Konečne tak ako sú na MTB. Vyššie pohodlie a priechodnosť na slovenských cestách, vyššia zotrvačnosť, nebude vyzerať tak komicky pri normálne stavanom cyklistovi. Akože argumenty ako pre 29" MTB na ceste neplatia?
Priechodnosť na ceste na súčasných 700C kolesách nie je žiadny problém. Pri hrubšom asfalte, alebo kockách upne stačí obuť šírku 28 - 30mm. 36" kolesá budú mať IMHO o poznanie horšiu bočnú tuhosť do špurtov, prípadne hmotnosť kolies bude veľmi vysoká.
obvod 29" kolesa u MTB s povedzme 2,6" plastami je o poznanie vacsi ako 28" s cestnymi plastami.
ale preco vlastne az 36"? 32" by nestacilo?
na gravel sa casto ak to ram+vidla dovolia obuvaju mtb plaste 2,0-2,2 (ikonn, race king ...) - prave iny rozmer by zase ubral na vybere plastov. ja som napr. na mtb obuval trekove plaste ked som jazdil dlho po ceste.
neplati cim vacsie kolesa tym vacsia zotrvacnost? a priechodnost?....
vaha a tuhost chepm ze ide opacnym smerom....
ja len uvazujem nad pouzitim 36 sem tam po nejakej sotoline alebo rozbitom asfalte....
Priechodnosť na ceste na súčasných 700C kolesách nie je žiadny problém. Pri hrubšom asfalte, alebo kockách upne stačí obuť šírku 28 - 30mm. 36" kolesá budú mať IMHO o poznanie horšiu bočnú tuhosť do špurtov, prípadne hmotnosť kolies bude veľmi vysoká.
Presne tie isté protiargumenty, ktoré nám 29-čkári nám 26-čárom vyvracali, že sa mýlime. Takže je v tom nevidím rozdiel či v MTB alebo na cesťáku
milos21 Na ceste sa predsa ráfiky s priemerom ako na 29" MTB jazdia od nepamäti. Takže prečo chceš zväčšovať kolesá na ceste? Na MTB sa 36" predsa nejazdí, alebo som niečo zmeškala?
Nejde o veľkosť ráfika. Tá je samozrejme irelavantná. Ide o veľkosť obvodu, resp. priemeru kolesa aj s plášťom. Ja to neriešim, len sa pozastavujem nad rovnakými argumentami, ktoré nám vyvracali 29-ári
Kristina, tvoj príspevok si uložím, možno ti ho ukážem o 10 rokov, ktovie čo bude Ja v tomto už zastávam neutrálny názor, lebo moja maličkosť nič neovplyvní, vždy sa budem musieť prispôsobiť, či tu už budú pre mňa lepšie alebo horšie novinky
výhody/nevýhody idu bokom ak je za úlohu nastaviť nový štandard len za účelom ľudí znovu donútiť kupovať nové produkty...veď on sa k tomu nejaká vhodná marketingová masáž už vymyslí
milos21 dávam si pripomienku do mobilu Ja som kedysi osobne veľmi "lobovala" za 650b kolesá a na začiatku odmietala 29er. Geometria rámov pre nás malých jazdcov nebola vtedy na to pripravená. Teraz by som sa na 26" kolesá už nevrátila. Ale bajková geometria odvtedy riadne pokročila.
Nič z toho čom som napísala vyššie o MTB však neplatí o ceste. Na ceste sa neskáče, nejazdia rockfardeny, ani strmé rozbité zjazdy ani dropy. Tu hrá veľkú rolu aerodynamika (menšie kolesá majú menší odpor vzduchu), bočná tuhosť je na ceste oveľa dôležitejšia ako na MTB, kde sa zväčšuje objem plášťov a tie znižujú bočnú tuhosť celého kolesa. Triatlonisti dosť často používali predné koleso 650c práve kvôli aerodynamike. 36" kolesá s vysokými ráfikmi budú vážiť tonu. Budú "krásne" držať rýchlosť, ale roztočiť ich bude hrôza.
Tak budem sa tešiť za 10 rokov
Presne rovnako som sa veľmi dlho rozhodoval medzi 27.5/29, vtedy mi podľa geo a dalších parametrov lepšie vyšli 27.5" kolesa, úplne rozhodlo pojazdenie. Už pri aktuálnych bikoch by som neváhal ísť do 29, aj keď som aktuálne úplne spokojný s 650b. Na ceste by som nezrelaxoval, tak ako v lese na MTB, takže nech si tam jazdia, čo chcú
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Priechodnosť na ceste na súčasných 700C kolesách nie je žiadny problém. Pri hrubšom asfalte, alebo kockách upne stačí obuť šírku 28 - 30mm. 36" kolesá budú mať IMHO o poznanie horšiu bočnú tuhosť do špurtov, prípadne hmotnosť kolies bude veľmi vysoká.
ale preco vlastne az 36"? 32" by nestacilo?
na gravel sa casto ak to ram+vidla dovolia obuvaju mtb plaste 2,0-2,2 (ikonn, race king ...) - prave iny rozmer by zase ubral na vybere plastov. ja som napr. na mtb obuval trekove plaste ked som jazdil dlho po ceste.
vaha a tuhost chepm ze ide opacnym smerom....
ja len uvazujem nad pouzitim 36 sem tam po nejakej sotoline alebo rozbitom asfalte....
https://www.cyclingnews.com/features/cervelo-lifts-the-covers-off-its-new-r5-cx-cyclo-cross-bike/
Presne tie isté protiargumenty, ktoré nám 29-čkári nám 26-čárom vyvracali, že sa mýlime. Takže je v tom nevidím rozdiel či v MTB alebo na cesťáku
Nič z toho čom som napísala vyššie o MTB však neplatí o ceste. Na ceste sa neskáče, nejazdia rockfardeny, ani strmé rozbité zjazdy ani dropy. Tu hrá veľkú rolu aerodynamika (menšie kolesá majú menší odpor vzduchu), bočná tuhosť je na ceste oveľa dôležitejšia ako na MTB, kde sa zväčšuje objem plášťov a tie znižujú bočnú tuhosť celého kolesa. Triatlonisti dosť často používali predné koleso 650c práve kvôli aerodynamike. 36" kolesá s vysokými ráfikmi budú vážiť tonu. Budú "krásne" držať rýchlosť, ale roztočiť ich bude hrôza.
Tak budem sa tešiť za 10 rokov
https://www.revelbikes.com/our-bikes/rover-gravel/
https://www.pinkbike.com/news/field-test-2022-giant-trance-advanced-pro-0-eat-pray-livevalve.html
Orbea Rise Hydro 2022 vteste
https://www.pinkbike.com/news/first-look-2022-orbea-rise-hydro-offers-more-range-at-a-lower-cost.html
Na stranke je nahodeny aj novy "ludovejsi" trance 29 v hliniku
https://www.giant-bicycles.com/cz/trance-29-2-2022