Zdravim v blizkej dobre planujem kupit nejaky FS do 2500€ ... ale su veci ktore na nom proste chcem mat a to je teleskop a jednoprevodnik (najlepsie Sram ale nie je podmienkou).. Spectral 5.0 EX to splna za 1799€ viem ale radsej by som nieco slapavejsie a nech to zas nema cez 14kg a teda predne zdvihy do 120-130... este som pozeral aj http://www.merida.sk/horske-bicykle/ninety-six-6000 .. je to cisto XC FS a bez teleskopu.. ale to je normalna vec rpi tomto type.. nemate niekto este nejake navrhy? mam pocit ze som uz pozrel vsetko a najviac ma to taha k tomu spectralovi i ked mi trosku prekazaju vacsie zdvihy.. a neuron zas nema jednoprevodniky... Dakujem moc..
Odkaz na konu mi neotvorilo . Ale ja som za anthem 2018 . Odpruzenie Maestro je proste super . Je to na foxoch . Akurat co by som vymenil tak je radenie za xt lebo slx je na mna trochu mäkke ale to vyrivam .?
čo z toho vyplýva pre nás lajkou ? mam vyhladnuty giant trance a jeffsy, ale swag by som mohol mat za lepšiu cenu z lokalneho obchodu akurat by som chcel vedieť ako je na tom pri slapaní do kopca alebo na celodenku do 100km. (80% času lokalne traily..)
Swag je na 100km vylety dost polozeny a ma zbytocne velke zdvihy, urcite by som siel v tvojom pripade inou cestou. Navyse je novy swag hnusny
ano to všetko viem, len ma láka cena + všetci tu jazdia na endurach, preto netrpezlivo čakám na testy toho swagu. Inak váha je aká? lebo nikde na nete som to ešte nenašiel
Laicky zhrnute toto endurko je orientovane dost zjazdovo:
- ma velmi nizky pedal kickback co je dnes menej vidane ale kvoli tomu zlu slapatelnost - anti-squat len 41% pri sagu 50mm. Bez zamykania na tlmici to na slapanie nebude. Nastastie vyrobca nato myslel a osadil tlmic RT3, mam dojem ze iny model bez pritvrdenia/zamykania sa tam ani nedava - a ani by nemalo zmysel
- anti rise hodnota je pomerne vyssia - 81% pri 50mm sagu, takze chod zadnej stavby bude pomerne zavisly od brzdenia ale zase pozitivna stranka je, ze sa nezmeni velmi geometria, napr. bike sa nenahne sa velmi do predu pri prudkych zjazdoch pri brzdeni zadnou brzdou. Tato anti rise hodnota je inak pomerne nizka pre tento typ stavby (VPP). Zvycajne maju bicykle s VPP hodnotu nad 100% co znamena ze tlmenie je dost zavisle od brzdenia ale geometria je velmi stabilna.
Co sa tyka priebehu paky zadnej stavby resp. progresivity tak nieje uplne pravda ze bude treba vzduchovy tlmic narvany tokenami.
Ta stavba je velmi progresivna ale len do cca 100mm. Pri dobre nastavenom sagu cca 40mm na kolese, co je 20.5% na tlmici pri tomto modely, sa to odzrkadli v paradnej citlivosti na zaciatku zdvihu a dobrej opore v strede zdvihu do tych cca 100mm.
Dalej za 100mm je ale priebeh regresivny a tu uz zacina pruzenie "zmakcovat" a pri 140 -150 mm zmakci az tak ze by sa dalo povedat ze je to viac bike so 150mm zdvihom ako 165mm. Lebo na stlacenie 165mm zdvihu ti bude stacit rovnaka sila ako na 150mm, kde to presne medzi tymi 150 - 165mm (napr. pri skoku) skonci bude zavisiet len od kompresie tlmica a frikcie co nedava zmysel lebo tych 15mm by tu malo byt nato aby utlmilo nejaku tu dalsiu energiu. Nastastie toto by do bodky platilo len pri pruzine. Pri vzduchovom tlmici to bude trosku menej citelne ale obavam sa ze nie velmi, kedze tie nove metricke tlmice, ktory je aj tu osadeny, by mali byt dost linearne (bez tokenov).
Podobne zakoncenia zdvihou som videl aj u znacky Lapierre ale tam by to nemalo byt citelne lebo boli osadzovane tlmice s malou vzduchovou komorou.
Zhrnute: dobre agresivne zjazdove enduro s paradnou geometriou ramu, podla mna s nevhodnym zakoncenim poslednych 15mm zdvihu. Tiez sa ale musim priklonit k nazorom ze na nejake turistikovanie nevhodne.
pri vhodnom a vhodne nestavenom tlmici to moze byt zaujimavy bike na jazdenie, ked bude moznost rad vyskusam...trocha mi nejde do hlavy honba za nizkym PK (chceme zehlicku!) a zaroven ten priebeh paky, kde to moze byt menej ochotne ist do vacsieho zdvihu (chceme v strede oporu!)...ale mozno to maju prave tak vymyslene, ze to jazdi fakt dobre pre tu ich cielovu skupinu jazdcov...vyskusat!
Ten priebeh zdvihu je podobný aj u Mety a Commencal má dovolím si tvrdiť dobre bajky. Chce to ako si spomenul tlmič s menšou komorou.
Naopak nemyslím si ze toto je čistokrvné enduro alebo snáď maly zjazďak, na to má ten LR dost zlý a nevhodný na strunu. Aj ked sa ako enduro tvári. Skôr by som ho radil medzi All mountain s občasným endurom ale zas nie veľmi tvrdým .
Tak, nizky pedal kickback za ucelom stale aktivneho pruzenia a bez nezelanych presmykov zadneho kolesa napr. na mokrych korenoch. Ale do kopca radsej tlacit ako slapat
Ano ten LR nieje zjazdovy a ano na pruzinu to bude asi len pre neskakavych jazdcov. Commencal meta ma vsak inu krivku LR - vyrovnanejsiu a miernejsiu. http://linkagedesign.blogspot.sk/2016/08/commencal-meta-v42-2017.html
Stretol som vsak na pajstun traily chalana (so skupinkou jazdcov), ktory na tom mal pruzinovy tlmic a isiel normalne vsetko vratane vsetkych skokov. Tazko povedat ci mal maly sag alebo kompresiu vypeckovanu alebo mu obcasny doraz nevadi. Kazdopadne som sa tomu trochu divil.
EDIT: To LR mi nedalo pokoj Skusil som v tom software vybrat nejaky zakladny vzduchovy tlmic ktory tam je a voila, koniec LR je uz OK
Schwarz, zaujímalo by ma, odkiaľ si zobral technický výkres ku KELLYS SWAG 2018, a teda presné rozmery rámu, stavby, vahadiel a otočných bodov ? Máš ho ? Ak nie, tieto grafy sú k ničomu.
Orbeu OIZ M50 2018 vlastním pár týždňov a kupoval som M (výska 182, po rozkrok 82), trošku som sa sekol mal som kúpiť L, ale 120mm predstavec to celkom vyriešil a teraz som zamilovaný až po uši Ale tak moje zameranie je XC a výlety ľahkým terénom.... Za tú cenu 2500 čo ho tam majú fakt super....
Na luxe sa mi veľmi páči, že sa tam vmestia dve flaše, ale tak to som vyriešil camelbackom....
no jedna flaša mi stači o to nejde...len aby ta orbea zvládla aj náklad občas v horšom teréne, ten bike je aj kratší o 4 cm ako lux ale zase ničší o 5cm v rovnakej velkosti L ako lux... meriam 184cm 84 rozkrok xl by uz bolo vela ale L sa mi zda nejake male u Orbei, bojím sa tej orbei ze bude stracat v terene...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Skoda toho pakoveho pomeru od cca 150 mm zdvihu.
ano to všetko viem, len ma láka cena + všetci tu jazdia na endurach, preto netrpezlivo čakám na testy toho swagu. Inak váha je aká? lebo nikde na nete som to ešte nenašiel
- ma velmi nizky pedal kickback co je dnes menej vidane ale kvoli tomu zlu slapatelnost - anti-squat len 41% pri sagu 50mm. Bez zamykania na tlmici to na slapanie nebude. Nastastie vyrobca nato myslel a osadil tlmic RT3, mam dojem ze iny model bez pritvrdenia/zamykania sa tam ani nedava - a ani by nemalo zmysel
- anti rise hodnota je pomerne vyssia - 81% pri 50mm sagu, takze chod zadnej stavby bude pomerne zavisly od brzdenia ale zase pozitivna stranka je, ze sa nezmeni velmi geometria, napr. bike sa nenahne sa velmi do predu pri prudkych zjazdoch pri brzdeni zadnou brzdou. Tato anti rise hodnota je inak pomerne nizka pre tento typ stavby (VPP). Zvycajne maju bicykle s VPP hodnotu nad 100% co znamena ze tlmenie je dost zavisle od brzdenia ale geometria je velmi stabilna.
Co sa tyka priebehu paky zadnej stavby resp. progresivity tak nieje uplne pravda ze bude treba vzduchovy tlmic narvany tokenami.
Ta stavba je velmi progresivna ale len do cca 100mm. Pri dobre nastavenom sagu cca 40mm na kolese, co je 20.5% na tlmici pri tomto modely, sa to odzrkadli v paradnej citlivosti na zaciatku zdvihu a dobrej opore v strede zdvihu do tych cca 100mm.
Dalej za 100mm je ale priebeh regresivny a tu uz zacina pruzenie "zmakcovat" a pri 140 -150 mm zmakci az tak ze by sa dalo povedat ze je to viac bike so 150mm zdvihom ako 165mm. Lebo na stlacenie 165mm zdvihu ti bude stacit rovnaka sila ako na 150mm, kde to presne medzi tymi 150 - 165mm (napr. pri skoku) skonci bude zavisiet len od kompresie tlmica a frikcie co nedava zmysel lebo tych 15mm by tu malo byt nato aby utlmilo nejaku tu dalsiu energiu. Nastastie toto by do bodky platilo len pri pruzine. Pri vzduchovom tlmici to bude trosku menej citelne ale obavam sa ze nie velmi, kedze tie nove metricke tlmice, ktory je aj tu osadeny, by mali byt dost linearne (bez tokenov).
Podobne zakoncenia zdvihou som videl aj u znacky Lapierre ale tam by to nemalo byt citelne lebo boli osadzovane tlmice s malou vzduchovou komorou.
Zhrnute: dobre agresivne zjazdove enduro s paradnou geometriou ramu, podla mna s nevhodnym zakoncenim poslednych 15mm zdvihu. Tiez sa ale musim priklonit k nazorom ze na nejake turistikovanie nevhodne.
Naopak nemyslím si ze toto je čistokrvné enduro alebo snáď maly zjazďak, na to má ten LR dost zlý a nevhodný na strunu. Aj ked sa ako enduro tvári. Skôr by som ho radil medzi All mountain s občasným endurom ale zas nie veľmi tvrdým
Ano ten LR nieje zjazdovy a ano na pruzinu to bude asi len pre neskakavych jazdcov. Commencal meta ma vsak inu krivku LR - vyrovnanejsiu a miernejsiu. http://linkagedesign.blogspot.sk/2016/08/commencal-meta-v42-2017.html
Stretol som vsak na pajstun traily chalana (so skupinkou jazdcov), ktory na tom mal pruzinovy tlmic a isiel normalne vsetko vratane vsetkych skokov. Tazko povedat ci mal maly sag alebo kompresiu vypeckovanu alebo mu obcasny doraz nevadi. Kazdopadne som sa tomu trochu divil.
EDIT: To LR mi nedalo pokoj
kriva/priebeh toho (neznameho) vzduchoveho tlmica:
To ako sa robi je to vela roboty s tym strasne by ma zaujimal novy canyon lux
Skoda toho pakoveho pomeru od cca 150 mm zdvihu.
http://www.procycling.sk/katalog/horske-bicykle/horsky-xc-bicykel-orbea-oiz-m50
a canyon LUX CF SL 6.0 Pro Race
https://www.canyon.com/cs-sk/mtb/lux/lux-cf-sl-6-0-pro-race.html
u Orbei mi trosku vadí len 100mm vidla nekompromisna xc geometria, plus je zase pre mňa dvojplacka a v podstate by som na nej menil len brzdy a pridal teleskop
a Canyon mi pride trosku hravejsia geo 110mm vidla ale vadí mi 1x11 celkovo sram osadenie...tak isto brzdy teleskop by som musel menit ... vyhoda je rockshox co si viem zoservisovat doma
co vy na to?
Orbeu OIZ M50 2018 vlastním pár týždňov a kupoval som M (výska 182, po rozkrok 82), trošku som sa sekol mal som kúpiť L, ale 120mm predstavec to celkom vyriešil a teraz som zamilovaný až po uši
Na luxe sa mi veľmi páči, že sa tam vmestia dve flaše, ale tak to som vyriešil camelbackom....