Viem, ze vtipy sa nemaju rozoberat, ale toto mi ani ako vtip nepride, tak si dovolim: Ak vdaka e-kolobezke nepouzil auto, tak v tom pripade robi nieco nielen pre svoje zdravie, ale aj pre zdravie ludi v okoli.
Tepelna elektraren na rozdiel od aut / motoriek nejazdi centrom miest plnych ludi. Ale samozrejme, ze keby pouzil obycajnu kolobezku a nie "e", tak este lepsie.
čo robí pre svoje zdravie človek idúci na e-kolobežke? že namiesto dýchania filtrovaného vzduchu v aute alebo vzduchu v električke dýcha výfukové plyny okolostojacích áut? alebo že namiesto stlačenia pedálu v aute točí páčkou a stojí?
a byť naivný, že nebude výfukový plyn v meste ale na dedine, kde sa všetko vsiakne tak či tak do pôdy a potom to zožereš v chlebe alebo v krave alebo vypiješ vo vode, je fakt úžasné. budeme mať "čistejší" vzduch v meste ale rovnako dokašlané životné prostredie ako bez elektrosračiek. a som veľmi zvedavý, koľko vydržia všetky tie zásoby na výrobu batérií plus ako sa naloží so všetkými batériami o 5 rokov keď ich kapacita nebude stačiť na výjazd z garáže.
Aj slnecna je tepelna ohrieva slnko cez zrkadla. Su to len premeny jednej energie na inu s roznymi stratami.
Ekolobezka je zbytocna, lebo je tazka a aj tak nieje urcena na dlhe trasy. A treba ju dobijat a ked potrebujem ist a zistil ze uz ma posledny dielik... To je vhodne na kratke vzdialenosti kde treba okamzite sa presunut z jedneho pracoviska na druhe.
Kazdy druh dopravneho prostriedku je urceny na nejaky ucel a pre cast ludi bude mat vzdy viac nevyhod ako vyhod a pre druhu cast zas vyhody. Ziadny stroj nieje univerzalny na vsetko. Zakon logiky, vzdy na ukor niecoho ineho, na co momentalne ani nepomyslite. Aj ked len na drobnost.
A kolko litia sa musi vytazit na vyrobu akumulatoru.
trionq : tepelna co mas na mysli ty, je uholna (prevazne). A obe pouzivaju paru na tlacenie turbin z ktorej sa generuje elektrina. Rozdiel je akurat v tom, ako sa para vyraba. V uholnej sa podkuruje uhlim, v jadrovej obohatenym uranom. To ma na mysli marecej. Potom su este biostiopkove parne elektrarne, kde sa kuri kvalitnym drevom z narodnych parkov (napr. Bukovske vrchy), lebo EU dotacie. To je tiez tepelna. A v podstate aj tato definicia je zla, lebo to nie su tepelne, ale parne elektrarne .. skutocna tepelny generator sa napr. pouziva v dnesnych "eko" domoch, skrz teplotne cerpadlo.
vuk: neni ani problem kolko litia, ale ako sa litium tazi a co po nich zostava. Plus nasledne co sa deje s pouzitymi bateriami.
Co sa tyka ekologie, tak euro normy s nezmyselnym obmedzovanim na baze co2 dotlacili vyrobcov aut tam, ze uz aj benzin zacina byt skodlivy s pevnymi casticami a danou za nizke co2 su vysoke nox. Plus este stale neriesia iny vacsi problem, nez co2 a sice virenie prachu v meste .. mozno naviac casom zacnu obmedzovat penumatiky, kvoli oteru a casticiam z nich .. elektrokolebezka je cekom v pohode, elektroauto s litiovymi clankami je cisty, absurdny, neekonomicky a neekologicky nezmysel.
Supafly666 Na tom som sa minule smial. Mamicka s deckom idu na ebezkach na hradzu a tvaria sa pomaly ako sportovci roka. Clovek si uz pomaly pripada ako debil ked ide na klasickej kolobezke / biku alebo podla slovenskeho uvazovania socka co nema na e-dopln
V karpatoch uz pomaly viac ebikov ako bikov....
Dellax z toho si nic nerobme. To je davova psychoza a kazdy to chce mat, lebo je to moderne. Ludia stucneju, lebo budu mat este menej pohybu. Ja socka niesom a nech si to o mne mysli kto chce. Mat 10 000€ radsej si kupim najlepsi bez elektriky. Kolobezka ma uzke riadidla a male kolecka a ked som siel dole kopcom tak 20km/h na klasickej kolobezke a trochu zvrtol riadidla, tak ma to hodilo nabok. Na chodniku je 20km/h s tym zakazane a na ceste vedla kamiona ak sa to zvrtne...
Tomu sa hovori pokrok kluci bez neho by nebol internet a nepisali by ste tu vobec tieto hluposti, sedelo by sa pri pive a trepalo len o robote , no a co nam prinesie buducnost? Ked budu otvarat celu dialnicu D1 z BA do KE tak sa bude zrejme lietat na dronoch. 😂
Ale zatial je to s hmotnostou e strojov krok vzad voci neelektrickym karbon pierkam. Pouzivanie e kolobezky nieje len vozenie sa na nej, ale aj jej zlozenie do ruky a schovanie do ruksaku co je samozrejme horsie.
S ebikom takisto sa neda vyslapat po schodoch, ci na maninec, ci k jaskyni pod cernoknaznikom ja som tam mal problem aj peso s karbon bikom v rukach. Ludia po mne pozerali kam sa to po skalach skriabem s bikom v ruke. Karbon bik som uz prekladal aj cez plot. Ebik by som nedokazal. Niesom vzpierac. A s chorou chrbticou uz vobec nie.
Preto u nas na sidlisku nikto nevlastni motocykel. Dvere pivnice su latkove a pivnica je po schodoch hlboko do zeme a do vytahu sa to nevmesti ani po vyske, k vytahu sa ide dole po schodoch alebo hore po schodoch, skoro v 45st.uhle a v takej pivnici, ktoru nam uz vykradli nebudem nechavat stroj za niekolko tisic.
Vsetko ma svoje pre a proti.
Nahodou u nas v EBC idu riesit bicyklove stojisko lebo ako je teraz teplejsie tak to co tam mame asi na 50 bajkov je pravidelne full a nema si dalsi kam zamknut . A vraj nam tam daju stojisko pre slovnaft comu sa divim lebo dve su velmi blizko (aupark, TPD). Viacero mojich kolegov uz jazdi do prace na bajku aj ked pred tym nejazdili. Skoda len tych satni. 30 skriniek a nemozes si tam nechavat veci na prezlecenie ani nechavat tam bajkove handry. Hore do kanclu to tiez nemozem brat lebo bude *****t vsetkym naokolo.
Ale zatial je to s hmotnostou e strojov krok vzad voci neelektrickym karbon pierkam. Pouzivanie e kolobezky nieje len vozenie sa na nej, ale aj jej zlozenie do ruky a schovanie do ruksaku co je samozrejme horsie.
V zivote som kolobezku nikam do ruksaku ani inej tasky nebalil, a ani skladat ju vobec nemusim, nastupim s nou rovno do vytahu a tak ako je, si ju len pristavim v praci pri stol. Do mesta je to fakt paradna vec, az tak skvela ze ked sa mi tato raz neopravitelne pokazi, okamzite si kupujem novu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
a byť naivný, že nebude výfukový plyn v meste ale na dedine, kde sa všetko vsiakne tak či tak do pôdy a potom to zožereš v chlebe alebo v krave alebo vypiješ vo vode, je fakt úžasné. budeme mať "čistejší" vzduch v meste ale rovnako dokašlané životné prostredie ako bez elektrosračiek. a som veľmi zvedavý, koľko vydržia všetky tie zásoby na výrobu batérií plus ako sa naloží so všetkými batériami o 5 rokov keď ich kapacita nebude stačiť na výjazd z garáže.
hlavne že (vin) diesel je nepriateľ.
Ekolobezka je zbytocna, lebo je tazka a aj tak nieje urcena na dlhe trasy. A treba ju dobijat a ked potrebujem ist a zistil ze uz ma posledny dielik... To je vhodne na kratke vzdialenosti kde treba okamzite sa presunut z jedneho pracoviska na druhe.
Kazdy druh dopravneho prostriedku je urceny na nejaky ucel a pre cast ludi bude mat vzdy viac nevyhod ako vyhod a pre druhu cast zas vyhody. Ziadny stroj nieje univerzalny na vsetko. Zakon logiky, vzdy na ukor niecoho ineho, na co momentalne ani nepomyslite. Aj ked len na drobnost.
A kolko litia sa musi vytazit na vyrobu akumulatoru.
nechem, pretoze to nedava zmysel, takze este raz
jadrova elektraren je tepelna
Co sa tyka ekologie, tak euro normy s nezmyselnym obmedzovanim na baze co2 dotlacili vyrobcov aut tam, ze uz aj benzin zacina byt skodlivy s pevnymi casticami a danou za nizke co2 su vysoke nox. Plus este stale neriesia iny vacsi problem, nez co2 a sice virenie prachu v meste .. mozno naviac casom zacnu obmedzovat penumatiky, kvoli oteru a casticiam z nich
V karpatoch uz pomaly viac ebikov ako bikov....
"Generacia degeneratov incoming"
S ebikom takisto sa neda vyslapat po schodoch, ci na maninec, ci k jaskyni pod cernoknaznikom ja som tam mal problem aj peso s karbon bikom v rukach. Ludia po mne pozerali kam sa to po skalach skriabem s bikom v ruke. Karbon bik som uz prekladal aj cez plot. Ebik by som nedokazal. Niesom vzpierac. A s chorou chrbticou uz vobec nie.
Preto u nas na sidlisku nikto nevlastni motocykel. Dvere pivnice su latkove a pivnica je po schodoch hlboko do zeme a do vytahu sa to nevmesti ani po vyske, k vytahu sa ide dole po schodoch alebo hore po schodoch, skoro v 45st.uhle a v takej pivnici, ktoru nam uz vykradli nebudem nechavat stroj za niekolko tisic.
Vsetko ma svoje pre a proti.
Ono cela ta kompozicia je *****, lebo na obrazku komuter riesi dopravu do prace a vobec nevyzera ako sportovec, co si utuzuje zdravie.
V zivote som kolobezku nikam do ruksaku ani inej tasky nebalil, a ani skladat ju vobec nemusim, nastupim s nou rovno do vytahu a tak ako je, si ju len pristavim v praci pri stol. Do mesta je to fakt paradna vec, az tak skvela ze ked sa mi tato raz neopravitelne pokazi, okamzite si kupujem novu.