Ak si sa doteraz nedorazil v teréne, tak ťa jedine dorazí nejaký okoloidúci plechovo-motorový keket. V pooodstateee slovenský cyklista keď si ide dať poobedný švih, mal by podstúpiť podobnú prípravu, ako adept na seppuku (to je tá pekná japonská tradícia na znovunadobudnutie stratenej cti, ktorú bieli nesprávne nazývajú harakiri).
No v rozhodnuti ist na cestak Ta mozem len podporit. Som podobny pripad, s jednym rozdielom, uz som raz v zivote, minuly rok na cestaku sedel. Tiez cakam daco v Marci.
Neslo mi do hlavy, preco ked makam ako blazon, skor pripberam, resp. udrzujem. A prave som si spomenull, ze uz dva tyzdne nefajcim...
JOLI....jazda na cestaku je paradna vec a a pritom jak tu vsetci frflu o premavke (asi nevedia jazdit )je to ovela bezpecnejsie jak jazda v lese...ak si zvladal techniku v lese musis sa akurat trosku preorientovat na techniku v premavke na cestnej komunikacii a mas vyhrate
Derailleur, to je fakt, že za jeden výjazd teréne sa občas viac vybojím ako za celý rok pri šokoch z volov za volantami. Nie je to nič hrozné, hlavne, ak si vieš vybrať správne cesty a správny čas.
A ten pocit keď ťukneš do pedálov a zrazu letíš ako namydlený blesk, to je niečo, čo na MTB nezažiješ
winner: mám kolegu, ktorý na to, že kedysi prestal asi na rok fajčiť, zvaľuje, že dostal reumu - tiež totiž náhle pribral a myslí si, že to je to, čo mu dorazilo kĺby
Díky za pozitívne povzbudenie. Čo sa týka jazdy v meste s tým problém nemám. Rád jazdím aj aglomerácie ako Viedeň alebo Praha. Hlavne Praha mi dala zabrať, bol som tam presne v tom povodňovom týždni a veľa cyklocestičiek bolo zatopených tak som musel jazdiť pomaly po mestských hlavných radiálach medzi kamiónmi. Ale keďže v celej Prahe fungovali len dva vltavské mosty a nuslák tak som bol rýchlejší ako všetci v autách. Trebalo sa len dobre preštrikovať medzi gumokolov a tramvaje na mokrých dlažobných kockách a koľajových výhybkách. To by som sa na cesťáku teraz neodvážil. Tak si myslím, že na cesťáku budem musieť byť opatrnejší a hlavne menej riskovať než na MTB. A hlavne kvalita bratislavských ciest dá určite na cesťáku zabrať. Teraz keď chytím nejaký výmoľ alebo prepadnutý kanál v 25-30 km rýchlosti dá sa to ustáť. No neviem ako sa bude správať cesťáčik. Aj na MTB sa snažím vyhýbať tým strašným krajniciam tak do pol metra. Ale na cesťáku to budem musieť riešiť asi aj s metrových odstupom či už v meste alebo mimo mesta.
JOLI nemaj obavy, na cesťáku sa dá odjazdiť podstatne viac, než na čo vyzerá - v Taliansku napríklad chránia kvôli cestným pretekom staroveké kamenné cesty, niečo podobné som videl aj na fotkách tuším z Malty, v Nemecku zasa mačacie hlavy (teda dlažobné kocky). Fakt je že koľaje električiek sú s 20 mm pneu o hubu.
Cafte. Mám ešte dotaz na vás borcov. Ako som už spomínal čakám cesťáčik. Rozhodol som sa však, že si naň dám namontovať klasické SPDčka aby som zo začiatku mohol používať rovnaké tretry aj na MTB. V galérii vašich bikov som si všimol, že používate hlavne klasické cesťácke pedále (neviem presné pomenovanie). V čom sú lepšie od SPDčiek, keď v tých tretrách sa veľa chodiť nedá, dajú sa nacvaknúť len z jednej strany, atď.
cestne tretry niesu vobec robene na chodenie a nacvakuju sa z jednej strany ktora je vzdy otocena k tebe a kedze nacvakujes iba dvakrat(ked zacinas s jazdou a ked koncis) nieje dovod aby tomu bolo inak...proste ked nasadnes jazdis neriesis treetry ani pedale...nepotrebujes v tom nikam behat na rozdiel od lesa kde si nuteny zosadat preliezat podliezat atd
Tomu všetkému rozumiem. Len nikde nevídím výhody cestných tretier. Predsa kým sa z mesta vymotám niekoľko krát sa predsa len vycvakne a zacvaknem. Tiež aj na cesťáku príroda zavolá a nejaký ten meter treba prejsť, hlad a smäd tiež nie sú priatelia ľudského organizmu. Preto mi nie sú stále jasné výhody. Stále v tom nachádzam iba negatíva.
Díky. Už v tom mám ako tak jasno.
Ak by som to mal zhrnúť:
-tretra pre MTB má bezproblémové použitie aj na cesťák a dá sa v tom čo to pochodiť
-tretra pre cestný má zase plošne väčší kufor, to zanemá väčšia oporná plocha pre prenos sily do pedálov
Už sa len rozhodnúť, ktorá výhoda je pre mňa lepšia.
Určite sa však nechystám hecovať na nejaké preteky.
-tretra pre cestný má zase plošne väčší kufor, to zanemá väčšia oporná plocha pre prenos sily do pedálov.
kupil som si pred nedavnom cestne spd, jednostranne, s sirsou platformou, ktore prave poskytuju spominany komfort cestnych pedalov, kedze mam viacero mtb tretier (zimne, letne), rozhodol som sa pouzit rovnaky system na cestu, zatial spokojny http://www.kupkolo.cz/produkty/Pedaly_105/Pedaly-naslapne-silnicni_46/Pedaly-Shimano-PD-A530_2700.html
hovorim o pda 520, ale neviem ich rychlo najst, odporucam 520 nie 530m je tam rozdiel prave v tej prilnavosti platformy k tretre
Dudo: tak to si ma potešil. Príde mi to ako veľmi dobrá alternatíva.
Ako vidím je tam veľká nášľapná plocha, neprekáža si to trochu s výstupkami na mtb tretrách?
ano, su to oni, ta cena je samozrejme mimo real , na podrazky vsetkych tretier mi prave pekne doliehaju, ale netvrdil by som na 100%, ze musia sadnut na vsetky mtb tretry, treba skusit alebo rezat z podrazky (vzdy sa najdu vynimky):twisted: http://www.bike-discount.de/shop/m43/k418/shimano.html?od=&ft=1
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Neslo mi do hlavy, preco ked makam ako blazon, skor pripberam, resp. udrzujem. A prave som si spomenull, ze uz dva tyzdne nefajcim...
A ten pocit keď ťukneš do pedálov a zrazu letíš ako namydlený blesk, to je niečo, čo na MTB nezažiješ
winner: mám kolegu, ktorý na to, že kedysi prestal asi na rok fajčiť, zvaľuje, že dostal reumu - tiež totiž náhle pribral a myslí si, že to je to, čo mu dorazilo kĺby
Ak by som to mal zhrnúť:
-tretra pre MTB má bezproblémové použitie aj na cesťák a dá sa v tom čo to pochodiť
-tretra pre cestný má zase plošne väčší kufor, to zanemá väčšia oporná plocha pre prenos sily do pedálov
Už sa len rozhodnúť, ktorá výhoda je pre mňa lepšia.
Určite sa však nechystám hecovať na nejaké preteky.
Po čase zistíš, že to nie je ono a kúpiš cestné pedále aj tretry.
kupil som si pred nedavnom cestne spd, jednostranne, s sirsou platformou, ktore prave poskytuju spominany komfort cestnych pedalov, kedze mam viacero mtb tretier (zimne, letne), rozhodol som sa pouzit rovnaky system na cestu, zatial spokojny
http://www.kupkolo.cz/produkty/Pedaly_105/Pedaly-naslapne-silnicni_46/Pedaly-Shimano-PD-A530_2700.html
hovorim o pda 520, ale neviem ich rychlo najst, odporucam 520 nie 530m je tam rozdiel prave v tej prilnavosti platformy k tretre
Ako vidím je tam veľká nášľapná plocha, neprekáža si to trochu s výstupkami na mtb tretrách?
Zvlášten, že sú o necelú tisícku drahšie. Asi drahý internetový shop.
http://www.bike-discount.de/shop/m43/k418/shimano.html?od=&ft=1
tu ich mas za 32,90 EUR