poziadavky na ram karbon, 12-14 zdvih..
zatial vyber:
ibis mojo - (btw viete niekto rozdiel medzi SL a klasikou??)
trek Fuel EX 9.5
canyon specral AX
scott genius MC - tu sa mi maximalne nepaci umiestnenie tlmica rovno pred koleso kde nabere vsetok bordel..
- kupovat chcem len cisto ram, zostavovat a osadzat ho budem sam.. vahou ich dufam vsetky dam na max 11kg..
mam ale bordel trochu v tych systemoch odpruzeni.. vyrobcovia natlacia kopec kalerabov, mohol by sa vyjadrit niekto z tych co maju niektory z tychto ramov ako to je s hupanim, kopanim pedalov, bocnou tuhostou, reakciou na zaber atd?
pripadne ak mate dalsie vyhovujuce ramy sem s nimi..
posledný komentár: 12. 2. 2016 o 14:22
posledný komentár: 1. 9. 2015 o 0:33
jazné vlastnosti .. Genius je skôr na pohodovú jazdu ako na chrtenie ked máš otvorený tlmič akcelerácia nieje až taká ako u iných systemov napríklad virtuálny štvorčap ... no máš na rajdách páčku s ktroou môže tlmič buď nechať otvorený na polovičnom zdvihu -80mm alebo ho uzavrieť ...ak ťa ničo ešte zaujíma pýtaj sa
http://www.bikechecker.com/index.php?bikelib
apropo, ten spectral AX by som z vyberu vylucil, uz len preto, lebo samotny ram sa kupovat vobec neoplati (rovno cely bike a komponenty rozpredat) a po druhe, urceny je na 120/120
so 140kou by si ho asi ani tak velmi neohrozil ako by sa ti dost znacne zmenila geometria a bike by uz mal uplne ine jazdne vlastnosti, ale to snad hadam vies
Samotný rám od Canyonu by som nebral. Lepšie zobrať komplet 7 alebo 8 a porozpredávať komponenty.
Rám je tuhý a dostatočne robusný. Po vybalení som bol z jeho rozmerov trochu prekvapený. Z obrázku nieje vidieť že spodná rámová trubka je skoro štvorcová o rozmere 5x6cm
chcel si vedieť ako sa správa zadná stavba ...
totoje prejazd tehly vysokej 6cm. Nieje to ideálny prejazd, takže si všimaj len zadnú stavbu.
Je to realizované v sede pri cca 20km rýchlosti a 600fps. Pre predstavu by to mohlo postačiť. Chodí naozaj ako má ....
so 140kou by si ho asi ani tak velmi neohrozil ako by sa ti dost znacne zmenila geometria a bike by uz mal uplne ine jazdne vlastnosti, ale to snad hadam vies
dovolím si nesúhlasiť. Pre rok 2007 bol Spectral s Talasom 140mm a chodí výborne (preto som ho kupoval, lebo bol Talas RLC 07). Geometrie sa netreba báť je na to pripravený.
Pre tento rok mu dali len F120 čím ho odlahčili ale na druhej strane ho poriadne zdegradovali. F verzia nedosahuje ani zdaleka na parametre a priebeh Talasa, takže s neviem predstaviť, že by som mal ísť zjazd na 120/120.
mas s tym spectralom skusenosti, tak vies aky zdvih je optimum
no teraz mi das urcite za pravdu, ked je raz epic stavany na 100/100, davat nan vidlu so zdvihom 120 je nelogicke, lebo sa mu uplne zmeni geometria a na jeho super jazdne vlastnosti ako mal predtym, mozes zabudnut
ok, ale to som uz trocha odbocil od temy...
Jedine vo výšlapoch ale na to je znižovanie zdvihu na 100mm takže zase nieje problém.
Geometria Spectralu je stavaná na zdvih 140mm preto ho tam dávali v roku 2007 a nechápem prečo ho zdegradovali na 120mm a ešte ktomu aj F radu. Jediný dôvod je naozaj váha .... ale je to aj tak škoda.
edit: ked sme už u tej geometrie, tak Ibis má 69° pri 140mm. Ako upgrade kity ponúkajú výmenu za Talasa 100-140 alebo za Talasa 36 140-160 takže pri takýchto bikoch sa s tým ráta.
prídi dakedy do PU, dam ti povoziť a potom ti našrobujem na talase nie 100 ale 120
uvidíme ten tvoj "až taký priepastný rozdiel" ...
genius riesit blatnikom som uz videl, a aj by som to tak riesil, len proste dost omg napad.. to uz tam mali blatnik sami dat..
ad canyon, neni problem ho postavit 140/120, 130/120, 120/120 alebo hoc aj 110-130/140 to uz je o vidle.. najprv si ale musim vybrat ram..
ad trek, myslim ze su dost dlho na trhu a nieje to kopirovacia vietnamska znacka, tak zas nepusti na trh nieco co nefunguje.. otazka vkusu je uz ina vec.. mne sa ich design celkom paci..
ibis sa paci aj mne a zatial asi najviac, len mi vrta hlavou ci tych 300-400g pri SL stoji za 25tis.. na rame to az tak necitit.. ten DH extrem by som az tak nebral, ale je to dost univerzalny ram to hej, a prevazne s velmi pozitivnymi ohlasmi.. len ibis ma myslim najkratsiu geometriu z tychto..
akceleracia bude asi vsade slabsia oproti HT, ale tak komfort a dolekopec to vynahradi.. btw propedal je nato aby fungoval
a chrtit az tak velmi nechcem, to by som kukal po zdvihoch max do 100..
Z ostatnych mozno Trek, ma velmi dlhe skusenosti s karbonom, a system pruzenia je v pohode, co som cital recenziu, tak hodisa ako na zavody aj na jazdenie po krajine...
A este dva typy, taky chrobak do hlavy: Novy Santacruz Blur LT (nie je ale karbon) alebo Cannondale Rize Carbon (Kupit ako celok a rozpredat komponenty)
linky:
http://www.bikesunltd.sk/?page=news&news=blurLT08
http://gb.cannondale.com/bikes/08/ce/model-8VT3.html