Ja mám ako zimák horský. Mám ho ako celoročák s pevnými blatníkmi - podľa toho ma spoznáš. Je to univerzál. Ak napadá sneh, jazdím v lesoparku. Ak je poľadovica, nahodím hroťáky. Ak je nad nulou, blato a na cestách mokro, dám staré zjazdené či užšie plášte a jazdím len cestu. Kedysi som chcel ako zimák cesťák, ale toto riešenie sa mi zdá ako som spomenul univerzálnejšie.
Čo je vlastne lepšie v rámci zimnej prípravy ?? mtb alebo cyklokroska lebo mám dilemu, dosť ma láka cyklokroska, rozmýšľal som že predám mtb a kúpim cyklokrosku. Ale neviem či je to dobrý nápad.
Ronzon22 "cyklokroska" je fajn, riesil som ju ako univerzal a bezudrzbovku a do zbierky .
Tenke kusave kolesa sa lepsie prederu cez sneh/blato, vzdy bude rychlejsia ako MTB, no pomalsia ako cestak. Jazdim ju mimo cesty, pod hradzou a lesy pri Dunaji, som maximalne spokojny a stale nadseny.
Taktiez nesklame rychlym presunom po asfalte. Samozrejme je obmedzujuca pri prechode cez sutre alebo korene, je tvrda - minimalny komfort, vsetko dostavas do tela, kazdu odozvu nerovnosti, taktiez technicky narocnejsia, nakolko s cestarskymi riadidlami je to ine, ako siroke lastovicky.
Na strane druhej je uchyt pevny a isty, je to akoby si drzal rohove nadstavce a zaroven mas krasne po ruke brzdy a radenie. Sirkou riadidiel vsak straca mierne stabilitu. Co neprejdes - to prebehnes . Chyby v teren neodpusta, odpruzena vidla na MTB je velmi napomocna vec.
Udrzba - prakticky len hnacia sustava, retaz. V zime sa treba hrat s tlakom vo vidli na MTB, riadne mazat klzaky, riziko kondenzacie vody (prechod byt - von - byt), pruzinova vidla tiez tuhne, chcem tento rok vyskusat ako sa bude chovat Rock Shox XC 32 (GT Karakoram)
Ja mam na cyklokrose kotucove brzdy, mechanicke Avidy BB5. Brzdia za kazdych podmienok.
Zatial sa v drvivej vacsine pouzivaju klasicke cantilevery, su teoreticky jednoduhsie na udrzbu a nadstavenie, brzdny ucinok vsak slabsi.
Mechaniky chvilu trva kym vyladis aby ti paka nesla po riadidlo, aby to necinkalo, nesuchalo atd...
Vyskusane mam len to co jazdim FELT, vyborna geometria, okamzite sadol bez nejakych uprav. Geometria je podobna cestakom. Cestak mam 58cku, CX 57 (co je idealne).
Chvaleny bol Crux od Specialized, 2013 chystaju ALU aj Carb ramy vo vrziach cantilever aj dic brake.
Silne skusenosti a taktiez TOP v testoch sa umiestnuje nemecky STEVENS (x rocne skusenosti), nemecky Focus ak sa nemylim, GT ma pekne modely, Giant, Scott, Merida. Z tych bezne dostupnych bikov na nasom trhu asi tak vsetko. Co som testy cital, myslim ze ziadny nebude krok vedla.
Osadenie je vzdy otazka penazi, nevidim vsak zmysel na "zimak" a hlavne CX ist vyssie ako novu Tiagru ci APEX. Su funkcne, spolahlive a hlavne cenovo dostupne pri rieseni novych pri poskodeni.
Pri poriadnom pade sa asi mozes rozlucit s radiacimi pakami... su prve na rane
opat prispejem do tejto temy. v nedelu som sa rozplestil ako zaba a rozbil seba aj bike. rozmlatene lave radenie (Sram Apex) - ale pojazdne a funkcne, brzdova paka drzala len z jednej strany, naplnena blatom, musi sa vsak vymenit, osuchane pedale a zadny salter, vytrhnuty spic a osmicka na prednom kolese. Uz sa vsetko opravuje, ale musim pochvalit kotucovky, siel som dalsich cca 10 - 12 km po vlastnej osy a vedel som brzdit naprik 8cke na kolese.
nie, na rovine, siel som jednou rozmlatenou cestou ktora ide subezne s tou, co sa chodi do Reichu. chcel som cosi obist a v krikoch ma cosi zastavilo - zachytilo a slahlo ma o zem... hold smola
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Tenke kusave kolesa sa lepsie prederu cez sneh/blato, vzdy bude rychlejsia ako MTB, no pomalsia ako cestak. Jazdim ju mimo cesty, pod hradzou a lesy pri Dunaji, som maximalne spokojny a stale nadseny.
Taktiez nesklame rychlym presunom po asfalte. Samozrejme je obmedzujuca pri prechode cez sutre alebo korene, je tvrda - minimalny komfort, vsetko dostavas do tela, kazdu odozvu nerovnosti, taktiez technicky narocnejsia, nakolko s cestarskymi riadidlami je to ine, ako siroke lastovicky.
Na strane druhej je uchyt pevny a isty, je to akoby si drzal rohove nadstavce a zaroven mas krasne po ruke brzdy a radenie. Sirkou riadidiel vsak straca mierne stabilitu. Co neprejdes - to prebehnes
Udrzba - prakticky len hnacia sustava, retaz. V zime sa treba hrat s tlakom vo vidli na MTB, riadne mazat klzaky, riziko kondenzacie vody (prechod byt - von - byt), pruzinova vidla tiez tuhne, chcem tento rok vyskusat ako sa bude chovat Rock Shox XC 32 (GT Karakoram)
Ja mam na cyklokrose kotucove brzdy, mechanicke Avidy BB5. Brzdia za kazdych podmienok.
Zatial sa v drvivej vacsine pouzivaju klasicke cantilevery, su teoreticky jednoduhsie na udrzbu a nadstavenie, brzdny ucinok vsak slabsi.
Mechaniky chvilu trva kym vyladis aby ti paka nesla po riadidlo, aby to necinkalo, nesuchalo atd...
Chvaleny bol Crux od Specialized, 2013 chystaju ALU aj Carb ramy vo vrziach cantilever aj dic brake.
Silne skusenosti a taktiez TOP v testoch sa umiestnuje nemecky STEVENS (x rocne skusenosti), nemecky Focus ak sa nemylim, GT ma pekne modely, Giant, Scott, Merida. Z tych bezne dostupnych bikov na nasom trhu asi tak vsetko. Co som testy cital, myslim ze ziadny nebude krok vedla.
Osadenie je vzdy otazka penazi, nevidim vsak zmysel na "zimak" a hlavne CX ist vyssie ako novu Tiagru ci APEX. Su funkcne, spolahlive a hlavne cenovo dostupne pri rieseni novych pri poskodeni.
Pri poriadnom pade sa asi mozes rozlucit s radiacimi pakami... su prve na rane