No, bugatti aj koenigseggy sú vo vyšších rýchlostiach stabilnejšie... https://dsl.sk/article.php?article=31597
Tesla dodala rekordný počet áut v 3Q. Vyrobila o čosi menej ako rekord.
Tak vyzerá, že sa sem tam nejaká tesla predá
Ahojte ludia, som spoluzakladatel Wattiva.sk a staviam nieco unikatne pre slovensku EV komunitu.
Energeticka siet nevie kam s elektrinou ked je prebytok, nevie kde ju ubrat ked je nedostatok. My to menime.
Cez real-time connect EVs na energeticke trhy a s vyrobcami vozidiel - Wattiva brain analyzuje trhy a hlada prilezitosti, ako elektrickemu vozidlu zlozit optimalizovany plan nabijania, smart scheduling potom nabije auto v najlepsich casoch poslanim prikazov cez cloud API vyrobcu vozidla.
Vysledok? Najefektivnejsie nabijanie EV, uz dnes dokaze setrit 30% a vyuzivat zaporne ceny elektriny na trhoch bez toho aby ste menili vasho dodavatela energie.
Vizia - domace nabijanie takmer za 0,- pre vacsinu elektrickych vozidiel.
Otvaram verejnu beta. Hladam early adopters a feedback.
Ahojte ludia, som spoluzakladatel Wattiva.sk a staviam nieco unikatne pre slovensku EV komunitu.
Energeticka siet nevie kam s elektrinou ked je prebytok, nevie kde ju ubrat ked je nedostatok. My to menime.
Cez real-time connect EVs na energeticke trhy a s vyrobcami vozidiel - Wattiva brain analyzuje trhy a hlada prilezitosti, ako elektrickemu vozidlu zlozit optimalizovany plan nabijania, smart scheduling potom nabije auto v najlepsich casoch poslanim prikazov cez cloud API vyrobcu vozidla.
Vysledok? Najefektivnejsie nabijanie EV, uz dnes dokaze setrit 30% a vyuzivat zaporne ceny elektriny na trhoch bez toho aby ste menili vasho dodavatela energie.
Vizia - domace nabijanie takmer za 0,- pre vacsinu elektrickych vozidiel.
Otvaram verejnu beta. Hladam early adopters a feedback.
Absencia smart eletrkomeru bude obmedzovat sumu co vieme usetrit. Slovenske pravidla hovoria, ze kazdy kto ma rocnu spotrebu nad 4MWh by mal dostat smart priebehovy merac for free. Je mozne ze uz taky mate. Ak nie tak casom dostanenete. Alt sa da zvazit vymenit aj za poplatok, ktory by mal byt pod ~150 eur (najma odla toho kolko smart presuvania by sa dalo zrealizovat na vasom profile aby vam to daalo ekonomicky zmysel)
Tesla zažíva v Južnej Kórei boom, napriek celkom dobrým modelom od Kie a Hyunadiu, čím to asi bude
v septembri 9 069 predajov Tesly a 6 % podiel na trhu.
Tesla je štvrtou najpredávanejšou značkou
Model Y je druhým najpredávanejším autom
+572 % oproti septembru minulého roka
Od začiatku roka +85 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka
Od začiatku roka je to 147 %
Attachment:
G24Ct-VXQAAMcGB.jpg
Attachment:
G24Ct-TWEAAZCQS (1).png
Na druhom najvačšom trhu v Európe dalej rastu predaje elektromobilov
Attachment:
britania.png
Tesla prvý krat za kvartal prekonala predaje mecedes benz group
Za týždeň schválené, len to treba poslať overené, doporučene poštou, s kópiou techničáku.
Takisto vytlacene podpisane pred matrikarkou , odoslane a do troch dniprisla odpoved ze OK...
a hned som skusil s i3 dat 380km tam a 380 spat do severnych Ciech.
Spolu 5 krat nabijanie, cakam este kolko mi dojde na fakture uctovanie elektriny na BMW karte
Bmw ceny su take nic moc , ja som vyuzil ponuku cez telekom za 100€ karta s 200€ kreditom v ZSE plati to na rok takze super
Cennik ako pre program eco , ale pri tejto akcii to je ako za polovicu , dufam ze o rok bude zase
Niezeby sa mi i3 nepozdavala do mesta, ale 5 nabijani na 760 km trasu je "cista radost" ked zoberiem do uvahy, ze s takmer kazdym spalovakom by to bolo bez jedineho tankovania resp. s vhodnejsim elektromobilom by to bolo s jednym dlhsim alebo dvoma kratsimi nabijaniami.
Niezeby sa mi i3 nepozdavala do mesta, ale 5 nabijani na 760 km trasu je "cista radost" ked zoberiem do uvahy, ze s takmer kazdym spalovakom by to bolo bez jedineho tankovania resp. s vhodnejsim elektromobilom by to bolo s jednym dlhsim alebo dvoma kratsimi nabijaniami.
Nie ze by som nemohol ist s dieselakom na jedno natankovanie. Chcel som DOBROVOLNE skusit ako sa da jazdit s i3 aj na dlhe trasy (hoci je to koncepcne stary elektromobil navrhovany do mesta). Saozrejme treba ist bez casoveho pressu... Napriklad najhorsia kombinacia na spotrebu je dialnica, trvala rychlost a nizka teplota. Lepsie je ist po okreskach uspora 20% energie). Uz rozdiel medzi 2 stupne a 10 stupnov celzia je dost zasadny. A jedno dobijanie bolo nudzove na cca 15 min, kedze som este nemal spravne ponastavovane jazdne rezimy a navigaciu a nevydalo mi to po rychlocharger.
Pri dokladnom planovani by to vyslo "iba" na dve tam a dve spat po 40 min. Vzdy bol obed pocas jednej, pocas druhej kaficko... Nic hrozne. Najrychlesie je nabijanie medzi 20 az 80 percent, takze asi by vysli trikratsie zastavky ako lepsia varianta. Doma si nabijam s fotovoltiky, a ked je jasne a panely idu naplno, aj tak obmedzim prud na 8 ci 10 A aby to dobijalo pomaly. Tam sa nikam neponahlam...
Aj som si myslel, ze si to bral ako experiment kedze si mohol ist spalovakom. K tej teplote - rozdiel v dojazde medzi 2° a 10° myslis v tom zmysle, ze si viac kuril? Hadam neklesa vyuzitelna kapacita baterie kvoli nizkej teplote. A ano, pocitovo su urcite lepsie kratsie dobijania medzi 20 a 75 %, to je na vykonnych nabijackach fakt kratka pauza na pretiahnutie koncatin a clovek nema pocit, ze caka prilis dlho.
Myslim si ze vyuzitelna kapacita klesa kvoli nizkej teplote. Preto bateria sama seba vykuruje v nizkych teplotach, co vlastne znamena opat skratenie jazdneho dosahu.
Dalsim dovodom bolo, ze som viezol karbonovu kolobezku na stretnutie, kde po akcii KickSpain2025 (chalani isli Vueltu na kolobezkach- 3,5k km a 55k nastupanych..) objednali ucastnici veducemu dalsiu karbonovu kolobezku ako podakovanie za cely support (plus som tam mal prednasku o karbone)...a tak mi to prislo take stylove prist tam na karbonovej "spuchnutej motokare".
Dalsie poznanie... softverovo vypocitany dojazd vies jemne zvysit rezimom Eco pro a stoveckou po okreskach, ale brutalne skratit 130 kou po dialnici s dvoma stoparkami v takmer zimnej teplote (tie dva stupne C)...
elektromobilita otvara mnohe otazky... podla mna by mohla elegantne existovat popri klasickych spalovakoch este roky - a cakat kedy sa vynajde naozaj lahucka a vykonna bateria na dlhsie cesty. Len nasilu zakazovat spalovaky a tlacit vsetkych do elektroaut je dost kontraproduktivne. A co sa tyka nabijania... siet nabijaciek je uz celkom pouzitelna pri dnesnom pocte EV... mozno trocha vyssom. Ale nedokazem si predstavit viziu ze vsetky auta budu EV. To jednoducho nebude kde nabijat plus nebude tie nabijacky cim napajat. V Cechach na dialnici som bol sam na novovybudovanej stanici so 14 stojanmi po 150kW. Ak pride 14 aut s moznostou extremne rychleho nabijania, vychadza mi to na 2,1MW, co uz je prikon/vykon pri ktorom by mohli vedla postavit malu jadrovu elektraren.. Takze pravdepodobne odhadom niekde od tretieho ci stvrteho auta sa obmedzi výkon a namiesto 15min to uz bude zrazu 45 min pre kazdeho...
ja uz som to raz pocital. Ak sa nechaju spalovaky prirodzene dobehnut a od roku 2035 bude predaj novych zakazany a predaj elektroaut bude kontinualne rast od dnesnych povedzme 5% po 100% v roku 2035, tak na Slovensku bude este v roku 2055 jazdit ~50% aut so spalovacim motorom. A verim tomu, ze o 30 rokov bude technologia niekde uplne inde
Mne sa núka otázka, ako bude vyzerať 40 min nabíjanie s obedom a kafickom keď bude tých elektromobilov všade plno a jednoducho sa na stojan nedostaneš
Ale verím že do budúca budú dlhšie dojazdy
..na tomto som sa celkom bavil pri zastavke do Talianska na jednej pumpe na dialnici v Rakusku.
Mali sme cikpauzu a zhodou okolnosti som parkoval pri e-nabijackach. Boli tam traja co cakali, a dalsi co sa tam len pristavili a sli dalej. Akonahle sa uvolnilo jedno miesto, ziadna slusnost, nadrzaka kto prvy sa strcil, ten dobijal. A to bol koniec prazdnin, ziadna extra premavka..
Tych nabijaciek tam bolo asi 8, no vyuzivali len niektore..
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://dsl.sk/article.php?article=31597
Tesla dodala rekordný počet áut v 3Q. Vyrobila o čosi menej ako rekord.
Tak vyzerá, že sa sem tam nejaká tesla predá
Energeticka siet nevie kam s elektrinou ked je prebytok, nevie kde ju ubrat ked je nedostatok. My to menime.
Cez real-time connect EVs na energeticke trhy a s vyrobcami vozidiel - Wattiva brain analyzuje trhy a hlada prilezitosti, ako elektrickemu vozidlu zlozit optimalizovany plan nabijania, smart scheduling potom nabije auto v najlepsich casoch poslanim prikazov cez cloud API vyrobcu vozidla.
Vysledok? Najefektivnejsie nabijanie EV, uz dnes dokaze setrit 30% a vyuzivat zaporne ceny elektriny na trhoch bez toho aby ste menili vasho dodavatela energie.
Vizia - domace nabijanie takmer za 0,- pre vacsinu elektrickych vozidiel.
Otvaram verejnu beta. Hladam early adopters a feedback.
Chces pomoct zmenit slovensku energetiku na modernu alebo vediet viac?
👉 https://www.wattiva.sk/#testers-form
Technicke otazky? Pozitiva / negativa, pytajte sa.
Background: Dekada pomoci s fleet electrification across EU.
Connect: https://www.linkedin.com/in/peterhofierka/
#peter
Energeticka siet nevie kam s elektrinou ked je prebytok, nevie kde ju ubrat ked je nedostatok. My to menime.
Cez real-time connect EVs na energeticke trhy a s vyrobcami vozidiel - Wattiva brain analyzuje trhy a hlada prilezitosti, ako elektrickemu vozidlu zlozit optimalizovany plan nabijania, smart scheduling potom nabije auto v najlepsich casoch poslanim prikazov cez cloud API vyrobcu vozidla.
Vysledok? Najefektivnejsie nabijanie EV, uz dnes dokaze setrit 30% a vyuzivat zaporne ceny elektriny na trhoch bez toho aby ste menili vasho dodavatela energie.
Vizia - domace nabijanie takmer za 0,- pre vacsinu elektrickych vozidiel.
Otvaram verejnu beta. Hladam early adopters a feedback.
Chces pomoct zmenit slovensku energetiku na modernu alebo vediet viac?
👉 https://www.wattiva.sk/#testers-form
Technicke otazky? Pozitiva / negativa, pytajte sa.
Background: Dekada pomoci s fleet electrification across EU.
Connect: https://www.linkedin.com/in/peterhofierka/
#peter
Absencia smart elekromeru je problém alebo to viete nejako vyriešiť?
v septembri 9 069 predajov Tesly a 6 % podiel na trhu.
Tesla je štvrtou najpredávanejšou značkou
Model Y je druhým najpredávanejším autom
+572 % oproti septembru minulého roka
Od začiatku roka +85 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka
Od začiatku roka je to 147 %
Na druhom najvačšom trhu v Európe dalej rastu predaje elektromobilov
Tesla prvý krat za kvartal prekonala predaje mecedes benz group
Takisto vytlacene podpisane pred matrikarkou , odoslane a do troch dniprisla odpoved ze OK...
a hned som skusil s i3 dat 380km tam a 380 spat do severnych Ciech.
Spolu 5 krat nabijanie, cakam este kolko mi dojde na fakture uctovanie elektriny na BMW karte
Cennik ako pre program eco , ale pri tejto akcii to je ako za polovicu , dufam ze o rok bude zase
Nie ze by som nemohol ist s dieselakom na jedno natankovanie. Chcel som DOBROVOLNE skusit ako sa da jazdit s i3 aj na dlhe trasy (hoci je to koncepcne stary elektromobil navrhovany do mesta). Saozrejme treba ist bez casoveho pressu... Napriklad najhorsia kombinacia na spotrebu je dialnica, trvala rychlost a nizka teplota. Lepsie je ist po okreskach uspora 20% energie). Uz rozdiel medzi 2 stupne a 10 stupnov celzia je dost zasadny. A jedno dobijanie bolo nudzove na cca 15 min, kedze som este nemal spravne ponastavovane jazdne rezimy a navigaciu a nevydalo mi to po rychlocharger.
Pri dokladnom planovani by to vyslo "iba" na dve tam a dve spat po 40 min. Vzdy bol obed pocas jednej, pocas druhej kaficko... Nic hrozne. Najrychlesie je nabijanie medzi 20 az 80 percent, takze asi by vysli trikratsie zastavky ako lepsia varianta. Doma si nabijam s fotovoltiky, a ked je jasne a panely idu naplno, aj tak obmedzim prud na 8 ci 10 A aby to dobijalo pomaly. Tam sa nikam neponahlam...
Dalsim dovodom bolo, ze som viezol karbonovu kolobezku na stretnutie, kde po akcii KickSpain2025 (chalani isli Vueltu na kolobezkach- 3,5k km a 55k nastupanych..) objednali ucastnici veducemu dalsiu karbonovu kolobezku ako podakovanie za cely support (plus som tam mal prednasku o karbone)...a tak mi to prislo take stylove prist tam na karbonovej "spuchnutej motokare".
Dalsie poznanie... softverovo vypocitany dojazd vies jemne zvysit rezimom Eco pro a stoveckou po okreskach, ale brutalne skratit 130 kou po dialnici s dvoma stoparkami v takmer zimnej teplote (tie dva stupne C)...
Ale verím že do budúca budú dlhšie dojazdy
ak sa vyvoj elektromobilov zastavil pred 5 rokmi a vsetci by jazdili len na spotrebu, tak nebudu. Tu otazku si nemyslel vazne, ze?
Ale verím že do budúca budú dlhšie dojazdy
..na tomto som sa celkom bavil pri zastavke do Talianska na jednej pumpe na dialnici v Rakusku.
Mali sme cikpauzu a zhodou okolnosti som parkoval pri e-nabijackach. Boli tam traja co cakali, a dalsi co sa tam len pristavili a sli dalej. Akonahle sa uvolnilo jedno miesto, ziadna slusnost, nadrzaka kto prvy sa strcil, ten dobijal. A to bol koniec prazdnin, ziadna extra premavka..
Tych nabijaciek tam bolo asi 8, no vyuzivali len niektore..