Je to cítiť rozdiel medzi hrubými a tenkými kolesami? šlape sa vám lahšie? lebo mam MTB klasický byickel a rozmýšlal som či na neho nedám tenšie kolesá, lebo rafiky su celkom tenké až by sa tam mohli tenšie plášte zmestiť. Bajk mám tento: http://www.author.eu/cs/kola/2011/dexter-4/
diky,,,tak ram je priblizne 25mm a koleso je teraz priblizne 50mm a podla tabulky sa da najmenej 44? to by sa neoplatilo menit,,,ale o par mesiacov idem na vymenu mineralneho oleja, tak sa opytam ci sa tam daju dat tensie kolesa,,,a este som sa pytal ci je to citit ked clovek ide na hrubych a ked na tenkych kolesach po asfalte,,,logicky mi vychadza ze nieco na tom bude kedze na tych cestnych bicykloch maju tenke kolesa,,,len ci je tam citit ten rozdiel v tej hubke.
Zváž, čo budeš prevažne jazdiť. Asfalt, spevnené cesty alebo lesné cesty, single, štrk skaly ...
Na pevný hladký podklad sú vhodné tenšie pneumatiky s vyšším nahustením. Na nerovný terén zase širšie a menej nahustené.
diky,,,tak ram je priblizne 25mm a koleso je teraz priblizne 50mm a podla tabulky sa da najmenej 44? to by sa neoplatilo menit,,,ale o par mesiacov idem na vymenu mineralneho oleja, tak sa opytam ci sa tam daju dat tensie kolesa,,,a este som sa pytal ci je to citit ked clovek ide na hrubych a ked na tenkych kolesach po asfalte,,,logicky mi vychadza ze nieco na tom bude kedze na tych cestnych bicykloch maju tenke kolesa,,,len ci je tam citit ten rozdiel v tej hubke.
no praveze zistujem ze prevazuje ten asfalt nad ostatnymi tak preto ma to napadlo to s tymi kolesami,,,, asi mam zle pravitko:D proste som videl ze rafiky su tensie ,tak preto ma napadlo zeby tam mohli ist aj tensie kolesa, uvidime ake mi potom ponuknu.
Originál máš nahodené v šírke 2,0. To nie sú na MTB vôbec široké. Na zníženie valivého odporu na tvrdom rovnom podklade by som to skôr riešil vhodným dezénom.
no praveze zistujem ze prevazuje ten asfalt nad ostatnymi tak preto ma to napadlo to s tymi kolesami,,,, asi mam zle pravitko:D proste som videl ze rafiky su tensie ,tak preto ma napadlo zeby tam mohli ist aj tensie kolesa, uvidime ake mi potom ponuknu.
hlavne si musis uvedomit rozdiel medzi rafikom, dusou, pneumatikou a kolesom...
Caute vsetci. Idem z cestneho bajku urobit mestsky, dat dole barany, dat rovne riadidla a tak ... a chcem sa opytat v ramci tej tabulky hore, ci mate niekto oskusane dat na rafik 622x14 plaste 700x32. Ze ci to uz nie je prehnane dat na 14mm rafik pneu hrube 32mm, lebo nechcem zhanat sirsie rafy kvoli obutiu, chcem iba na sucasne rafy dat pneu co mozno najsirsie ale pritom este aby to bolo rozumne. Dakujem za rady
Použi Schwalbe Huricane performance a nafukaj to na max ako udáva výrobca čo ja asi 5 bar.pôjdeš ako vietor. Mal som a na ceste to chodilo super a nebol problém ani mimo cestu ale len v suchu.na mokrom blate nevhodné plášte.
Ja som myslel, ze je to naopak... Nedava to vacsi vyznam? Na zadnom kolese viac pocitis rozdiel v pohodli, na prednom ma vacsi vyznam aerodynamika plastov. Teda aspon, co sa tyka cestakov...
Ja napr jazdim momentalne Continental GP Force/Attack - 22 vpredu a 24 vzadu.
Ano, na cestakoch je to tak, na MTB hovorit o aerodynamike moc nema vyznam, tam sa dava castejsie uzsi (a aj rychlejsi) plast dozadu (nizsi valivy odpor, ten ma vacsi vyznam riesit na zadnom kolese, kedze je viac zatazene ako predne), dopredu sa naopak castokrat dava sirsi "terennejsi" dezen (kvoli co najlepsej trakci pri brzdeni, klopeni zatacok na narocnom povrchu, atd.). Vela MTB to tak ma aj z fabriky, napriklad na niektore Specialized modely sa davali (davaju ?) dopredu 2,2 palcove plaste Ground Control, dozadu uzsie a rychlejsie (jemnejsi dezen) 2,1 palcove Fast Trak.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Na pevný hladký podklad sú vhodné tenšie pneumatiky s vyšším nahustením. Na nerovný terén zase širšie a menej nahustené.
Podla specky vyrobcu mas rafik s vnutornou sirkou 17,25mm
hlavne si musis uvedomit rozdiel medzi rafikom, dusou, pneumatikou a kolesom...
Ja som myslel, ze je to naopak... Nedava to vacsi vyznam? Na zadnom kolese viac pocitis rozdiel v pohodli, na prednom ma vacsi vyznam aerodynamika plastov. Teda aspon, co sa tyka cestakov...
Ja napr jazdim momentalne Continental GP Force/Attack - 22 vpredu a 24 vzadu.