Kategórie
Bike-techTi, co kazia meno normalnym cyklistom # cestná cyklistika # komunita # cyklodoprava # skúsenosti # poradenstvo # diskusia # jazda v teréne
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2208060219281939&id=1025467950874511
posledný komentár: 5. 7. 2023 o 16:53
posledný komentár: 21. 3. 2014 o 15:44
Novinka -17% BMC Teammachine R 01 ONE bicykel, carbon/neon red
9 999 €
-17%
MOC 12 999 €
Novinka -5% Giant Defy Advanced 1 bicykel, frost silver/cordovan
3 549 €
-5%
MOC 3 749 €
-35% Bianchi Infinito CV Disc Rival eTap AXS bicykel, sivá, veľ. 57
3 899 €
-35%
MOC 5 999 €
Výpredaj -13% Wilier 0 SL Disc 105 Di2 bicykel, čierna/červená
4 499 €
-13%
MOC 5 899 €
Výpredaj -32% Giant TCR Advanced Pro 0 Disc Compact bicykel, carbon
3 049 €
-32%
MOC 4 499 €
-16% BMC Teammachine SLR THREE bicykel, sparkling blue/brushed alloy
4 699 €
-16%
MOC 5 599 €
Novinka -12% Superior XR 6.5 GF bicykel, matte black stealth
1 749 €
-12%
MOC 2 099 €
-33% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, čierna/strieborná
999 €
-33%
MOC 1 489 €
-38% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, carbon/strieborná
999 €
-38%
MOC 1 609 €
-28% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, multicam/strieborná
999 €
-28%
MOC 1 609 €
-31% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, biela/čierna, poškriabaný
949 €
-31%
MOC 1 379 €
A podjazd na ceste vám nevadí? Je tam 70 a častokrát tam autá jazdia podstatne rýchlejšie. Nehovoriac o tom, že za podjazdom je výjazd z diaľnice, keď idete z Patronky.
Od Botanickej na Patronku tiez radsej idem po chodniku, lebo pri mojom stasti by som chytil vsetky semafory a rozbiehat sa mi do kopca medzi autami moc nechce. Opacne mam od Patronky zelenu vlnu, s vynimkou Mlynskej, kde sa to nie vzdy podari.
Pokial ide o podjazd, vedie k nemu cesta dolu kopcom a teda da sa nabrat celkom slusna rychlost, cize ho clovek prejde za zlomok casu podjazdu na chodnikovej casti.
Este raz si ten nazov precitaj a snaz sa ho pochopit...
Lebo je to neuveritelne - ten, co robi hanbu nam normalnym cyklistom, sa tym chvali v tejto teme!
Len tak medzi recou, byvam skoro v centre a 8 rokov som robil v areale SAV na Patronke. 2-3 krat tyzdenne som jazdil do roboty na bicykli - po nabrezi a Mlynskou dolinou. Po ceste, nikdy po chodniku! A v sucasnosti 2-3 krat mesacne, hlavne na jar a v lete jazdim tadial na zahradu do Zahorskej Bystrice. Ano, od Patronky po Lamacskej a Hodoninskej, po ceste, nie po chodniku.
Ani si sa nezamyslal nad tým, čo si písal, len si zbadal to, že jazdím po chodníku (kde vždy, podotýkam vždy, stretnem max 3 ľudí, okrem čakajúcich na zastávke, pri ktorých vždy spomalim takmer na rýchlosť chôdze, ak si to vyžaduje situácia) a to ťa pohorsilo. Vytrhol si si z kontextu, čo si potreboval 👍
To, kto kde a kedy jazdí po ceste, je mne jedno. Každý má svoju hlavu, každý má inú mieru pudu sebazáchovy a podla toho jazdí. Keď si nemal problém a necítil si sa nikdy ohrozený vodičmi na týchto cestách, jazdí si tam pokojne ďalej. Ja budem jazdiť tak, ako to vyhovuje mne, s ohľadom na ostatných.
Inak zabavne je ze v tom podjazde na chodniku sa v noci svieti (jedno svetlo z dvoch), to len cez den tam je tma.
Ja tam jazdim v 95% ohladuplne po chodniku. Obcas si to od zoo po botanicku dam po ceste. Dovodov preco tadial jazdim okrem toho vyssie spominaneho je viac:
- Jazdim plno cyklotras a casto sa stava ze sa zabuda na cyklistov. Oficialna cykloznacka vedie zakazom vjazdu, pripadne z jednej strany znacka cyklochodnika a z druhej zakaz vjazdu. Ze niekde chyba znacka, je tam zakaz alebo znacka vedia nevhodnou trasou uz povazujem na SVK za nieco uplne normalne.
- Cerveny asfalt som zatial zazil len na cyklochodnikoch a zdielanych chodnikoch, jedinne tento usek z tych co poznam je sporny
- Z tej cesty co ide popri mam asi najstrasnejsi zazitok so slovenskych ciest kedy ma vodic auta cielene tlacil na obruvnik. A tlacil akoze fakt tlacil, bol som asi 10cm od obruvniku, oboma rukami som sa trenim drzal strechy auta pricom lavu ruku som mal na streche polozenu celu az po rameno, bajk nakloneny nad chodnik. Predpokladam ze sa mu nepacilo ze som na krizovatke stal prvy v nejakej cca stvrtke pruhu, ani nie tam ako maju auta prave koleso, len tak aby vedla mna nezastalo auto - pretoze ak to tam poznate tak viete ze od semaforov treba ist trochu dolava co auta obcas ignoruju a cyklistov tam vytlacaju. A asi ho vytocilo i to ze som krizovatkou presiel skor ako on tak ma chcel potrestat alebo co. Nakoniec ani nezastavil, len trochu spomalil na co som skocil na chodnik. Nemam za potrebu riskovat tam znovu podobneho debila.
Na druhu stranu to co je na svk mapy.cz je preberane z openstreetmap, ktokolvek tam moze cokolvek zmenit, vid napriklad junkyard na kamziku, ilegal co je tam znaceny ak C-cko.
Preto podľa mňa taka jazda vysiela len negatívny signál o tom, že niektorí z nás si myslia, že cesta patrí iba im. A potom, keď sa kričí o zlepšení cyklo infraštruktúry a pravidiel cestnej premávky v prospech cyklistov, sú reakcie také aké sú. Preto už takmer každý cyklista zažil, ako chutí voda do ostrekovačov.
Na tých, čo sú prirodzeni kreteni, to samozrejme nestačí, aby bol odstup optimálny, ale takýto hlupák nemusí takto ani príliš zájsť do vedľajšieho pruhu a určite ho to nevyprovokuje tak ako keď by som si zobral polovicu a viac pruhu a o to riskantnejsie by ma obehol, aby si dokázal, že on je tu pán a cyklista tu nemá čo robiť.
Neohybaj si pravidlá. Cyklista ma jazdiť po pravom okraji vozovky a môže jazdiť po krajnici, ak tým neohrozí ani neobmedzi chodcov.
Uz to vysvetlil aj misoR, mala ist vpravo, jazdenim v strede ci 30-40% zvycajne nijak nezvysi svoju bezpečnosť,prave naopak
(O prilbe ani nehovorim,a rychlost10-15kmh tiez nie je uplne ideal na tu cestu)
Čo sa týka jazdy od Lanfranconi - Vojenská nemocnica, resp. Patrónka, tak čo som našiel, je to cyklotrasa, na niektorých úsekoch možno zmiešaný pohyb chodec + cyklista. Takže platí to isté, čo v hornom prípade. Cyklisti dostali oddelenú cyklotrasu a odmietajú ju používať a dožadujú sa potom ohľaduplnosti na ceste, keď hneď vedľa majú cyklotrasu a ešte nedodržujú pravidlá cestnej premávky a chvália sa tým. A ak si niekto dovolí povedať na tých cyklistov, že sú to sebecké arogantné indivíduá, čo vidia len seba ostatný sa im majú prispôsobiť a dovolí si upozorniť, že cyklisti porušujú pravidlá, tak je hneď označovaný za nepriateľa cyklistov a treba ho hneď upáliť.
Brzdi a precitaj si este raz,co som pisal, na predch stranach.
Vpravo je vpravo, nie v strede.
(A ked copata instaITblondina bez prilby je tercom kritiky, noname dievcina na Deme je uz ok?)
Len dodam,ze jazdim IBA na cestaku ... a chodnikom sa vyhybam (ak je to mozne - teda velmi vynimocnr pouzivam niektore nefrekventovane kratke kusky, napr. od Botanickej po Casey, ak chces vediet - nie je rozumna moznost ako sa dostat z cyklocesty na cestu)
A asi ani gravelom.... A ani na mojom tuhom XC biku sa mi tadial nechce...
cast DNV je lepsia ale stale je to pre cestak nepohodlne aj bez ludi. horna cesta nie je ziaden zazrak ale je dost siroka aby sa tam zmestili aj cyklisti aj auta
...
Ale chápem, že vy pretekári na žiletkách musíte ísť po ceste aj tam kde to nie je potrebné ... napr medzi dnv a devínom
Toto je trochu pokrytecke, nie? V Mlynskej doline porusujes predpisy, lebo chodnik je lepsi. A na trase DNV - Devin ti vadi, ze ini porusuju predpisy, pretoze podla nich je zase to lepsie. Holt, ludia maju na veci rozne pohlady, a preto sa pisu zakony, aby sa objektivne urcilo, kto je kedy v prave.
Ale inak s tebou suhlasim, mne je tiez povacsine jedno, kto kde jazdi, a to obzvlast, ked sa bavime o bicykloch. Co mne vadilo je sposob, ako bola postavena povodna otazka v tejto diskusii, a sice, ze akym sposobom si ludia obhajuju jazdu po ceste v Mlynskej doline. A tam je to predsa jasne -> pravidla cestnej premavky. Obhajobu si tu vyzaduje prave ten druhy scenar:)
A ked sme uz pri tom, tak akym sposobom sa vlastne na ten chodnik pri ZOO dostanete? Kde naskocite z cesty na chodnik? Pri Kauflande ci vlastne uz predtym ste na chodniku? A ked pridete k ZOO, tak co? Pekne dolu z bicykla a po prechode peso s bicyklom povedla seba?