Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Niezeby sa mi i3 nepozdavala do mesta, ale 5 nabijani na 760 km trasu je "cista radost" ked zoberiem do uvahy, ze s takmer kazdym spalovakom by to bolo bez jedineho tankovania resp. s vhodnejsim elektromobilom by to bolo s jednym dlhsim alebo dvoma kratsimi nabijaniami.
Zobraziť komentár 10.10.2025 - 18:26:56
00
To mas pravdu, idealne pre ludi co daleko a casto nejazdia :) jazdit na tom den co den bratislava kosice by bola nova forma extremizmu
Zobraziť komentár 10.10.2025 - 18:55:56
00
arrow_leftJezus napísal:
Niezeby sa mi i3 nepozdavala do mesta, ale 5 nabijani na 760 km trasu je "cista radost" ked zoberiem do uvahy, ze s takmer kazdym spalovakom by to bolo bez jedineho tankovania resp. s vhodnejsim elektromobilom by to bolo s jednym dlhsim alebo dvoma kratsimi nabijaniami.

Nie ze by som nemohol ist s dieselakom na jedno natankovanie. Chcel som DOBROVOLNE skusit ako sa da jazdit s i3 aj na dlhe trasy (hoci je to koncepcne stary elektromobil navrhovany do mesta). Saozrejme treba ist bez casoveho pressu... Napriklad najhorsia kombinacia na spotrebu je dialnica, trvala rychlost a nizka teplota. Lepsie je ist po okreskach uspora 20% energie). Uz rozdiel medzi 2 stupne a 10 stupnov celzia je dost zasadny. A jedno dobijanie bolo nudzove na cca 15 min, kedze som este nemal spravne ponastavovane jazdne rezimy a navigaciu a nevydalo mi to po rychlocharger.
Pri dokladnom planovani by to vyslo "iba" na dve tam a dve spat po 40 min. Vzdy bol obed pocas jednej, pocas druhej kaficko... Nic hrozne. Najrychlesie je nabijanie medzi 20 az 80 percent, takze asi by vysli trikratsie zastavky ako lepsia varianta. Doma si nabijam s fotovoltiky, a ked je jasne a panely idu naplno, aj tak obmedzim prud na 8 ci 10 A aby to dobijalo pomaly. Tam sa nikam neponahlam...
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 08:36:13
00
Aj som si myslel, ze si to bral ako experiment kedze si mohol ist spalovakom. :) K tej teplote - rozdiel v dojazde medzi 2° a 10° myslis v tom zmysle, ze si viac kuril? Hadam neklesa vyuzitelna kapacita baterie kvoli nizkej teplote. A ano, pocitovo su urcite lepsie kratsie dobijania medzi 20 a 75 %, to je na vykonnych nabijackach fakt kratka pauza na pretiahnutie koncatin a clovek nema pocit, ze caka prilis dlho.
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 09:14:59
00
Myslim si ze vyuzitelna kapacita klesa kvoli nizkej teplote. Preto bateria sama seba vykuruje v nizkych teplotach, co vlastne znamena opat skratenie jazdneho dosahu.
Dalsim dovodom bolo, ze som viezol karbonovu kolobezku na stretnutie, kde po akcii KickSpain2025 (chalani isli Vueltu na kolobezkach- 3,5k km a 55k nastupanych..) objednali ucastnici veducemu dalsiu karbonovu kolobezku ako podakovanie za cely support (plus som tam mal prednasku o karbone)...a tak mi to prislo take stylove prist tam na karbonovej "spuchnutej motokare". :)
Dalsie poznanie... softverovo vypocitany dojazd vies jemne zvysit rezimom Eco pro a stoveckou po okreskach, ale brutalne skratit 130 kou po dialnici s dvoma stoparkami v takmer zimnej teplote (tie dva stupne C)... :)
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 10:40:13
00
Takze dialnice v buducnosti nebudeme potrebovat? Ci?
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 10:47:41
00
Mne sa núka otázka, ako bude vyzerať 40 min nabíjanie s obedom a kafickom keď bude tých elektromobilov všade plno a jednoducho sa na stojan nedostaneš

Ale verím že do budúca budú dlhšie dojazdy
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 10:52:30
00
arrow_lefttotti7210 napísal:
Takze dialnice v buducnosti nebudeme potrebovat? Ci?

ak sa vyvoj elektromobilov zastavil pred 5 rokmi a vsetci by jazdili len na spotrebu, tak nebudu. Tu otazku si nemyslel vazne, ze?
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 11:06:30
00
elektromobilita otvara mnohe otazky... podla mna by mohla elegantne existovat popri klasickych spalovakoch este roky - a cakat kedy sa vynajde naozaj lahucka a vykonna bateria na dlhsie cesty. Len nasilu zakazovat spalovaky a tlacit vsetkych do elektroaut je dost kontraproduktivne. A co sa tyka nabijania... siet nabijaciek je uz celkom pouzitelna pri dnesnom pocte EV... mozno trocha vyssom. Ale nedokazem si predstavit viziu ze vsetky auta budu EV. To jednoducho nebude kde nabijat plus nebude tie nabijacky cim napajat. V Cechach na dialnici som bol sam na novovybudovanej stanici so 14 stojanmi po 150kW. Ak pride 14 aut s moznostou extremne rychleho nabijania, vychadza mi to na 2,1MW, co uz je prikon/vykon pri ktorom by mohli vedla postavit malu jadrovu elektraren.. :) :) Takze pravdepodobne odhadom niekde od tretieho ci stvrteho auta sa obmedzi výkon a namiesto 15min to uz bude zrazu 45 min pre kazdeho...
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 11:24:10
02
ja uz som to raz pocital. Ak sa nechaju spalovaky prirodzene dobehnut a od roku 2035 bude predaj novych zakazany a predaj elektroaut bude kontinualne rast od dnesnych povedzme 5% po 100% v roku 2035, tak na Slovensku bude este v roku 2055 jazdit ~50% aut so spalovacim motorom. A verim tomu, ze o 30 rokov bude technologia niekde uplne inde :-)
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 11:28:19
05
arrow_leftlapaloma napísal:
Mne sa núka otázka, ako bude vyzerať 40 min nabíjanie s obedom a kafickom keď bude tých elektromobilov všade plno a jednoducho sa na stojan nedostaneš

Ale verím že do budúca budú dlhšie dojazdy



..na tomto som sa celkom bavil pri zastavke do Talianska na jednej pumpe na dialnici v Rakusku.
Mali sme cikpauzu a zhodou okolnosti som parkoval pri e-nabijackach. Boli tam traja co cakali, a dalsi co sa tam len pristavili a sli dalej. Akonahle sa uvolnilo jedno miesto, ziadna slusnost, nadrzaka kto prvy sa strcil, ten dobijal. A to bol koniec prazdnin, ziadna extra premavka..
Tych nabijaciek tam bolo asi 8, no vyuzivali len niektore..
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 11:29:27
00
arrow_leftskorpion napísal:
ak sa vyvoj elektromobilov zastavil pred 5 rokmi a vsetci by jazdili len na spotrebu, tak nebudu. Tu otazku si nemyslel vazne, ze?

Nemyslel aj myslel. Elektromobilita ponuka mnozstvo otazok ako ddemo vyssie napisal.
Tak som si dovolil jednu polozit - mozno vyznieva absurdne, na prvy pohlad. Dalsou su dotacie.
Mne napadol podnikatelsky zamer otvorit si kaviaren pri dobijacej stanici, ked maju vsetci elektronadsenci tolko casu.
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 11:35:22
00
"podnikatelsky zamer otvorit si kaviaren pri dobijacej stanici,,," nebojme sa kreativity....: kaviaren, restiku, hernu, bordel, escape room, medicinske/terapeuticke stredisko, posilnovnu, autoumyvarku - popri nabijani ty vycistia interier aj exterier...:)
Paradoxne, elektromobily boli v historii prve "samohybne" automobily... dojazd 2-3 km, len potom pan Daimler vynasiel ICE a hned mal dojazd v radoch desiatok kilometrov. Po desiatkach rokoch sme to dotiahli takmer do dokonalosti, a dojazd cez 1k km na jednu 100kg nadrz nie je ziadne scifi. Takze otazka znie, kolko rokov budeme cakat na baterie s aspon porovnatelnou "energetickou hustotou" ako ma tekute fosilne palivo (pre porovnanie kolko sa prejde na 100 kg baterku..). Teraz je ten pomer niekde okolo 1/10 v neprospech baterii.
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 12:41:39
00
arrow_leftskorpion napísal:
ja uz som to raz pocital. Ak sa nechaju spalovaky prirodzene dobehnut a od roku 2035 bude predaj novych zakazany a predaj elektroaut bude kontinualne rast od dnesnych povedzme 5% po 100% v roku 2035, tak na Slovensku bude este v roku 2055 jazdit ~50% aut so spalovacim motorom. A verim tomu, ze o 30 rokov bude technologia niekde uplne inde :-)

to akože ti vyšlo že roku 2055 bude 50% vozidiel u nás 20+ ročných? :^)
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 13:53:58
00
tie cisla si uz nepamatam presne, viem, ze tam boli 5-tky. Tak pravdepodobnejsie 50% v roku 2050 :-) Kazdopadne priemerny vek aut na Slovensku je okolo 15 rokov. Z toho sa to da vypocitat najjednoduchsie. Ja som si robil aj zjednoduseny graf, aky bude pomer ICE a BEV, tak som si tam daval viac udajov, podla jednotlivych rokov. Len som si to neulozil. Pointa je, ze sa netreba bat, ze by nebolo kde dobijat. Ked si spomeniem, ze pred 30 rokmi sme chodili tankovat 10km daleko od bytu a dnes mam po ceste na tu istu benzinku 5-6 dalsich, tak aj dobijacie stanice a infrastruktura sa budu rozvijat. Ziadna elektrospolocnost si nenecha ujst biznis s BEV.
Zobraziť komentár 12.10.2025 - 16:15:49
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up