Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Janko, ty, čo neustále bazíruješ na rovnakom metri a na pravidlách a zákonoch? .... tu nejde o to, že na kolombežke budem ohľaduplný ...ale o to, že nejaký cajt ma bude chcieť pokutovať, že som šiel viac ako 25 a ja sa budem hádať že nie nešiel som alebo ja neviem koľko som šiel lebo na kolombežke nemám žiadne meradlo rýchlosti ... tak prepáčte pán cajt ...
lapaloma:
1/ škoda že nežijeme v dobe, kde si vieš kúpiť zariadenie, ktoré ti bude ukazovať tvoju rýchlosť. Že? V roku 2025 nič také neexistuje. To je diera na trhu. Treba niečo vymyslieť.
2/ podľa tohto zákona, bude nová kategória malé elektrické vozidlá. Musia mať výrobný štítok, nesmú mať sedadlo a môžu dosahovať rýchlosť max 25km/h. Ak to v niečom nespĺňa (prekračuje hodnoty) patrí to minimálne do kategórie motorových vozidiel AM.
3/ Skupina AM
Do skupiny motorových vozidiel AM patria:
a) dvojkolesové motorové vozidlá alebo trojkolesové motorové vozidlá s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 25 km/h a nepresahujúcou 45 km/h
b) ľahké štvorkolky, ktorými sú štvorkolesové motorové vozidlá, ktorých prevádzková hmotnosť je menšia ako 350 kg bez hmotnosti batérií v prípade elektrických vozidiel, ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť nepresahuje 45 km/h
Objem valcov motora nesmie presahovať 50 cm3 v prípade zážihových motorov a v prípade elektrickáho motora alebo iných spaľovacích motorov najväčší výkon nesmie prevyšovať 4 kW.
Jaroh, keď tie zákony robia kompetentný ľudia, už vyriešili problém, že cyklistu nie je možné predbehnúť cez plnú čiaru? V ČR to vyriešili. Aj v Nemecku to je vyriešené dávno. Už geniálny tvorcovia vyriešili to, že aj cyklista musí predbiehať cyklistu, či chodca s odstupom 1m/1,5m podľa rýchlosti, ktorou ide? Lebo to je v tom zákone. Argument typu, aj tak to nikto nekontroluje, tak porušujeme zákon neobstojí.
Evidentne sa ľudia, ktorí tú novelu pripravujú, zabudli poradiť s odborníkmi na fóre Mtbiker .
Dakujem, ze ma povazujes za dopravny prostriedok...Teraz vazne:
Nepochybujem, ze to riesia (aj) odbornici. No miesaju sa im do toho (aj) politici, napriklad toto od ministra, odbornika na kybersikanu pilotov F1: "Na niektorých úsekoch ciest by sa podľa neho mohla v testovacej prevádzke povoliť aj maximálna rýchlosť 150 kilometrov za hodinu. „Uvidíme, čo to spôsobí,“ dodal."
???
Druhý zvláštny navrh: "Návrh novely obsahuje aj zmienku o tom, že pod vplyvom omamných látok nemôžu byť ani spolujazdci, ktorí môžu ovplyvniť jazdu, a policajti môžu vyzvať spolujazdca, aby sa podrobil vyšetreniu."
I napriek negativnemu vztahu k drogám toto povazujem za diskutabilne, zneuzitelne.
S pritiahnutymi vlasmi, pod vplyvom sa ani v taxiku neodvezu.
Chápeme sa?
tuto cast viacmenej vitam: "sa debatuje o rozšírení radarov na cestách prvej triedy, rýchlostných cestách a diaľniciach. Išlo by o úseky ciest, ktoré sú z hľadiska bezpečnosti rizikové. ", no obavam sa, preco zase neprejde (nasi ludia...)
a doporučujem pozriet aj diskusiu pod tym clankom, su tam viacmenej rozumne komentare
OK, chápem. Len skrátka napísať "vacsinou kraviny" a argumentovať iba dvomi zmenami, tak to mi udrelo do očí.
Mimochodom, treba si opakovať tisíckrát - netreba veriť ani novinárom, ani Šutajovi, ani Eštokovi.
Čo presne povedali trollovia Šutaj s Eštokom, to nevieme, neboli sme tam.
Noviny napísali, že "Návrh novely obsahuje aj zmienku o tom, že pod vplyvom omamných látok nemôžu byť ani spolujazdci, ktorí môžu ovplyvniť jazdu,"
V skutočnosti daný paragraf znie takto:
„(7) Na prepravovanú osobu, ktorá sa môže aktívne podieľať na jazde vozidla, najmä šliapaním, brzdením, ovplyvňovaním rovnováhy vozidla sa zákaz vyplývajúci pre vodiča z § 4 ods. 2 písm. c) a d) vzťahuje primerane.“.
ok, navrh zakona som necital (ani nemal dostupny, ďakujem), iba ten clanok
mas pravdu, nikdy never nikomu;) zo spomenutych
ten bod 7 sa imho vztahuje (najma) na beer bike bus, (no nemam tie § 4 ods. 2 písm. c) a d), ani nechcem;))
k argumentacnym faulom ci nepresnosťam: 'vacsinou kraviny' som napisal v spojeni 'podla napisaneho', a tie 2 priklady boli az v neskoršom prispevku, a su len priklady. Ano, 'vacsinou' z mojej strany bolo zbytočne, navyse
Sandero 1,0 TCe 67 kW (92 hp) trapi GT3.
Ale samozrejme su jedinci co tvrdia, ze:
1. trojvalec nie je motor
2. Dacia nie je auto
3. auto s menej ako 150 kW je nepouzitelne
Mam cca 7-rocnu (cca 100K km) skusenost s 1.0L turbo trojvalcom za sebou (skoncene predcasnou vymenou rozvodov a po dalsom roku vymenou motora kvoli prasknutemu valcu). Po totalke (polovicka sa inspirovala dankovou aferou so semaforom), som to radsej vymenil som za 2.5L atmosferu. Po 7 rokoch zhodnotim, co bolo "lepsie".
Inak, co sa prevadzkovych vlastnosti tyka, bol som s tym trojhrncekom spokojny (plne nalozene na 2 tyzdnovu dovolenku pre 4 ludi na Korziku, v ramci dodrziavania maximalnych rychlosti, bola priemerka 6.5l/100 km). Dynamika tiez nebola zla, takze aj tu vladla spokojnost, skoda len tej spolahlivosti (a so spolahlivostou maju problem takmer vsetky mini-priamostrekove-oturbene motory napriec vyrobcami).
Naschval nepises s akym trojvalcom mas problemovu skusenost aby si vytvaral dojem, ze vsetky trojvalce su nespolahlive? TCe aj EA211 su velmi spolahlive motory. Podla opisanych problemov tipujem EcoBoost. Skus byt konkretny ked uz pises o nejakej negativnej skusenosti a nezahmlievaj / negeneralizuj.
Naschval nepises s akym trojvalcom mas problemovu skusenost aby si vytvaral dojem, ze vsetky trojvalce su nespolahlive? TCe aj EA211 su velmi spolahlive motory. Podla opisanych problemov tipujem EcoBoost. Skus byt konkretny ked uz pises o nejakej negativnej skusenosti a nezahmlievaj / negeneralizuj.
Ano, jednalo sa o 1l EcoBoost. Generalizovat budem, pokial to bude priamy vstrek a rozvodovy remen "kupany" v oleji, co je design fail. EcoBoostu nepomohla ani vymena remena za retaz, co ale neznamena, ze ini vyrobcovia nezvladli implementaciu retaze lepsie.
A mňa by zaujímalo, za aký 2,5L atmo motor bol nahradený (tipujem za Subaru Outback)
Ano, dobre si si tipol. Trosku ma mrzi ten priamy vstrek, ale auto pouzivam na kratke trasy minimalne, tak snad to z dlhodobeho hladiska nebude az taky problem (auta drzim, pokial sa da, +- 15 rokov).
Pokojne generalizuj, ale tym padom sa vedomym pisanim polopravd / zamlciavanim detailov radis k siritelom hoaxov. A kedze nerozumies motorom a znenavidel si vsetky trojvalce kvoli svojmu zlemu vyberu, tak pre Tvoju informaciu - TCe ma retazovy rozvod a nepriamy vstrek. Nemas za co.
môj trojhrnček v LPG má aktuálne na rováši už 240,000 km a prvá vec ktorá na ňom odišla bol minulý mesiac klimakompresor (230€ nový + 200€ robota a chladivo)
je to citroen, je to trojvalec, je to LPG.... a je to super na bežné vozenie
Ale treba dodat, ze Ty ho prevadzkujes na dlhsich trasach a vdaka tomu si nemal problemy. Pre ludi, ktori jazdia len kratke trasy po meste, nie je PureTech vhodny rovnako ako EcoBoost.
áno prevažná väčšina mojich trás je 75km+ inak, nie len dlhšie trasy... tomuto motoru (nepriamyvstrek s rozvodovým remeňom v oleji) veľmi pomáha práve LPG, oveľa nižšia kontaminácia oleja.... keď mi po 116k KM menili prvý krát rozovodový remeň napomínali ma že som extrémne prešvihol interval (100k KM a odporúča sa meniť po 60k km ) keď ho vybrali neverili že je v tak dobrom stave pri 200k KM otvárali aj olejovú vaňu aby skontrolovali sitko (ktoré sa rado drolinkami z remeňa upcháva) moja olejová vaňa a sitko boli úplne čisté.
chodí k nim ešteemed jedna C3 v LPG na servis a u nej to je rovnaké... ten motor je v podstate na hovno a ja s tým súhlasím (vzhľadom na to že je montovaný do mestských áut kde je predpoklad krátkych jázd) ale ak ho niekto používa v LPG a používa spôsobom ktorý nieje úplne bežný vzhľadom na typ auta v ktorom je... tak vie byť bezproblemový.
Taktiež si pamätám že mi niekto vravel že to nevydrží ani 100k KM a už vôbec nie s mojimi výmenami oleja až každých 20k Km... k tomu len toľko:
Olej, filtre a sviečky si mením sám na dvore každých 20k KM. Je to lacnejšie, a hlavne aj rýchlejšie ako zabiť čas cestou do / z servisu a čakaním 1-2 hoďky v servise.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
1/ škoda že nežijeme v dobe, kde si vieš kúpiť zariadenie, ktoré ti bude ukazovať tvoju rýchlosť. Že? V roku 2025 nič také neexistuje. To je diera na trhu. Treba niečo vymyslieť.
2/ podľa tohto zákona, bude nová kategória malé elektrické vozidlá. Musia mať výrobný štítok, nesmú mať sedadlo a môžu dosahovať rýchlosť max 25km/h. Ak to v niečom nespĺňa (prekračuje hodnoty) patrí to minimálne do kategórie motorových vozidiel AM.
3/ Skupina AM
Do skupiny motorových vozidiel AM patria:
a) dvojkolesové motorové vozidlá alebo trojkolesové motorové vozidlá s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 25 km/h a nepresahujúcou 45 km/h
b) ľahké štvorkolky, ktorými sú štvorkolesové motorové vozidlá, ktorých prevádzková hmotnosť je menšia ako 350 kg bez hmotnosti batérií v prípade elektrických vozidiel, ktorých najväčšia konštrukčná rýchlosť nepresahuje 45 km/h
Objem valcov motora nesmie presahovať 50 cm3 v prípade zážihových motorov a v prípade elektrickáho motora alebo iných spaľovacích motorov najväčší výkon nesmie prevyšovať 4 kW.
Vek: 15 rokov
Takže všetko je vyriešené.
Pár rokov dozadu ma poliši namerali, zjazd do dediny, 64km/h, pokuta 10€. Mali to zaznamenane v aute.
Ale samozrejme su jedinci co tvrdia, ze:
1. trojvalec nie je motor
2. Dacia nie je auto
3. auto s menej ako 150 kW je nepouzitelne
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Evidentne sa ľudia, ktorí tú novelu pripravujú, zabudli poradiť s odborníkmi na fóre Mtbiker
Dakujem, ze ma povazujes za dopravny prostriedok...Teraz vazne:
Nepochybujem, ze to riesia (aj) odbornici. No miesaju sa im do toho (aj) politici, napriklad toto od ministra, odbornika na kybersikanu pilotov F1: "Na niektorých úsekoch ciest by sa podľa neho mohla v testovacej prevádzke povoliť aj maximálna rýchlosť 150 kilometrov za hodinu. „Uvidíme, čo to spôsobí,“ dodal."
???
Druhý zvláštny navrh: "Návrh novely obsahuje aj zmienku o tom, že pod vplyvom omamných látok nemôžu byť ani spolujazdci, ktorí môžu ovplyvniť jazdu, a policajti môžu vyzvať spolujazdca, aby sa podrobil vyšetreniu."
I napriek negativnemu vztahu k drogám toto povazujem za diskutabilne, zneuzitelne.
S pritiahnutymi vlasmi, pod vplyvom sa ani v taxiku neodvezu.
Chápeme sa?
tuto cast viacmenej vitam: "sa debatuje o rozšírení radarov na cestách prvej triedy, rýchlostných cestách a diaľniciach. Išlo by o úseky ciest, ktoré sú z hľadiska bezpečnosti rizikové. ", no obavam sa, preco zase neprejde (nasi ludia...)
a doporučujem pozriet aj diskusiu pod tym clankom, su tam viacmenej rozumne komentare
Mimochodom, treba si opakovať tisíckrát - netreba veriť ani novinárom, ani Šutajovi, ani Eštokovi.
Čo presne povedali trollovia Šutaj s Eštokom, to nevieme, neboli sme tam.
Noviny napísali, že "Návrh novely obsahuje aj zmienku o tom, že pod vplyvom omamných látok nemôžu byť ani spolujazdci, ktorí môžu ovplyvniť jazdu,"
V skutočnosti daný paragraf znie takto:
„(7) Na prepravovanú osobu, ktorá sa môže aktívne podieľať na jazde vozidla, najmä šliapaním, brzdením, ovplyvňovaním rovnováhy vozidla sa zákaz vyplývajúci pre vodiča z § 4 ods. 2 písm. c) a d) vzťahuje primerane.“.
mas pravdu, nikdy never nikomu;) zo spomenutych
ten bod 7 sa imho vztahuje (najma) na beer bike bus, (no nemam tie § 4 ods. 2 písm. c) a d), ani nechcem;))
k argumentacnym faulom ci nepresnosťam: 'vacsinou kraviny' som napisal v spojeni 'podla napisaneho', a tie 2 priklady boli az v neskoršom prispevku, a su len priklady. Ano, 'vacsinou' z mojej strany bolo zbytočne, navyse
uzavrime to, ze uvidime, co z toho vylezie
Ale samozrejme su jedinci co tvrdia, ze:
1. trojvalec nie je motor
2. Dacia nie je auto
3. auto s menej ako 150 kW je nepouzitelne
Mam cca 7-rocnu (cca 100K km) skusenost s 1.0L turbo trojvalcom za sebou (skoncene predcasnou vymenou rozvodov a po dalsom roku vymenou motora kvoli prasknutemu valcu). Po totalke (polovicka sa inspirovala dankovou aferou so semaforom), som to radsej vymenil som za 2.5L atmosferu. Po 7 rokoch zhodnotim, co bolo "lepsie".
Inak, co sa prevadzkovych vlastnosti tyka, bol som s tym trojhrncekom spokojny (plne nalozene na 2 tyzdnovu dovolenku pre 4 ludi na Korziku, v ramci dodrziavania maximalnych rychlosti, bola priemerka 6.5l/100 km). Dynamika tiez nebola zla, takze aj tu vladla spokojnost, skoda len tej spolahlivosti (a so spolahlivostou maju problem takmer vsetky mini-priamostrekove-oturbene motory napriec vyrobcami).
Ano, jednalo sa o 1l EcoBoost. Generalizovat budem, pokial to bude priamy vstrek a rozvodovy remen "kupany" v oleji, co je design fail. EcoBoostu nepomohla ani vymena remena za retaz, co ale neznamena, ze ini vyrobcovia nezvladli implementaciu retaze lepsie.
Ano, dobre si si tipol. Trosku ma mrzi ten priamy vstrek, ale auto pouzivam na kratke trasy minimalne, tak snad to z dlhodobeho hladiska nebude az taky problem (auta drzim, pokial sa da, +- 15 rokov).
je to citroen, je to trojvalec, je to LPG.... a je to super na bežné vozenie
chodí k nim ešteemed jedna C3 v LPG na servis a u nej to je rovnaké... ten motor je v podstate na hovno a ja s tým súhlasím (vzhľadom na to že je montovaný do mestských áut kde je predpoklad krátkych jázd) ale ak ho niekto používa v LPG a používa spôsobom ktorý nieje úplne bežný vzhľadom na typ auta v ktorom je... tak vie byť bezproblemový.
Taktiež si pamätám že mi niekto vravel že to nevydrží ani 100k KM a už vôbec nie s mojimi výmenami oleja až každých 20k Km... k tomu len toľko:
Olej, filtre a sviečky si mením sám na dvore každých 20k KM. Je to lacnejšie, a hlavne aj rýchlejšie ako zabiť čas cestou do / z servisu a čakaním 1-2 hoďky v servise.