caw mam stred Shimano LP28 a pred casom mi v nom zacalo neskutocne pukat, nwm ci mi nevytiekla vazelina lebo islo zo spodu daco mastne.......ako by som to vedel spravit?
poradte pls copyrightecx.images-amazon.com ecx.images-amazon.com
lenze ja som si isty ze mi puka stred pretoze vzdy zacne viac ked je vo vacsej zatazi t.j. taham na tretej pile napr. do kopca
ale nechajme to tak volaco uz len poriesim
lenze ja som si isty ze mi puka stred pretoze vzdy zacne viac ked je vo vacsej zatazi t.j. taham na tretej pile napr. do kopca
ale nechajme to tak volaco uz len poriesim
daj to do servisu vymenit cely stred.Ušetríš na klúčoch,sťahováku.Ono zase ten stred nemeníš každy rok...vyjde ta to to 10 15 euro a más pokoj. V servise nie su trolovia a zistia čo puká,na 90 percent je to stred
Ak máš tú osu na obrázku , tak ver , že tá sa dá servisovať ( teda rozobrať , premazať a doladiť vôľu )
Avšak ak to nezvládneš sám , tak kupuj novú , trebárs Kinex za cca. 9,- € . Servis vyjde viac .
Ale pukanie môže byť odinakiaľ ( lak na str. spojke , krivé čelo str. spojky , nasucho namontované závity osy alebo pedálov , dokonca vedia pukať aj zvary rámu , keď je pod zaťažením ... )
Všetko sa to dá riešiť - v dobrom servise Ti poradia ...
ja by som poprosil popis ako doladit volu u zapuzdreneho stredu... aj neviem co je str. spojka... aj akym sposobom mozu pukat neposkodene zvary ramu. tieto 3 znalosti mi zatial chybaju.
ja by som poprosil popis ako doladit volu u zapuzdreneho stredu... aj neviem co je str. spojka... aj akym sposobom mozu pukat neposkodene zvary ramu. tieto 3 znalosti mi zatial chybaju.
1. - Tak si kúp stred , ktorý je na obrázku ( nieje zapúzdrený ) a uvidíš . Pod tou plastovou krytkou je kontra
2. - Str. spojka je myslená ako stredová spojka čo značí , že sa jedná o časť rámu , kde sa spája niekoľko trubiek , kde sa montuje stredové zloženie , čiže ložisko na ktorom sa otáčajú kľuky . Keďže aj sám to voláš zapúzdrený stred , tak preto stredová . Dúfam , že už je to zrozumiteľné .
3. - to som tiež už písal , ale rád stručne vysvetlím - keďže zvar je len povrchový , vo vnútri sú trubky opreté o seba . Zaťažením rám pracuje ( ohýba sa ) hlavne v spojoch ( zvaroch ) . dochádza k malému treniu , ktoré sa prejavuje pukaním ( v ráme značne zosilnenom )
Neveríš ? Ber pilku a hurá dotoho !
ad.2: uz som pocul vselijake oznacovania inkriminovaneho miesta ale "stredova spojka" este nie... v strojarstve sa na taketo zalezitosti zvykne pouzivat oznacenie "domcek".
ad.3: ak si niekde videl zvar ktory bol povrchovy tak bol zjavne urobeny zle. spravne prevedeny zvar ma byt prevareny az na koren a okrem roztaveneho pridavneho materialu musia byt natavene aj zvarane diely. okrem toho u zoslabovanych trubiek su konce hrubsie co znamena zvysenu tuhost a posun relevantnych deformacii pri zatazeni na useky medzi nimi.
Nečítaj toľko internet a over si to v praxi .
1. - koľko si ich mal v ruke , prípadne servisoval ? ( opakujem - reagujem na stred na fotke , netuším presné označenie )
2. - O.K. pre Teba - domček ( ale skús podebatovať s nejakým výrobcom rámov ... )
3. - zostáva Ti vziať pilku
Ad.1: za poslednych 15 rokov uz bohuzial nepamatam ale nepamatam ze by zapuzdreny stred bol bez destrukcie "servisovatelny". sebe a blizkemu okoliu servisujem sam.
Ad.2: vyraz "stredova spojka" som naozaj este nepocul aj ked nevylucujem ze sa uz mohol objavit.
Ad.3: myslim ze by Ti nezaskodilo predtym nez zacnes pisat trosku postudovat o co to vlastne ide. pleties si zvaranie a spajkovanie. u spajkovania sa roztaveny material pridava a vytvara spoj prilnutim na jednotlive diely (pajka je zvacsa odlisny material ako spajane diely a ma nizsi bod tavenia). u zvarania sa pridavny material voli tak aby mal chemicke zlozenie a teda aj bod tavenia priblizne rovnaky ako zvarany material kvoli krystalizacii v priebehu tuhnutia zvaroveho spoja. (pouziva sa aj zvaranie bez pridavneho materialu atd. ale...) http://sk.wikipedia.org/wiki/Zv%C3%A1ranie http://sk.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A1jkovanie
tvary zvarovych spojov: http://www.zvaraciatechnika.eu/druhy_zvarov.html
Ad."pukanie stredu": najprv lokalizovat ci je to naozaj od stredu lebo v hlinikovych ramoch sa praskanie dost dobre siri. zvykne to byt casto sposobene spinou v zavitoch stredoveho zlozenia alebo medzi stredom a miskami. odporucam plastove ak nie si velmi "urasteny" mne sa osvedcili
Tak si ma tak trochu prinútil prebrať "smetisko" .
Attachment:
05012009003.jpg
Attachment:
05012009005.jpg
Attachment:
05012009013.jpg
Snáď je to dobre vidieť . Má síce označenie 26 , ale je identický s tým od zakladateľa témy . Aj by som ho rozobral , ale nemám zrovna taký atyp kľúč , nejaká 21 . Na požiadanie však som ochotný , ak by to nestačilo .
A s tými zvarmi Ťa asi budem musieť tiež vyviesť z omylu . Je pekné , že ovládaš spôsoby zvárania , to je v poriadku , ale ani ja som nespadol z jahody . Aj keď niesom zvárač , mám strojárske vzdelanie a nepletiem si spájkovanie zo zváraním . Avšak u rámov si na omyle , zvar je natavený len z vonkajšej strany . Vo vnútri je stále len oprený spoj , ktorý v zriedkavých prípadoch robí majiteľom veľkú radosť pukaním . Ak máš záujem , urobím Ti aj z toho foto a budeš zas o kus skúsenejší .
Tak dúfam , že som rozšíril Tvoj obzor a skúsenosti . Ja vychádzam najčastejšie s praxe a menej čítam internet . Ak na niečo reagujem , tak len preto , že s tým mám skúsenosť a chcem pomôcť . Nepotrebujem hrať vševeda , ani sa za neho nepokladám .
keďže zvar je len povrchový , vo vnútri sú trubky opreté o seba .
Nechcem tu byť za niejakého šťourala,ale na tej predposlednej fotke (mufňa s odrezanou rámovou trubkou) je vidieť pretavený koreň zvaru ... to by malo svedčiť o zvaroch v celom priereze stien trubiek.
Aby som pravdu povedal,ešte som sa nestretol s takto pekne odhaleným vnútornými spojmi,takže len dedukujem z obrázku
máš dobré oči , je tam náznak zvaru zvnútra . Bohužiaľ len náznak . Pevný spoj je len zvonku . Keďže zvar je najnamáhanejšie miesto rámu , stále je tam dosť miesta na trenie a teda pukanie .
Heca problem s pukanim vo zvaroch mali rámy Kellys rv. 2006 ( ak sa nemylim ). Pukanie ramov servisaci riesili zaliatim spojov z vnutornej strany epoxidom. Pukanie sposobovala velka vola otvorov. Ramy vyrobene v dalsom roku uz tieto problemi nemali.
mne moj ram pukal, nevedel som co s tym, menil som sedlovku, sedlo, upinaky, stredove zlozenie, hlavove, predstavec, rajdy, a nic.
Jedneho dna mi praskol ram
ahojte, nechcem zakladať novú tému, tak by som to postol sem. mám problém s pukaním v kolese (zrejme, pretože keď nakloním bike a zapružím, tak to tam pukne) pri klopení zatáčky. nič som od nova s kolesami nerobil, objavilo sa to až teraz po cca 1000km. neviete čím to môže byť? dikes
som si istý, že v kolese a zrejme to bude tými špicmi...len som nevedel či to je chyba alebo nie, do kolies som ešte nikdy nešahal... keby som mal vyvaklanú osku, tak by koleso malo vôľu, čo nemá...ďakujem:)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ale nechajme to tak volaco uz len poriesim
ale nechajme to tak volaco uz len poriesim
daj to do servisu vymenit cely stred.Ušetríš na klúčoch,sťahováku.Ono zase ten stred nemeníš každy rok...vyjde ta to to 10 15 euro a más pokoj. V servise nie su trolovia a zistia čo puká,na 90 percent je to stred
Avšak ak to nezvládneš sám , tak kupuj novú , trebárs Kinex za cca. 9,- € . Servis vyjde viac .
Ale pukanie môže byť odinakiaľ ( lak na str. spojke , krivé čelo str. spojky , nasucho namontované závity osy alebo pedálov , dokonca vedia pukať aj zvary rámu , keď je pod zaťažením ... )
Všetko sa to dá riešiť - v dobrom servise Ti poradia ...
ja by som poprosil popis ako doladit volu u zapuzdreneho stredu... aj neviem co je str. spojka... aj akym sposobom mozu pukat neposkodene zvary ramu. tieto 3 znalosti mi zatial chybaju.
1. - Tak si kúp stred , ktorý je na obrázku ( nieje zapúzdrený ) a uvidíš . Pod tou plastovou krytkou je kontra
2. - Str. spojka je myslená ako stredová spojka čo značí , že sa jedná o časť rámu , kde sa spája niekoľko trubiek , kde sa montuje stredové zloženie , čiže ložisko na ktorom sa otáčajú kľuky . Keďže aj sám to voláš zapúzdrený stred , tak preto stredová . Dúfam , že už je to zrozumiteľné .
3. - to som tiež už písal , ale rád stručne vysvetlím - keďže zvar je len povrchový , vo vnútri sú trubky opreté o seba . Zaťažením rám pracuje ( ohýba sa ) hlavne v spojoch ( zvaroch ) . dochádza k malému treniu , ktoré sa prejavuje pukaním ( v ráme značne zosilnenom )
Neveríš ? Ber pilku a hurá dotoho !
spominany stred sice nemam (aj ked na vsetkych bikoch mam stred na 4-hran) ale:
http://eshop.bikezone.cz/index.php?switch=detail&id=2959&kat=622&trideni=ID_KAT&pocet=10
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000AKF4TW/ref=nosim/neoset-20
mozno mam stare info ale pokial ma pamat neklame tak shimano uz peknych par rokov na 4-hran robi iba stredove zlozenia ako zapuzdrene (sealed cartridge)
ad.2: uz som pocul vselijake oznacovania inkriminovaneho miesta ale "stredova spojka" este nie... v strojarstve sa na taketo zalezitosti zvykne pouzivat oznacenie "domcek".
ad.3: ak si niekde videl zvar ktory bol povrchovy tak bol zjavne urobeny zle. spravne prevedeny zvar ma byt prevareny az na koren a okrem roztaveneho pridavneho materialu musia byt natavene aj zvarane diely. okrem toho u zoslabovanych trubiek su konce hrubsie co znamena zvysenu tuhost a posun relevantnych deformacii pri zatazeni na useky medzi nimi.
1. - koľko si ich mal v ruke , prípadne servisoval ? ( opakujem - reagujem na stred na fotke , netuším presné označenie )
2. - O.K. pre Teba - domček ( ale skús podebatovať s nejakým výrobcom rámov ... )
3. - zostáva Ti vziať pilku
Ad.2: vyraz "stredova spojka" som naozaj este nepocul aj ked nevylucujem ze sa uz mohol objavit.
Ad.3: myslim ze by Ti nezaskodilo predtym nez zacnes pisat trosku postudovat o co to vlastne ide. pleties si zvaranie a spajkovanie. u spajkovania sa roztaveny material pridava a vytvara spoj prilnutim na jednotlive diely (pajka je zvacsa odlisny material ako spajane diely a ma nizsi bod tavenia). u zvarania sa pridavny material voli tak aby mal chemicke zlozenie a teda aj bod tavenia priblizne rovnaky ako zvarany material kvoli krystalizacii v priebehu tuhnutia zvaroveho spoja. (pouziva sa aj zvaranie bez pridavneho materialu atd. ale...)
http://sk.wikipedia.org/wiki/Zv%C3%A1ranie
http://sk.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A1jkovanie
tvary zvarovych spojov: http://www.zvaraciatechnika.eu/druhy_zvarov.html
Ad."pukanie stredu": najprv lokalizovat ci je to naozaj od stredu lebo v hlinikovych ramoch sa praskanie dost dobre siri. zvykne to byt casto sposobene spinou v zavitoch stredoveho zlozenia alebo medzi stredom a miskami. odporucam plastove ak nie si velmi "urasteny" mne sa osvedcili
Snáď je to dobre vidieť . Má síce označenie 26 , ale je identický s tým od zakladateľa témy . Aj by som ho rozobral , ale nemám zrovna taký atyp kľúč , nejaká 21 . Na požiadanie však som ochotný , ak by to nestačilo .
A s tými zvarmi Ťa asi budem musieť tiež vyviesť z omylu . Je pekné , že ovládaš spôsoby zvárania , to je v poriadku , ale ani ja som nespadol z jahody . Aj keď niesom zvárač , mám strojárske vzdelanie a nepletiem si spájkovanie zo zváraním . Avšak u rámov si na omyle , zvar je natavený len z vonkajšej strany . Vo vnútri je stále len oprený spoj , ktorý v zriedkavých prípadoch robí majiteľom veľkú radosť pukaním . Ak máš záujem , urobím Ti aj z toho foto a budeš zas o kus skúsenejší .
Tak dúfam , že som rozšíril Tvoj obzor a skúsenosti . Ja vychádzam najčastejšie s praxe a menej čítam internet . Ak na niečo reagujem , tak len preto , že s tým mám skúsenosť a chcem pomôcť . Nepotrebujem hrať vševeda , ani sa za neho nepokladám .
Nechcem tu byť za niejakého šťourala,ale na tej predposlednej fotke (mufňa s odrezanou rámovou trubkou) je vidieť pretavený koreň zvaru ... to by malo svedčiť o zvaroch v celom priereze stien trubiek.
Aby som pravdu povedal,ešte som sa nestretol s takto pekne odhaleným vnútornými spojmi,takže len dedukujem z obrázku
Jedneho dna mi praskol ram
Vieš naisto,že je to v kolese?
Ak áno,netreba utiahnúť špice?
Nevakle Ti oska v náboji?