Cafte , mam starsi bike znacky Marin a je vyrobeny z Cr-Mo , je to dost lahky bike a tak mam niekedy aj strach ked jazdim taky trochu nehostinny teran , ci to vydrzi... je to model cca 1995 ... vybava Shimano LX... a tak ... Proste rad by som niake nazory pocul ...
nazdar crmo ramy maju dla mna len jednu nevyhodu a tou je vyssia vaha. inak su o dost odolnejsie a pruznejsie ako hliniky. lepsie absorbuju narazy a aj viac vydrzia pokial ho nebudes nechavat stat na dazdi ja sam mam Author Kinetic SX ´01 a ten je crmo a pojazdil a vydrzal uz takmer vsetko. a biky Marin su dost dobre.
Hlinik vytlacil ocel hlavne vahou a upravou trubiek(hydroforming...).Teraz carbon vytlaci hlinik. Plne suhlasim s Michalom hlavne v tom pohodli ocele. Este chcem dodat ze cr-mo trubky a ramy mi pridu krajsie ako hlinikove. A ze hlinik tiez hrdzavie len ovela menej napadne co zistis casto uz neskoro:(
A este hlinik sa lame prudko pretoze nieje pruzny. Ocel sa najprv napne,ohne(casto sa da vyrovnat spat a jazdit dalej:)) a az nasledne sa zlomi.
Hej , tak to ma celkom ukludnilo
a inak pozrel som si ten moj ram kus teraz a ta koncepcia trubiek je v podstate s zhodna s tym novym MARIN...
..a fakt som nasiel male na skrabancoch naznaky hrdzavenia , viete dakto poradt co s tym ?
ja som mal cr-mo ram wheller,a bol to super ram keby ma navarky na kotuc tak ho ani nemenim,lebo zivotnostou s hlinikom sa to neda povedat,a z cr-mo su lachsie ramy ako z obycajnej ocele,lebo je to pevne a stensovane hrubky stien.a na mojom nebol ani naznak hrdze.
raz mi jedem chlapik v cyklokrame ukazoval ucinok nejakej silikonovej pasty. vytlacil ju z tuby na handru a drhol az kym hrdza nezmizla(nazov si vsak nepamatam,ale vraj ju bezne dostat ako pastu na cistenie striebra). pripadne to prebrus jemnym brusnym papierom tak 800 a viac potom prelakuj. Alebo jak pisu ostatny strekni to cele aj s opieskovanim a praskovou vypalovanou farbou ta to vyde nejakych 600,-
Mam uz 13 rokov CrMo kostru, nesetrim ju ani omylom (dh, xc, skoky) a pri mojej vahe 110 kg je to asi to najlepsie riesenie, ktore sa preverilo zaroven aj v praxi. Takze ak nemas dost penazi, aby si si castejsie menil z preventivnych dovodov ram, tak jazdi do nemoty na CrMo. My starci - ocel je ocel.Nas nezmenis.
no starec neviem kolko mas rokov ale neviem si predstavit vas starcou na DH a skokoch : )
Chodievam z mojim fotrom a toho cakam dole po zjazde vzdy dobru chvilku.
Aký je rozdiel medzi duralovým a oceľovým (hi-ten, cromoly) rámom?
Dural - jedná sa zliatinu hliníku s horčíkom, kremíkom, zinkom prípadne i inými prvkami. Sú používané na stavbu rámov hlavne pre svoju veľmi nízku mernú hmotnosť, pribižne dvaapolkrát nižšiu ako má oceľ. Na druhú stranu je tento materiál menej elastický a to sa prejavujenižšou schopnosťou absorbovať nárazy a tlmiť otrasy.
Oceľ - tradičný materiál na výrobu rámov (hi-ten). Oceľ s obsahom chrómu a molybdénu sa označuje cromoly (Cr-Mo). Cromoly rámy dobre odolávajú veľkému mechanickému napätiu v ťahu a tlaku a dobre odolávajú lomu. Väčšia hmotnosť ocele sa kompenzuje výrobou trubiek rôzne zoslabovaných - zosilnených na koncoch a užšia stena uprostred (tzv. d.b. - double butted, jednostenné sa označujú p.g. - plain gauge). Oceľové materiály veľmi dobre tlmia nárazy a absorbujú vibrácie.Aký je rozdiel medzi duralovým a oceľovým (hi-ten, cromoly) rámom?
Dural - jedná sa zliatinu hliníku s horčíkom, kremíkom, zinkom prípadne i inými prvkami. Sú používané na stavbu rámov hlavne pre svoju veľmi nízku mernú hmotnosť, pribižne dvaapolkrát nižšiu ako má oceľ. Na druhú stranu je tento materiál menej elastický a to sa prejavujenižšou schopnosťou absorbovať nárazy a tlmiť otrasy.
Oceľ - tradičný materiál na výrobu rámov (hi-ten). Oceľ s obsahom chrómu a molybdénu sa označuje cromoly (Cr-Mo). Cromoly rámy dobre odolávajú veľkému mechanickému napätiu v ťahu a tlaku a dobre odolávajú lomu. Väčšia hmotnosť ocele sa kompenzuje výrobou trubiek rôzne zoslabovaných - zosilnených na koncoch a užšia stena uprostred (tzv. d.b. - double butted, jednostenné sa označujú p.g. - plain gauge). Oceľové materiály veľmi dobre tlmia nárazy a absorbujú vibrácie.
-------------------------------------------------------------------------------
Ja mam Cr-Mo ram uz cosi vyse roka a dost som jazdil za pocasia ako je napr. aktualne uz niekolko dni. Dazd, blato, bahno. Kedsom prisiel domov musel som to vsedko poriadne umyt- zase voda. A teraz akoby my zacali trubky hrdzavied z vnutra. neviem ci to je mozne ale napriklad ked vytianem sedlovku - komplet od hrdze. Vsedko to vytriem a o dva tyzdne znova. Ale z vonku je Ok az na nejake skrabance. Moze sa stat ze mi prehrdzavie z vnutra a tak niekedy pri "spanilej jazde" dole lesom sa rosype cely bike?????????
videl si alebo pocul si o tom ze by sa niekomu niekedy rozpadol bike od hrdze? ja nie. ja mam tiez crmo a mam ho uz styri roky a rozhodne som sa k nemu nechoval v rukavickach a ukazkovo co sa pocasia tyka a pre info jazdim aj v zime. a ten hrdzavy povlak v sedlovej trubke na ten sa vys.. bat sa nemusis. a ked ta to moc se.. tak si kup rezistin a vystiekaj si s nim dutiny na biku.
Ja mám hlinikový rám, no čo som tu na fóre čítal o hliníku mi asi nedá spať a v hlave mi určite teraz bude vrtať či by som nekúpil niekedy Cr Mo rám. Ináč kolko stojí taký rám ( velkosť 19, na neodpružený bike ) ?
Ja mám hlinikový rám, no čo som tu na fóre čítal o hliníku mi asi nedá spať a v hlave mi určite teraz bude vrtať či by som nekúpil niekedy Cr Mo rám. Ináč kolko stojí taký rám ( velkosť 19, na neodpružený bike ) ?
Nekupil, pretoze ho vobec nepotrebujes. Taky ram ma zmysel pri urcitych pouzitiach a ak ta to len trapi z pohladu, ze si nieco cital, tak to nepotrebujes.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A este hlinik sa lame prudko pretoze nieje pruzny. Ocel sa najprv napne,ohne(casto sa da vyrovnat spat a jazdit dalej:)) a az nasledne sa zlomi.
pozri
http://www.marinbikes.cz/index.php?page ... &icona=yes alebo kanadsku klasiku-tento ocelovy ram stoji este dnes okolo 30.000,-
http://www.rocky-mountain.com/bikes/200 ... zzard.aspx
v cechach je este tiez zopar vyrobcov
http://www.sfinxbic.cz/index.php?page=galerie&Gid=628
Hej , tak to ma celkom ukludnilo
a inak pozrel som si ten moj ram kus teraz a ta koncepcia trubiek je v podstate s zhodna s tym novym MARIN...
..a fakt som nasiel male na skrabancoch naznaky hrdzavenia , viete dakto poradt co s tym ?
Thanx
No ja mam ten naynak pri takych veeelmi hlbokych skrabancoch ... skoda ich ...
Ale neda sa to niak osetrit ?
Diki za rady , ale zase taky detailista niesom , tak to striekanie ma este cas
Aj tak diki ...
Chodievam z mojim fotrom a toho cakam dole po zjazde vzdy dobru chvilku.
Dural - jedná sa zliatinu hliníku s horčíkom, kremíkom, zinkom prípadne i inými prvkami. Sú používané na stavbu rámov hlavne pre svoju veľmi nízku mernú hmotnosť, pribižne dvaapolkrát nižšiu ako má oceľ. Na druhú stranu je tento materiál menej elastický a to sa prejavujenižšou schopnosťou absorbovať nárazy a tlmiť otrasy.
Oceľ - tradičný materiál na výrobu rámov (hi-ten). Oceľ s obsahom chrómu a molybdénu sa označuje cromoly (Cr-Mo). Cromoly rámy dobre odolávajú veľkému mechanickému napätiu v ťahu a tlaku a dobre odolávajú lomu. Väčšia hmotnosť ocele sa kompenzuje výrobou trubiek rôzne zoslabovaných - zosilnených na koncoch a užšia stena uprostred (tzv. d.b. - double butted, jednostenné sa označujú p.g. - plain gauge). Oceľové materiály veľmi dobre tlmia nárazy a absorbujú vibrácie.Aký je rozdiel medzi duralovým a oceľovým (hi-ten, cromoly) rámom?
Dural - jedná sa zliatinu hliníku s horčíkom, kremíkom, zinkom prípadne i inými prvkami. Sú používané na stavbu rámov hlavne pre svoju veľmi nízku mernú hmotnosť, pribižne dvaapolkrát nižšiu ako má oceľ. Na druhú stranu je tento materiál menej elastický a to sa prejavujenižšou schopnosťou absorbovať nárazy a tlmiť otrasy.
Oceľ - tradičný materiál na výrobu rámov (hi-ten). Oceľ s obsahom chrómu a molybdénu sa označuje cromoly (Cr-Mo). Cromoly rámy dobre odolávajú veľkému mechanickému napätiu v ťahu a tlaku a dobre odolávajú lomu. Väčšia hmotnosť ocele sa kompenzuje výrobou trubiek rôzne zoslabovaných - zosilnených na koncoch a užšia stena uprostred (tzv. d.b. - double butted, jednostenné sa označujú p.g. - plain gauge). Oceľové materiály veľmi dobre tlmia nárazy a absorbujú vibrácie.
-------------------------------------------------------------------------------
Ja mam Cr-Mo ram uz cosi vyse roka a dost som jazdil za pocasia ako je napr. aktualne uz niekolko dni. Dazd, blato, bahno. Kedsom prisiel domov musel som to vsedko poriadne umyt- zase voda. A teraz akoby my zacali trubky hrdzavied z vnutra. neviem ci to je mozne ale napriklad ked vytianem sedlovku - komplet od hrdze. Vsedko to vytriem a o dva tyzdne znova. Ale z vonku je Ok az na nejake skrabance. Moze sa stat ze mi prehrdzavie z vnutra a tak niekedy pri "spanilej jazde" dole lesom sa rosype cely bike?????????
Nekupil, pretoze ho vobec nepotrebujes. Taky ram ma zmysel pri urcitych pouzitiach a ak ta to len trapi z pohladu, ze si nieco cital, tak to nepotrebujes.