Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Triafam obrubník v točitej pasáži východu z garáže, ale v poslednom čase radšej cúvnem ak som si nie istý. Na obrubníku neparkujem nikdy. Grambľavý som, viem, aj ma to bolí pri srdci keď to vidím. Ale tak zase, je to funkčné, tak neprežívam - ako pri biku, prvý škrabanec zabolí, a ďalšie už len za3,14čuješ a ideš ďalej.
Neunahlil, ja uz na letnych jazdim zo dva tyzdne. Nechcem sa chvalit, lebo to nie je na pochvalu, ale v novembri som isiel na letnych z BS do Vyhni uplne bez problemov, a to bol sneh na vozovke. Netreba zimne pneu povazovat za zazrak, mat trosku v hlave a ide to.
Ja som minuly rok vo februari otestoval co zvladnu na zasnezenom strmom vyjazde slusne celorocky a odvtedy viem, ze nic viac nepotrebujem. Len retaze v kufri, ktore ale treba mat rovnako aj pri zimnych. Takze taketo dilemy typu "co ak bude na horskom priesmyku sneh, pricom zvysok tyzdna bude 15+ stupnov" ma uz netrapia.
A poradíte mi nejaké celorocky na Avensis T27? V papieroch mám rýchlostný index V, neviem či je to dôležité ale pri kupovaní pneumatík ma to vždy nasrdí ...
Stanov si priority - co od tych gum cakas. Ja som hladal celorocky dobre hlavne na suchu a na vode, sneh pre mna nebol az tak dolezity kedze ten stretnem len vynimocne (aj v zime su hlavne cesty udrziavane) a na fakt zle podmienky mam retaze. No ale pre niekoho mozu byt najdolezitejsie vlastnosti prave na snehu. V kazdom pripade plati, ze premiove znacky nebudu nikdy zla volba, lebo si nemozu dovolit privelky zasek v ziadnej oblasti. Budgetove znacky mozu mat niektoru oblast slabsiu / menej vyvazenu,
Mám na služobnom aute (4x4 SUV) celoročky Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 a veru som sa teraz v decembri dostal do riadnych snehových problémov - nejakých 30 cm sadnutého staršieho snehu, strmá neprepluhovaná lesná cesta, v ktorej som sa vzpriečil, teda som ostal naprieč cesty, aj zadné aj predne kolesá v hlbokom snehu na jej krajoch (našťastie som neostal visieť na bruchu). Najprv som bol presvedčený, že budem musieť ísť do dediny po traktor. Na moje prekvapenie sa však tie pneumatiky vyhrabali, takmer som to nechápal ... som s nimi celkovo spokojný, jazdím síce 95% cestu, ale tých 5% býva aj náročnejší terén lesných ciest (strmé kamenisté výjazdy a zjazdy, blatové úseky a pod.), ale zatiaľ v pohode a keď ich dojazdím, asi kúpim tie isté.
Kuknem testy, primarne to vidim podobne s tym ze bezpecnost na vode by som preferoval pred komfortom na suchu. Na snehu jazdim tiez vynimocne a vozim retaze. Byt niekde z hornej zeme jazdim dalej letne+zimne, ale aktualne mam obe sady na vymenu a tu v BA sa mi zda celkom dobre mozne takto zaexperimentovat.
tiez to budem asi riesit dalsiu zimu kedze moje zimne BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 uz vozim 4 roky, z toho 2 roky aj v lete a uz su asi tvrde lebo na vode mi ustreluje zadok v ostrych zakrutach. Aktualne napr na kruhacoch kde idem rychlejsie aj dost piskaju 99% casu som len v BA a sem tam niekde vybehnem ale na hory nie. Ked ideme niekam dalej tak ideme druhym autom kde mame dialnicnu a tam sa prezuvaju zimne/letne. moj najazd je tak 5-7 tisic rocne cize tie celorocky asi budu najlepsie.
ked teraz pozeram ze tie CrossClimate su kus za 140E tak sa mi to nevychadza ako ekonomicka varianta ... teda s ohladom na to ze mam dve sady diskov a tym padom nepotrebujem prezuvat, mozem ist do dvoch sad Hectorra/Nordicca a este mat benefit z diverzity ... kludne mi to vyhovorte, ak nad vecou blbo uvazujem ...
a mam este dalsiu otazku, mozem sa vyprdiet na ten index V a ist do lacnejsieho H ? Vie niekto co to presne znamena, okrem rizika ze ma z STK poslu domov ?
Nie každý má možnosť doma si skladovať kolesá a uskladnenie niečo stojí. Ak aj mám 2 sady diskov, platí sa za prezutie 2 sád, nie jednej. Zvyčajne aj tá druha sada diskov niečo stojí. Nie každý si vie/chce meniť svojpomocne kolesá. Posledná vec. Sú ľudia, čo veľa nejazdia. Nehovorím, že pneu vydržia len 4 roky a potom treba meniť, ale tak okolo 5-6 rokov už starnú tie pneumatiky a nemusia mať požadované vlastnosti, je na mieste zvýšená obozretnosť. Ak chcem byť trocha eko, tak vyhadzovať 2 sady pneu, ktoré sú zjazdné na 80-90% nie je zrovna eko a 1 sadu, ktorá je zjazdená na 60-70% je viac eko.
Nordica + Hectora vyjdú tak na 110€ vs 140€ za celoročny. Prezutie stojí tak 20-30€ za sadu, ak to nemáš kde skladovať, tak ročne 10€/kus. Navyše je fajn, aspoň raz za 2 roky nechať prevážit kolesá. Ak by sme uvažovali teda, tak náklady na 2 gumy sú 110+ 5€ prezutie + 5 rokov skladovať, čo je ďalších 50€, preváženie... Zrazu tých 140€ za tú celoročku to nevyzerá tak zle. Minimálne máš s tým menej práce,
ja mam nastastie len R15 ale tie ceny su sialene. 90 eur za gumu. ved tie moje stali 40eur za kus a to bola zimna.
co tieto?
Pirelli CINTURATO ALL SEASON SF 2
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Pjekne disky. Tie skrabance su zivot. Aspon vieme, ze to neni render.
pekny vzor. trosku mi propomynaju potenzy RE070
https://www.tyrereviews.com/Article/Best-All-Season-Tyres-2024.htm
https://www.tyrereviews.com/Article/2023-24-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm
https://www.tyrereviews.com/Article/2023-Auto-Zeitung-All-Season-Tyre-Test.htm
a mam este dalsiu otazku, mozem sa vyprdiet na ten index V a ist do lacnejsieho H ? Vie niekto co to presne znamena, okrem rizika ze ma z STK poslu domov ?
Nordica + Hectora vyjdú tak na 110€ vs 140€ za celoročny. Prezutie stojí tak 20-30€ za sadu, ak to nemáš kde skladovať, tak ročne 10€/kus. Navyše je fajn, aspoň raz za 2 roky nechať prevážit kolesá. Ak by sme uvažovali teda, tak náklady na 2 gumy sú 110+ 5€ prezutie + 5 rokov skladovať, čo je ďalších 50€, preváženie... Zrazu tých 140€ za tú celoročku to nevyzerá tak zle. Minimálne máš s tým menej práce,
co tieto?
Pirelli CINTURATO ALL SEASON SF 2