Ahojte.Má niekto skúsenosdti s motorom shimano E8000? Nemám ho dlho,ale chcem sa spýtat či niekto nepozoruje tukanie,občas až buchnutie pri radení na nižích pastorkoch smerom dole.Neviem či niečo robím zle,alebo to vôbec nemá robit.Motor tah má.Pokial je motor vypnutý,tak radenie ide OK.Ďakujem.
Takze od vcera unlocker v plnej verzii. Paradna apka. Hned mas prehlad o vela veciach, co by sa teda dalo ocakavat ak od e tube. Neporovnatelne fakt. Hned som nastavil urovne pomoci: ECO 30%a 30Nm, TRAIL 90%_70Nm, BOOST 300%_70Nm. To eco je stale vela, vcera na vyjazde mi kamos s paradnou kondickou a na klasike stale nestihal. Na trailoch zasa ja jemu...?
Asi znizim Eco aj trail mod. Ked pojdem z klasikarom pojdem na eco, ked sam a kopce dam trail. To bude fajn. No a podme dalej. Odblokovana rychlost na 32 a to je super! Zmerany presny obvod kolesa na podlahe a prepis z 2300 na real 2266mm. Co je smutne ze na rychlost a najazd to nema absolutne vplyv. Nechapem...vcera merane podla GPS a zasa presne 2 nasobny najazd. Skutocna rychlost tiez stale vyssia a walk assist stale vypina...?Od nervov som si dal vecer par ?, a dnes idem stelovat zasa. Inak magnet mam nacvaknuty v zadu na brzdovom disku a je velmi blizko, mozno 30 mm od osy kolesa. Zakladna otazka z fyziky, ked mi cidlo zbiera frekvenciu pohybu magnetu blizko osi kolesa, co je teda vysoka frekvencia, ako ma na to vlastne vplyv obvod celeho kolesa? Ja so z toho jelen...
Magnet s cidlom pocitaju len pocet otociek kolesa. Vynasobene obvodom kolesa dostanes prejdenu drahu.
Magnet musi byt v jednej urovni s cidlom, nie so sroubom ktorym je to cidlo prichytene o zadnu stavbu.
Citujem: Inak magnet mam nacvaknuty v zadu na brzdovom disku.
To co je za blbost ? Vsak magnet je uchyteny na s***** kolesa.
Odfot magnet spolu s cidlom a daj to sem.
veľa nových modelov bajkov používa pre Steps magnet integrovaný v kotúči, ale zatiaľ som o problémoch s tým nečítal. Robo82, skús ešte pridať, resp. ubrať tú korekciu 5%, či sa niečo zmení.
pozri aj, či je magnet presne oproti senzoru, ak je ten náhodou posunutý môže to robiť problémy. neviem ako je to tam konštrukčne riešené, či tam je vôbec priestor na posunutie senzora.
senzor zbiera impulzy od magnetu, to znamená, že za jeden impulz urobilo koleso trasu nastavených 2266 mm v tvojom prípade a potom z toho comp vypočíta výslednú hodnotu ako pre vzdialenosť, tak pre rýchlosť (obvod kolesa/čas medzi impulzami).
Ja mam magnet tiez na kotuci. Vsetko funguje spravne..aj rychlost aj najazd km. 2600 km bez poruchy a akychkolvek problemov. Trasy ktore chodim mi vychadzaju stale rovnako co sa tyka spotreby baterie na tej istej podpore..myslim ze E8000 je top v spolahlivosti a funkcnosti..hlucnost neriesim ako sa tu riesilo..je to e bike nie bike vsetci to vieme co kupujeme...hlavne vela zabavy a bez padov
V magnete nie je problém. Ak ukazuje správne rýchlosť (relatívne správne ) a dvojnásobnú vzdialenosť, chyba je jedine v počítači. Snímač meria počet otáčok kolesa a počítač všetko z tej hodnoty vypočíta. Ak meria snímač nesprávne otáčky, všetky vypočítané hodnoty musia byť rovnako nesprávne.
Iba že by tam boli dva snímače rýchlosti a jeden z nich nepracoval správne. Čo je samozrejme nezmysel.
Ak je tam tá možnosť, tak by som preinštaloval firmware. Ak nie, tak v zime to poslať do servisu.
Dnes som pridal cca 6cm na obvode kolesa, pretoze vcera ked som ho meral som na bajku sedel. A tachometer opat tie iste hodnoty. Akoby rozmer kolesa nemal vobec na neho vplyv. Vyzera to asi na chybny pocitac. Z cidlom a magnetom sa neda vobec hybat. Maju fixnu polohu a idu pekne cez seba. V tom problem nevidim. Aj ten walk assist nefunguje spravne, takze asi vsetko smeruje k pocitacu. Rozmyslam nad vymenou za 8000cku. Nie je lepsi?
Na 8000ku počítač pozor ak by si chcel tlačiť dáta zo senzorov bajku do nejakého cyklocomputera. Je konštrukčne trochu staršia ako 7000ka a neumožňuje to.
Ale to všetko sa dá riešiť aj externými senzormi a 8000ka je fajn.
Myslim ze rozdiel medzi E8000 a E7000 riesili aj tu chalani priamo z Mt bijera v porovnavacke..je pre mna nelogicke ze motor mas 8 a vrch 7..urcite by som volil 8000 a 8000 aby to bolo zladene..niesom elektromaniak..ale podla mna to bolo vyrobene tak aby to spolu ladilo..co sa tyka walk assist. Ja som s nim nikdy problem nemal ked som ho potreboval lebo ma E8000 ma packy ako na radeni..podla mna je problem v 7000 prave v tom..pri vyrobe sa ani nepocitalo mozno. S tym ze ho budes potreb
Myslim ze rozdiel medzi E8000 a E7000 riesili aj tu chalani priamo z Mt bikera v porovnavacke..je pre mna nelogicke ze motor mas 8 a vrch 7..urcite by som volil 8000 a 8000 aby to bolo zladene..niesom elektromaniak..ale podla mna to bolo vyrobene tak aby to spolu ladilo..co sa tyka walk assist. Ja som s nim nikdy problem nemal ked som ho potreboval lebo ma E8000 ma packy ako na radeni..podla mna je problem v 7000 prave v tom..pri vyrobe sa ani nepocitalo mozno. S tym ze ho budes potrebovat. E7000 je primarne urceny na lahsi teren..aspon co sa tyka osadenia bikov vacsinou ho davaju od motora po pc hlavne na biky urcene na lahsie trasi. E8000 je urceny na all mountain. Tzn. Ze s nim uz pocitali aj s tym ze nie vsade sa to vyhrabe a obcas na rockgardenoch potlacis..preto ten packovy system je asi spolahlivejsi..v skratke by som to skusil najprv zladit..ked mas motor v 8cke..tak vsetko ostatne k tomu v 8cke..a potom ak sa to nezmeni navstivit servis kde vedia co tomu je a vedia to nastavit..zatial mi to tak vychadza ze nemas problem s bikom ale s nastavenim
.totiz ak si cital prirucku od shimana na chybove kody...akykolvek problem a vypise ti W..a nejake cislo..proste chyba. Tie riadiace jednotky odstavia cely system len aby sa nepokazilo nieco dalsie ak je cosi zle. Je treba len najst servis kde neyebu len preto ze maju vela roboty na robotu...cheers
Bohuzial to tak Canyon dodava ze motor 8000 a pocitac 7000. Asi preto ze motor je vykonejsi a pocitac novsi. Mala by to byt dobra kombinacia. V tom problem nevidim. Aj ovladanie sa mi paci ze je nenapadne a zaroven ho v rukaviciach pekne ovladas. Len teda netusim preco mi ten walk stale vypina. Musim ho opakovane stlacat. A pouzivam ho teda casto, pretoze u nas k niektorym trejlom ledva bajk vytlacim.
Nemyslim ze rozdiel medzi 7 a 8 je vo veku..skor v urceni na ktory teren. Neviem ozaj ako to robi canyon. Urcite je to top vyrobca..na druhej strane ako pri autach..aj top vyrobca urobi sem tam kiks..daju ti lepsie tlmenie ale mozno cosi easy horsi pc. Ja mam focus jam..tam je vsetko v 8cke a neni problem ozaj. Su tu chalani co maju canyon a su spoko na maximum..ale tiez maju asi vsetko v 8cke..no ...
To je ako keby si napisal ze na bajku musis mat vsetko xtr lebo miesanie sad nebude fungovat... A ono funguje. Tak ako 7000 displej s 8000 motorom. Funguje to bezproblemov.... Co sa tyka packy vs tlacitka - tak to je cisto o konkretnom cloveku. Ja mam tlacitka aj na radeni (di2) aj na ovladani rezimu motora. S walk asistentom tiez nemam problem. Len ako tu bolo spomenute, tlacitko ma strane maly "pohyb" tzn. ze ho lahko pustis a ani o tom nevies.
Nenapada ma ale nic co by mohlo sposobovat robovi ten jeho problem s najazdom. Ja mam v podstate tu istu kombinaciu (ale snimac vo vyplete) a vsetko je ok...
Robo, mal som s motorom 8000 displej aj radenie 7000, fungovalo bez problémov, potom som vymenil displej za 8000 a tiež funguje bez problémov, na tvojom mieste by som skúsil najskôr prebehnúť diagnostiku cez apk e tube ale cez tablet, nie mobil, to je dôležité, a keď ti neukáže chybu tak ešte by som vyskúšal len prehrať fw cez aplikáciu, návod máš popísaný aj na webe stunlocker, kde stiahneš fw a potom ho vložíš do priečinku v mobile
Este je tu moznost, ze snimac otacok dostava magneticky impulz nielen od magnetu, ale aj od niecoho ineho. Napriklad od zmagnetizovaneho brzdoveho kotuca. Ak mas rovnake kotuce vpredu aj vzadu, skusil by som ich vymenit, alebo ak mas novy, tak dat dozadu novy.
To by ale musel dostávať ten impulz 2x za otáčku pre výpočet vzdialenosti a nevysvetľovalo by to vyššiu indikovanú rýchlosť o 15%. Celé to nedáva zmysel. Prejdená vzdialenosť by mala byť priamoúmerná priemernej rýchlosti. Aká je priemerná rýchlosť vypočítaná cyklopočítačom sme sa zatiaľ od @Roba82 nedozvedeli. Mala by byť rovnako dvojnásobne vyššia.
Ak je indikovaná rýchlosť vyššia o iba 15% voči realite, a prejdená vzdialenosť o 100%, ten bicykel sa pohybuje nejako divno časopriestorom. Alebo je problém s počítadlom času.
kotúč s magnetom je len na zadnom kolese, jedine kúpiť a vyskúšať nový. šiel by som po FW ako píše cyros, urobiť downgrade na 4.3.2 a pojazdiť na tom ako sa to správa, ale na webe ST Unlocker už akosi neviem nájsť odkaz na stiahnutie staršej verzie FW a návod k tomu.
btw. akú verziu app máte? návod je k v1.9, mne ukazuje na mobile v1.5.27 a ešte jednu vec som tam našiel, vo verzii 1.9 sa dá nastaviť montážny uhol motora a v popise je, že zmena tejto hodnoty môže zvýšiť rýchlosť pre walk režim. skúšali ste niekto?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Podla mna len mlzia. daj si Unlocker a fun.
Asi znizim Eco aj trail mod. Ked pojdem z klasikarom pojdem na eco, ked sam a kopce dam trail. To bude fajn. No a podme dalej. Odblokovana rychlost na 32 a to je super! Zmerany presny obvod kolesa na podlahe a prepis z 2300 na real 2266mm. Co je smutne ze na rychlost a najazd to nema absolutne vplyv. Nechapem...vcera merane podla GPS a zasa presne 2 nasobny najazd. Skutocna rychlost tiez stale vyssia a walk assist stale vypina...?Od nervov som si dal vecer par ?, a dnes idem stelovat zasa. Inak magnet mam nacvaknuty v zadu na brzdovom disku a je velmi blizko, mozno 30 mm od osy kolesa. Zakladna otazka z fyziky, ked mi cidlo zbiera frekvenciu pohybu magnetu blizko osi kolesa, co je teda vysoka frekvencia, ako ma na to vlastne vplyv obvod celeho kolesa? Ja so z toho jelen...
Magnet musi byt v jednej urovni s cidlom, nie so sroubom ktorym je to cidlo prichytene o zadnu stavbu.
Citujem: Inak magnet mam nacvaknuty v zadu na brzdovom disku.
To co je za blbost ? Vsak magnet je uchyteny na s***** kolesa.
Odfot magnet spolu s cidlom a daj to sem.
pozri aj, či je magnet presne oproti senzoru, ak je ten náhodou posunutý môže to robiť problémy. neviem ako je to tam konštrukčne riešené, či tam je vôbec priestor na posunutie senzora.
senzor zbiera impulzy od magnetu, to znamená, že za jeden impulz urobilo koleso trasu nastavených 2266 mm v tvojom prípade a potom z toho comp vypočíta výslednú hodnotu ako pre vzdialenosť, tak pre rýchlosť (obvod kolesa/čas medzi impulzami).
Iba že by tam boli dva snímače rýchlosti a jeden z nich nepracoval správne. Čo je samozrejme nezmysel.
Ak je tam tá možnosť, tak by som preinštaloval firmware. Ak nie, tak v zime to poslať do servisu.
Ale to všetko sa dá riešiť aj externými senzormi a 8000ka je fajn.
.totiz ak si cital prirucku od shimana na chybove kody...akykolvek problem a vypise ti W..a nejake cislo..proste chyba. Tie riadiace jednotky odstavia cely system len aby sa nepokazilo nieco dalsie ak je cosi zle. Je treba len najst servis kde neyebu len preto ze maju vela roboty na robotu...cheers
Nenapada ma ale nic co by mohlo sposobovat robovi ten jeho problem s najazdom. Ja mam v podstate tu istu kombinaciu (ale snimac vo vyplete) a vsetko je ok...
Ak je indikovaná rýchlosť vyššia o iba 15% voči realite, a prejdená vzdialenosť o 100%, ten bicykel sa pohybuje nejako divno časopriestorom. Alebo je problém s počítadlom času.
btw. akú verziu app máte? návod je k v1.9, mne ukazuje na mobile v1.5.27 a ešte jednu vec som tam našiel, vo verzii 1.9 sa dá nastaviť montážny uhol motora a v popise je, že zmena tejto hodnoty môže zvýšiť rýchlosť pre walk režim. skúšali ste niekto?