ešte k tej štandardnej vzorke opýtaných na dôveru a nedôveru človeku xy, opýtaní boli len voliči a to len niektorých strán, dalej napr. tam je vo výsledkoch len áno nie neviem, neuvádza sa kolko ludí z opýtaných neodpovedalo a určite z napr. 500 opýtaných neodpovedalo všetkých 500, štandardná vzorka je taká kde niektorí z rôznych dôvodov nepovedia nič, pritom výsledkom prieskumu je že napr. 47 % ludí dôveruje, 46 % nedôveruje a 7 % nevie, kolko je % tých čo sa nevyjadrili, ... ? výsledkom podobných ,,prieskumov,, je že 31 % učiteľov II. stupňa považuje očkovanie za prípravu na čipovanie
a k tej čitateľskej gramotnosti, ... porovnávaniu Slovenska s krajinami OECD - zas je to porovnávanie ktoré nehovorí len o kvalite vzdelávania u nás ale aj o kvalite vzdelávaných, treba si predstaviť státisíce veľmi ťažko vzdelávateľných ľudí u nás co demolujú zadarmo získané bytovky, žijú v chatrčiach, tu je nejaké testovanie a z neho kvalita školstva úplne irelevantný údaj, ak by sa testovala čitatelská gramotnosť vo všetkých krajinách OECD na štandardnej vzorke možno by sme výsledkami boli nie na chvoste ale ten graf by vyzeral úplne ináč, pokles tej modrej čiary od r. 2010 odpovedá javu napr. že dovtedy mali títo veľmi ťažko vzdelávateľní aký taký záujem spolupracovať, cca posledných 10 - 12 rokov prídu do školy už len odsedieť /ak vôbec/, naobedovať sa, pohrať sa s mobilom, ...