pred rokmi som sa rozhodoval medzi kros a MTB, vybral som si MTB a zistil, ze za poslednych 5 rokov som bol v naozajstnom terene 1x... Nastal cas na zmenu, jazdim po asfalte a polnych cestach (rocne 2500+). Kedze teraz budem este par rokov vozit aj cyklovozik a s ohladom na polne cesty, chcel som trekovy. Potom ma napadlo mat na tieto pripady odlozeny stary MTB a k tomu dokupit cestny, ktory vezmem vtedy, ked budem vediet, ze nepojdem mimo asfalt a nemal by som kompromisne riesenie, akym je podla mna krosovy bike. Tu vsak zasiahla vyssia moc (zena) a vzhladom na ulozny priestor mozem mat jediny bike. Ide mi najma o rychlost - uz ziaden MTB s hrubymi plastami (povodne vymenene za uzsie) a vylety mimo asfalt (ziaden extra teren, polne cesty). Cena nerozhoduje (2k), chcem nieco lahsie, kotucaky asi nevyuzijem. Co by ste radili (okrem vymeny zeny) ako jediny bike pri takomto vozeni? Fitness asi lahsi teren nezvladne.
Dakujem za rady
posledný komentár: 11. 5. 2025 o 21:43
posledný komentár: 20. 8. 2014 o 23:44
kazdopadne by som sa ale posnazil zobrat ho asi s kotucovkami, kvoli cyklovoziku (takisto si dat pozor aby si tam ten cyklovozik namontoval), pretoze klasicke cantilever brzdy co byvaju na cyklokroskach brzdia slabsie (este alternativa mini-v, ale tych sa tolko nepredava). Kazdopadne teraz je vacsina cyklokrosovych amaterskych bajkov hlavne s kotucovkami
Este dalsia alternativa je tzv. gravel bike - je to vlastne nieco ako cyklokrosovy bajk ale s troska menej zavodnou geometriou, prakticky taky "turisticky" cestak s vacsou roztecou kolies aby si tam napchal gumy 28mm a vacsie a prevazne s kotucovymi brzdami
ja riešim absenciu žiletky 1,4" Michelin XCR Road na druhom wheelsete na XC hardtaili a necítim sa byť nejaký rýchlostne obmedzený - jasne že nejdem žiletkárskych 50, ale tých 40 nie je až taký problém
Trekový by bol asi najvhodnejšia alternatíva ale osobne sa mi trekové biky dosť veľmi nepáčia a radšej by som mal kvalitný 29" MTB s tenšími plášťami. Tam potom prakticky nevidím rozdiel okrem (pravdepodobne) športovejšej geometrie pri MTB.
mal som aj MTB upraveny na cestu a teraz mam CX, pre mna kroska o dost univerzalnejsi stroj, mam dve sady kolies - univerzalnost.
prevody sa daju upravit podla lubovole, netaham sice vozik, ale mavam na nom zakvaceny nocic s kapsami ktore niekedy dost napracem a problem nemam.....
hmm.. MTB 29 bude rychlejsi ako trekovy?
a v porovnani s cyklokroskou bez baranov? a tam dat 25-28 plaste?
dakujem
Neviem o lahkom trekovom bicykli do 10 kg. Do 10 kg su cestaky, fines a cyklokrosove. Tie ale nemaju odpruzenu prednu vidlu. Niekto tu uz dal niekde foto svojho cestaku, na ktory dal odpruzenu prednu vidlu. Zrejme by sa dal vyskladat aj na lahsiu trekovu kostru s lahkou odpruzenou vidlou bicykel do 10 kg, ale taky som este nevidel.
Ak by som vybral fitness, ma aj 50, nema vsak odpruzenu. Je to do lahkeho terenu problem? Pripadne s akymi plastami? 25 je uz ok, ci radsej nieco viac?
dik
dakujem
... Na 29" kúpiš úzky "cestný" plast v pohode... A s vozíkom ti asi 38 pila aj bude stačiť... 35 kmh das pri normálnej kadencii a do kopecka budeš mat výhodu
savings Schwalbe Marathon Winter Plus SmartGuard 29x2.00" Performance SmartGuard Reflex plášť, drôt
50,99 € savings
MOC 74,99 €Ja osobne som celých 12 mesiacov jazdil na crosse Haibike Limit SL a keď som pomedzi to vysadol na moje MTB a jazdil +- po rovnakých úsekoch a miestach, tak pocitovo bola jazda na MTB lepšia než na tom crosse. Rýchlosť som neriešil, keďže nie som pretekár, ale +- bola rovnaká (na asfalte) ako na tom crosse. Ale obrovský rozdiel bol už pri jazde mimo osfaltu, rôzne lesné chodníky, poľné a lesné cesty ako aj vedľajšie asfaltové cesty s nekvalitným asfaltom (žiadny ťažký terén). Tam už bol rozdiel v komforte veľký. Aj keď sú crossové biky určené aj na jazdu v ľahšom teréne, rozhodne netreba dúfať že to bude pohodlné tak ako jazda v tom istom teréne na MTB.
Preto by som už v dnešnej dobe riešil 29" , resp. MTB. Človek fakt nie je limitovaný žiadnym terénom, prejde pri presune po asfalte na lesný chodník, poľnú cestu až do ťažšieho terénu.
Ale veľmi záleží čo človek preferuje, či rýchlosť alebo pohodlie, či viac asfalt alebo aj terén a v neposlednom rade aj to či sa chce bikovaniu venovať trošku viac než len rekreačne natočiť pár km počas dovolenky alebo cez prázdniny.