Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
posledný komentár: 11. 2. 2024 o 11:31
posledný komentár: 30. 7. 2010 o 13:24
posledný komentár: 11. 2. 2024 o 11:31
posledný komentár: 30. 7. 2010 o 13:24
to máš ako s fajčením, netrápi ťa tolko že niekto fajčí na záhrade doma, ale že niekto fajčí vedľa teba pri stole už hej
https://jalopnik.com/au-revoir-assholes-i-am-escaping-to-the-french-countr-1838446128
Kamo ja negooglim nič, 5r v SHMÚ na kvalite ovzdušia...
V DPF filter nezachytáva svinstvo, ale sadze resp. tak jemný popolček, že ho má človek problém po vdýchnutí vykašlať. Je zachytený na akomsi veľmi jemnom sitku a ak nastane dostatočne vysoká teplota, tak sadze zhoria. Viac info napr. na wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Filtr_pevn%C3%BDch_%C4%8D%C3%A1stic, lepšie https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter
Máme Audi A4 2,0 tdi PD, najazdené 400 tis. km a posledné 2 roky najmä po meste. Napriek nevhodnému používaniu o sebe DPF filter nedal vedieť a regeneruje sa +- každých 500 km, aspoň tak tvrdí diagnostika. Samotný proces regenerácie som nikdy nezaregistroval. Možno to funguje tak dobre vďaka tomu, že je filter hneď za turbom a nie niekde v strede auta. V každom prípade to nie je niečo čoho sa treba z pohľadu údržby báť, ak je auto čo len trochu správne využívané.
Horšie to bude s GPF filtrami v benzínových autách, ktoré by mali stráviť celý život iba v meste. To teraz ešte nikto netuší.
Milos21: co by sa .. vypluje to von