Viete mi poradit nieco o nosicoch ? Sposob uchytenie, zamky, nosnost, vyrobca ... Na co si davat pozor pri kupe ? Aka cena je primrana za prijatelnu kvalitu ?[/b]
kamov: ked tam pozriem tak kopa modelov veselo prekryva autoznacku a svetla. fotky na tom webe su umyselne take, aby to nebilo do oci. musis si predstavit ako ten bike je uchyteny a domysliet kam az siaha. veselo pokutovatelne na slovensku a hocikde v europe. hlavne ze na tom webe je velkymi pismenami napisane ze to je LEGALNE.... no legalne len dovtedy kym ta nezastavia policajti a nedaju ti pokutu. potom to mozes zasa legalne pouzivat kym ta zasa nezastavia. nehovoriac o tom ze seriozne firmy ako thule predavaju drziaky pre dany model auta... komunikoval som s thule ohladom jedneho modelu na piate dvere a riesili sme to. maju zoznam modelov na ktore to pasuje a nie ze si kupis a potom to skusis namontovat. vsak to hadam bude pasovat. vsak to mozno nezakryje autoznacku, mozno to neprekyje svetla. z mojho pohladu sa jedna o nedoveryhodny predaj.
Zdravim vsetkych, kedze som prave vybavoval 3-tie EVC na nosic bicyklov, podelim sa o skusenosti, mozno to niekomu pomoze. Na uvod info, ze som vybavoval v Bratislave (DI na Kopcianskej pre celu BA).
Co potrebujete:
- doklad totoznosti;
- velky TP od vozidla (cize Osvedcenie o evidencii, cast I.);
- ziadost - je to rovnaka ako pri prihlaseni vozidla, len do textu napisete, ze ziadate o EVC na nosic bicyklov;
- doklad o uhrade spravneho poplatku (16,50 EUR) - je tam na to kiosk/automat, ak sa nemylim, tak berie aj karty. Trosku problem je s dohladanim operacie, ja som to nakoniec vyriesil "PIN"-om (#406), ktory som nasiel niekde na stene pri prehlade poplatkov;
- doklad o poisteni vozidla (biela karta);
Upozornenie pre tych, co maju auto evidovane na firmu/zivnost: potrebujete vypis z OR/Zivnostensky list nie starsi ako 3 mesiace - na toto pozor, nikde u nich na stranke som nenasiel, ze nesmie byt vypis starsi, takze ma policajt otocil. Nevadi, vybavite to na poste na pockanie (odporucam ale toto vyziadat aspon den vopred, pretoze niekedy ma posta problem so systemom a tak si namiesto beznych par minut pockate kludne aj 30min), poplatok je tusim 4 EUR;
V mojom pripade po mne nechcel ani typ nosica, doklad o kupe, navod - nic take. Len vyssie uvedene veci. Pre istotu som to ale mal so sebou - hold nepocital som s vydr.om s Vypisom z OR
Na policii:
Tento ukon NESPADA do "casenkoveho" rezimu, takze poradove cislo z kiosku nepotrebujete (aspon v BA, na inych oddeleniach sa radsej spytajte policajta). Standardne to vybavuju (na Kopcianskej) na prizemi, dvere c. 7 (druha kancelaria vlavo), ale ak by tam nik nebol resp. bolo zamknute, tak sa hned pytajte policajta - ziadne info o tom, kto resp. kde zastupuje necakajte vylepene na dverach...
Cely proces u policajta trva do 5 min (ak zhodou okolnosti nevybavuje sukromne veci popri tom) a hned vam povie, kedy asi bude cislo u nich. Ja som vybavoval v stredu popoludni a cislo bolo dodane na oddelenie v piatok dopoludnia (necakajte hned rano, vozi im to kurier, co nevedia ovplyvnit). Cize relativne rychlo, aj ked maju na to ofiko tusim 7 dni;
Vyzdvihnutie:
Potrebujete uz len ten papier, ktory od policajta dostanete. Znovu, je to mimo casenky, takze bleskovka...
Presne ako som tu uz dva krat riesil aj ja - kedze som jednu znacku stratil a nosic som mal 1300km daleko, tak to bolo trochu vtipne, ale zvladli sme.
BTW: uz mas znacku aj s nejakym napisom nosic? Niekde som cital, ze to tak ma byt, ale mne to pre rokom nedali a ani neviem o nikom kto by to naozaj mal.
matko001: áno, už sú nové značky, kde je na pravej strane zvislý vygravírovaný nápis "NOSIČ". Ako si vlastne riešil tú stratu ty? Mám za to, že ak stratíš jednu značku (základnú z auta), tak musíš meniť vlastne všetky, či?
Ja som stratil jednu, ale problem bol, ze na vymenu oficialne musis dodat vsetky ostatne znacky ktore mas a jedna bola v Amsterdame. Takze mi policajt poradil oficialne stratit aj tu z Amsterdamu a ja som ju potom rozstrihal noznicami na plech, lebo inac som bol v patovej situacii. Na aute s jednou znackou jazdit nemozem a zaroven si nemozem vybavit nove znacky, lebo jedna je daleko.
aha, už chápem... Som myslel, že si stratil jednu, keď si bol v Amsterdame a nosič bol na Slovensku, teda opačné garde. V každom prípade akékoľvek vybavovanie na polícii nikomu nezávidím...
Chcel by som sa spýtať, ktorá forma prepravy bicykla je podľa vás pre bicykel najšetrnejšia:
-prostredníctvom nosiča na bicykel
-v kufri auta
Chcel by som bicykel brávať autom a tak som pozeral po nosičoch. Keď som však videl, že brzdové lanká sú pri nosiči sltačené, kostra musí znášať turbulencie, tak rozmýšľam, že vlastne je to skoro to isté ako pri preprave kufrom (pokiaľ kufor auta ponúka veľa priestoru). Ak sa vnútri bicykel dobre zaistí a nebude mať priestor "nadskakovať", nie je to ešte lepší variant? Keď bicykel položím z ľavej strany a poriadne ho upevním vo vnútri kufra tak by sa mu nič nemalo stať, nie?
Ako myslis, ze brzdove lanka su stlacene? Pri noseni bikov na streche som zatial nezbadal ziadne problemy. V lete ideme s dvoma bajkmi na streche do chorvatska a nazad.
Je lepsie mat bajky v kufri kvoli spotrebe a hlavne pre to, ze su dnu v aute a tym su menej lakave pre zlodejov. Ale ak nemas dodavku rozoberaniu sa zrejme nevyhnes. Vi vnutri auta si treba dat pozor na prehadzovac aby si ho neohol a naopak aby si so spinavou retazou nezadzabal auto. Pri nosicoch tieto problemy nie su.
Martin1087: asi neexistuje univerzalne riesenie. budes musiet zvazit plusy a minusy kazdeho riesenia. Ja som skusal vozit biky v aute, vozim teraz na aute hore a prave prechadzam na tazne.... Skusenosti s taznym mozem napisat neskor ale to co uz mam za sebou:
V aute: do auta som po odopnuti kolies a sediel dal dva dospelacke MTB + jeden detsky. Plus batozinu na tyzden. Plus 2 dospely a 1 dieta v aute. Jazdne vlastnosti auta paradne, Ziadne problemy pocas jazdy. Skratka idealny stav co sa tyka soferovania, zastavok, pocasia, vetra, bezpecnosti (nemohli mi lietat ani v pripade havarie). Biky po jazde neboli zamuskovane. Ale, ako vzdy je tam aj ale. Ten cas co som stravil s nakladanim a vykladanim, demontovanim a remontovanim bikov uz zazivat nechcem. Na moj vkus prilis narocne. Ja som si este aj omotaval casti bublinkovou foliou aby to neslo kov na kov.... neskutocne zdlhave pracne a narocne. Nabalit biky pred odchodom z Rakuska a potom ich doma znova montovat. Dakujem neprosim. Zavrhol som. Zacal som vyuzivat stresne nosice. A celkom sa mi to pozdavalo. Bolo s tym menej prace (stale ale dost vela - nebyvam v RD a neviem si to nachystat povedzme vecer pred vyjazdom.) A ked treti maly detsky bike narastol a uz sa nezmesti dovnutra a na strechu davam 3 biky uz aj to je vela. pre mna to pred vyjazdom znamena montaz zakl. nosica - 8 skrutiek, montaz 3 cyklo nosicov, nanosit to vsetko dole vytahom z bytu, montaz troch bikov.... Aj ked mam vsetko od Thule a relativne dobre sa to montuje je to vela. Jeden slovensky cyklovyjazd som casovo odhadol ze cca 3 hodiny mi trvalo v ten den znosit vsetko k autu, montaz na strechu, zhodenie na mieste vyletu, po jazde nahodenie, a na zaver doma demontaz, vynosenie do bytu, pivnice, odmuskovat trochu ocistit.... Takze po tychto skusenostiach prave prechadzam na riesenie gula + zadny nosic... Tak uvidim...Tolko moja skusenost
110mat110: ano aj ja na jednom biku mam problem kontaktu laniek s drziakom thule.
Okrem toho, čo píše za-biker (pracné nakladanie a vykladanie, potrebná ochrana auta aj bicyklov) majú bicykle v aute ešte jednu nevýhodu - pri búračke je to smrtiaca zbraň. Priviazanie bicyklov rieši veci pri malej rýchlosti, ale ak nabúraš v bežnej cestovnej rýchlosti, ktorú by inak airbagy ešte ako tak zvládli (60-80 km, púrípadne nejaké to prevátenie na strechu a pod.), tak s bicyklami vnútri je to amen glória.
Ja dlhodobom tvrdím, že najlepšie je to na streche, ale je fakt, že jednak mám dva metre, jednak mám nosiče na streche celý rok a jednak to zvyšuje spotrebu. Ale pre častú prepravu bicyklov je to najpohodlnejšie, najrýchlejšie a s dobrými nosičmi a bez sklerózy aj najbezpečnejšie.
Nosič na ťažné (používam ho tiež) alebo na piate dvere je OK, ak ide o jednorazový prevoz (napr. na dovolenku a potom späť), ale na časté prevozy mi to nevyhovuje - stále to musíš nasadzovať a potom schovávať a nasadzovať a schovávať a tak dokola a pravdupovediac najmä nosič na ťažné je dosť veľké hebedo, ktoré do auta tak ľahko neodložíš, najmä ak ho máš nabalené... navyše v daždi bicykle hodne trpia (všetok sajrajt od kolies ide na ne) a sú viac náchylné na poškodenie.
Tazne je velke a neskladne, ale mam vysoke auto, takze na strechu aj pri mojich 2 metroch iba so schodikmi, co je dost otravne. Vzadu to sice tiez nieje uplne optimalne, ale stale je to schodnejsie.
Mam to trochu vyssie ako spodok narazniku, takze su nakoniec v zavetri a v pohode, co sa mi paci hlavne pri dlhych cestach. Ked som to maval este na streche, tak som mal tu vodu uplne vsade - takto mam sice mokre biky, ale nie aby mi to tlacilo vodu dovnutra.
Ja mám opačnú skúsenosť. Keď sú bajky na streche, tak sú iba mokré. Keď sú vzadu, tak sú celé zasraté od toho maglajzu, čo je na cestách, keď zaprší (voda s prachom) a musím ich dôkladne čistiť, čo pri bajkoch na streche nemusím.
Asi zalezi ako vysoke mas auto - moje je dost daleko od cesty, tak sa to asi az tak nechyta. Naposledy som mal asi 600km dazdu na dialnici a umyt ich bolo treba. Ale stacilo hadicou a bol klud.
Este na felicii boli na streche a po cca 200km dazdu som mal natlacenu vodu v bowdenoch... Ale mal som ten nejaky zakladny thule, za autom mam EUFAB, alebo ako sa vola z predchadzajucej strany.
Osobne mam uz stvrty za auto - vzdy som kupil pouzity a bud mi uplne nevyhovoval (5.6 cm sirka plastu sa nevojde uplne vsade), alebo mi proste niekto povedal, ze onho ma zaujem, tak som ho na Slovensku poslal dalej a kupil si zase za chvilu nejaky dalsi...
Ma niekto doma nosic Hakr speed alu? Stala sa taka uzasna vec, ze hakr speed prestali vyrabat a svoj bajk neviem do ziadneho ineho nosica napratat. Nasiel som za fajn cenu speed alu ale neviem ci dosiahnu lyziny na moj ram.
Ďakujem všetkým za rady. Ja by som po týchto príspevkoch jednoznačne volil prevoz v kufri auta, ak by som mal na to dostatočne veľké auto a stačilo by iba odopnúť kolesá. Ak mám demontovať a remontovať toľko vecí, tak to radšej stojan na ťažné Takže v mojom prípade asi nemám čo riešiť.
ja svoj bike na dlhsich cestach vtrepem do kufra ale vzdy nahodim sietku za zadne sedacku, ta je tam dost napevno takze aj pri pripadnej buracke by nemala ziadna batozina skocit na zadne sedacky.. Vtrepem tam pohodlne dva biky aj s batozinou. Vivat mondeo kombik
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Staci si pozriet tu stramku poriadne a zistis ze Legalne su. Nie kazdemu autu bike zakriva SPZ alebo svetla ak by sa to nahodou stalo staci dokupit svetelnu rampu. http://www.bike-autonosice.sk/prislusenstvo/17-svetelna-rampa-7-polova-zasuvka-.html
Co potrebujete:
- doklad totoznosti;
- velky TP od vozidla (cize Osvedcenie o evidencii, cast I.);
- ziadost - je to rovnaka ako pri prihlaseni vozidla, len do textu napisete, ze ziadate o EVC na nosic bicyklov;
- doklad o uhrade spravneho poplatku (16,50 EUR) - je tam na to kiosk/automat, ak sa nemylim, tak berie aj karty. Trosku problem je s dohladanim operacie, ja som to nakoniec vyriesil "PIN"-om (#406), ktory som nasiel niekde na stene pri prehlade poplatkov;
- doklad o poisteni vozidla (biela karta);
Upozornenie pre tych, co maju auto evidovane na firmu/zivnost: potrebujete vypis z OR/Zivnostensky list nie starsi ako 3 mesiace - na toto pozor, nikde u nich na stranke som nenasiel, ze nesmie byt vypis starsi, takze ma policajt otocil. Nevadi, vybavite to na poste na pockanie (odporucam ale toto vyziadat aspon den vopred, pretoze niekedy ma posta problem so systemom a tak si namiesto beznych par minut pockate kludne aj 30min), poplatok je tusim 4 EUR;
V mojom pripade po mne nechcel ani typ nosica, doklad o kupe, navod - nic take. Len vyssie uvedene veci. Pre istotu som to ale mal so sebou - hold nepocital som s vydr.om s Vypisom z OR
Na policii:
Tento ukon NESPADA do "casenkoveho" rezimu, takze poradove cislo z kiosku nepotrebujete (aspon v BA, na inych oddeleniach sa radsej spytajte policajta). Standardne to vybavuju (na Kopcianskej) na prizemi, dvere c. 7 (druha kancelaria vlavo), ale ak by tam nik nebol resp. bolo zamknute, tak sa hned pytajte policajta - ziadne info o tom, kto resp. kde zastupuje necakajte vylepene na dverach...
Cely proces u policajta trva do 5 min (ak zhodou okolnosti nevybavuje sukromne veci popri tom) a hned vam povie, kedy asi bude cislo u nich. Ja som vybavoval v stredu popoludni a cislo bolo dodane na oddelenie v piatok dopoludnia (necakajte hned rano, vozi im to kurier, co nevedia ovplyvnit). Cize relativne rychlo, aj ked maju na to ofiko tusim 7 dni;
Vyzdvihnutie:
Potrebujete uz len ten papier, ktory od policajta dostanete. Znovu, je to mimo casenky, takze bleskovka...
BTW: uz mas znacku aj s nejakym napisom nosic? Niekde som cital, ze to tak ma byt, ale mne to pre rokom nedali a ani neviem o nikom kto by to naozaj mal.
vdaka
http://www.bike-discount.de/en/buy/thule-euroride-940-bike-carrier-328231
http://www.amazon.de/gp/aw/d/B0018RFPJK/ref=mp_s_a_1_8?qid=1434574927&sr=8-8&pi=AC_SX110_SY165_QL70&keywords=Eufab&dpPl=1&dpID=41sFH-8eb5L&ref=plSrch
Ja mám od nich vyšší model a pomer cena výkon je úplne super, keďže má stál necelých 50€ (20€ aukcia a zbytok doprava) a funguje super
-prostredníctvom nosiča na bicykel
-v kufri auta
Chcel by som bicykel brávať autom a tak som pozeral po nosičoch. Keď som však videl, že brzdové lanká sú pri nosiči sltačené, kostra musí znášať turbulencie, tak rozmýšľam, že vlastne je to skoro to isté ako pri preprave kufrom (pokiaľ kufor auta ponúka veľa priestoru). Ak sa vnútri bicykel dobre zaistí a nebude mať priestor "nadskakovať", nie je to ešte lepší variant? Keď bicykel položím z ľavej strany a poriadne ho upevním vo vnútri kufra tak by sa mu nič nemalo stať, nie?
Je lepsie mat bajky v kufri kvoli spotrebe a hlavne pre to, ze su dnu v aute a tym su menej lakave pre zlodejov. Ale ak nemas dodavku rozoberaniu sa zrejme nevyhnes. Vi vnutri auta si treba dat pozor na prehadzovac aby si ho neohol a naopak aby si so spinavou retazou nezadzabal auto. Pri nosicoch tieto problemy nie su.
V aute: do auta som po odopnuti kolies a sediel dal dva dospelacke MTB + jeden detsky. Plus batozinu na tyzden. Plus 2 dospely a 1 dieta v aute. Jazdne vlastnosti auta paradne, Ziadne problemy pocas jazdy. Skratka idealny stav co sa tyka soferovania, zastavok, pocasia, vetra, bezpecnosti (nemohli mi lietat ani v pripade havarie). Biky po jazde neboli zamuskovane. Ale, ako vzdy je tam aj ale. Ten cas co som stravil s nakladanim a vykladanim, demontovanim a remontovanim bikov uz zazivat nechcem. Na moj vkus prilis narocne. Ja som si este aj omotaval casti bublinkovou foliou aby to neslo kov na kov.... neskutocne zdlhave pracne a narocne. Nabalit biky pred odchodom z Rakuska a potom ich doma znova montovat. Dakujem neprosim. Zavrhol som. Zacal som vyuzivat stresne nosice. A celkom sa mi to pozdavalo. Bolo s tym menej prace (stale ale dost vela - nebyvam v RD a neviem si to nachystat povedzme vecer pred vyjazdom.) A ked treti maly detsky bike narastol a uz sa nezmesti dovnutra a na strechu davam 3 biky uz aj to je vela. pre mna to pred vyjazdom znamena montaz zakl. nosica - 8 skrutiek, montaz 3 cyklo nosicov, nanosit to vsetko dole vytahom z bytu, montaz troch bikov.... Aj ked mam vsetko od Thule a relativne dobre sa to montuje je to vela. Jeden slovensky cyklovyjazd som casovo odhadol ze cca 3 hodiny mi trvalo v ten den znosit vsetko k autu, montaz na strechu, zhodenie na mieste vyletu, po jazde nahodenie, a na zaver doma demontaz, vynosenie do bytu, pivnice, odmuskovat trochu ocistit.... Takze po tychto skusenostiach prave prechadzam na riesenie gula + zadny nosic... Tak uvidim...Tolko moja skusenost
110mat110: ano aj ja na jednom biku mam problem kontaktu laniek s drziakom thule.
Ja dlhodobom tvrdím, že najlepšie je to na streche, ale je fakt, že jednak mám dva metre, jednak mám nosiče na streche celý rok a jednak to zvyšuje spotrebu. Ale pre častú prepravu bicyklov je to najpohodlnejšie, najrýchlejšie a s dobrými nosičmi a bez sklerózy aj najbezpečnejšie.
Nosič na ťažné (používam ho tiež) alebo na piate dvere je OK, ak ide o jednorazový prevoz (napr. na dovolenku a potom späť), ale na časté prevozy mi to nevyhovuje - stále to musíš nasadzovať a potom schovávať a nasadzovať a schovávať a tak dokola a pravdupovediac najmä nosič na ťažné je dosť veľké hebedo, ktoré do auta tak ľahko neodložíš, najmä ak ho máš nabalené... navyše v daždi bicykle hodne trpia (všetok sajrajt od kolies ide na ne) a sú viac náchylné na poškodenie.
Mam to trochu vyssie ako spodok narazniku, takze su nakoniec v zavetri a v pohode, co sa mi paci hlavne pri dlhych cestach. Ked som to maval este na streche, tak som mal tu vodu uplne vsade - takto mam sice mokre biky, ale nie aby mi to tlacilo vodu dovnutra.
Este na felicii boli na streche a po cca 200km dazdu som mal natlacenu vodu v bowdenoch... Ale mal som ten nejaky zakladny thule, za autom mam EUFAB, alebo ako sa vola z predchadzajucej strany.
Osobne mam uz stvrty za auto - vzdy som kupil pouzity a bud mi uplne nevyhovoval (5.6 cm sirka plastu sa nevojde uplne vsade), alebo mi proste niekto povedal, ze onho ma zaujem, tak som ho na Slovensku poslal dalej a kupil si zase za chvilu nejaky dalsi...