http://www.bbbparts.com/chains_powerline9speed-bch92l.php
.. dost ma zaujala hlavne ta "self lubricating feature". Ma s tym niekto neake skusenosti? Alebo s podobnym systemom "samomazania retaze"? Taktiez by som bol vdacny za akekolvek tipy na spolahlive retaze s antikoroznou upravou za este rozumnu cenu (na 9-kolecko, mtb).
posledný komentár: 8. 3. 2011 o 22:13
Čo je na povrchu, na to serepes, tomu sa zabrániť nedá...
Btw. Scorpi ju uz jazdi, takze som mu poslal SS nech pozrie tuto temu a napise nam nejake dojmy.
Pre podrobnejšie vysvetlenie princípu (má najpresnejšie info) som poprosil o vyjadrenie importéra BBB p.Krnáča ktoré nižšie prikladám. (sám dlho jazdí takže je to nielen naučené ale hlavne prax) je dlhšie ale podrobnejšie :
,,Reťaz BBB BCH 92L je opatrená teflónovou vrstvou PTEF na všetkých jej častiach, čo znamená, že trenie medzi jednotlivými časťami reťaze a tiež reťaze o pastorky a prevodník je minimalizované, znižuje sa tým opotrebovanie jednotlivých dielov a tým sa predlžuje ich životnosť cca 1,5 násobne. Podľa informácii od výrobcu by k celkovému opotrebeniu PTEF vrstvy malo dôjsť na konci životnosti reťaze, samozrejme treba brať v úvahu, že testy prebiehali pravdepodobne v bežných podmienkach (pri extrémnom a častom zaťažení reťaze blatom a vodou bude životnosť nižšia, ale to je rovnaké pri hociktorej inej reťazi). Životnosť taktiež (ako pri všetkých reťaziach) bude závisieť od údržby – myslené pravidelné čistenie po jazde. Self lubrication – „Samomazanie“ – pre vysvetlenie tohto pojmu je potrebné pochopiť základné pravidlo, že i samomazná reťaz potrebuje údržbu a „mazanie“. Samomazanie ako už bolo spomenuté je zabezpečené tým, že jednotlivé diely reťaze sú potiahnuté vrstvou teflónu a tým pádom sa trie teflón o teflón, ktorý má veľmi nízky koeficient trenia a je prirodzené mastný (klzký). Základným princípom tejto myšlienky je predĺženie životnosti častí prevodového mechanizmu tým, že sa z neho odstráni mazivo (rozumej bežné mazacie oleje), ktoré vytvárajú mastnú a lepkavú vrstvu, ktorá za všetkých podmienok na seba viaže drobné častice prachu a blata a tým vytvára brúsnu pastu, ktorá má za následok radikálne zníženie životnosti častí prevodového mechanizmu. Pri reťazi s PTEF vrstvou nie je nutné mazanie prostriedkami, ktoré vytvárajú konzistentnú (hrubú) vrstvu, ale len suchými mazivami na báze teflónu alebo silikónu (ideálny sprej) bez toho aby extrémne trpela reťaz. Tieto mazivá (spreje) ešte vo väčšej miere prispievajú k schopnosti PTFE vrstvy odpudzovať vodu a špinu. Týmto pádom je taktiež čistenie celého systému jednoduchšie, pretože nie je potrebné používať agresívne rozpúšťadlá na mastnoty, ale jednoducho systém opláchnuť teplou vodou so saponátom, potom reťaz osušiť handrou a jemne prestreknúť už spomínaným teflónovým, alebo silikónovým spejom, ktorý dokáže z reťaze (jej vnútorných častí) vytlačiť zvyšnú vlhkosť a zároveň ju jemne domaže bez vzniku mastnej, lepkavej vrstvy. Spomínaný model reťaze BCH 92L stojí 29,95€ má odľahčené články, existuje i vyšší model s dutými nitmi a ten príde na 47,95€. Sám som túto reťaz jazdil cca 2 mesiace k mojej maximálnej spokojnosti - jednoduchá údržba, kvalita radenia...životnosť preverí až čas a prax. Zdar!!! ''
Scorpi: pekný report, čím to primazávaš? Teflon je docela tvrdý, pokiaľ sa podarí urobiť dobre držiacu vrstvičku, tých 1500-2000 km by som mu dal.
Princíp je vlastne podobný ako na samomazných ložiskách ventilátorov a štartérov v autách.
Čo sa týka reportu ako som písal je od importéra pre čo najpresnejšie objasnenie, neskresleníe a podrobnosť. Za jeho ochotu ďakujem
Rád som ak som pomohol
Ked bude v ponuke verzia pre SS tak by som to testol uplne bez mazania.
ako casto musis primazavat tym silikonovym sprejom?
Kedze sa nema mazat nicim co by mohlo chytat prach, mam ju teda namocit do lazne s neakym odmastovadlom, vysusit a potom namazat teflonovym lubrikantom? Alebo ten lepkavy maglajz ma aj neaku inu ulohu ako ochrana voci korozii pri skladovani a radsej by som ju mal namiesto hlbkoveho cistenia od toho sajrajtu iba povrchovo vycistit a namazat tym teflonom? Dik.
Pred nahodenim by som ju uplne odmastil, z toho mazu akurat bude casom brusna pasta. Docela ma zajima ako je ta retaz na tom s protikorozivnymi vlastnostami. Ale predpokladam ze ju uplne bez oleja asi jazdit nebudes vsak
Uplne bez oleja by mohol jazdit iba blazon. Ta povrchova uprava je super na to, ze to samopremazava vnutorne casti retaze. Vrch sa vzdy musi namazat but teflonom alebo neakym lubrikantom ktory vytvori suchy film aby sa nic nelepilo. To by snad touto povrchovou upravou museli byt upravene aj kolecka vzadu aj v predu aby to mohlo fungovat a nepotreboval by som mazat retaz vobec..
Zaujimave zmyslanie.
Uz radsej nic nepis a len testuj.
niekedy sa jazde v upnom blate nevyhnes a ja by som to nepovazoval za ziaden extrem.
Inac skus si precitat este raz prispevok od uzivatela Scorpi v tomto vlakne:
uplne nasucho by som to nikdy neskusal. Jedine ze by si mi zafinancoval prednu pilu Sihmano SLX a zadny prehadzovak Shimano XT ak by odisli skor vplyvom rychlejsieho opotrebenia..