Kategórie
Bike-techrozmýšľam, že by som sa dal na cyklistiku, ale nemam šajnu s akým bicyklom začať. Na začiatok do toho nechcem dať viac ako 500€. Ako som už písal, len chcem začať, takže sa do toho vôbec nevyznám (tým chcem hlavne povedať, že nechcem nič skladať). Prosím Vás o nejaké tipy na kúpu. Meriam 182cm a vážim (neviem, či na tom vôbec záleží) okolo 75 kg. Na záver sa chcem ospravedlniť, že zakladám novú tému, ale podobné témy sú už vačšinou staré a odkazy na bazáre taktiež.
Novinka -8% BMC Teammachine SLR 01 ONE bicykel, carbon/neon red
11 999 €
-8%
MOC 12 999 €
-13% Giant Propel Advanced 1 28 bicykel, orion nebula, testovací
4 199 €
-13%
MOC 4 799 €
Výpredaj -22% Pinarello Dogma F Dura-Ace Di2 VISION METRON 45 SL DB bicykel, svetlomodrá/čierna
11 499 €
-22%
MOC 14 799 €
-18% Pinarello Dogma X Dura Ace Di2 GRT4540DB bicykel, xolar black
od 12 399 €
-18%
MOC 15 100 €
Novinka -15% BMC Teammachine R 01 ONE bicykel, carbon/neon red
9 999 €
-15%
MOC 12 999 €
-12% Pirelli P4™ Sport 700x26C TechBELT Pro Road plášť, kevlar
21,99 €
-12%
MOC 30,99 €
-10% Michelin DYNAMIC CLASSIC 700x28C plášť, drôt, čierna/hnedá
17,39 €
-10%
MOC 19,29 €
Akcia -15% Pirelli P ZERO Race RS 700x30C plášť, TLR, kevlar, classic
65,99 €
-15%
MOC 98,99 €
Akcia -14% Pirelli P ZERO™ Race 700x28C Color Edition Pink plášť, kevlar
56,99 €
-14%
MOC 82,99 €
Akcia -12% Pirelli Cinturato™ EVO 700x40C SmartEVO AS TechWALL+ plášť, TLR, kevlar
59,99 €
-12%
MOC 85,99 €
-29% Pirelli P ZERO™ Race 700x32C SPEEDCore SmartEVO plášť, TLR, kevlar
58,99 €
-29%
MOC 91,99 €
Akcia savings Continental Grand Prix 5000 AllSeason 700x25C plášť, TR, kevlar
72,99 €
savings
MOC 109 €
savings Pirelli P ZERO™ Race 700x30C SpeedCORE SmartEVO2 plášť, TLR, kevlar
57,99 €
savings
MOC 91,99 €
savings Pirelli P ZERO™ Race RS 700x28C TechBELT SmartEVO2 plášť, kevlar, classic
54,99 €
savings
MOC 80,99 €
savings Pirelli P ZERO TM Race 700x26C TLR SL plášť, kevlar
56,99 €
savings
MOC 91,99 €
Výpredaj -27% Pirelli P ZERO™ Race 700x26C Color Edition Gold plášť, kevlar
54,99 €
-27%
MOC 82,99 €
-10% Michelin PRO5 700x32C COMPETITION LINE plášť, TLR, kevlar, classic
60,99 €
-10%
MOC 67,99 €
savings Continental Grand Prix 5000 700x25C plášť, kevlar
53,99 €
savings
MOC 77,99 €
Z mojho pohladu
+ raf:
mensia vaha
menej servisu
lacnejsie na obstaranie
lacnejsie na prevadzku
nemaju tendenciu byt tak citlive pri transporte
bezpecnejsie pri padoch
pevnejsie koleso teoreticky (sirsi vyplet)
bez problemu ide menit kolesa bez nutnosti prestavovat brzdy max povolit utiahnut napnutie lanka
brzdna sila (tu sa strhne flame, ale na MTB 29er s deore a 180mm kotucom predne koleso na asfalte nezablokujem, ten isty stav aj na XTR u kolegu na 27.5 a 203mm kotuc, ale na rafovych brzdach som to dal na kazdom biku v pohode)
(update 2021) 4piest a 203mm kotuc uz koleso zablokuje.
- raf:
Nici drahe karbonove kolesa
problem vybrat klatiky na karbonove kolesa
lokalne prehrievanie karbonoveho rafu a moznost poskodenia ako rafu tak duse
horsie davkovanie brzdnej sily,
chytaju strk za mokra a deru raf
zmensuju max sirku pasta ktoru ide obut
Treba silne prsty pri dlhych zjazdoch
budes za dinosaura update 2021 alebo za fanusika Chrisa Frooma
+kotuc
perfektne davkovanie brzdnej sily prijemny pocit z chodu. (u hydrauliky)
netreba vyvyjat velky tlak na paky pri brzdeni - pohodlne pri dlhych zjazdoch
neneici rafy
neobmedzuju sirku plasta
pozityvne body u snobov a imagerov
-kotuc
drahsie na obstaranie
udrzba = minimalna ale odvzdusnovanie pracne
nutne vlastnit odvzdusnmovaci set
pakaren pri demontazi vidlice komplykacie pri transporte s demontovanym kolesom, riziko zavzdusnenia, vytlacenia valcekov
prevadzkove naklady, cena oblozenia, kotucov je uplne inde ako klatikov na 1km
pri vymene kolies je nutne mat rovnake kotuce a peve osy. Lebo s QR to nikdy nesadne tak, ze netreba doladovat strmen aby nesuchal.
vecia hmotnost
nutnost chcranit platnicky proti mastnote, zabudnite na maziva v spejoch
obvykle hlucne
uzsi vyplet musi sa tam vojst aj kotuc (menej tuhe koleso - teoretiocky)
moznost zvlnenia kotucou teplom pri prenrzdeni, nerovnomernym obrzdenim
Bezne problmy s nerovnomernym chodom piestov
K mechanickym kotucom sa vyjadrovat nejdem, nemam s nimi skusenost.
edit: na zaklade pripomienok v diskusii vypustene skrivenie kotuca z nevyhod, u cestnych kotucov nepravdepodobne
Upresneneie niktorych vyjadreni a oprava preklepov
Pohlad od najlepsich z najlepsich na top techniku.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zuzitkovat ostatne miery znamena mat za sebou par rokov skusenosti a studia problematiky. Mozes sa zverit nejakyemu online SW, ktor to akoze vie zratat, ale myslis, ze ak ty aj ja mame rovnake miery, mame jazdit rovnaku geo? Alebo ak Sagan a ja mame rovnake miery mame jazdit rovnaky bike ? Tiez si treba polozit otazku, rovnake miery mam 3/4 zivota, ale inu geo budem jazdit ako aktivny sportovec, ked mam 25 a inu ako 55 rocny rekreacny jazdec s bolavym chrbtom.
Ak sa vies pomerat, mozem sa ti na to pozriet.
V tejto sekcii je to asi 100x omielana tema, ale rovnako ako XY ludi predomnou aj ja uvazujem nad doplnenim horskej cyklistiky o zazitky z cesty. Teda ako z napisaneho vyplyva, som laik v problematike cestnej cyklistiky, preto sa obraciam na profikov z brandze.
Moj rozpocet je cca 2000e. V ramci mojho zamerania hladam skor nieco pohodlnejsie na dlhe jazdy a nie kratke, intenzivne vyjazdy zamerane na cas. Viem, ze je doba pandemicka a na idealny stroj sa caka dlho, preto som si urobil mensi prehlad a vyslo mi z neho:
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/cestne-bicykle/kellys-urc-30-model-2021.html.
Moja vyska je 176cm, cize asi patrim do kategorie M, ale rad si necham poradit od vas.
Vdaka
Moja vyska je 176cm, cize asi patrim do kategorie M, ale rad si necham poradit od vas.
Vdaka
Presne takto som ja pred dvoma rokmi prechadzal po 15 rokoch z MTB na cestu a mal som rovnake poziadavky a aj cenu. Skoncil som nakoniec u Canyon Endurace Disc 8.0 co bolo vtedy za 2500 minus DPH. A bol to super vyber. Dokazal som na nom odjzadit napr 1000km za 3 dni alebo 500km solo nonstop, uplne spolahnutie sa, super pohodlnost ale aj stale sportovy bajk (bez jedineho problemu pocas roka a pol a cca 11 500km a nasledne som ho aj rychlo predal za ok cenu a chalan je asi spokojny kedze sa neozval ani raz
V tejto sekcii je to asi 100x omielana tema, ale rovnako ako XY ludi predomnou aj ja uvazujem nad doplnenim horskej cyklistiky o zazitky z cesty. Teda ako z napisaneho vyplyva, som laik v problematike cestnej cyklistiky, preto sa obraciam na profikov z brandze.
Moj rozpocet je cca 2000e. V ramci mojho zamerania hladam skor nieco pohodlnejsie na dlhe jazdy a nie kratke, intenzivne vyjazdy zamerane na cas. Viem, ze je doba pandemicka a na idealny stroj sa caka dlho, preto som si urobil mensi prehlad a vyslo mi z neho:
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/cestne-bicykle/kellys-urc-30-model-2021.html.
Moja vyska je 176cm, cize asi patrim do kategorie M, ale rad si necham poradit od vas.
Vdaka
Možno by stál za zváženie
https://www.bikeunion.sk/cestne-bicykle/wilier-gtr-team-2020-sh-105-r7000-rs100/?gclid=EAIaIQobChMIuNen8fP47gIVXUmRBR2e-wP1EAQYAyABEgI29PD_BwE#Ve%C4%BEkos%C5%A5%3AM
ale asi neposielaju z uk
Vdaka
https://www.s-velosprint.sk/specialized-tarmac-disc-gloss-flo-red-metallic-white-silver-fine-silver-tarmac-black-56cm-2020
https://www.jmsport.sk/cestne-bicykle-2/cannondale-super-evo-carbon-105-2019--black-pearl-w--fine-silver-and-cashmere-gloss--slv-/
https://www.jmsport.sk/cestne-bicykle-2/cannondale-caad-12-ultegra-2019-black/
Ďakujem vám veľmi pekne za rady a tipy. (po čisto dizajnovej stranke asi specialized)
rozdiely medzi caad a supersix: ultegra je lahsia nez 105ka, caad ma zaroven komplet SI kluky aj spiderring prevodnik. cize vahovy deficit hlinikoveho ramu je kompenzovany lepsou (lahsou) vybavou. Samozrejme hlinik casom degraduje, karbon nie, proti hliniku stoji aj fakt ze sa tazko opravuje (na rozdiel od karbonu). treba si teda vybrat co je tvoja preferencia, chybu neurobis ani pri jednom z nich