Čiara stena nie je. To je pravda. Zákon zakazuje predbiehať a obiehať v križovatke, výnimkou je, keď auto odbočuje doľava a ja ho môžem po pravej strane obehnúť, ak to situácia dovoľuje. Podľa normy sa uvažuje, že cyklista má na šírku 60cm, ale dajme že to je 1m + 1,5m ho musím obiehať, to je 2,5m, čo znamená, že sa auto do pruhu nezmestí. Ak by ma pri predbiehaní cyklistu v križovatke cez prostismer prichytil policajt, je to obzvlášť hrubé porušenie zákona, teoreticky mi za to môžu zobrať vodičák. Ďalej jazdiaci cyklista na ceste nie je prekážka, takže pokiaľ nepríde k zmene zákona, nebude ho možné obehnúť cez plnú čiaru. Keďže cyklista na šírku zaberie 2,5m, čo je prakticky celý pruh. Keďže máme úseky, kde sú aj celé km s plnou čiarov, bude to problém. Nie každý cyklista je Sagan, čo dokáže jazdiť 40-50km/h na rovine. Veľa ľudí jazdí do 15km/h.
Dostanes sa k rovnakemu problemu, ako ked na takom useku chytis kombajn. Obehnut ho neobehnes a len ides za nim.
Iba zeby sa ludia prestali pozerat na koniec svojho nosa a prejavili kusok empatie. Ako sofer neobieham cyklistu (ale ani traktor, ani kamion ani ine auto), kym nemam priestor a kym nevidim dost daleko a ako cyklista obcas zastanem na krajnici aby som pustil auta za mnou alebo ukazem cez horizont, ze mozu ist aj ked cez neho nevidia.
Nic nepotesi viac, ako ked sa kamion uhne na odpocivadlo a pusti ma dalej
Kombajn možno stretnúť len pár dní do roka, navyše zvyčajne majú doprovodné vozidlá, alebo proste oranžové majáky a presúvajú sa po cestách, keď je minimálna premávka.
Traktor zvyčajne zvykne uhnúť čo najviac doprava a väčšina traktoristov keď vidí, že je za nimi veľká kolóna, tak keď sa dá, tak zastaví a pustí kolónu, čo je za ním. Navyše na cestách sa vyskytujú len sporadicky.
A traktor ani kombajn nejde 15km/h po rovine a 10km/h hore kopcom. Kazdy jeden traktor aj stary zetor dokze ist 40km/h aj do kopca a kombajn este podstatne viac v rezime transportu riadne cez 60km/h Tiez ich stretnes len na vidieckych cestach medzi druzstvom a polom, ktore su z pravidla prehladne a nemaju plne ciary. Cize ziadne mesto, ziadne cesty 1 triedy, ziadne horeske prechody co cyklisti tak miluju. Hlavne idu v jednej kolone, dobre oznaceny, na kratku vzdialenost, radovo kilometre v ramci jedneho katastralneho uzemia a su 2-3x rychlejsie ako trenovany cyklista.
Ked bude vinimka na predchadzanie cyklistu, stavimsa, ze ani jeden motorista nebude riesit ten nevymozitelny 1.5m odstup, ale to ze moze predchadzat cez plnu si bude pamat kazdy. Presne tak ako si kazdy chodec pamata, ze ma na prechode prednost, nic viac. Koniec koncov dost casto pojde o jedneho a toho isteho cloveka. A az v praxi jedina zmena bude ze motoristi budu moct beztrestne predchadzat cyklistu cez plnu, tak to gratulujem k uzasnemu vysledku.
Jedine ako sa da 1.5m odstup rozumne aplykovat do sucastnej infrastruktury je znackou, ktora bude plati na nejakom useku, kde na to budu vyhovujuce podmienky. Zaciatok a koniec predchadzania cyklistu s povinnym odstupom, nic viac nic menej.
Kombajn možno stretnúť len pár dní do roka, navyše zvyčajne majú doprovodné vozidlá, alebo proste oranžové majáky a presúvajú sa po cestách, keď je minimálna premávka.
Traktor zvyčajne zvykne uhnúť čo najviac doprava a väčšina traktoristov keď vidí, že je za nimi veľká kolóna, tak keď sa dá, tak zastaví a pustí kolónu, čo je za ním. Navyše na cestách sa vyskytujú len sporadicky.
Po prečítaní tohto príspevku začínam pochybovať že ty jazdíš na Slovensku. Také prípady su velmi zriedkavé.
Repetitivny prispevok, prosim moderatora o zmazanie. Uz je tu ta peticia linkovana 4x
MTBIKER fórum - pravidlá diskusného fóra
...
9. Príspevok je duplikát.
niektore prispevky ma zmysel opakovat a tym ich zdoraznit, alebo dat do pozornosti viacerym userom, takze si netrafil a ak si myslel posledny Jezusov prispevok, tak to si uz uplne vedla, kedze jeho konstatovanie nie je duplikat, ani OT, ani spam...narozdiel o tvojho a mojho prispevku
A to je jeden z dovodou preco ja osobne tu peticiu nepodporim. Vytvara pocoit, ze za nehody cyklistov mozu vodici aut co v 90% pripadov nieje pravda. Podporovanim toho myslienkoveho smeru bude tych nehod len pribudat. Uz dnes su pre cyklistov nebezpecnejsi cyklisti ako auta na 99% cyklotras a s prichodom ebikov to bude len horsie.
1. Sprecíznenie pravidla o zachovávaní dostatočného bočného odstupu od predchádzaného vozidla je absolutna hlupost. 1.5m odstup je mozne uzakoniot len ak by bola sirka jazdneho prudu 6m, alebo poskytnuta vynimka zo zakazu predbiehania v pripade predchadznia cyklistu, alebo by cyklistom musel byt vydany zakaz vjazdu na cesty, kde nie je 6m sirka pruhu, alebo kde je plna ciara. V opacnom pripade to znamena prakticky obmedizt rychlost jazdy na rychlost jazdy cyklistu, co je instantny dopravny kolaps. BTW: pani, vie vasa partnerka, kolko je 1.5m ? To by sa malo zaviest potom v autoskole, ako test odhadu 1.5m a kto to neda zobrat vodicak.
2. Efektívne vymáhanie dodržiavania maximálnej povolenej rýchlosti Aj ked bod jasne neadresuje striktne motorove vozidla, mam za to ze tam je to smerovane. Obmedzenie rychlosti motorovych vozidiel neznizuje nehodovost cyklistov. Nehodovost cyklistov znizi efektivne vymahanie pokut za prekrocenie rychlosti cyklistami. Obmedzit treba toho, kto ma nehody nie ostatnych ucastnikov cestnej premavky. Statistiky ukazuju, ze nehody cyklistov su v drvivej vacsine minimlne spoluzavinene cyklistami. Treba riesit pricinu. Tato logika mi pride ako obmedzit rychlost vlakov, lebo auta nerespektuju zavory a semafory na prejazdoch. Tiez je to v rozpore s mojou osobnou filozofiou, ktoru som si osvojil uz v autoskole ako motorkakr. Za svoju nehodu vzdy mozem ja sam. Aj ak som podla vyhlasky nebol vinnik mohol som jej vzdy nejako zabranit, alebo jej predist. Keby tak uvazoval kazdy mame des ovlela menej mrtvych motorkarov, cyklistov, chodcov a asi aj vodicov aut. Spoliehanie sa na to ze som v prave vedie na cintorin. A cim viac bude predpisov, tym castejsie sa nejaky nedodrzi
4. Koncepčný prístup k bezpečnosti cestnej premávky založený na dátach tu sa zabuda na fakt ze 99% dopravnych nehod su v skutocnosti len skodove udalosti. A skutocne nehody su v pripade cyklistu len tie, kde prislo k vaznemu poskodeniu zdravia. To je absolutna spicka ladovca. Nebezpecne su vsetky tie drobne skodove udalosti kde niekto niekoho odrie, postrci do kanala... To su vsetko vodici, ktori nemaju na cestach co robit, nikto ich nesleduje a neodoberie im vodicke opravnenie. Skodove udalosit sa evidovat podla tohto bodu nebudu, lebo policia k nim nikdy privolana nebude. Cize cely bod je velmi malo relevantny. Mal by byt nahradeny principom 3x a dost. Kazdy ucastnik cestnej premavky (ano aj cyklista) by po druhej skodovej udalosti mal ist na preskusanie do autoskoly a po tretej by mu mal byt odobrany vodicky preukaz. Ked som ja dokazal urobit 1000 000km bez nehody, tak bez troch to zvladne kazdy.
Proti bodu 3 nemam, namietky.
Napriek tomu, ze uz treba len par podpisov, este stale ma peticia nasledujuce problemy.
Ja len rýchlo doplním. Prekračovanie rýchlosti nie je hlavný dôvod nehôd. Na Slovensku je to uľahčenie si práce, prekročil MPR? V 99% prípadov to uvedieme ako príčinu nehody. Štatistiky z Nemecka či Austrálie (síce tvrdia, že to je diaľnica, ale v skutočnosti to vyzerá ako cesta z BA cez Šamorín, DS až do Komárna) kde majú neobmedzenú rýchlosť, tak majú celkovo najnižšie nehodovosť. Podobné to aj v prípade, čo sa označuje ako nevenovanie sa šoférovaniu. Dá sa tam schovať čokoľvek. Čo som čítal v Británii článok, tak že vraj až 90% nehôd sú nehody na parkoviskách a pri parkovaní, teda nehody v malej rýchlosti. Hovorím autách.
Za posledných pár dní sa vyrojilo pár nehôd,otec jazdiaci skoro s 2 promile v krvi po ceste a v tom prívesnom vozíku za bicykel mal 2 ročne dieťa. Alebo včera cyklista s 3,6 promile v krvi do narval do auta niekde na križovatke, kolobežkár jazdiaci v prostismere čo sa zrazil s autom. Keby to boli šoféri, zoberie sa im vodičák. Samozrejme na vodičák sa nejazdí, ale nejaké opatrenie sa spravilo. V prípade tých cyklistov, či kolobežkára, dostanú pokutu nejak 10-50€ ako sa rozhodne policajt a na druhý deň ich znova môžme vidieť na ceste a kľudne v rovnakom stave, či rovnakom porušení predpisov. V najlepšom prípade že sa nič nestane, policajt ich bude ignorovať v najhoršom ich niekto zabije. A potom to organizácie bojujúce za bezpečnosť cyklistov na cestách posunú, že umrel cyklista, treba s tým niečo robiť. Lebo lepšie vyzerá, že na cestách umrelo 20 cyklistov ako že šoféri zabili 7 cyklistov.
PS. Včera som zažil na hrádzi, ako sa zrazili 3 cyklisti, kde klasika 2 vedľa seba, kde jeden zasahoval do protismeru a cyklista asi naháňajúci segment na Strave, obiehal vo svojom pruhu idúceho cyklistu, chcel spraviť klasickú myšičku, ale nevyšla. Zrazili sa, pomádavali si a odišli. Jeden z tých 2 čo šli vedľa seba mal škaredú ranu na hlave, že idú do nemocnice až po nahliehaní pár svedkov, že udrel si hlavu, či nemá otras mozgu alebo niečo horšie. Inak by tam ani nešli. Žiadne volanie policajtov, nič. A preto sa to do štatistiky nehodovosti nedostane.
PS. Včera som zažil na hrádzi, ako sa zrazili 3 cyklisti, kde klasika 2 vedľa seba, kde jeden zasahoval do protismeru a cyklista asi naháňajúci segment na Strave, obiehal vo svojom pruhu idúceho cyklistu, chcel spraviť klasickú myšičku, ale nevyšla. Zrazili sa, pomádavali si a odišli. Jeden z tých 2 čo šli vedľa seba mal škaredú ranu na hlave, že idú do nemocnice až po nahliehaní pár svedkov, že udrel si hlavu, či nemá otras mozgu alebo niečo horšie. Inak by tam ani nešli. Žiadne volanie policajtov, nič. A preto sa to do štatistiky nehodovosti nedostane.
Presne to iste som videl pri bufete Weranda pred vcerom. Len tam to skoncilo nadavkami a lahkym kontaktom riaditok. Nikto sa ani moc nenahanal, tak sa len tukli. Ani pad nebol.
Ináč na ceste, keď je cyklista (alebo to chceme) rovnocenný účastník cestnej premávky, aby nedali aj povinné svietenie. Tým pádom aj nejaké požiadavky na svetlá (ako v Nemecku)...
V Nemecku už majú aj normy na svetlá pre cyklistov, keďže veľa ľudí si kupovalo čínske svetlá a potom oslepovali všetkých oproti idúcich. Takže od istého výkonu už musia mať tvarovanú šošovku, niečo ako majú autá. Z môjho pohľadu dobrá vec, keďže u nás sa síce svetlá nenosia veľmi, ani za tmy, ale dosť ľudí keď už má nejaké také svetlo, tak to zase preháňajú. Bolo by to tiež vhodné zaviesť do legislatívy.
V krajine kde tĺci na moto bežne jazdia s diaľkovými svetlami a ospravedlňujú to svojou bezpečnosťou to bude mať určite pozitívny efekt. Som o tom úplne presvedčený, lebo veď títo cestno svetelni cyklisti sú na rozdiel od moto tĺkov fasa chalani ...
Môj názor sa na to nezmení, prikázaný 1,5m odstup prinesie obrovské množstvo problémov, hlavne v mestách a na vyťažených cestných komunikáciách, kde bude plná čiara a aj keď nebude plná čiara. Pár cyklistov bude schopných výrazne spomaliť dopravu a spôsobiť zbytočné dopravné zápchy.
co sa tyka 1,5 odstup nezmeni sa nic a tym som si isty, ti co obiehali z dostatocnou rezervou ako ja aj vacsina z vas tu tak bude robit stale a ti ktory robia mysicky a liznu nas cyklistov na vzdialenost 10cm to tak budu robit stale. ak sa aj stane nehoda a nemas svedka nemas ako dokazat ze vodic ktory mohol zavinit nehodu nemal odstup 1,5.
Ak sa nezmeni pohlad vodicov na cyklistov bude to tu take iste a mozu sa robit peticie, menit zakony a bude to k nicomu...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Iba zeby sa ludia prestali pozerat na koniec svojho nosa a prejavili kusok empatie. Ako sofer neobieham cyklistu (ale ani traktor, ani kamion ani ine auto), kym nemam priestor a kym nevidim dost daleko a ako cyklista obcas zastanem na krajnici aby som pustil auta za mnou alebo ukazem cez horizont, ze mozu ist aj ked cez neho nevidia.
Nic nepotesi viac, ako ked sa kamion uhne na odpocivadlo a pusti ma dalej
Traktor zvyčajne zvykne uhnúť čo najviac doprava a väčšina traktoristov keď vidí, že je za nimi veľká kolóna, tak keď sa dá, tak zastaví a pustí kolónu, čo je za ním. Navyše na cestách sa vyskytujú len sporadicky.
Ked bude vinimka na predchadzanie cyklistu, stavimsa, ze ani jeden motorista nebude riesit ten nevymozitelny 1.5m odstup, ale to ze moze predchadzat cez plnu si bude pamat kazdy. Presne tak ako si kazdy chodec pamata, ze ma na prechode prednost, nic viac. Koniec koncov dost casto pojde o jedneho a toho isteho cloveka. A az v praxi jedina zmena bude ze motoristi budu moct beztrestne predchadzat cyklistu cez plnu, tak to gratulujem k uzasnemu vysledku.
Jedine ako sa da 1.5m odstup rozumne aplykovat do sucastnej infrastruktury je znackou, ktora bude plati na nejakom useku, kde na to budu vyhovujuce podmienky. Zaciatok a koniec predchadzania cyklistu s povinnym odstupom, nic viac nic menej.
Traktor zvyčajne zvykne uhnúť čo najviac doprava a väčšina traktoristov keď vidí, že je za nimi veľká kolóna, tak keď sa dá, tak zastaví a pustí kolónu, čo je za ním. Navyše na cestách sa vyskytujú len sporadicky.
Po prečítaní tohto príspevku začínam pochybovať že ty jazdíš na Slovensku. Také prípady su velmi zriedkavé.
bago co? Take nepoznam, ani google nepzoana, dokonca ni moja zena nepozna.
P.S. - vždy lepšie keď vypadne písmenko, ako keď niekto napíše "vínimka"
Podpíšte petíciu za bezpečnejšie bicyklovanie:
Petícia za prijatie opatrení na zvýšenie bezpečnosti cyklistov a chodcov
https://www.mojapeticia.sk/campaign/peticia-za-prijatie-opatreni-na-zvysenie-bezpecnosti-cyklistov-a-chodcov/04723b32-a881-4df4-a067-eddf4ecfe129
Ako pri každej petícii, čím viac podpisov, tým viac sa s tým politici budú zaoberať. Ďakujem.
Uz sa podarilo dosiahnut tych planovanych 20k podpisov.
MTBIKER fórum - pravidlá diskusného fóra
...
9. Príspevok je duplikát.
1. Sprecíznenie pravidla o zachovávaní dostatočného bočného odstupu od predchádzaného vozidla je absolutna hlupost. 1.5m odstup je mozne uzakoniot len ak by bola sirka jazdneho prudu 6m, alebo poskytnuta vynimka zo zakazu predbiehania v pripade predchadznia cyklistu, alebo by cyklistom musel byt vydany zakaz vjazdu na cesty, kde nie je 6m sirka pruhu, alebo kde je plna ciara. V opacnom pripade to znamena prakticky obmedizt rychlost jazdy na rychlost jazdy cyklistu, co je instantny dopravny kolaps. BTW: pani, vie vasa partnerka, kolko je 1.5m ? To by sa malo zaviest potom v autoskole, ako test odhadu 1.5m a kto to neda zobrat vodicak.
2. Efektívne vymáhanie dodržiavania maximálnej povolenej rýchlosti Aj ked bod jasne neadresuje striktne motorove vozidla, mam za to ze tam je to smerovane. Obmedzenie rychlosti motorovych vozidiel neznizuje nehodovost cyklistov. Nehodovost cyklistov znizi efektivne vymahanie pokut za prekrocenie rychlosti cyklistami. Obmedzit treba toho, kto ma nehody nie ostatnych ucastnikov cestnej premavky. Statistiky ukazuju, ze nehody cyklistov su v drvivej vacsine minimlne spoluzavinene cyklistami. Treba riesit pricinu. Tato logika mi pride ako obmedzit rychlost vlakov, lebo auta nerespektuju zavory a semafory na prejazdoch.
Tiez je to v rozpore s mojou osobnou filozofiou, ktoru som si osvojil uz v autoskole ako motorkakr. Za svoju nehodu vzdy mozem ja sam. Aj ak som podla vyhlasky nebol vinnik mohol som jej vzdy nejako zabranit, alebo jej predist. Keby tak uvazoval kazdy mame des ovlela menej mrtvych motorkarov, cyklistov, chodcov a asi aj vodicov aut. Spoliehanie sa na to ze som v prave vedie na cintorin. A cim viac bude predpisov, tym castejsie sa nejaky nedodrzi
4. Koncepčný prístup k bezpečnosti cestnej premávky založený na dátach tu sa zabuda na fakt ze 99% dopravnych nehod su v skutocnosti len skodove udalosti. A skutocne nehody su v pripade cyklistu len tie, kde prislo k vaznemu poskodeniu zdravia. To je absolutna spicka ladovca. Nebezpecne su vsetky tie drobne skodove udalosti kde niekto niekoho odrie, postrci do kanala... To su vsetko vodici, ktori nemaju na cestach co robit, nikto ich nesleduje a neodoberie im vodicke opravnenie. Skodove udalosit sa evidovat podla tohto bodu nebudu, lebo policia k nim nikdy privolana nebude. Cize cely bod je velmi malo relevantny. Mal by byt nahradeny principom 3x a dost. Kazdy ucastnik cestnej premavky (ano aj cyklista) by po druhej skodovej udalosti mal ist na preskusanie do autoskoly a po tretej by mu mal byt odobrany vodicky preukaz. Ked som ja dokazal urobit 1000 000km bez nehody, tak bez troch to zvladne kazdy.
Proti bodu 3 nemam, namietky.
Napriek tomu, ze uz treba len par podpisov, este stale ma peticia nasledujuce problemy.
Za posledných pár dní sa vyrojilo pár nehôd,otec jazdiaci skoro s 2 promile v krvi po ceste a v tom prívesnom vozíku za bicykel mal 2 ročne dieťa. Alebo včera cyklista s 3,6 promile v krvi do narval do auta niekde na križovatke, kolobežkár jazdiaci v prostismere čo sa zrazil s autom. Keby to boli šoféri, zoberie sa im vodičák. Samozrejme na vodičák sa nejazdí, ale nejaké opatrenie sa spravilo. V prípade tých cyklistov, či kolobežkára, dostanú pokutu nejak 10-50€ ako sa rozhodne policajt a na druhý deň ich znova môžme vidieť na ceste a kľudne v rovnakom stave, či rovnakom porušení predpisov. V najlepšom prípade že sa nič nestane, policajt ich bude ignorovať v najhoršom ich niekto zabije. A potom to organizácie bojujúce za bezpečnosť cyklistov na cestách posunú, že umrel cyklista, treba s tým niečo robiť. Lebo lepšie vyzerá, že na cestách umrelo 20 cyklistov ako že šoféri zabili 7 cyklistov.
PS. Včera som zažil na hrádzi, ako sa zrazili 3 cyklisti, kde klasika 2 vedľa seba, kde jeden zasahoval do protismeru a cyklista asi naháňajúci segment na Strave, obiehal vo svojom pruhu idúceho cyklistu, chcel spraviť klasickú myšičku, ale nevyšla. Zrazili sa, pomádavali si a odišli. Jeden z tých 2 čo šli vedľa seba mal škaredú ranu na hlave, že idú do nemocnice až po nahliehaní pár svedkov, že udrel si hlavu, či nemá otras mozgu alebo niečo horšie. Inak by tam ani nešli. Žiadne volanie policajtov, nič. A preto sa to do štatistiky nehodovosti nedostane.
Presne to iste som videl pri bufete Weranda pred vcerom. Len tam to skoncilo nadavkami a lahkym kontaktom riaditok. Nikto sa ani moc nenahanal, tak sa len tukli. Ani pad nebol.
Ak sa nezmeni pohlad vodicov na cyklistov bude to tu take iste a mozu sa robit peticie, menit zakony a bude to k nicomu...