Noo okej, sice kupim rovnaku vahu (100g) za tretinovu, resp. v tomto konkretnom pripade polovicnu cenu (CONTINENTAL TOUR 28" LIGHT 700-32/47C AV40 za 8€) voci tubolitu ale prave to je protipol toho co primarne chcem, vyssiu odolnost pri stale rozumnej hmotnosti, zas nie nejake freeride verzie Tie light verzie su prave s tensou stenou 0,45-0,6mm voci 0,9mm a tam je prave este nizsia odolnost. Navyse tamta verzia tubolita ako jedina ma akceptovatelnu a nizsiu cenu, a navyse pri udavanej zosilnenej stene (asi voci klasickym verziam, preto asi aj ten narast hmotnosti z cca 60g pri cx na 100g pri tejto) tak len preto. Nejdem ich tu obhajovat, len sa pytam na skusenosti. Keby neboli za tu nizsiu cenu tak nad nimi asi ani neuvazujem
elpha Tebou spominane sa ani jedny nerobia s autoventilom. Navyse uz za menej, resp. nezaujmavu cenu. Rafky taktiez nemam TR.
Zdar borci, nejaky cas rozmyslam nad kupou karbonovych kolies od Fastwaycarbon z Piestan
Jazdim Silex 7000 na 2 paroch kolies (vnutorny rozmer rafika 19mm). Na jednych mam povodne Maxis Rambler 38 a na druhych som vozil Continental Gatorskin 32
Rad by som pri tomto setupe zostal, ale potreboval by som poradit, ci ist do cestnych, alebo gravel kolies.
Prevazne jazdim skor asfalt na 32kach, cez vikendy gravel na Rambleroch
Od vyrobcu som dostal info, ze vnutorny rozmer 42mm vysokeho cestneho rafiku je 18,5 a 44mm gravel 23mm
Pri 42mm vyske uvadza odporucane hrubky plastov 25mm do 32mm, max 35mm, takze Ramblery tam asi neobujem. Pri gravel 32mm vyssie
Podla ETRTO mi to velmi nevychadza s tymi cestnymi.
Preto riesim dilemu, ci ist do cestnych, alebo gravel. Co by ste mi odporucili?
Dneska test nových plášťov Grifo 33mm + latexové duše Michelin, pocitovo je to pružnejšie ako klasická duša, ta je taká "drevená". Nafukane som to mal na 40 psi čo pri mojej váhe 75 kg maximum.
PS: čím sa lepí defekt na latexovej duši? Nikde som nič špeciálne nenašiel.
Zdravím, pred pár dňami sa tu riešilo aký význam má dávať široké plášte na gravel, potom už radšej vziať MTB. Od tejto jari mám gravel, až teraz som dokončil skoro všetky upgrady. Mám 2 sady kolies, na jedných Gravelking SS 38mm TL a na druhých zadné: Maxis Rambler TL 50mm a v predu Schwalbe RaRa 2.1" TL (predtým som ho mal na MTB vzadu, chcelo to tam niečo širšie, tak mi ostal). Môj gravel Marin Headlands 1 má limit šírky plášťa vzadu na 45mm, ten 50mm tam ešte ako tak v pohode vošiel, no priestor (mud room) asi nemá úplne dostatočný. Vpredu ťažká pohoda, tá vydlica má priestor aj na 2.6"+. Zvolil som si takýto setup hlavne preto, že ked teda mám mať 2 sady kolies, nech je čo najvačší rozdiel medzi nimi keď už. Zmestiť sa zmestili, no je pravda, že tie šírky sú veľmi blízko MTB a je otázne či to má význam. Prikladám foto vyššie uvedeného.
Tiež som chcel širšie plášte na gravel (bmc urs) pôvodne wtb raddler 700x40 nie zlé ale nebolo to ono, trocha papierové bočnice na môj vkus ale aj vďaka tomuto fóru som išiel do schwalbe g-one ultrabite 700x45c a zatiaľ veľká spokojnosť .
na ten Marin by som radšej na ramovu trubku pri ten rambler dal poriadne hrubu ochrannu nalepku/pasku, v blate aštrku to riadne orajbe ram inak. Zefal ma dobre hrubé nálepky... Vizuálne sa i to páči aj to bude isto veľmi pohodlne a s dobrou trakciou. Veľmi pekný bike inak
Ahojte. Uvazovat teraz o novom bajku je asi tak trochu sci-fi, ale aspon mam cas trochu o tom premyslat, pripadne ked sa naskytne nejaky bazar, aby som bol pripraveny... Chcem skusit gravel, v tom mam jasno, aj ked som na graveli este nesedel, ale myslim, ze je to presne to, co by mohlo vyhovovat. Bol som pre jednoduchost rozhodnuty pre jednoprevodnik, ale vcera som sa bol prebehnut na mojom starom HT RM, kde mam najmensie koleso vpredu 28 a najvacsie vzadu 34 no a trochu som za zacal pocitat a zistujem, ze na niektorych usekoch, ktore chodim, bolo uz aj toto len tak tak... Neviem, ci je pomer ako pomer, ale myslim, ze ano, takze ak by som sa rozhodol pre jednoprevodnik potreboval by som najvacsie koleso vzadu 48 zubov (uvazujuc s jednooprevodnikom 40 zubov), spravne? Ake mate skusenosti? Neodporucate jednoplacku na gravel do kopcov, kde clovek zvykol preradit obcas aj na najlahsi prevod (pomer cca 0,75-0,80)?
Základná otázka. Chodíš po trasách, kde je veľa hrboľov, skákania a podobne a má byť používaný na spôsob MTB?
A) ak áno tak sú 3 možnosti buď jednoplacka, už niečo ako Shimano GRX, alebo sa zmieriť a tým, že reťaz bude skákať a búchať o rám (stačí kúpiť neoprénovú ochranu rámu, či čo to je za materiál, stojí to tak do 5€ a problém vyriešený)
B) ak nie, že je to prevažne asfalt a hladké lesné/poľné cesty, za mňa 2 placka. Viac benefitov, oceníš to hlavne na rovinkách, kde pri jednoplacke môže chýbať ten medziprevod medzi prevodmi. Kľudne sa to stáva aj do kopca. Jeden je priťažký, druhý priľahký.
Ďalšia vec s ktorou treba rátať, je to, že gravel má zvyčajne užšie pneumatiky a nižší grip. Teda ak aj dáš ľahší prevod, môže sa ti stať, že budeš prehrabávať koleso pri zábere na nespevnených povrchoch.
Závisí silne od toho, čo sa jazdí.
Ak človek chce isť bikepacking, resp. má čas zabiť jazdou aj celý deň pravidelne alebo samotná cesta je cieľ, gravel je ideál. Hmotnosť sa tu nerieši, a sprevodovanie býva zväčša dostatočné.
Ak je čas obmedzený a švihy sú krátke, ideál je CX bike. Je ľahký, race geoška, teda aj vcelku rýchly. Čo sa týka prevodov, pri dvojplacke je to 46-36, čo nie vždy postačuje, ale všetko extra strmé sa vynesie na pleci . (A oproti gravelom sú dostupnejšie [v zmysle skladových zásob na shope, nie ceny], predsa je to silne špecializovaný bicykel podobne ako dowhill, či časovkárska koza )
Ohľadom 1x alebo 2x, tak ide o to, kto je na čo zvyknutý. Žiletkári uprednosťňujú 2x, mtb bajkeri 1x.
Ja mám na poskladanom gravelíku vpredu 50/34 zhodený zo žiletky(tam išla klasika 53/39) a vzadu je 11-36. Zobrala to R7000 prehadzovačka. Bike je aj rýchly a aj na strmších lesných nespevnených cestičkách som nemusel zosadať. Samozrejme to náročnejšie čo chcem jazdiť na gravelíku , som si bol otestovať predtým na mtb, že aké prevody budem zhruba potrebovať. Rozsah prevodov som odhadol presne na to čo jazdím , keď nechcem byť len na žiletke.
Závisí silne od toho, čo sa jazdí.
A oproti gravelom sú dostupnejšie [v zmysle skladových zásob na shope, nie ceny]
No, ani by som nepovedal, CX bajkov som nasiel fakt ze minimum. Vacsina znaciek CX ani nema. Okrem toho, cenovo nenormalne drahe. A ano, vyhovoval by mi viac, ale vzhladom na vyssie uvedene, nemam z coho vybrat.
Inak, pozeram, ze niektore lacnejsie gravely maju dokonca pri dvojplackach vyssi prevodovy pomer (rozumej tazsi prevod) ako niektore jednoplacky, takze je to fakt asi o hladani optimalnej vybavy.
Alebo to urobiť opačne ja som kúpil pred 4 rokmi gravel z druhej ruky taký, aký bol. Riešil som len velkost, nie prevody. No a jazdím na nom to, čo mi prevody dovoľujú A čo dovolia gumy atď. A skôr sa mi minie grip ako prevody - 50-34 dvojplacka, vzadu 34 zubov na najväčšom pastorku na tiagre. Prevody ma zatiaľ ani raz nenapadlo meniť, uz som sa viac krát rozčuľovať, prečo to tu všetci dokola riešia
Ja som mal na gravely Soru, vpredu 50/34T, vzadu 11-32 a nejak som nepociťoval deficit prevodov a to nie som najľahší. Viac som trpel na to, že som strácal grip.
Gravel si ludia kupuju skor na kochacky v prirode a bikepacking ako na preteky. Za mna na gravel teda lahsie prevody. Ja mam na graveli jednoplacku 38 a vzadu 11-42, vyuzivam uplne cely rozsah a zaroven mi este prevod nechybal. Nie som Sagan, po rovine mi najtazsi staci tak na nieco cez 40 km/h a dolu kopcom som rad, ze sa veziem. A za tie lahsie prevody bohu vdaka.
Ifko, ako bolo spomenuté, tie prevody, podľa toho čo plánuješ jazdiť. Ak budeš jazdiť hlavne cesty a k tomu si aj dáš príslušné plášte, tak potom skôr dvojprevodník. Ja osobne som veľký zástanca 1x. Od kedy som na to prešiel na MTB, predný prehadzovač už nechcem ani vidieť. Gravel mám len od Mája tohto roku, tak niesom ešte moc gravel skúsený, no myslím si, že pre toho, kto chce jazdiť zmiešaný terén, kombinácia asfaltky s poľnými/lesnými cestami, tak skôr jednoprevodník. Na tom Marine som pôvodne mal vpredu 40z a kazetu 10-42. To aj celkom stačí. Prevod 40-10 pri plášťoch širky okolo 40mm viac nepotrebuješ. Na rovine pokiaľ niesi niekto ozaj trénovaný tak viac nevydupeš, nebudeš spinoutovať. Treba myslieť aj na to, že na gravely nebudeš jazdiť ťažký terén do kopca ako na MTB, má užšie plášte s výrazne menším odporom ako MTB a tak zďaleka ani taký ľahký prevod nepotrebuješ. Ja som si môj pohon upgradeoval už len preto, že si rád mením a skúšam komponenty. Kazetu som si dal E13 9-46 a prevodník AB 38z oval. S týmto rozsahom naberiem potrebnú rýchlosť, 38-9 na rovine akurát ledva utiahnem a 38-46 zas vytiahnem aj ten najvačší strmák, ktorý je ešte vhodný na gravel. Na tých druhých kolesách, s tým Maxis Rambler 50mm mám kazetu 10-46, s takým plášťom by som neutiahol 38-9. Prehadzovač SRAM Apex 46z v pohode vezme. Je aj takáto možnosť pri jednoprevodníku si spraviť upgrade kazety na vačší rozsah a dvojprevodník nebude treba. Tá jednoduchosť a nemať starosť s prešmykom a ľavým radením ďaleko prevýši tú nevýhodu, že možno občas na hladkej ceste ti bude fúkať do chrbta a môžeš ísť o trochu rýchlejšie. Za mna pokiaľ budeš jazdiť zmiešaný terén, jednoznačne 1x.
Fezoj77, ten plášť G-One ultrabite som si aj ja najprv kúpil, ale v šírke 50mm (2.0"), plánoval som ho dozadu, no predajca udával nesprávnu váhu, hned ako som ho chytil do ruky mi bolo jasné, že to nesedí, vážil ak sa dobre pamatam 760g a to je príliš vela. Na mojom MTB mám RaRa a RaRay 2.25", vážia okolo 600g, tak som ho ani nerozbalil a skúsil som ten Maxis Rambler 50mm a ten je super. Ano, rám si tam niečim oblepím.
....Tá jednoduchosť a nemať starosť s prešmykom a ľavým radením ďaleko prevýši tú nevýhodu, že možno občas na hladkej ceste ti bude fúkať do chrbta a môžeš ísť o trochu rýchlejšie. Za mna pokiaľ budeš jazdiť zmiešaný terén, jednoznačne 1x...
Stale si snazim predstavit, co s tymi presmykacmi asi robite, ked su pre "1x fan boys" taky velkym problemom .
Na cestaku, na MTB, som ich raz nastavil a odvtedy nebolo treba na ne siahnut...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ale najlepsie tubeless
elpha Tebou spominane sa ani jedny nerobia s autoventilom. Navyse uz za menej, resp. nezaujmavu cenu. Rafky taktiez nemam TR.
Jazdim Silex 7000 na 2 paroch kolies (vnutorny rozmer rafika 19mm). Na jednych mam povodne Maxis Rambler 38 a na druhych som vozil Continental Gatorskin 32
Rad by som pri tomto setupe zostal, ale potreboval by som poradit, ci ist do cestnych, alebo gravel kolies.
Prevazne jazdim skor asfalt na 32kach, cez vikendy gravel na Rambleroch
Od vyrobcu som dostal info, ze vnutorny rozmer 42mm vysokeho cestneho rafiku je 18,5 a 44mm gravel 23mm
Pri 42mm vyske uvadza odporucane hrubky plastov 25mm do 32mm, max 35mm, takze Ramblery tam asi neobujem. Pri gravel 32mm vyssie
Podla ETRTO mi to velmi nevychadza s tymi cestnymi.
Preto riesim dilemu, ci ist do cestnych, alebo gravel. Co by ste mi odporucili?
http://www.fastwaycarbon.sk/vypletene-kolesa/cestne-karbonove-kolesa-kotucove-plastove-42mm
http://www.fastwaycarbon.sk/vypletene-kolesa/gravel-karbonove-kolesa-kotucove-plastove-44mm
PS: budem vdacny za skusenosti s kolesami od Fastwaycarbon, pokojne cez PM
PS: čím sa lepí defekt na latexovej duši? Nikde som nič špeciálne nenašiel.
A) ak áno tak sú 3 možnosti buď jednoplacka, už niečo ako Shimano GRX, alebo sa zmieriť a tým, že reťaz bude skákať a búchať o rám (stačí kúpiť neoprénovú ochranu rámu, či čo to je za materiál, stojí to tak do 5€ a problém vyriešený)
B) ak nie, že je to prevažne asfalt a hladké lesné/poľné cesty, za mňa 2 placka. Viac benefitov, oceníš to hlavne na rovinkách, kde pri jednoplacke môže chýbať ten medziprevod medzi prevodmi. Kľudne sa to stáva aj do kopca. Jeden je priťažký, druhý priľahký.
Ďalšia vec s ktorou treba rátať, je to, že gravel má zvyčajne užšie pneumatiky a nižší grip. Teda ak aj dáš ľahší prevod, môže sa ti stať, že budeš prehrabávať koleso pri zábere na nespevnených povrchoch.
Ak človek chce isť bikepacking, resp. má čas zabiť jazdou aj celý deň pravidelne alebo samotná cesta je cieľ, gravel je ideál. Hmotnosť sa tu nerieši, a sprevodovanie býva zväčša dostatočné.
Ak je čas obmedzený a švihy sú krátke, ideál je CX bike. Je ľahký, race geoška, teda aj vcelku rýchly. Čo sa týka prevodov, pri dvojplacke je to 46-36, čo nie vždy postačuje, ale všetko extra strmé sa vynesie na pleci
Ohľadom 1x alebo 2x, tak ide o to, kto je na čo zvyknutý. Žiletkári uprednosťňujú 2x, mtb bajkeri 1x.
A oproti gravelom sú dostupnejšie [v zmysle skladových zásob na shope, nie ceny]
No, ani by som nepovedal, CX bajkov som nasiel fakt ze minimum. Vacsina znaciek CX ani nema. Okrem toho, cenovo nenormalne drahe. A ano, vyhovoval by mi viac, ale vzhladom na vyssie uvedene, nemam z coho vybrat.
Inak, pozeram, ze niektore lacnejsie gravely maju dokonca pri dvojplackach vyssi prevodovy pomer (rozumej tazsi prevod) ako niektore jednoplacky, takze je to fakt asi o hladani optimalnej vybavy.
Fezoj77, ten plášť G-One ultrabite som si aj ja najprv kúpil, ale v šírke 50mm (2.0"), plánoval som ho dozadu, no predajca udával nesprávnu váhu, hned ako som ho chytil do ruky mi bolo jasné, že to nesedí, vážil ak sa dobre pamatam 760g a to je príliš vela. Na mojom MTB mám RaRa a RaRay 2.25", vážia okolo 600g, tak som ho ani nerozbalil a skúsil som ten Maxis Rambler 50mm a ten je super. Ano, rám si tam niečim oblepím.
Stale si snazim predstavit, co s tymi presmykacmi asi robite, ked su pre "1x fan boys" taky velkym problemom
Na cestaku, na MTB, som ich raz nastavil a odvtedy nebolo treba na ne siahnut...