Bicykel bude primárne využívaný na denné dochádzanie do práce – cca 8–9km tam a nazad. V podstate rovina, mesto.
Z času na čas ( 4–5× za rok) by som rád túto vec využil v horách, nejaké tie menej náročné horské cyklochodníky. takže tu by som asi mestský bicykel celkom vylúčil. Som pomerne vysoký (187cm) a štíhly ( 77kg) starší pán, sily ubúdajú, preto takéto rozhodnutie.
Rozpočet nemám pevne stanovený, no rád by som sa zmestil do 2300, pri zažmúrení oka 2500€. Tento rozpočet nemienim za žiadnych okolností prekročiť !!! Ako to už býva zvykom, ak dám 2500, dám aj 2800 či 3000. V tom mám jasno. Bývam v AT, preto pozerám iba AT a DE e-shopy.
Zatiaľ mám vo výbere toto.
https://www.radon-bikes.de/e-bike/mountainbike/jealous-hybrid/jealous-hybrid-500/
Je to už cca cenový strop
Ešte rada ohľadom veľkosti. Podľa tabuliek som presne na veľkosti 20. Keďže je väčšina ponúkaných rozmerov 19 či 21 , som na vážkach
Ďakujem za každú radu
Tak vieš keď je niekto blby ako ja, naučí sa až keď sa popáli. Dnes už by som si nekúpil ebike od firmy čo ešte pred včerom piekla rožky a nemajú ani šajnu čo bike musí mať aby fungoval.
Ja som sa na svojom bike bol 2x pobicyklovať po 1,5 hodiny a mam dosť, len dufam že mi ho predajca vymení. Proste brzdy čo nebrzdia, prevodník s tak mäkkej ocele že reťaz do neho drážky roby, jak do masla, proste klincová oceľ, aby to ešte ta reťaz zaklincovala, cca každé 10km padne s predného ozubenia, vidlica bez tlmenia razov vydáva kovové zvuky. Pedále na ktorých sa nohy zošmykujú do strán.
Proste hrúza des. Jak keby ten čo ho navrhol sa chcel pomstiť cyklistom, alebo uškodiť firme...
Na tej tvojej Meride vidím prevodník s kvalitnej ocele, držiak reťaze aby nepadla s predného ozúbenia, na pedáloch klincové výčnelky, ktoré brania v pohybe do strany, brzdy s lepšími doštičkami, proste na tvojom ebiku vidieť, že ten čo ho navrhoval už niekedy v živote aj bicykloval. Nepatrne detaily za par € ale na funkčnosti pridajú neskutočne.
Tu bulharsku konstantu mas tu :
https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Watt_(jednotka)
No a tam je napisane
1W = 1N * m * s^-1
Ta jednotka na zaciatku je dolezita. Vztahuje sa to na 1W. Watt je jednotka vykonu. Je to nejaka praca vynalozena za urcity cas. Spravny vzorec by bol P=F*v. Rychlost si si urcil 1m/s ale silu ktora posobi nevies.
Strava ma nato vzorec
https://support.strava.com/hc/en-us/articles/216917107-How-Strava-Calculates-Power
Podla kalkulaciek (ktore trosku pocitaju viacej veci) ale samotny bicykel 25kg vychadza pri 20% stupani na 50W pri rychlosti 3.6km/h. Ale pri rychlosti 7km/h vychadza 100W. Naopak na rovinke to vychadza tie 2W ako pisal Sorcerer.
http://www.bikecalculator.com/
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
Plus som si stale nie isty ci sa ten motorovy vykon moze porovnavat s jazdcovym.
V konecnom dosledku nemusel klamat ani Bafang ani Sorcerer.
PS: dik za vratenie do doby skoly. Niekedy to pride vhod
Brzdy mám zánovné SH 365 a ešte som s nimi nemal žiadny problém. Pedále mám s Tesca vo výpredaji. Ako si nohy položím tak si ich aj nájdem.
Nebude problém mimo biku?
Problem tvojho pohladu je ten, ze pocitas, resp. odvolavas sa na svoje horeuvedene odkazy, napr. posledny, kde je jednoznacne napisane, ze sa jedna o vykon pri ustalenej rychlosti. Zabudol si na fakt, ktory som spomenul vyssie. Bicykel so svojou hmotnostou nezrychli z 0 na rychlost 3,6 km/hod za 1 s s vykonom motora nizsim ako 25 W. Az po dosiahnuti tejto rychlosti plati to co pises, ze staci vykon 2 W za specifickych podmienok. Cize v case t0 plati ine tvrdenie, ako v case t+1. Cize nema pravdu Bafang a Sorcerer sucasne.
Nepisal som, ze ma pravdu Bafang aj Sorcerer sucasne. Ale, ze obaja mohli mat pravdu len za inych podmienok a to som aj uviedol za akych to vychadza.
A so zrychlenim mas pravdu ale ty si pozuil nespravny vzorec (skor to ani nie je vzorec ale rovnica). Priamo v tvojom zdroji je uvedene:
Takze o zrychleni hovorit nemozes kedze s tym tvoj vzorec nepocita.
V podstate chceme povedat to iste len si myslim, ze si nato pouzil nespravne podklady a to som sa snazil napravit.
Keď výrobca za ebike pitá skoro 2000€ to už by skrachoval keby tam dal mesto avilion prevodníka za 12€ prevodník deore za 20€? Alebo vymenil brzdové doštičky a nenechal tam tie za 2€ ale dal tam za 6€? Či nejaký napinák, antilapač, voditko reťaze? Celkovo by to ten ebike nepredražilo ani o 1%, ale prečo by vyrobca mal pozerať na zákazníka a funkčnosť svojho výrobku, proste keď si to od neho kúpil, je to tvoja chyba nie jeho...
https://www.cube.eu/sk/2020/e-bikes/horske-e-biky/fullsuspension/stereo-hybrid/cube-stereo-hybrid-120-sl-625-29-bluenyellow-2020/
alebo možno ešte
https://www.cube.eu/sk/2020/e-bikes/horske-e-biky/fullsuspension/stereo-hybrid/cube-stereo-hybrid-140-hpc-sl-625-29-rednblack-2020/
Ďakujem
https://www.canyon.com/en-sk/e-bikes/e-mountain-bikes/neuron-on/neuron-on-9.0/2258.html
https://bikere.sk/obchod/elektrobicykle/horske-celoodpruzene-elektrobicykle/stereo-hybrid-140/cube-stereo-hybrid-140-hpc-sl-625-29-iridiumngreen-2020/
skús bližšie špecifikovať svoje potreby, do 5000€ je asi 90% všetkých fullov na trhu