Pls par nazorov...
Rozoberte mi tieto brdy do posledneho detailu pre aj proti, uvitam kazdy nazor kedze v nich nevidim vyrazny rozdiel. cel by som vediet skusenosti u udrzbe, funkcnosti, cene... proste setko a kus viac
Fakt nwm ktore su lepsie.
Vo všetkom čo sa týka servisu a podobne sú tie brzdy takmer identické.
Elixir má možnosť ručného nastavovania vzdialenosti páky od gripu. Ostatné závisí od modelu Elixiur voči Juicy 7. Inak na tom bude R a inak CR, funkčne však ide prakticky o identické brzdy.
Podstatný rozdiel je vo výdrži brzdy. Prešiel som priamo z Juicy 7 na Elixiry R a už by som nemenil späť. Napriek tomu, že brzdy majú o niečo menšiu plochu platničiek ako Juicy, majú vyššiu výdrž. Obe brzdy som jazdil na 180/180 rotoroch a originál Avid Sinetred platničkách. Občas sa podarilo Juicynu dostať do stavu kedy už začínala pískať, u Elixíru sa mi to prakticky ani nepodarilo.
Ďaľšie plus je u Elixíru oproti Juicy lepšia dávkovateľnosť brzdnej sily a väčšia brzdná sila. K plus je ešte vhodné spomenúť o niečo nižšiu hmotnosť a krajší design brzdy. Rotory G2 vs G3 porovnať neviem, brzdy jazdím na iných rotoroch, no ja som jednoznačne za Elixir. Je to proste nová brzda ktorá nahradila Juicy. Výkonom sú ďaleko pred niektorými súčasnými brzdami. Napokon o tom aj svedčí ukončenie výroby Juicy (teda myslím že ešte 3,5 sa robia ako jediné).
nechcem zakladať nové vlakno tak sa opýtam tu:
mám avid 5, rotor G3 a vzadu 160mm mi píska pri brzdení, aj pltničky som vymenil a nepomohlo - za studena, za tepla, mokrý, suchý, dotiahol som šroubíky, krivý nieje... čo ešte može pomôcť? poraďte, alebo už len vymeniť disk?
Juicy su brzdy, ktore su vo verzii 3,5,7,7carbon,ultimate ... vsetky su rovnake, maju lahko dostupnu expanzku, vsade je toho plno.
Pozrel som a Avid fakt prestal Juicy robit (okrem 3.5) .. nechapem fakt ..
Rozdiel je napriklad ako spomenul Lapierre , ze dosticky Elixiru su malinko uzsie, kratsie a tensie. Fakt super ... pretoze to znamena castejsiu vymenu
Inak .. mam Elixir kvoli vahe (ktora je aj tak vacsia ako uvadza Avid), ale Juicy 3 boli brzdy, kde som nerobil nic. Raz som to nainstaloval, skratil, odvzdusnil a nikdy nic s tym nerobil len menil dosticky. Elixir Mag co mam az taketo nie su, ale moze to byt aj vec jazdenia.
Poznám veľa kusov Juicy 3 a 3,5 čo boli problémové. Osobne s Elixir R nemám žiaden problém. Podľa mňa je to lepšia brzda ako Juicy a to znateľne. Výdrž má určite vyššiu a dávkovateľnosť lepšiu. Výdrž platní závisí od štýlu jazdenia, nemám pocit, že by šli nejak výraznejšie dole ako na Juicynách.
No, ja som zatial jazdil Juicy 7 s 200/160 a Juicy 3 160/160. Problemy som nemal, brzdilo super, vydrz , vsetko. Ovsem na poslednom teste s Juicy 3 sa predna aj zadna znacne prehrievala, a testovaci kopec som ubrzdil na hrane. Ale dosticky boli BBB vpredu (vzadu uz neviem), takze zrejme kvoli tomu.
Elixir Mag naproti tomu brzdila v tomto kopci o dost lepsie, dosticky mam pocit, ze vydrzia podobne, original brzdi vynikajuco (nahrazka organika naopak sa velmi lahko prehreje). Nemalsom problem so ziadnymi, okrem uz tej podivnosti v prednej Elixir .. zrejme bublina, ktoru som nevedel dostat zo systemu.
Ak vezmem v uvahu original dosticky a zanedbam rozdiel hmotnosti asi 200g v prospech Mag, tak ... Mag stali 380euro, Juicy 3 stali 80euro
Okrem tychto som este jazdil mechanicke Hayes hmx1 160/160 (skvele zazitky ), Hayes XC9 (dementne hydry, nebrzdili poriadne) a Avid Code 200/160 (na testovacom kopci ani nevedeli, ze brzdia .. ked vezmem v uvahu rozdiel pneumatik a hmotnosti, tak Code su skutocne niekde inde nez Elixir/Juicy).
Ked sa tak na to pozriem .. hmm, tak co sa brzdnej sily tyka tak vedu Cody a moje Avid Vcka
Veľa Juicy 3,5 sa zvyklo zavzdušňovať sem tam sa našla aj nejaká 3ojka. Bol problém s odvzdušnením, pokiaľ viem brzdy sa posielali aj na reklamáciu.
V Elixire som mal aj ja bublinu v zadnej brzde, no po odvzdušnení všetko šlape ako má. Náznaky vädnutia neprejavila (metalic Avid platne).Oproti Juicy sú silnejšie a citlivejšie (prešiel som priamo z Juicy 7 na Elixir R, platne rovnaké metalické). Rotory pred nejakým časom 180/160 teraz 180/180. Nikdy som nemal pocit neistoty alebo podobne.
Code sú super brzdy no hmotnosť je pre ne mínus. Na EN v pohode postačia Elixíry, na 203/203 by boli v pohode aj na FR. Samozrejme na to sú vhodnejšie už Code, no aj celková hmotnosť biku je dôležitá, takže tu ide o priority.
Elixir MAG majú myslím originál polymér platne nie?
Zas o moc tazsie nie su , tak 200g naviac max. za 2 brzdy, ale vacsi kotuc svoje spravi, to je jasne. Code maju prave organiku, ked som to kupoval, cital som o tom na Avid stranke, kde to pisali, ze to staci, ze su to aj tak silne brzdy ... pocitam,ze goldfreny (ako som nejake raz na Hayes mal) su metalicke, tak to zrejme vylepsia este.
Ale ake platnicky maju Mag, to neviem .. ale ked som zabehaval organiku, co som kdesi lacno splasil, tak to jednak skoro vobec nebrzdilo a potom som 3x stal pri zjazde z Panskej Hole, pretoze sa mi dymilo zo zadnej brzdy (samozrejme, vtedy to uz nebrzdi vobec). Holt blbe platnicky. S BBB na Juicy 3 som uz zacinal skoro dymit uz len pri zjazde pod lanovkou na Snezienku ... Elixir Mag tam boli akurat znacne horuce a spominane Cody (ale vacsie kotuce) akurat vlazne.
Caute, mam podobny problem ako NOISE.
Mam novy bike (model z r.2008) a brzdy Avid Juicy Seven, od prvej jazdy vydava zadna brzda zvlastny tazkoopisatelny zvuk podobny vrzganiu/piskaniu a nema rovnomerny tah. Bol som uz aj na garancnom servise, kde mi servisak zbrusil platnicky, ale nepomohlo.
Ten zvuk by ani tak nevadil, ale podstatne znizena kvalita brzdenia ma sere.
Skuste poradit!
Dakujem
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Elixir má možnosť ručného nastavovania vzdialenosti páky od gripu. Ostatné závisí od modelu Elixiur voči Juicy 7. Inak na tom bude R a inak CR, funkčne však ide prakticky o identické brzdy.
Podstatný rozdiel je vo výdrži brzdy. Prešiel som priamo z Juicy 7 na Elixiry R a už by som nemenil späť. Napriek tomu, že brzdy majú o niečo menšiu plochu platničiek ako Juicy, majú vyššiu výdrž. Obe brzdy som jazdil na 180/180 rotoroch a originál Avid Sinetred platničkách. Občas sa podarilo Juicynu dostať do stavu kedy už začínala pískať, u Elixíru sa mi to prakticky ani nepodarilo.
Ďaľšie plus je u Elixíru oproti Juicy lepšia dávkovateľnosť brzdnej sily a väčšia brzdná sila. K plus je ešte vhodné spomenúť o niečo nižšiu hmotnosť a krajší design brzdy. Rotory G2 vs G3 porovnať neviem, brzdy jazdím na iných rotoroch, no ja som jednoznačne za Elixir. Je to proste nová brzda ktorá nahradila Juicy. Výkonom sú ďaleko pred niektorými súčasnými brzdami. Napokon o tom aj svedčí ukončenie výroby Juicy (teda myslím že ešte 3,5 sa robia ako jediné).
mám avid 5, rotor G3 a vzadu 160mm mi píska pri brzdení, aj pltničky som vymenil a nepomohlo - za studena, za tepla, mokrý, suchý, dotiahol som šroubíky, krivý nieje... čo ešte može pomôcť? poraďte, alebo už len vymeniť disk?
Pozrel som a Avid fakt prestal Juicy robit
Rozdiel je napriklad ako spomenul Lapierre , ze dosticky Elixiru su malinko uzsie, kratsie a tensie. Fakt super ... pretoze to znamena castejsiu vymenu
Inak .. mam Elixir kvoli vahe (ktora je aj tak vacsia ako uvadza Avid), ale Juicy 3 boli brzdy, kde som nerobil nic. Raz som to nainstaloval, skratil, odvzdusnil a nikdy nic s tym nerobil len menil dosticky. Elixir Mag co mam az taketo nie su, ale moze to byt aj vec jazdenia.
Elixir Mag naproti tomu brzdila v tomto kopci o dost lepsie, dosticky mam pocit, ze vydrzia podobne, original brzdi vynikajuco (nahrazka organika naopak sa velmi lahko prehreje). Nemalsom problem so ziadnymi, okrem uz tej podivnosti v prednej Elixir .. zrejme bublina, ktoru som nevedel dostat zo systemu.
Ak vezmem v uvahu original dosticky a zanedbam rozdiel hmotnosti asi 200g v prospech Mag, tak ... Mag stali 380euro, Juicy 3 stali 80euro
Okrem tychto som este jazdil mechanicke Hayes hmx1 160/160 (skvele zazitky
Ked sa tak na to pozriem .. hmm, tak co sa brzdnej sily tyka tak vedu Cody a moje Avid Vcka
Ake problemy si mal ?
V Elixire som mal aj ja bublinu v zadnej brzde, no po odvzdušnení všetko šlape ako má. Náznaky vädnutia neprejavila (metalic Avid platne).Oproti Juicy sú silnejšie a citlivejšie (prešiel som priamo z Juicy 7 na Elixir R, platne rovnaké metalické). Rotory pred nejakým časom 180/160 teraz 180/180. Nikdy som nemal pocit neistoty alebo podobne.
Code sú super brzdy no hmotnosť je pre ne mínus. Na EN v pohode postačia Elixíry, na 203/203 by boli v pohode aj na FR. Samozrejme na to sú vhodnejšie už Code, no aj celková hmotnosť biku je dôležitá, takže tu ide o priority.
Elixir MAG majú myslím originál polymér platne nie?
Ale ake platnicky maju Mag, to neviem .. ale ked som zabehaval organiku, co som kdesi lacno splasil, tak to jednak skoro vobec nebrzdilo a potom som 3x stal pri zjazde z Panskej Hole, pretoze sa mi dymilo zo zadnej brzdy
Mam novy bike (model z r.2008) a brzdy Avid Juicy Seven, od prvej jazdy vydava zadna brzda zvlastny tazkoopisatelny zvuk podobny vrzganiu/piskaniu a nema rovnomerny tah. Bol som uz aj na garancnom servise, kde mi servisak zbrusil platnicky, ale nepomohlo.
Ten zvuk by ani tak nevadil, ale podstatne znizena kvalita brzdenia ma sere.
Skuste poradit!
Dakujem