne umiestnené na ľavej strane vo výške 250 – 900 mm nad rovinou pozemnej komunikácie.
niekto mi hovoril ze aky oser mozes spravit ale neviem ci to je pravda
ak mas prilbu zavesenu na bicykli(nie na hlave) a zastavia ta policajti tak ti nic nemozu lebo prilbu mas
ak to niekto vyskusate a prejde vam to dajte vediet
niekto mi hovoril ze aky oser mozes spravit ale neviem ci to je pravda
ak mas prilbu zavesenu na bicykli(nie na hlave) a zastavia ta policajti tak ti nic nemozu lebo prilbu mas
ak to niekto vyskusate a prejde vam to dajte vediet
Jediny "oser" urobis sebe ak to lebeňou praskneš o zem a prilbu budeš mať na riaditkach. V tomto pripade ti fakt policajti nič nemôžu, pretože si zjavne pripad pre ineho odbornika z odboru mediciny.
ale viete ako to je ja som este na hlave prilbu nemal ze cely cas co bicyklujem a taky ludia ako ja to beru na lahku vahu lebo sa im este nic nestalo
takze az ked raz prezijem toho chirurga a psychiatra tak az potom budem nosit prilbu:)
Zdravim. Ako je to z vestami u deti za znizenej viditelnosti? Take velkosti som nevidel. A prilba je v meste povinna do 15rokov? Ked mam silnu bikacku pod sedlom, cervenu odrazku na blatniku a prilbe, oranzove na pedaloch spajlach 4ks, predne silne biele svetlo a biela odrazka staci to? Max.si dam na rukav pasiky. Ked vidim niekoho vo veste pripada mi ako udrzbar ciest. Keby robili aspon normalne kvalitne oblecenie s reflex vrstvou. Starsie zeny iduce rano do obchodu si to urcite neoblecu. Co im vezmu dochodok?
dnes sa reflexné prvky dávajú fakticky na všetko cyklistické oblečenie, ktoré sa vyrába (pokiaľ nie je z Lídlu), ako aj na prilby atď. - možno to nevidíš, ale skús urobiť v tme foto bleskom a uvidíš ako ťa vykreslí spredu aj zozadu, ba aj zboku
a preto nijaký biker nebude riešiť trápnu vestu, hoci už som videl "predpisových trapošov" na celkom dobrých strojoch v sračkovozelenom reflexe po BA jazdiť - to je nebezpečné, lebo niektoré tupšie mozgy si môžu skombinovať práve tú trapošinu (ľudia majú radi "trápne označenia" na "protivníkoch", napr. žltú hviezdu na Židoch, aby vedeli, kto je nejako "iný" a "sa mohli triafať") s jej nutnosťou a začať programovo ignorovať, že slušne, "netrápne" dizajnované oblečenie na bike svieti aaaž dosť - napr. tupší policeman nebude mať záujem o to, ako ťa je reálne vidieť, ale "nemáš trapovestu - zaplať"
podobne s aurorkou na rajdoch a blikačkou vzadu ignorujem odrazky, VŠETKY, ten zákon ak som ho dobre prečítal obsahuje ako alternatívu odraziek práve dostatok reflexných prvkov v požadovaných smeroch (čo je jedine správne)
otázku s prilbou nem chápem, prilba na kokose je základ bez ohľadu na vek (červená odrazka na prilbe, to je čo za psycho?) - a opäť, skôr ťa niečo zvalcuje v mestskej premávke ako niekde mimo mesta
ožrani a nakupujúce tetky na ukrajinách aren't subject of our discussion here (a cyklistami by som ich nenazýval - skutočný cyklista je človek, pre ktorého je bicykel športová potreba a z vlastného presvedčenia a kultúrnej potreby ho má vo vzornom technickom stave a primerane vybavený aj v tom smere "vidieť a byť videný") - medzi cyklistom a užívateľom bicykla je HLBOKÝ rozdiel
raz tu v jednej diskusii niekto navrhoval, aby policajti pri výbere pokuty zároveň dotyčnému dali blikačku a predné svetlo, celkom good idea, to by asi aj tí dedinskí dedovia svietili ako vianočné stromčeky (lebo sellák rozmýšľa síce že "za takú kktinu ja nedám penáze", ale keď to už raz zaplatí v pokute, tak ho to skôr nalomí správnym smerom)
pred tyzdnom som isiel po tme a nakolko skutocne nemam na cyklistickom obleceni nejake vyznamne reflexne prvky, okrem dvoch tenuckych pasikov na boku nohavic a jednom na bunde, ktory bol aj tak zakryty vakom bez reflexnych prvkov...a tiez som predpisovo traposil v srackovo zelenom reflexe...aj ked sa nepovazujem za cyklistu, ale iba uzivatela bicykla...samozrejme chystam sa zadovazit si nejake samolepiace reflexne pasky, ale zatial na to nebol cas, tak som improvizoval takymto sposobom...povazujem preto scestne vysmievat sa z toho, ze je to trapne (co istotne je), islo o ucel a ak si mam vybrat, tak radsej budem videny, aj ked trapny, ako zrazeny, ale "in"...je to vec nazoru
pred tyzdnom som isiel po tme a nakolko skutocne nemam na cyklistickom obleceni nejake vyznamne reflexne prvky, okrem dvoch tenuckych pasikov na boku nohavic a jednom na bunde, ktory bol aj tak zakryty vakom bez reflexnych prvkov...
Ďakujem za ďalší tip do argumentácie, prečo nebyť batôžkárom...
Inak, nie je to tak dávno, čo som videl v predaji (a teraz si nepamätám, či u Lidla alebo v Hainburgu u Hofera) reflexné pásiky so suchým lepom na koncoch a navyše s niekoľkými červenými blikajúcimi ledkami. Dva v balíčku stáli asi 1,5 eura. Nekúpil som, lebo také niečo nosím už zo dva roky a niekoľkokrát som ich aj použil. Keď sa zošerí, tak dva pripnem na ramená, dva na nohy, zapnem blikanie, veľkú červenú blikačku pricvaknem na vrecko dresu alebo bundy a už som ako vianočný stromček.
Ďakujem za ďalší tip do argumentácie, prečo nebyť batôžkárom...
Inak, nie je to tak dávno, čo som videl v predaji (a teraz si nepamätám, či u Lidla alebo v Hainburgu u Hofera) reflexné pásiky so suchým lepom na koncoch a navyše s niekoľkými červenými blikajúcimi ledkami. Dva v balíčku stáli asi 1,5 eura. Nekúpil som, lebo také niečo nosím už zo dva roky a niekoľkokrát som ich aj použil. Keď sa zošerí, tak dva pripnem na ramená, dva na nohy, zapnem blikanie, veľkú červenú blikačku pricvaknem na vrecko dresu alebo bundy a už som ako vianočný stromček.
take nieco si chcem zadovazit, snad bude cas aj na chodenie po obchodoch...a co sa tyka batozka...tiez to nosim nerad, ale neda sa inak, ked idem do roboty, "kostolne veci" si nejako musim zobrat so sebou...bude aj horsie...ked budem mat batoztek aj vpredu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
...s tym celkom nesuhlasim
ta osemdesiatka, je v modrom kruhu, cize bude prikazova "jestli se nemylim", to znamena, ze je to najnizsia rychlost, akou sa po dialnici moze ist za normalnych okolnosti
ta osemdesiatka, je v modrom kruhu, cize bude prikazova "jestli se nemylim", to znamena, ze je to najnizsia rychlost, akou sa po dialnici moze ist za normalnych okolnosti
To bol iba podpich...
A hovorim,nech si zobere vela penazi a moze ist aj stodvacet...
Len ako napisal Lapierre,ci sa mu to oplati,riskovat..
Takze uvediem, ako sa tieto veci mali, maju a budu mat:
Vyhlaska, ktora popisovala to co tu hladas bola Vyhlaska MDPaT SR 116/1997 a bola zrusena od 1.3.2005 zakonom 725/2004 Z.z. V nej bolo nieco take, ako: TECHNICKE PODMIENKY ZVLASTNYCH MOTOROVYCH VOZIDIEL A OSTATNYCH VOZIDIEL
napr. § 89 popisoval povinnu a doplnkovu vybavu bicykla.
Spolu s novym zakonom mala vzniknut aj nova vyhlaska. Ta ale este stale nie je schvalena (a to presli uz takmer 4 roky!!!) Napriklad to ze STK a Emisna kontrola pre auta su povinne bolo v zakone ale intervaly s ktorymi sa ma vykonavat mali byt obsahom tejto vyhlasky. A tak sme 1.5 roka nemali pravnu normu, na zaklade ktorej by ta mohli policajti pokutovat ze nemas STK alebo Emisnu. Takuto vyhlasku (je to 578/2006 Z.z.) schvalili az koncom roka 2006, teda po 1.5 roku.
Ale spat k veci: Teda takmer 4 roky platilo, ze povinne pre cyklistu bolo iba svietit za znizenej viditelnosti bez presne specifikacie ako svietit.(jedine obmedzenie - neoslnovat protiiducich, teda mohol si svietit aj ako auto)
Teraz je uz dana vyhlaska pripravena (KONECNE!!!) a je v medzirezortom pripomienkovom konani, platit bu mala zacat niekedy v druhej polovici roka 2009. Tu je navrh (este neschvaleny, ale velmi sa to menit uz nebude):
Narozdiel od predchadzajuceho znenia povinnej vybavy boli stvoritelmi vyhlasky objavene reflexne materialy ako aj to, ze tie nemusia byt umiestnene na bicykli ale staci ak su na odeve cyklistu. Vitajme v civilizacii!!!
Takze odrazky nie su povinne, ak mas reflexne prvky na odeve ktore ich nahradia.
V zakone o cestnej premavke najprv bolo navrhovane pre cyklistu za znizenej viditelnosti pouzivat "reflexny odev schvaleneho typu" kde bol odkaz na homologizovanu reflexnu vestu, ale to bolo v tych predchadzajucich navrhoch, realne schvaleny ma tam toto:
Za zníženej viditeľnosti musí mať cyklista jazdiaci
po krajnici alebo po okraji vozovky na sebe
viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo oblečený reflexný
bezpečnostný odev.
Takze vestu mat nemusis! (To plati len pre slovensko, v madarsku je povinna vesta za znizenej viditelnosti)
VYHLASKA
§ 23
Bicykel
(1) Bicyklom je nemotorové vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily šliapaním do pedálov, ktoré je ovládané cyklistom pomocou riadidiel tak, že sedí na sedadle bicykla a drží sa riadidiel, pričom pri jazde má cyklista nohy na pedáloch.
(2) Bicykel musí byť vybavený na prevádzku v cestnej premávke
a) dvoma na sebe nezávislými účinnými brzdami s odstupňovateľným ovládaním brzdného účinku; bicykle pre deti predškolského veku vybavené voľnobežným nábojom s protišliapacou brzdou nemusia byť vybavené prednou brzdou,
b) spoľahlivo zaslepenými voľnými koncami rúrok riadidiel zátkami, rukoväťou a podobne,
c) zakončením ovládacích páčok bŕzd a voľných koncov riadidiel, ktoré musia mať hrany obalené materiálom pohlcujúcim energiu, alebo ak sú použité pevné materiály, musia mať hrany s polomerom zakrivenia najmenej 3,2 mm; páčky meničov prevodov, krídlové matice, rýchloupínače nábojov kolies, držiaky a konce blatníkov musia mať hrany obalené materiálom pohlcujúcim energiu, alebo ak sú použité pevné materiály, musia mať hrany s polomerom najmenej 3,2 mm v jednej rovine a v druhej rovine na ňu kolmej najmenej 2,0 mm,
d) maticami nábojov kolies, pokiaľ nie sú krídlové, rýchloupínacie alebo v kombinácii s krytom konca náboja,
e) zadným odrazovým sklom červenej farby spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy,[37]) pričom toto odrazové sklo môže byť kombinované so zadným svietidlom s červeným svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy[38]) alebo nahradenými odrazovými materiálmi podobných vlastností. Odrazové sklo musí byť pevne umiestnené v pozdĺžnej strednej rovine bicykla alebo na ľavej strane čo najbližšie k nej vo výške 250 – 900 mm nad rovinou pozemnej komunikácie, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu pozemnej komunikácie v tolerancii ± 15° a kolmá na pozdĺžnu rovinu bicykla s toleranciou ± 5°; zadné odrazové sklo môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu,[39])
f) predným odrazovým sklom bielej farby,37) odrazové sklo musí byť umiestnené v pozdĺžnej rovine nad povrchom pneumatiky predného kolesa v prípade stojaceho kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu najmenej 40 mm, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu pozemnej komunikácie v tolerancii ± 15° a kolmá na pozdĺžnu rovinu bicykla s toleranciou ± 5°; predné odrazové sklo môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu,39)
g) odrazovými sklami oranžovej farby37) na oboch stranách pedálov, tieto odrazové sklá môžu byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na obuvi alebo v ich blízkosti, 39)
h) na lúčoch predného a zadného kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby37) na každej strane kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu najmenej 20 mm, tieto odrazové sklá môžu byť nahradené odrazovými materiálmi na bokoch kolesa alebo na bokoch plášťov pneumatík či na koncoch blatníkov alebo bočných častiach odevu cyklistu,39)
i) jasne znejúcim zvončekom alebo podobným zariadením.
(3) Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený týmito zariadeniami pre svetelnú signalizáciu a osvetlenie:
a) svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy;38) svietidlo musí byť nastavené a upravené trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu pozemnej komunikácie vo vzdialenosti najviac 20 mm od svietidla a aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne alebo neúmyselne zásahom cyklistu meniť; ak je pozemná komunikácia dostatočne a súvislo osvetlená, môže byť svietidlo nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom bielej farby,
b) svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy,38) pričom podmienky pre umiestnenie tohto svietidla sú zhodné s podmienkami pre umiestnenie a upevnenie zadného odrazového skla podľa odseku 2 písm. e). Zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť kombinované so zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 2 písm. e); zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom červenej farby so zhodnými fotometrickými vlastnosťami,
c) zdrojom elektrického prúdu, ak ide o zdroj so zásobou energie, ktorý musí svojou kapacitou zaistiť svietivosť svietidiel podľa písmen a) a b) po dobu najmenej 1,5 hodiny bez prerušenia.
(4) Za bicykel sa smie pripojiť prívesný vozík určený len na prepravu nákladu, ktorý nie je širší ako 800 mm, je vybavený zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 2 písm. e) čo najbližšie k bočným obrysom prívesného vozíka a je spojený s bicyklom pevným spájacím zariadením. Prívesný vozík musí byť vybavený na lúčoch kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby podľa odseku 2 písm. h) na každej strane kolesa. Ak prívesný vozík alebo jeho náklad zakrýva za zníženej viditeľnosti zariadenia pre svetelnú signalizáciu a osvetlenie bicykla, musí sa prívesný vozík opatriť vľavo svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom podľa odseku 3 písm. b).
(5) Ustanovenia odsekov 2 a 3 sa nevzťahujú na bicykel prevádzkovaný v cestnej premávke účastníkom športovej akcie.
(6) Svetlo svietidla podľa odseku 3 musí byť vpredu a vzadu viditeľné v noci bez atmosferických porúch na vzdialenosť najmenej 150 m.
(7) Bicykel môže byť vybavený
a) blatníkmi, ktoré musia prekrývať celú šírku behúňa nezaťaženej pneumatiky z oboch strán,
b) krytom reťaze,
c) pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa,
d) nosičom batožiny.
(8) Ak je bicykel vybavený pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa, sedadlo musí byť pevne pripevnené a vybavené pevnými podperami nôh dieťaťa. Sedadlo a podpery musia byť vyhotovené a umiestnené tak, aby sa počas jazdy dieťa nemohlo zraniť, ani nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti jazdy.
(9) Ak je bicykel vybavený nosičom batožín, nosič musí byť riadne a spoľahlivo pripevnený a nesmie ovplyvňovať bezpečnosť jazdy.
(10) Bicykel vybavený postrannými pomocnými kolieskami nemožno používať na prevádzku v cestnej premávke.
(11) Pneumatiky a ráfiky nesmú vykazovať trhliny, praskliny a iné zjavné deformácie, ktoré by zjavne narúšali bezpečnosť jazdy.
(12) Vonkajší povrch bicykla nesmie mať š*****té alebo ostré výčnelky smerujúce von, ktoré by svojim tvarom, rozmermi alebo tvrdosťou spôsobili nebezpečenstvo poranenia osôb.
(13) Bicykel môže byť dodatočne vybavený pomocným motorčekom, pričom musí spĺňať technické požiadavky ustanovené v § 24.
(14) Bicyklom sa rozumie aj trojkolka, viackolka a viacsedadlové bicykle napríklad tandemy poháňané ľudskou silou. Trojkolka a viackolka musia byť vybavené aspoň jedným svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim technické požiadavky podľa technickej normy.38) Zadné svietidlo musí byť pevne umiestnené na ľavej strane vo výške 250 – 900 mm nad rovinou pozemnej komunikácie.
ak mas prilbu zavesenu na bicykli(nie na hlave) a zastavia ta policajti tak ti nic nemozu lebo prilbu mas
ak to niekto vyskusate a prejde vam to dajte vediet
ak mas prilbu zavesenu na bicykli(nie na hlave) a zastavia ta policajti tak ti nic nemozu lebo prilbu mas
ak to niekto vyskusate a prejde vam to dajte vediet
Jediny "oser" urobis sebe ak to lebeňou praskneš o zem a prilbu budeš mať na riaditkach. V tomto pripade ti fakt policajti nič nemôžu, pretože si zjavne pripad pre ineho odbornika z odboru mediciny.
chirurg a po ňom psychiater
takze az ked raz prezijem toho chirurga a psychiatra tak az potom budem nosit prilbu:)
Nebolo by jednoduchšie .... predtým ?
a preto nijaký biker nebude riešiť trápnu vestu, hoci už som videl "predpisových trapošov" na celkom dobrých strojoch v sračkovozelenom reflexe po BA jazdiť - to je nebezpečné, lebo niektoré tupšie mozgy si môžu skombinovať práve tú trapošinu (ľudia majú radi "trápne označenia" na "protivníkoch", napr. žltú hviezdu na Židoch, aby vedeli, kto je nejako "iný" a "sa mohli triafať") s jej nutnosťou a začať programovo ignorovať, že slušne, "netrápne" dizajnované oblečenie na bike svieti aaaž dosť - napr. tupší policeman nebude mať záujem o to, ako ťa je reálne vidieť, ale "nemáš trapovestu - zaplať"
podobne s aurorkou na rajdoch a blikačkou vzadu ignorujem odrazky, VŠETKY, ten zákon ak som ho dobre prečítal obsahuje ako alternatívu odraziek práve dostatok reflexných prvkov v požadovaných smeroch (čo je jedine správne)
otázku s prilbou nem chápem, prilba na kokose je základ bez ohľadu na vek (červená odrazka na prilbe, to je čo za psycho?) - a opäť, skôr ťa niečo zvalcuje v mestskej premávke ako niekde mimo mesta
ožrani a nakupujúce tetky na ukrajinách aren't subject of our discussion here (a cyklistami by som ich nenazýval - skutočný cyklista je človek, pre ktorého je bicykel športová potreba a z vlastného presvedčenia a kultúrnej potreby ho má vo vzornom technickom stave a primerane vybavený aj v tom smere "vidieť a byť videný") - medzi cyklistom a užívateľom bicykla je HLBOKÝ rozdiel
raz tu v jednej diskusii niekto navrhoval, aby policajti pri výbere pokuty zároveň dotyčnému dali blikačku a predné svetlo, celkom good idea, to by asi aj tí dedinskí dedovia svietili ako vianočné stromčeky (lebo sellák rozmýšľa síce že "za takú kktinu ja nedám penáze", ale keď to už raz zaplatí v pokute, tak ho to skôr nalomí správnym smerom)
Ďakujem za ďalší tip do argumentácie, prečo nebyť batôžkárom...
Inak, nie je to tak dávno, čo som videl v predaji (a teraz si nepamätám, či u Lidla alebo v Hainburgu u Hofera) reflexné pásiky so suchým lepom na koncoch a navyše s niekoľkými červenými blikajúcimi ledkami. Dva v balíčku stáli asi 1,5 eura. Nekúpil som, lebo také niečo nosím už zo dva roky a niekoľkokrát som ich aj použil. Keď sa zošerí, tak dva pripnem na ramená, dva na nohy, zapnem blikanie, veľkú červenú blikačku pricvaknem na vrecko dresu alebo bundy a už som ako vianočný stromček.
Ale nie na všetkých!
Inak, nie je to tak dávno, čo som videl v predaji (a teraz si nepamätám, či u Lidla alebo v Hainburgu u Hofera) reflexné pásiky so suchým lepom na koncoch a navyše s niekoľkými červenými blikajúcimi ledkami. Dva v balíčku stáli asi 1,5 eura. Nekúpil som, lebo také niečo nosím už zo dva roky a niekoľkokrát som ich aj použil. Keď sa zošerí, tak dva pripnem na ramená, dva na nohy, zapnem blikanie, veľkú červenú blikačku pricvaknem na vrecko dresu alebo bundy a už som ako vianočný stromček.
take nieco si chcem zadovazit, snad bude cas aj na chodenie po obchodoch...a co sa tyka batozka...tiez to nosim nerad, ale neda sa inak, ked idem do roboty, "kostolne veci" si nejako musim zobrat so sebou...bude aj horsie...ked budem mat batoztek aj vpredu