Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Jogger mam (a to som si ešte pred pár rokmi robil srandu z trojvalcových a litrovych), a teda nie som sám tu vo fóre, ten motor je ok a aj odskúšaný v iných modeloch,nebál by som sa toho.
7m,LPG, necelé 2 roky, cca 20tkm
Kľudne napíš správu
lapaloma, neviem ako je na tom Renault s trojvalcami, ale ja mam “motor roka” od Fordu (1l ecoboost) a skusenosti strasne. S prejavom aj vykonom som spokojny, uplne postacuje, spotreba paradna na to, ze je v relativne velkom aute (Grand C-Max, rodinna dovolenka na Korziku full napakovani sme boli a priemerna spotreba bola 6.1 pri dodrziavani maximalky podla predpisov 55/95/135). Lenze, pred dvoma rokmi vymena palivoveho cerpadla a rozvodov (najazdene 105K), min rok vymena celeho motora, kvoli prasknutemu piestu (115K). Ja uz do trojvalca nepojdem, preto som Jogger zavrhol (inak by som ho uz mal doma).
Tak dnes vymeneny katik + sa nasla prasklina vyfuku v spletenci takze vyvarene a na paradu som presiel cez emisnu 😎 citronova put po cestach nekonci 😇😍
Ad Jogger: Ten motor od Renaultu je overeny a absolutne spolahlivy, staci vcasna vymena oleja. Porovnavat ho s EcoBoostom je uplne mimo misu. Nemaju konstrukcne nic spolocne okrem toho, ze maju rovnaky pocet valcov. Prirovnal by som to k rozhodovaniu typu "moje terajsie auto ma styri kolesa a stale sa kazi, takze dalsie auto so styrmi kolesami si nekupim".
Jogger ma za mna uplne ine slabe miesta:
1. hrana celneho skla neprijemne blizko hlavy prednych cestujucich (vodic je kvoli volantu a pedalom odsunuty o nieco dalej, ale spolujazdec to moze vnimat o to neprijemnejsie)
2. neprakticky riesene sklapanie sedadiel v druhom rade ak z toho clovek chce obcas robit dvojmiestne auto a vozit naklad - pri sklopeni len operadiel fakt velky schod, pri vyklopeni celej lavice za predne sedadla zas citelne skratenie vyuzitelnej dlzky + na mieste druheho radu krive dno a nie rovna plocha, naviac nie je mozne lavicu druheho radu jednoducho vyberat, je ukotvena napevno
3. uzky kufor medzi podbehmi, cize komplikovanejsia manipulacia s rozmernejsimi a neskladmymi vecami typu nerozobraty bajk
Cize na bezne cestovanie s deckami uplne OK az na mozne vyhrady predneho spolujazdca, ale ako univerzal aj na vozenie nakladu za mna ucite nie. Treba si to ist vyskusat, posklapat sedadla a tak. A na YT najdes plno testov snad od vsetkych SK a CZ motonovinarov.
Mňa vyrušujú iné veci,ale nič z toho nie je na rozvod
Kolisajuca kvalita zvuku z rádia (pri FM), nedotiahnuty SW v palubnom počítaci, nemožnosť vypnúť svetlá, občasné zblbnitie snímačov mŕtveho uhla (falošné rozsvietenie kontrolky v zrkadle, v špecifických podmienkach,najme počas tmy/dažďa a veeelmi zriedkavo), nevyrezany otvor na rolovacom kryte batoz. priestoru...
Také prkotiny
Ináč ten druhý rad sedadiel sa dá odmontovať, 2 skrutky, ale iba komplet ( nie jednotlivo)
Uz som to tu pisal v minulosti, ked sa tu o tom diskutovalo - aj Favorit / Forman spred vyse 30 rokov umoznovali beznastrojove vybratie druheho radu sedadiel a samostatne po castiach (1/3 a 2/3). Odpajat konektory, demontovat naradim lavicu a vyberat ju za asistencie niekoho dalsieho z auta nie je realne pouzitelne a rychle riesenie. Nehovoriac o skladnosti takej neforemnej a velkej veci. Cize to je riesenie len ak je situacia naozaj zufala, rozhodne nie bezne pouzitelne a prakticke.
Mne sa minulý rok zosypala stará Octavia pred dovolenkou tak ma to tak nahnevalo, že som kúpil novú Ceed SW. Ako jedna z mála značiek mali auto ihneď k odberu. Myslel som, že ho o rok predám a kúpim niečo normálne. Nakoniec ho po roku používania nechávam doma. Mám tam 1,5 Gdi 118kW a som prekvapený. Spotreba parádna, výkon na auto a k podvozku dostačujúci. Má to muchy, je to pár rokov za európskymi autami ale zvykol som si na to. Jediná vec ma vytáčala, a to bol hluk od kolies. To som si vyriešil odhlučnením a už je kľud. Za mňa je Ceed sympatickejší ako akákoľvek Dacia. Ale to je len môj subjektívny názor.
ani nie pred rokom sa kuga promovala na kazdom sk youtube auto kanale, ako super ponuka, skladovka, za 31t.,
teraz pozeram, ze tie iste auta, skladovky, idu za 26t., dole 5t, asi by ma eblo
ked som si len tak porovnaval vnutro a konkurentov, zamjave ze o triedu mensi napr karoq ma vnutro rovnake, a sedaky o 3-6cm vpredu aj vzadu vacsie, co je klucova hodnota na dlhsiu cestu, skodovka s vnutrom caruje, alebo je kuga uz moc old model/koncepcia
Ford nejak zaspal dobu. Kde su tie casy, ked robili auta pred 20 rokmi ako Mondeo s 2,5T s patvalcom, magnetickym podvozkom, vyhrievanymi/ventilovanymi sedackami, spickovymi natacacimi bixenonmi a vyhrievanym celnym sklom. Oproti tomu je aj novy Outback pomaly vergel
Ak to nemalo keramický kat od výroby tak na ten nájazd je to slušná výdrž obyčajného katu. LPG tvorí horúcejšie spaliny ako benzín a tým pádom dostáva obyčajný kat viac nažrať.
Mytus bol nedavno vyvrateny meranim, je to naopak.
Plyn netrpi na samozapal od horucich casti motora, odolnost je az 2x voci benzinu. Oktan 105. Tento motor ma kompresiu 11:1 co je fajn pre plyn.
Oleje dnes su low(mid)saps tzn ze kat neumre rychlou smrtou zo spaleneho oleja. Viskozita 0/5w30 a menej, uz z principu sa cosi "strati", plus k tomu Noack odparnost oleja bezne 10-15%. Casti motora mozu dosiahnut az 300°c, cize olej sa ma kde vypalit.
Kazdy motor zere, kratke trasy podporuju hromadenie paliva (a vlhkosti) v oleji. Potom hladina moze aj stupat. Bod varu nafty je vyssi, je pravdepodobne ze v case mierka ukaze "to iste" alebo viac
Zipsik gratulujem k vyrieseniu zahady. Ake cisla boli pred a po zasahu? Novy kat + stare sondy??
Skoro 60tis : (kuleha 0,09 bude kvoli prebytku aditiva)
Inak este jedna poznamka k tomuto vyberu - co sa tyka motora, tak by som sa bal z tejto dvojice skor toho Ceedu. Priamovstrekove motory vseobecne nie su vhodne na kratke trasy po meste. Ak to ma sluzit ako mama taxi (skola, kruzky, nakupy), tzn. vela studenych startov a kratkych presunov, tak problemy skor ci neskor nastanu. V takom rezime pouzitia je vhodne menit olej kazdych 7500 km, ciastocne to pomoze. Alebo potom este alternativa i30 s motorom DPi, ten by mal byt odolnejsi co sa tyka mestskej premavky, ale zas na dialnici bude tahat za kratsi koniec...
Mytus bol nedavno vyvrateny meranim, je to naopak.
Plyn netrpi na samozapal od horucich casti motora, odolnost je az 2x voci benzinu. Oktan 105. Tento motor ma kompresiu 11:1 co je fajn pre plyn.
Oleje dnes su low(mid)saps tzn ze kat neumre rychlou smrtou zo spaleneho oleja. Viskozita 0/5w30 a menej, uz z principu sa cosi "strati", plus k tomu Noack odparnost oleja bezne 10-15%. Casti motora mozu dosiahnut az 300°c, cize olej sa ma kde vypalit.
Kazdy motor zere, kratke trasy podporuju hromadenie paliva (a vlhkosti) v oleji. Potom hladina moze aj stupat. Bod varu nafty je vyssi, je pravdepodobne ze v case mierka ukaze "to iste" alebo viac
Zipsik gratulujem k vyrieseniu zahady. Ake cisla boli pred a po zasahu? Novy kat + stare sondy??
Skoro 60tis : (kuleha 0,09 bude kvoli prebytku aditiva)
Ano vymena katika (najlacnejsi aftermarket za 190€) (origo stoji 740€) a vyvarenie vyfuku. Nic ine sa nerobilo. Hodnoty pred a po su na fotkach
Inak este jedna poznamka k tomuto vyberu - co sa tyka motora, tak by som sa bal z tejto dvojice skor toho Ceedu. Priamovstrekove motory vseobecne nie su vhodne na kratke trasy po meste.
Ten vykonnejsi Joggeracky 1l TCE 110 je tiez priamovstrek. Ten menej vykonny TCE100 s LPG nie. Zaujmave je, ze do Dustera stale davaju aj ten najstarsi TCE90 (ten uz v MCV II taxikari dobre otestovali, tam byval aj v LPG prevedeni) a z tych novsich TCE100 s LPG a aj ten vacsi 1.3l TCE130 (priamovstrek).
Tak ale nikto kto aspon trochu rozumie problematike a zaroven aj chce lacnu prevadzku si nebude kupovat Joggera s tym priamovstrekom, to uz potom rovno moze kupit Ceeda, co je urcite lepsia volba po motorickej aj kvalitativnej stranke. Jogger je z mojho pohladu zaujimava volba prave len kvoli tomu nepriamovstrekovemu turbo motoru.
Otazka je, kolko ludi o tom vie. Ono sa to v parametroch tusim ani nespomina a ak niekto nejde do Joggera vyslovene kvoli LPG, tak kludne si kupi ten vykonnejsi benzin. Ani lapaloma nespominal, ktory 1l motor zvazuje a ci chce LPG verziu. Dost ludi ma voci LPG averziu + problem parkovania v podzemkach.
Len kde zoženieš jednoduchý nepriamovstrekový motor? Každý priamovstrek trpí na karbón. Keď pozerám Vaša garáž a iných, tak skoro všade ti povedia, že do 100 000km aby si dal čistiť sanie, kým sa ti úplne nezanesie a nezlikviduje ti motor. S kamošovou Fabiou 3. generácie s 1.0 TSI 81kW som otočil BA-Praha-BA a mal som spotrebu 5.3 litra, ktorú s mojou 1.8 MPI K-series od Rover proste nedosiahnem, možno tak 8l by sa dalo po diaľnici. Ak by som mal VVC, tak 0,5l dole, ale zase tam je výrazne menej vecí, čo sa môžu pokaziť. Zatiaľ motor čo ma najviac prekvapil, tak v Saxe 1.6 benzín 72kW s TU motorom som aj na diaľnici pri dovolených limitoch dokázal jazdiť za niečo menej ako 6.5l a to som točil skoro 4000 otáčok. Dlhodobá spotreba 6.5l a to mám ťažkú nohu. Len otázkou je, koľko vydrží tá 1.0 TSI kamošovi bez drahého servisu.
Za mňa je LPG fajn, otec ho má už 5 rokov v aute, aj keď ten motor v aute sám o sebe je tragégia, ale čo sa týka nákladov a servisu na LPG, je to zaujímavé. Čo je nevýhoda, dojazd na LPG cca 300-400km, záleží od toho, kade sa ide.
Pozeram, ze teraz to uz aj v tej pdf brozure maju, len priamo na webe sa to nespomina. Pamatam si, ze onehda (asi to boli casy tej MCVII ) sa k tejto informacii bolo tazke dopatrat a v ofiko materialoch vobec nebola, lebo som sa cudoval, ci dali LPG do priamovstreku.
Na Joggerovi to tou zadnou lavicou, co sa neda demontovat jednotlivo, teda riadne posrali
Pri MCV je to mozne a pomerne jednoduche. Bezne vyberam to 1/3 zadne sedadlo (povolit jeden srob) za spolujazdcom, lebo je to idealne na prepravu 2 bikov bez predneho kolesa na stojaka.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
7m,LPG, necelé 2 roky, cca 20tkm
Kľudne napíš správu
Ja som s trojvalcekom spokojny 😇
Jogger ma za mna uplne ine slabe miesta:
1. hrana celneho skla neprijemne blizko hlavy prednych cestujucich (vodic je kvoli volantu a pedalom odsunuty o nieco dalej, ale spolujazdec to moze vnimat o to neprijemnejsie)
2. neprakticky riesene sklapanie sedadiel v druhom rade ak z toho clovek chce obcas robit dvojmiestne auto a vozit naklad - pri sklopeni len operadiel fakt velky schod, pri vyklopeni celej lavice za predne sedadla zas citelne skratenie vyuzitelnej dlzky + na mieste druheho radu krive dno a nie rovna plocha, naviac nie je mozne lavicu druheho radu jednoducho vyberat, je ukotvena napevno
3. uzky kufor medzi podbehmi, cize komplikovanejsia manipulacia s rozmernejsimi a neskladmymi vecami typu nerozobraty bajk
Cize na bezne cestovanie s deckami uplne OK az na mozne vyhrady predneho spolujazdca, ale ako univerzal aj na vozenie nakladu za mna ucite nie. Treba si to ist vyskusat, posklapat sedadla a tak. A na YT najdes plno testov snad od vsetkych SK a CZ motonovinarov.
Kolisajuca kvalita zvuku z rádia (pri FM), nedotiahnuty SW v palubnom počítaci, nemožnosť vypnúť svetlá, občasné zblbnitie snímačov mŕtveho uhla (falošné rozsvietenie kontrolky v zrkadle, v špecifických podmienkach,najme počas tmy/dažďa a veeelmi zriedkavo), nevyrezany otvor na rolovacom kryte batoz. priestoru...
Také prkotiny
Ináč ten druhý rad sedadiel sa dá odmontovať, 2 skrutky, ale iba komplet ( nie jednotlivo)
teraz pozeram, ze tie iste auta, skladovky, idu za 26t., dole 5t, asi by ma eblo
ked som si len tak porovnaval vnutro a konkurentov, zamjave ze o triedu mensi napr karoq ma vnutro rovnake, a sedaky o 3-6cm vpredu aj vzadu vacsie, co je klucova hodnota na dlhsiu cestu, skodovka s vnutrom caruje, alebo je kuga uz moc old model/koncepcia
Mytus bol nedavno vyvrateny meranim, je to naopak.
Plyn netrpi na samozapal od horucich casti motora, odolnost je az 2x voci benzinu. Oktan 105. Tento motor ma kompresiu 11:1 co je fajn pre plyn.
Oleje dnes su low(mid)saps tzn ze kat neumre rychlou smrtou zo spaleneho oleja. Viskozita 0/5w30 a menej, uz z principu sa cosi "strati", plus k tomu Noack odparnost oleja bezne 10-15%. Casti motora mozu dosiahnut az 300°c, cize olej sa ma kde vypalit.
Kazdy motor zere, kratke trasy podporuju hromadenie paliva (a vlhkosti) v oleji. Potom hladina moze aj stupat. Bod varu nafty je vyssi, je pravdepodobne ze v case mierka ukaze "to iste" alebo viac
Zipsik gratulujem k vyrieseniu zahady. Ake cisla boli pred a po zasahu? Novy kat + stare sondy??
Skoro 60tis : (kuleha 0,09 bude kvoli prebytku aditiva)
Inak este jedna poznamka k tomuto vyberu - co sa tyka motora, tak by som sa bal z tejto dvojice skor toho Ceedu.
Plyn netrpi na samozapal od horucich casti motora, odolnost je az 2x voci benzinu. Oktan 105. Tento motor ma kompresiu 11:1 co je fajn pre plyn.
Oleje dnes su low(mid)saps tzn ze kat neumre rychlou smrtou zo spaleneho oleja. Viskozita 0/5w30 a menej, uz z principu sa cosi "strati", plus k tomu Noack odparnost oleja bezne 10-15%. Casti motora mozu dosiahnut az 300°c, cize olej sa ma kde vypalit.
Kazdy motor zere, kratke trasy podporuju hromadenie paliva (a vlhkosti) v oleji. Potom hladina moze aj stupat. Bod varu nafty je vyssi, je pravdepodobne ze v case mierka ukaze "to iste" alebo viac
Zipsik gratulujem k vyrieseniu zahady. Ake cisla boli pred a po zasahu? Novy kat + stare sondy??
Skoro 60tis : (kuleha 0,09 bude kvoli prebytku aditiva)
Ano vymena katika (najlacnejsi aftermarket za 190€) (origo stoji 740€) a vyvarenie vyfuku. Nic ine sa nerobilo. Hodnoty pred a po su na fotkach
Ten vykonnejsi Joggeracky 1l TCE 110 je tiez priamovstrek. Ten menej vykonny TCE100 s LPG nie. Zaujmave je, ze do Dustera stale davaju aj ten najstarsi TCE90 (ten uz v MCV II taxikari dobre otestovali, tam byval aj v LPG prevedeni) a z tych novsich TCE100 s LPG a aj ten vacsi 1.3l TCE130 (priamovstrek).
Za mňa je LPG fajn, otec ho má už 5 rokov v aute, aj keď ten motor v aute sám o sebe je tragégia, ale čo sa týka nákladov a servisu na LPG, je to zaujímavé. Čo je nevýhoda, dojazd na LPG cca 300-400km, záleží od toho, kade sa ide.
Vie to kazdy, kto vie citat. Je to priamo v cenniku v parametroch motorov.
Na Joggerovi to tou zadnou lavicou, co sa neda demontovat jednotlivo, teda riadne posrali
Pri MCV je to mozne a pomerne jednoduche. Bezne vyberam to 1/3 zadne sedadlo (povolit jeden srob) za spolujazdcom, lebo je to idealne na prepravu 2 bikov bez predneho kolesa na stojaka.