Fokel, takymto cyklistom je jedno, ci prednost maju, alebo nie, ked je im svoj zivot lahostajny - alebo su iba trochu zamysleni a nesustredeni. Jedine obozretnost vodicov ich moze zachranit, ktora je vacsia vtedy, ak cyklisti maju prednost.
Ja to vidim presne naopak. Ked sa zmeni zakon, pribudne cyklistov, co si budu davat menej pozor. Ak je v situacii ako popisal Drahovsky umiestneny len prechod pre chodcov, tak tam vodici nie su zvyknuti spomalovat, pokial ziadneho chodca nevidia a ked tam pribudne cykloprechod, tak sa ich spravanie nezmeni (a ak ano, tak to bude trvat velmi dlho) => nehod pribudne.
Vo finale mrtvemu cyklistovi bude asi jedno, ci je vinnik on alebo sofer. A sofer po x rokoch sa tiahnucom sudnom spore o tom, akou rychlostou isiel cyklista dostane max. podmienku a ostane par rokov bez vodicaku.
Ked sa zmeni zakon, pribudne cyklistov, co si budu davat menej pozor.
A na to si ako prisiel?
Pochybujem, ze by sa cyklisti bali hrozby pokuty za nedanie prednosti a zaroven nebali dozivotnych zdravotnych nasledkov. Legislativa v tomto pripade nema efekt na ich spravanie.
Ci cyklisti spravanie zmenia alebo nie je v podstate jedno. Lebo ak pri novom navrhu nezmenia spravanie ani cyklisti a ani vodici (tento moj nazor si nerozporoval), tak tato uprava nema zmysel, lebo jedine co sa zmeni je to, ze za nehody nezodpovednych cyklistov nebudu zodpovedni oni ale vodici, co podla mna nie je spravne.
Stale si sa nevyjadril, ako je to s tym tvojim soferovanim?
k tým prechodom, takže chodec by musel zastať a dať prednosť autám, ale cyklista by si to bez pozerania napálil na cestu pre motorové vozidla a auto by malo povinnosť mu dať prednosť ... takže prvý by šiel cyklista, potom auto a chodec by musel počkať kým tam nikto iný nebude? keďže vodič nemusí dať chodcovi prednosť, a vďaka tomu blogu a miso_BA tu riešime situáciu dovedenú do extrému? zbohom zdravý rozum
Netri upozornil i na to, že prilba okrem toho, že chráni i zvyšuje riziko pádu či nehody.
Vďaka jej zväčšenému objemu môže cyklista zachytiť hlavou prekážku. Podľa Netriho sa tiež ukázalo, že vodiči sa rôzne správajú k cyklistom s prilbou a bez nej.
Nerobí mi problém či niekto má prilbu, alebo nie a nemalo by to byť ani prikazované dospelým osobám. Je to naozaj každého osobná vec. Iba by som to okrem poistnej udalosti, kde by sa to zohľadňovalo ako píše Drahovský:
Aj odborník na cestnú dopravu Jozef Drahovský si myslí, že povinnosť cyklistických prílb v zákone nie je nevyhnutná.
"Minimálne by som v ňom nechal odporučenie jej nosenia s tým, že poisťovne by to mohli zohľadniť v plneniach poistných udalostí," uviedol.
Poisťovne by tak mohli znížiť alebo odmietnuť plnenie pri nehodách, kde absentovala cyklistická prilba.
Ale začlenil by som do zohľadnenia aj náklady na liečbu poranení hlavy cyklistu bez prilby. Nech platí všetky tieto zdravotné úkony zo svojho. Potom netreba nič prikazovať a skoro každý si tú prilbu radšej dá na hlavu už len z dôvodu vysokých finančných nákladov, ktoré by mu hrozili.
Ale začlenil by som do zohľadnenia aj náklady na liečbu poranení hlavy cyklistu bez prilby. Nech platí všetky tieto zdravotné úkony zo svojho.
Preco mas potrebu zacat s tym platenim zo svojho prave tu? Podla sucasnej legislativy ti zdravotna poistovna nemusi preplatit liecbu, len ked si si to sposobil pod vplyvom alkoholu/navykovych latok. Pricom existuje milion inych a z pohladu solidarnosti "problematickych" aktivit (adrenalinovymi sportovcami zacinajuc a fajciarmi a obeznymi konciac), kde ti naklady na liecbu poistovna preplaca.
Nemám potrebu platiť iba tu? V spoločnosti by sa to malo zaviesť pri všetkom. Adrenalínový športovci nech si priplatia vyššiu taxu k poistke, opilci ktorý sa otlčú na ulici bez cudzieho zavinenia nech si tiež cvakajú. Pokiaľ sa za všetko nebude platiť a hlavne za všetky naschváli, ktoré si ľudia robia tak tu nebude medzi ľuďmi na Slovensku nikdy vybudovaná zodpovednosť voči svoje osobe a voči ostatným.
Inak v tom clanku autor presne ukazal problem. "Vodic viac obide cyklistku v satach bez prilby ako cyklistu v drese s prilbou". Normalny vodic by mal obchadzat oboch rovnako a oboch velkym oblukom.
Nemám potrebu platiť iba tu? V spoločnosti by sa to malo zaviesť pri všetkom. Adrenalínový športovci nech si priplatia vyššiu taxu k poistke, opilci ktorý sa otlčú na ulici bez cudzieho zavinenia nech si tiež cvakajú. Pokiaľ sa za všetko nebude platiť a hlavne za všetky naschváli, ktoré si ľudia robia tak tu nebude medzi ľuďmi na Slovensku nikdy vybudovaná zodpovednosť voči svoje osobe a voči ostatným.
Naozaj pri všetkom? Ak bude vonku poľadovica a niekto sa pri chôdzi šmykne a rozbije si hlavu (a samozrejme, nebude mať prilbu), tak aj vtedy by si mal zaplatiť, lebo si hlavu riadne nechránil?
Vie mi niekto vysvetliť, že prečo niektoré bicykle sú od výroby vybavené predným, zadným a bočnými (niektoré po jednom, iné po dvoch na kolesách) odrazkami a niektoré nie ? To si ich akože treba dokúpiť keď to zákon prikazuje mať na bicykli ? Prečo to potom výrobca nenamontuje na niektoré modeli a na iné ich dá, keď je to v zákone ? Platí to aj pre výrobcov, že by to bez nich nemali expedovať predajcom... Alebo sa mýlim ?
Asi preto, že sú nutné len za zhoršenej viditeľnosti a na bicykle určené na premávku po cestách. Napríklad MTBčka sú určené do terénu, tak aj v papieroch (horský Author) mal uvedené, že si treba pre jazdu na cestách tieto veci dokúpiť. Veď to stojí bagateľ oproti samotnému bicyklu. Medzi cyklistami (v kluboch) bol zvyk dávať svetlá a odrazky iba na zimáky (bicykle staršie alebo lacnejšie určené na trénink neskorá jeseň až jar, keď je skoro tma a horšie počasie), pretože na tréningových sa po tme nejazdilo. Mimochodom stretávam maníkov s bicyklami nad 2000,- E, vyfešákovaných v nových dresoch, PO TME a BEZ svetiel, BEZ odraziek a DOKONCA AJ BEZ reflexných prúžkov za Euro. Ale kto chce kam....
Rovnako Ghost nie je od vyroby osadeny odrazkami. V papieroch ma napisane, ze nie je urceny do premavky. Vyrobcovia maju pravdu, aj tak 80% odraziek len konci v sufliku alebo v kosi
Tak v tomto prípade (100% viditeľnosť) je potrebná len prilba, aj to len mimo obce...v inom prípade sú potrebné už aj odrazká, vesta...takže kto chce jazdiť len za dobrého počasia, prípadne mimo cestu, premávku reflex prvky nepotrebuje ! Iba prilbu ! Aspoň viem, prečo na mojom crosse sú odrazká len na pedáloch a reflexné pásy na plášťoch
V prvom rade sú za zníženej viditeľnosti potrebné svetlá vpredu a vzadu a "až potom" odrazky ALEBO reflexné pásiky ALEBO vesta. Vesta ako taká potrebná nieje, môže nahrádzať odrazky alebo reflexné prvky. Ale svetlo mať musíš. A áno, počas dobrej viditeľnosti treba len prilbu mimo obce a aj to len na cestách.
Rovnako Ghost nie je od vyroby osadeny odrazkami. V papieroch ma napisane, ze nie je urceny do premavky. Vyrobcovia maju pravdu, aj tak 80% odraziek len konci v sufliku alebo v kosi
Už mi to je celkom jasné, ale aj tak to málokto dodržuje si myslím Ja budem jazdiť len za dobrého počasia...tak v tom prípade odrazky, svetlá a reflexky, vestu mať nemusím, ale prilba samozrejme musí byť aj keby neviem čo bolo...bezpečnosť prvoradá Inak stačí keď máš svetlo vpredu a vzadu aby si nemusel mať odrazové ?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ja to vidim presne naopak. Ked sa zmeni zakon, pribudne cyklistov, co si budu davat menej pozor. Ak je v situacii ako popisal Drahovsky umiestneny len prechod pre chodcov, tak tam vodici nie su zvyknuti spomalovat, pokial ziadneho chodca nevidia a ked tam pribudne cykloprechod, tak sa ich spravanie nezmeni (a ak ano, tak to bude trvat velmi dlho) => nehod pribudne.
Vo finale mrtvemu cyklistovi bude asi jedno, ci je vinnik on alebo sofer. A sofer po x rokoch sa tiahnucom sudnom spore o tom, akou rychlostou isiel cyklista dostane max. podmienku a ostane par rokov bez vodicaku.
A na to si ako prisiel?
Pochybujem, ze by sa cyklisti bali hrozby pokuty za nedanie prednosti a zaroven nebali dozivotnych zdravotnych nasledkov. Legislativa v tomto pripade nema efekt na ich spravanie.
Stale si sa nevyjadril, ako je to s tym tvojim soferovanim?
http://www.sme.sk/c/7937876/cyklokoalicia-cyklisticka-prilba-moze-pritahovat-nehody.html?ref=njct,
Vďaka jej zväčšenému objemu môže cyklista zachytiť hlavou prekážku. Podľa Netriho sa tiež ukázalo, že vodiči sa rôzne správajú k cyklistom s prilbou a bez nej.
Nerobí mi problém či niekto má prilbu, alebo nie a nemalo by to byť ani prikazované dospelým osobám. Je to naozaj každého osobná vec. Iba by som to okrem poistnej udalosti, kde by sa to zohľadňovalo ako píše Drahovský:
"Minimálne by som v ňom nechal odporučenie jej nosenia s tým, že poisťovne by to mohli zohľadniť v plneniach poistných udalostí," uviedol.
Poisťovne by tak mohli znížiť alebo odmietnuť plnenie pri nehodách, kde absentovala cyklistická prilba.
Ale začlenil by som do zohľadnenia aj náklady na liečbu poranení hlavy cyklistu bez prilby. Nech platí všetky tieto zdravotné úkony zo svojho. Potom netreba nič prikazovať a skoro každý si tú prilbu radšej dá na hlavu už len z dôvodu vysokých finančných nákladov, ktoré by mu hrozili.
Preco mas potrebu zacat s tym platenim zo svojho prave tu? Podla sucasnej legislativy ti zdravotna poistovna nemusi preplatit liecbu, len ked si si to sposobil pod vplyvom alkoholu/navykovych latok. Pricom existuje milion inych a z pohladu solidarnosti "problematickych" aktivit (adrenalinovymi sportovcami zacinajuc a fajciarmi a obeznymi konciac), kde ti naklady na liecbu poistovna preplaca.
V tom musí byť celkom dosť teplo
Naozaj pri všetkom? Ak bude vonku poľadovica a niekto sa pri chôdzi šmykne a rozbije si hlavu (a samozrejme, nebude mať prilbu), tak aj vtedy by si mal zaplatiť, lebo si hlavu riadne nechránil?
Urcite som uz solidne vybaveny ghost v zazrel
www.green-bike.sk/produkty/bicykle-2014/ghost-tr-7600-alfine-2/
Ešte by som doplnil, že povinná prilba pre dospelého je z okolitých krajín povinná pre dospelých len na Slovensku, pre deti ešte v ČR a Rakúsku.