Bicykel bude primárne využívaný na denné dochádzanie do práce – cca 8–9km tam a nazad. V podstate rovina, mesto.
Z času na čas ( 4–5× za rok) by som rád túto vec využil v horách, nejaké tie menej náročné horské cyklochodníky. takže tu by som asi mestský bicykel celkom vylúčil. Som pomerne vysoký (187cm) a štíhly ( 77kg) starší pán, sily ubúdajú, preto takéto rozhodnutie.
Rozpočet nemám pevne stanovený, no rád by som sa zmestil do 2300, pri zažmúrení oka 2500€. Tento rozpočet nemienim za žiadnych okolností prekročiť !!! Ako to už býva zvykom, ak dám 2500, dám aj 2800 či 3000. V tom mám jasno. Bývam v AT, preto pozerám iba AT a DE e-shopy.
Zatiaľ mám vo výbere toto.
https://www.radon-bikes.de/e-bike/mountainbike/jealous-hybrid/jealous-hybrid-500/
Je to už cca cenový strop
Ešte rada ohľadom veľkosti. Podľa tabuliek som presne na veľkosti 20. Keďže je väčšina ponúkaných rozmerov 19 či 21 , som na vážkach
Ďakujem za každú radu
A nastúpané metre samozrejme, ale my sa bavíme o tom, že nastúpam 1500m za 4 hodiny a nastúpam 1500m za 6 hodín. Tým, že človek ide pomalšie môže ísť na ľahšom prevode a menšej dopomoci.
X krát som išiel rovnakú trasu tak, že som to valil čo to dalo alebo pohodovo. Rozdiel bol markantný.
Okrem inych faktorov, ako pises napr. aj priemerna rychlost na tom istom useku,
zalezi aj na hmotnosti.
Ked si tu niekto pyta radu, ze si chce kupit e-bike, tak v 99% pripadov su to ludia, pre kt. je to prvy e-bike Su to v drvivej vacsine priemerne kondicne zdatny ludia, nie "vrcholovi sportovci".
Uz som tu pisal, ze by sa tu hodila SABLONA
Dost by to pomohlo ked im chcu ludia co najlepsie poradit.
---
Co sa tyka hmotnosti. Fyzikalne zakony neobabre nikto.
Aj ked sa o to elektrohejteri pokusali a smiali sa, ze sa nikdy na ebiku nemozes nadriet viac ako na biobiku.
V urcitych pripadoch sa da.
Upozornujem, ze tento vypocet je teoreticky, tzn, ze nerata s odporov vzduchu, valivym odporom, poveternostnymi podmienkami, ... => co by este navysilo potrebny vykon Pocita s tym, ze su to kondicne upne rovnako zdatny ludia, resp. moze to byt ten isty clovek len si zobral 20kg zavazie navyse.
Priklad zodpoveda trase Raca - BK
modry vs cerveny
110 kg (85+25) vs 130 kg (105+25) rozdiel 20kg
225W vs 266W
rovnaka rychlost, rovnaky cas.
Keby isiel ten o 20kg lahsi tym istym vykonom ako 130kg cize 266W
tak tu trasu prejde skoro o 4 min skor
Kto tomu neveri, moze si to vyskusat sam =)
Najdite si dostatocne dlhe stupanie. Zmerajte spotrebu baterky. Nabuduce zoberte 20kg navyse, urobte to za ten isty cas a zmerajte spotrebu.
EDIT: aha to je mullet v originále. potom všetko ok
Edit: Takže vpredu vojde. Tak potom nič. 🙂
zalezi aj na hmotnosti.
Ked si tu niekto pyta radu, ze si chce kupit e-bike, tak v 99% pripadov su to ludia, pre kt. je to prvy e-bike Su to v drvivej vacsine priemerne kondicne zdatny ludia, nie "vrcholovi sportovci".
Uz som tu pisal, ze by sa tu hodila SABLONA
Dost by to pomohlo ked im chcu ludia co najlepsie poradit.
---
Co sa tyka hmotnosti. Fyzikalne zakony neobabre nikto.
Aj ked sa o to elektrohejteri pokusali a smiali sa, ze sa nikdy na ebiku nemozes nadriet viac ako na biobiku.
V urcitych pripadoch sa da.
Upozornujem, ze tento vypocet je teoreticky, tzn, ze nerata s odporov vzduchu, valivym odporom, poveternostnymi podmienkami, ... => co by este navysilo potrebny vykon Pocita s tym, ze su to kondicne upne rovnako zdatny ludia, resp. moze to byt ten isty clovek len si zobral 20kg zavazie navyse.
Priklad zodpoveda trase Raca - BK
modry vs cerveny
110 kg (85+25) vs 130 kg (105+25) rozdiel 20kg
225W vs 266W
rovnaka rychlost, rovnaky cas.
Keby isiel ten o 20kg lahsi tym istym vykonom ako 130kg cize 266W
tak tu trasu prejde skoro o 4 min skor
Kto tomu neveri, moze si to vyskusat sam =)
Najdite si dostatocne dlhe stupanie. Zmerajte spotrebu baterky. Nabuduce zoberte 20kg navyse, urobte to za ten isty cas a zmerajte spotrebu.
Takéto polemiky sa dajú viesť donekonečna, lebo všetko so všetkým súvisí.
Ja ti môžem kľudne kontrovať a napísať ti, že, nájdite si dostatočné dlhé stúpanie, zmerajte spotrebu baterky, zmerajte čas. Nabudúce si vyhraďte čas dlhší o 2 hodiny na rovnakú trasu a na záver zmerajte spotrebu.
Alebo, nafúkajte gumy na 1,5 baru, absolvujte trasu, zmerajte spotrebu. Nabudúce nafúkajte na 3,5 baru, absolvujte rovnakú trasu, zmerajte spotrebu.
Ja jazdím tak, aby som si domov nechal energiu v baterke na max. prípomoc /keďže sa vraciam do kopcov/ a aby som nemusel tlačiť. Ostatné ma nezaujíma, nie som vrcholový športovec, jazdím sám dlhé trasy a turistickým tempom.
Pravdu máme obaja.
* Cenový strop: 6000? aj to neviem či nie je vela ked motorky stoja 9000
* Skills: Som endurák na motorke, technicky som na tom celkom dobre
* Baterka ( 630, 750 Wh?, po preštudovaní tohto fóra sa prikláňam k BOSCH ...)
* Čo chcem jazdiť: Hrebienky a prudšie zjazdy dole, sem tam aj nenáročné výlety
* Koľko vážim: 82
* akú mám kondíciu: Nič moc, som zo ZA, pri výstupe na Sačné a Martinské hole som volal vrtuľník aby ma zniesol domov, dva dni som nedokázal sedieť
ADEPTI:
CANYON Strive ON Carbon underdog/ bosch 5799e
Torque ON Carbon 8 / shimano ep8 / fox 5999e
Torque ON 7 Hliník shimano ep600/ zeb / 4999e
Pomer cena/výbava je asi bezkonkurenčný ( aj ked som ich kritizoval ale reagoval som len na reklamácie že chodia poškodené zásielky )
Ešte mám v hľadáčiku SCOTT Ransom, nový Focus SAM sa mi nepáči, nič ma už nenapadá do tejto ceny. Neviem, som dost nerozhodný človek ktorý nechce kupit hlupost a potom to lutovat
https://www.mtbiker.sk/bazar/elektrobicykle/horske-elektrobicykle/celoodpruzene/4552255/fat-ebike-engwe-x26-s-26x40-kolesami-1000w-motor-2-baterie-292ah-1400wh-dojazd-150km-novy.html
https://www.mtbiker.sk/external-click/forum/1953101/aHR0cDovL3d3dy5jeWtsb21heC5zay9rYXRlZ29yaWEvaS8_ZmJjbGlkPUl3QVIxb015SGNYZU5vM3BYWXBFNW4xV0Mza2RJbFZSU0MzNXBQTlBKWTBGZGNHRlpzdlBuWmpJZVVRQVVfYWVtX0FiakU3T1Q1b3pfaU1Pd1ZBSjZJczZFaWtBRG9yR3hXUmREZ1FhU0J1V0hWdnZqcnZ2YkVnUVBnanVfUGg3ODAyUmhZOEYwQWI1akMwZGdrazFRR0FjQms-
Prečo ale?
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
....pre mňa karbon nie preto lebo jazdím dosť kamenistý a náročný terén a bál by som sa že to niekde alebo niekedy praskne
https://www.decathlon.sk/p/998829440-286187_elektricky-horsky-bicykel-stilus-e-big-mountain.html?objectID=4982313&queryID=66d0a23623d6f8aa8f947d0cc93b0b75
https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bikefinder/tag/eone-sixty-58/root/e-bikes
Přitom to je reálně přesně obráceně. Kvalitní karbon výdrží mnohem více než hliník. A když už to spadne do šutrů hodně blbě, tak hliník je na vyhození, karbon necháš opravit.
Vazis asi ako ja, takze nastupas toho dost. Pri pouzivani mensich dopomoci a na rovinkach aj OFF, este viac.
Ak chces mat zapnutu dopomoc castejsie tak zober uz 750 Wh, 200€ by som uz neriesil.
---
Vetronar
Nie je ani o com polemizovat =)
hmotnost, rychlost, cas, vykon, (dalsie nespecifikovane veci) => spotreba baterky su previazane.
Hmotnost je vsak velmi dolezita, pretoze ovplyvnuje aky vykon jazdec potrebuje na prejdenie trasy.
Cim viac vazi tym vacsi vykon potrebuje, hlavne v kopcoch.
V tom priklade je to vidiet.
Ale mas tiez pravdu, pretoze akukolvek velicinu zmenis, prejavi sa to na tych ostatnych a nasledne aj na spotrebe baterky.