ID Buzz v predlzenej verzii uz vyzera celkom pouzitelne co sa tyka dojazdu. A miesta pre pasazierov na rozdavanie. A aj vzduchotechnika pre vsetky tri rady super. Len ten nestastny nevyberatelny druhy rad sedadiel je strasny fail. Dodavka kde sa neda vybrat druhy rad sedadiel, to nedokaze vymysliet hocikto. Ani obycajna dvojmetrova valenda sa tam neda previezt a pritom ma to auto skoro 5 metrov... (teda teoreticky sa previezt da, ale musite jeden koniec polozit na ten sklopeny druhy rad, co je teda pekna sprostost). Cenu tejto GTX 4x4 verzie som si radsej nepozrel.
Tieto tweety od tesla archive
Nemecko, Francúzsko, Poľsko, Česko... už asi nie sú súčasťou Európy...
Aj v komentároch ku tweetu niekto priamo spomína že Volvo zverejnilo 30k predaných vozidiel za Jún (z toho 19k EV), ostatné automobilky v čase vytvorenia tejto grafiky ani nemali zverejnené dáta.
A naco to vlastne je? Tema sa vola elektromobilita, cakal by som tu podobne prispevky ako v ICE teme Motorizmus a veci súvisiace. Teda skusenosti s EV, parametre, testy, atd.
Co z toho akoze mam mat, ze Tesla predala tolko a tolko...to je zaujimave mozno pre investovanie do Tesly, nie pre zaujemcu o kupu...toho by malo zaujimat, ci na SVK uz napriklad Tesla ma servis.
Včera som sa previezol na Kodiaqu iV z Prešova do Bardejovských kúpeľov a späť. Bral som auto, keď malo batériu nabitu na 66%, dojazd bol tuším 86km čisto na elektrinu. Po 93km tam stále dačo ešte bolo. Motor sa zapol párkrát na malú chvíľu - vedel by som spočítať na prstoch jednej ruky.
Podľa mňa celkom fajn, keď sa nejazdia dlhé trasy a treba sa hýbať v podstate len okolo komína, v okolí mesta. K samotnému udaju o spotrebe (ele/BA) sa neviem vyjadriť, či dobre či zle na také auto.
Stvalo ma, že si treba vypnúť upozornenie na prekročenie rýchlosti a že mi to auto brzdilo pri znížení rýchlosti aj vtedy, keď som mal vypnutý prediktivny tempomat - vraj v režime obyčajného acc to nerobí, no nemal som zapnutý tempomat vôbec.
Páčila sa mi možnosť brzdiť elektromotorom, čím sa rekuperovala energia a zároveň nebolo potrebné toľko používať brzdy.
Tato generacia PHEV od VW Group je velmi zaujimava, v lete nie je v zavislosti od modelu a trasy problem spravit aj 120 - 130 km na elektrinu.
A aj s prazdnou baterkou jazdia za +- spotrebu na urovni dieselov / full hybridov.
Co je zaujimave je cena, napr TIguan PHEV je +- za cenu Toyoty RAV4 HEV. Cize za danu sumu ma clovek bonus plne elektrickeho dojazdu cez 100 km.
Jedinou nevyhodou je, ze sa v osobakoch nekombinuje s pohonom 4x4, to ma len Multivan.
Y nestoji 44 tisic, ale trochu viac. K cenam v tabulke treba priratat slovensku DPH: https://www.teslaslovakia.sk/prehlad-cien/ a este naklady na dovoz a prihlasenie. Pre korektnost by sme sa mali bavit o koncovych cenach pre spotrebitela.
V cene kodiagu plugina je enyaq (a kto nepotrebuje tak velky kufor tak je este lacnejsi elroq).
Aj ked VW plugin pohon patri k tym najlepsim, pri podobnej cene pluginu a BEV, mi plugin nedava ekonomicky a ani uzivatelsky ziadnu vyhodu. Tie auta boli vyrobene len pre papierove znizenie emisii automobiliek a v podstate v sebe maju nevyhody oboch svetov. Su ale odpovedou na prehnanu (a neodpodstatnenu) uzkost z dojazdu BEV.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
no lenze ten clanok z ktoreho si toto vytrhol, https://cleantechnica.com/2025/06/04/global-ev-sales-byd-song-beats-tesla-model-y-on-the-world-stage/ , sam hovori ze tesla ma zatial velmi vyrazne prepady na (vpodstate) vsetkych trhoch (niekde inde som videl ze len norsko ma narast, mozno kvoli nejakej "anomalii"?), zatial co celkovy ev trh vyrazne narastol.
Tesla casto kraluje roznym statistikam aj preto, ze ma dva masove modelu z toho len 1 SUV.
Nemecko, Francúzsko, Poľsko, Česko... už asi nie sú súčasťou Európy...
Aj v komentároch ku tweetu niekto priamo spomína že Volvo zverejnilo 30k predaných vozidiel za Jún (z toho 19k EV), ostatné automobilky v čase vytvorenia tejto grafiky ani nemali zverejnené dáta.
Tak načo zdieľať takéto blbosti?
https://x.com/tesla_archive/status/1940736031919427603
https://x.com/greenlagooon/status/1940909627799228626
btw: nemám nič proti Tesle, ale neznášam takéto zavádzajúce grafiky
Co z toho akoze mam mat, ze Tesla predala tolko a tolko...to je zaujimave mozno pre investovanie do Tesly, nie pre zaujemcu o kupu...toho by malo zaujimat, ci na SVK uz napriklad Tesla ma servis.
Podľa mňa celkom fajn, keď sa nejazdia dlhé trasy a treba sa hýbať v podstate len okolo komína, v okolí mesta. K samotnému udaju o spotrebe (ele/BA) sa neviem vyjadriť, či dobre či zle na také auto.
Stvalo ma, že si treba vypnúť upozornenie na prekročenie rýchlosti a že mi to auto brzdilo pri znížení rýchlosti aj vtedy, keď som mal vypnutý prediktivny tempomat - vraj v režime obyčajného acc to nerobí, no nemal som zapnutý tempomat vôbec.
Páčila sa mi možnosť brzdiť elektromotorom, čím sa rekuperovala energia a zároveň nebolo potrebné toľko používať brzdy.
A aj s prazdnou baterkou jazdia za +- spotrebu na urovni dieselov / full hybridov.
Co je zaujimave je cena, napr TIguan PHEV je +- za cenu Toyoty RAV4 HEV. Cize za danu sumu ma clovek bonus plne elektrickeho dojazdu cez 100 km.
Jedinou nevyhodou je, ze sa v osobakoch nekombinuje s pohonom 4x4, to ma len Multivan.
V tomto teste su pekne rozobrane aj spotreby (kombinovane meraju s vybitou bateriou)
https://www.youtube.com/watch?v=LrGtPgK4Cgc
hlásenie elektroauta "Nestrácaj paru" pobavilo
V cene kodiagu plugina je enyaq (a kto nepotrebuje tak velky kufor tak je este lacnejsi elroq).
Aj ked VW plugin pohon patri k tym najlepsim, pri podobnej cene pluginu a BEV, mi plugin nedava ekonomicky a ani uzivatelsky ziadnu vyhodu. Tie auta boli vyrobene len pre papierove znizenie emisii automobiliek a v podstate v sebe maju nevyhody oboch svetov. Su ale odpovedou na prehnanu (a neodpodstatnenu) uzkost z dojazdu BEV.