Kategórie
Bike-techUkradnuté bicykle # cestná cyklistika # skúsenosti # poradenstvo # rady # diskusia
posledný komentár: 19. 4. 2016 o 11:24
Novinka Bianchi Oltre Comp Ultegra Di2 bicykel, metallic celeste/black
od 4 899 €
MOC 5 944 €
Novinka -8% BMC Teammachine SLR 01 ONE bicykel, carbon/neon red
11 999 €
-8%
MOC 12 999 €
Výpredaj -18% Orbea ORCA M20iTEAM 28 bicykel, modrá/strieborná
4 749 €
-18%
MOC 5 799 €
-19% Giant TCR Advanced 2 Disc Pro Compact bicykel, hematite
od 2 199 €
-19%
MOC 2 699 €
Novinka -5% Giant TCR Advanced 2 KOM bicykel, carbon
2 699 €
-5%
MOC 2 849 €
Pinarello PRINCE FX TiCR Ultegra Fulcrum Wind 400 disk bicykel, červená
6 999 €
MOC 7 099 €
-35% Bianchi Infinito CV Disc Rival eTap AXS bicykel, sivá, veľ. 57
3 899 €
-35%
MOC 5 999 €
Výpredaj -13% Wilier 0 SL Disc 105 Di2 bicykel, čierna/červená
4 499 €
-13%
MOC 5 899 €
-18% Pinarello Dogma X Dura Ace Di2 GRT4540DB bicykel, xolar black
od 12 399 €
-18%
MOC 15 100 €
Výpredaj -10% BMC Teammachine SLR FIVE bicykel, arctic silver/black
3 799 €
-10%
MOC 4 499 €
Akcia -30% TRELOCK ZR 310 prídavné lanko k rámovému zámku, 10 mm
od 13,99 €
-30%
MOC 24,99 €
Sorry za totalne OT, ale toto mi proste neda ako ludia zvyknu hodnotit ludi podla pravopisu. Mam kolegov, vsetko nadupani fyzici alebo programatori, ale ich pravopis teda stoji za jedno velke gulove. Y/i pisu na nahodu, etc. a co to o nich vypoveda (a hlavne o ich inteligencii)?, tocene.
Ako tu už bolo veľa krát spomenuté, situovanie bicykla inde ako v priamom dosahu/viditeľnosti prináša značné riziko jeho odcudzenia. Avšak aj pre vzdialené priestory sa dá dosiahnuť dostatočná bezpečnosť a pre jej maximálnu efektivitu je vhodná kombinácia viacerých typov zabezpečenia.
Mechanické zabezpečenie :
- Pevne fixované kotvy do zeme, steny, plafónu s patričným uzamykaním
- Ťažké nefixované kotvenie (závažia) pre znemožnenie manipulácie s bicyklom - Uzamykanie pomocou bezpečnostnej reťaze dostatočnej hrúbky o kotvu a kvalitného visiacieho zámku
- Preferovaná je poloha reťaze/zámku vo vyššej polohe (úroveň hornej rúry bicykla) s pevným omotaním reťaze o bicykel kôli zamedzeniu jej strihania veľkými pákovými kliešťami ktoré sa zvyčajne zapierajú jednou rukoväťou o zem.
Elektronické zabezpečenie:
- Alarm GSM/WiFi/Radio (433Mhz), senzory pohybu PiR, magnetické/mechanické snímače otvorenia dverí ...
- Sirény, zvukové signalizácie (pokiaľ je to možné ďaleko z priameho dosahu, skryté, ukryté káble...) - zabezpečené proti rýchlemu zneškodneniu
- Fotopasce/Video rekordéry - platí rovnaké pravidlo ako u zvukovej signalizácie
- GPS sledovacie zariadenia
Pasívne zabezpečenie / prevencia:
- Spraviť fotku bicykla, výrobného čísla, jeho unikátnych znakov (doplnky, poškodenia...) príp. aj dokladov a zabezpečenia (pre potreby poisťovne/polície)
- Zaslepiť/zatemniť dvere/latkové vráta/mreže do úložného priestoru
- Bicykle (a iné cennosti) zakryť napr. plachtou, zatemniť okná (ak nejaké sú) atď.
- Všímať si okolie. Susedov, pohyb cudzích osôb... Pomôže to nielen prevencii krádeži vášho bicykla. Veľa prípadov odcudzenia totiž znie ako presne vytipovaných (napr. zatepľovanie paneláku a následné krádeže).
Ešte dodám, že uvedené zabezpečenia nikdy nebudú tak účinné ako v prípade uloženia priamo v byte a každé jedno z vyššie spomenutých zabezpečení sa dá samo o sebe relatívne ľahko prekonať. Čo ale platí iba v prípade, ak dotyčný celé zabezpečenie a priestory pozná, ma adekvátne nástroje, čas a mentálne vybavenie (napr. zvládnutie náporu stresu pri hulákaní sirény). Kombináciou týchto zabezpečení sa však efektivita dostane na dostatočne vysokú úroveň aby bola spoľahlivá a pri tom stále aj cenovo prijateľná. Kvalitné mechanické zabezpečenie (reťaz/zámok) začína niekde od ~30€, jednoduché alarmy začínajú na podobných sumách. Stačí pozrieť po bazároch a zručnejší človek si to spraví za zlomok ceny, často krát aj s vyššou celkovou účinnosťou (riešenie na mieru). Pasívna ochrana nestojí nič viac ako trochu pozornosti a úsilia.
Zámerne neuvádzam konkrétne riešenia/produkty keďže tieto tu boli už veľakrát spomínané a výber nechám na osobné zváženie možností a schopností každého osobitne.
Dúfam, že toto zhrnutie pomôže ľuďom, ktorí nemajú inú možnosť ako skladovať svoje bicykle v odľahlých priestoroch a na záver pridávam ako príklad podľa mňa celkom efektívneho riešenia - vyhotovenie transportnej kotvy vlastnej výroby (stará pneu / betón / kovová trubka s nalisovaným / zvareným ťažným okom z felície) na uchytenie bezpečnostnej reťaze (omotaná kusom látky a pásky pre ochranu laku bicykla) - váha cez 50kg, cena ~20€.
PS: Prosím vás, neukameňujte ma za gramatické chyby ak sa nejaké vyskytnú. Dvakrát som si to po sebe prečítal.
tuto trošku budem oponovať.. ludia si často mysli že v byte za starými panelákovými dverami maju bike v bezpečí,nieje to tak, staré papierove , dvere s obyčajným kovaní a vložkou .su velmi jednoduche na prekonanie..ešte jednoduchšie ako v pivnici, kde ich je nikolko za sebou
v okolí evidujem cez 30 vykradnutých bytov a domov za polrok a všetko boli staré dvere
švagrovi ukradli scotta 720 z pivnice rodinného domu ked spali, vypáčili okienko na posilovni, prekvapil ich tak ostatne biky nestihli, už ich mali nachystane pri okienku.
takže nič nieje v bezpečí,
Akým spôsobom boli prekonané?