Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Jano1987 chapem, ze ten priklad bol ilustrativny, ale som z okolia a myslim, ze zo Sipkova vacsina ludi dochadza do BN, Tr. Teplice alebo max TN. Nazval by som to, ze spadova oblast pre Sipkov je urcite BN.
Ale suhlasim s tym, ze primestska doprava na SK je katastrofalna. Jeden z dovodov preco som sa prestahoval do mesta.
biker09 len to nie je len Slovensko, podobne je na tom Rakúsko, Nemecko, Anglicko... Verejná hromadná doprava je dotovaná, ale nemôžeš tam točiť 3 autobusy v každom smere za hodinu, keď máš problém tam pozbierať 10-15 ľudí... V istom momente proste verejná hromadná doprava prestáva dávať zmysel pre obyvateľov.
Mna ako decko v 90tych nevozil mamataxi do skoly..
Pred panelakom bolo par aut a ludia normalne existovali na mhd...
Neviem co take sa zmenilo ked dnes na 1 byt su aj 3 auta..
koho preco napadol Sipkov? odtial na Trenciansku stranu dochadzat na biku nechces https://mapy.com/s/mahokedeke (pozri vyskovy profil)
Šípkov napadol Janovi, vraj náhodne. Či je to relevantný príklad dochádzania v tom regióne posúdiť neviem, ničmenej pointa za mňa sedí. Teda že jazdenie autom nie je vždy o lenivosti alebo rozmarnosti.
A že to za komunistov / v prvých rokoch demokracie bolo inak? Môže byť. No vtedy sme rovnako veselo žili napr. aj bez mobilov alebo bez internetu, tož neviem, či je to úplne najšťastnejšie porovnanie...
Šípkov poznám, 20 rokov som tadiaľ chodieval do Čiernej Lehoty Samozrejme, že celá tá dolina Bebravy je orientovaná na Bánovce, to Jano zase len šplechol.
Ale inak voľakedy v 80-rokoch som tam poznal chlapíka, ktorý robil prevážacieho šoféra v Bánovciach v Tatrovke, ale býval na samote niekde nad Čiernou Lehotou smerom na Valaskú Belú. Jeho prácou bolo každé ráno zísť do Lehoty na prvý robotnícky autobus do bánoveckej Tatrovky, tam sadli na podnikový autobus do Kopřivnice, tam prevzali tatrovky (bez nástavby, tie sa montovali v Bánovciach), previezli ich z Kopřivnice do Bánoviec do fabriky, potom chytil autobus do Čiernej Lehoty a potom si ešte kúsok vyšlapal na svoj štál nad Lehotou. Vravel nám, že to tak robí celé roky ... Možno Jano myslel jeho
vela ludi na doline robilo v druzstvach, v Slatine bola (je) aj skola. zvysok sa zviezol do BN - muzi tatrovka, zeny zornica. nakup v potravinach znamenal naplnit tasku. vela si mal zo svojho. nie ako dnes velky nakupny vozik kopcom co ani 4 clenna rodina v rukach neodnesie. deti sa zahrali na dedine, pomahali na statku. nemuseli sa vozit po kruzkoch. do skoly chodili same, casto aj do inej dediny.
dnes v BN skapal pes. skor zozenies pracu na povazi, no stoji ta to peniaze a cas za presuvanie. v konecnom dosledku ti aj tak malo zostane a este premarnis kopec casu presuvanim. autobusy su myslim na seba naviazane, tak sa dostanes. len nesmie v zime nakydat - Machnac. JA som chvilku jazdieval do Tr. Teplic a obcas som v zime meskal, obcas to bolo dost o hubu - ked som rano siel len podla stlpikov co su popri ceste.
aby to zase nesklzlo do politiky - neobhajujem byvaly rezim, ale ani tento. tento chaos, panika a neklud mi je velmi proti srsti.
V Bratislave, ešte tak 20 rokov dozadu, človek mohol nechať dieťa v škôlke do 17-18 hodiny, teraz 16:00 a skoro všetky škôlky zavreté. Dieťa chodilo do škôlky čo by kameňom dohodilo, teraz je človek koľkokrát rád, že má škôlku vo vlastnej mestskej časti. To isté aj ZŠ a družiny. Pred 25 rokmi medzi BA a DS jazdil motorák typ 810. Aj čase najväčšej ***** keď sa jazdilo do a z roboty tak bol plný tak zhruba 1/2 až 2/3. Teraz je problém sa tam koľkokrát dostať do vlaku, SAD autobusy tiež praskajú vo švýkoch. Pred 25 rokmi čo som videl prieskumy, tak do BA cestovalo za prácou, či školou denne cca 50-70 tisíc ľudí. V súčasnosti to je 220-250 tisíc ľudí denne. A netýka sa to len Bratislavy. Niektoré mestá upadi, niektoré sa zdvihli. Podľa štatistiky, čo nám ukazoval prednášajú na výške, tak oproti roku 2000, v roku 2010 stúpla o 6km priemerná vzdialenosť, ktorú ľudia bežne dochádzali do roboty. Čo je obrovský nárast.
Tomas11 kľudne pochybuj, prečo som vybral Šípkov... Kľudne si otvor mapu a nájdi si Dolný Kubín, Trenčín, Michalovce napríklad a nájdi si nejaké obce, čo sú od nich 25-40km. Zistíš, že niektoré majú v pohode prístup, iné už dosť krkolomný verejnou dopravou.
Jano1987 ja ti ale ten Šípkov nikde nevyčítam, akurát si nie som istý, či nejaká významná časť Šípkovčanov takto cestuje. Ak nie, tak kvôli pár ľuďom sa žiaľ optimalizovať spoje neoplatí, čo ale nič nemení na tom, že je to extrém a ťažko asi komukoľvek vyčítať lenivosť, ak by si na danej trase namiesto verejnej dopravy vybral auto.
A nie je ani úplne nutné dochádzať z dediny do mesta. Aj vrámci Bratislavy sa dajú nájsť trasy, ktoré trvajú autom okolo 20 minút, no MHD niekedy aj vyše hodiny. Síce to nie je až taký extrém ako ten "tvoj" Šípkov - Ilava (a hlavne tá frekvencia spojov je neporovnateľná) no tých ušetrených cca. 80 minút denne takisto nie je úplne zanedbateľných.
Tiež by som rád žil v 15 minútovom meste, no realita je iná a niekedy je holt použitie auta zďaleka najrozumnejšou voľbou, aj napriek všetkým negatívnym vplyvom :-/
Má niekto skúsenosti s Osram LED NIGHT BREAKER SMART namiesto klasických halogénov? Finančné sa to isto neoplatí oproti klasickým halogénom, ale nejaký efekt na ceste? Či to má zmysel.
Osram ledky by mali byť schválené, treba však pozrieť do tabuliek, či sú schválené pre konkrétny svetlomet + je potrebné každý svetlomet riadne označiť pribalenou nálepkou. Tiež už dlhšie premýšľam nad náhradou ale nakoniec zrejme zostanem pri halogéne a vyskúšam bosch +150.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale suhlasim s tym, ze primestska doprava na SK je katastrofalna. Jeden z dovodov preco som sa prestahoval do mesta.
Pred panelakom bolo par aut a ludia normalne existovali na mhd...
Neviem co take sa zmenilo ked dnes na 1 byt su aj 3 auta..
Šípkov napadol Janovi, vraj náhodne. Či je to relevantný príklad dochádzania v tom regióne posúdiť neviem, ničmenej pointa za mňa sedí. Teda že jazdenie autom nie je vždy o lenivosti alebo rozmarnosti.
A že to za komunistov / v prvých rokoch demokracie bolo inak? Môže byť. No vtedy sme rovnako veselo žili napr. aj bez mobilov alebo bez internetu, tož neviem, či je to úplne najšťastnejšie porovnanie...
Ale inak voľakedy v 80-rokoch som tam poznal chlapíka, ktorý robil prevážacieho šoféra v Bánovciach v Tatrovke, ale býval na samote niekde nad Čiernou Lehotou smerom na Valaskú Belú. Jeho prácou bolo každé ráno zísť do Lehoty na prvý robotnícky autobus do bánoveckej Tatrovky, tam sadli na podnikový autobus do Kopřivnice, tam prevzali tatrovky (bez nástavby, tie sa montovali v Bánovciach), previezli ich z Kopřivnice do Bánoviec do fabriky, potom chytil autobus do Čiernej Lehoty a potom si ešte kúsok vyšlapal na svoj štál nad Lehotou. Vravel nám, že to tak robí celé roky ... Možno Jano myslel jeho
dnes v BN skapal pes. skor zozenies pracu na povazi, no stoji ta to peniaze a cas za presuvanie. v konecnom dosledku ti aj tak malo zostane a este premarnis kopec casu presuvanim. autobusy su myslim na seba naviazane, tak sa dostanes. len nesmie v zime nakydat - Machnac. JA som chvilku jazdieval do Tr. Teplic a obcas som v zime meskal, obcas to bolo dost o hubu - ked som rano siel len podla stlpikov co su popri ceste.
aby to zase nesklzlo do politiky - neobhajujem byvaly rezim, ale ani tento. tento chaos, panika a neklud mi je velmi proti srsti.
Tomas11 kľudne pochybuj, prečo som vybral Šípkov... Kľudne si otvor mapu a nájdi si Dolný Kubín, Trenčín, Michalovce napríklad a nájdi si nejaké obce, čo sú od nich 25-40km. Zistíš, že niektoré majú v pohode prístup, iné už dosť krkolomný verejnou dopravou.
A nie je ani úplne nutné dochádzať z dediny do mesta. Aj vrámci Bratislavy sa dajú nájsť trasy, ktoré trvajú autom okolo 20 minút, no MHD niekedy aj vyše hodiny. Síce to nie je až taký extrém ako ten "tvoj" Šípkov - Ilava (a hlavne tá frekvencia spojov je neporovnateľná) no tých ušetrených cca. 80 minút denne takisto nie je úplne zanedbateľných.
Tiež by som rád žil v 15 minútovom meste, no realita je iná a niekedy je holt použitie auta zďaleka najrozumnejšou voľbou, aj napriek všetkým negatívnym vplyvom :-/