Nejde mi totizto do hlavy spotreba na mojom Bafangu a to ho uz jazdim 3/4 roka. Zda sa mi, ze bateria 630Wh sa prilis rychlo vycerpa.
Uvedomujem si, ze spotreba zavisi od mnohych faktorov (vaha, teren, stupen dopomoc(W)...atd), ale...
Tu je moj vcerajsi vyjazd.
Vaha 88kg, dopomoc priemerne 5 z 9 stupnov (rovnejsie useky 3 cca 200W, najstrmsie 7 400-450W), 42.8km, z toho cca 50% asfalt rovinka, priemer 21km/h, prevysenie 773m.
V cieli uz sla baterka na 34V a menila farbu na hnedu, cize tipujem, zeby sla do toho "safe" modu, co ma Bafang spraveny a davala by po zvysok cesty len 100W cca.
Tych 50% asfaltu by to mohlo skreslovat, ale mal som zapnutu 5 dopomoc a siel cca 32-35km/h v protivetre polovicu cesty, cize spotreba bola asi ako pri stredne strmom stupani.
Inak na kratsej asi 20km trase, kde idem vacsinou rovinu a je tam jeden kopec v lese s 200m prevysenim mi to spravi na 20km cca 20%, co by bolo podla mna realnejsie, ale na dlhsej strase sa neviem v tkaomto pomere udrzat. Keby som vedel dat tych 60km do tych 20% este by som to bral ako tak, ale davam nieco cez 40km a to sa mi stalo, ze uz aj po 35km sa zacala baterka farbit do hneda .
Zaujimali by ma hlavne odpoved typu, vazim tolko, nastupanych mam tolko m, a baterka mi ukazuje % po XY km.
Zaujimali by ma rozne statistiky roznych jazdcov a ci je to mojim stylom jazdenie, ci ma Bafang pocitov vyssiu spotrebu ako Shimano a Bosch a pod.
1024vvyskovych mi nepride ako rovina.
Tu uz sa ten ebike stava skor pritazou pri takychto cislach.Ale ak islo iba o daky test,tak to chapem.
Ono "stratí" ale je tam.
dnešný stav ....
celkom 11.396km /42,26kW z toho ... Off 5050km/0,0 kW ... eco 2.590km/7,9 kW ... tour 3009km/22,54kW ... sport 704km/10,77kW ... turbo 41km/0,97kW
Z uvedeného mi vyplýva, že ak nešlapem, neodoberám energiu, je to Off;
z uvedeneho vyplyva, ze ked mas OFF tak slapes za svoje = s vypnutym motorom bez dopomoci => neminas baterku =)
aka bola priemerna rychlost?
---
dxdexter
tiez pouzivam motor iba v kopcoch, po rovinkach idem v OFF a dava mi to zmysel.
Presne tento styl teraz chce zaviest aj Bosch s ECO+
Preto som pisal, ze mam to ECO+ uz od zaciatku =)
* Pro ještě přirozenější dojem z jízdy: jízdní režim Eco+
Dosáhněte ještě přirozenějšího dojmu z jízdy – s novým jízdním režimem Eco+. Zapne se pouze při větším zatížení, např. při stoupání. Když už není podpora motoru nutná, motor se opět automaticky vypne. Díky tomu lze snadno ušetřit energii a prodloužit dojezd.
* Range Control – už žádné obavy z dojezdu na akumulátor
toto bude "zvlastna" funkcia, kt. zrejme nikto nebude pouzivat
nastavite si kolko chcete mat zostatok baterky na konci. Vacsina si tie % zostatku baterky zrejme nastavi bez rozmyslu a skusenosti a ono im to da (dovoli) aj v najtazsich kopcoch max. len ECO =) aby sa splnil ten nastaveny zostatok baterky. Ako to uz byva tak dufam, ze to inzinieri z Boschu nezabudnu nastavit tak, ze to nepojde vypnut pokial to ebiker neodslape =)))
To budu mat ebikeri radost z tejto moznosti =)))
https://www.bosch-ebike.com/cz/produkty/ebike-flow-app/updates/version-1-22