Čaute, potreboval by som pomôcť ohľadom rýh v spodnej časti vnútorných nôh(viď. foto) dalo by sa to nejako dať do kopy, čítal som pár rád o tom ale najviac čo odporúčali bolo len odstrániť ostré hrany čo som už urobil je to všetko hladké dookola rýh, len či sa nedá niečím vyplniť tie ryhy aby to negrcalo po čase lebo ako sa mi to stalo tak som ešte potom jazdil ešte asi 5 hod a nič. Zistil som až doma že sú aj na vnútorných nohách ryhy.
Budem vďačný za každú odpoveď, pre info je to Fox Talas 32 Fit rlc
Sewa, ja som to mal trochu horšie tie škrabance hlavne dlhšie v smere pruženia . Odstrihol som si asi 4cm široký pás z 2000ky smirglu a pekne som to ním vyhladil ako keby si to lestil pekne okolo nohy,jeden koniec smirglu v jednej ruke druhy v druhej. Potom som si premeral posuvným meradlom hrúbku prebrusenej nohy a tú chýbajúcu 1desatinu mm som dostrekol priesvitným lakom, u mňa asi 4vrstvy. Samozrejme dobre odmastnit! Po uschnuti, na ďalší deň som to opäť prebrusil 2000kou potom 2500kou samozrejme všetko vždy na mokro! A podľa citu prstov ,hlavne kraje poškodeného miesta kde bol prebytok laku.Po takomto zarovnani som si to opäť premeral a keď to bolo v poriadku prelestil som to ešte kúskom flanelovej handry spolu s tekutim lestidlom na karosérie. Vidla facha ako má, pravidelne ju po jazdách čistím a streknem silikónovým sprejom.
dúfam že pomôže...
toys: presne som rozmýšľal na tým sprejom bo som niekde čítal že používali lak na nechty ale ten si myslím že veľmi rýchlo opadne asi jak z nechtov striekal si to rozobraté a len tú časť poškriabanú ?
misomiki : už si to s tým skúšal bo je to v celku fajn vecička, môže byť hocjaký tomu podobný platsticky kov nie ? lebo neviem či presne takú značku nájdem
treba kupit sprej (lak) odolny voci oderu,ale to co dal misomiki moze byt tiez dobre,ale nemam s tym osobne skusenosti.podla mna je dobre aby ta zmes bola tekuta aby dobre vyplnila ryhu a nezostali tam neake vzduchove bubliny alebo pory. A inak myslim ze znacka soudal je dost rozsirena hlavne v stavebnictve,(rozne tmely,silikony,lepidla atd.) tak myslim ze zohnat sa to urcite da... ps : ja som robil komplet repas vidle,olej, gufera,a vsetky tesnenia a ano striekal som len "postihnute" miesto.
tak dnes som obehal tri obchody a nic take nemali ani nieco podobne, no budem hladat dalej alebo si to objednam cez net, potom napisem svoje postrehy ako sa s tym pracuje a ako to tesni a celkovo sprava sa to, mozno to este aj fuknem jednou vrstvou laku pre istotu diky moc ludia
S lakom by som velmi neexperimentoval, oderuvzdorny nie je ziadny a v takom prostredi ako pracuje vidlica mu ajtak velku zivotnost nedavam. A ktovie co na lak povedia puzdra, aby sa nespiekli a pod..
Takze ako odporucaju chalani- tekuty kov, ten opracovat a zbytocne neuberat z eloxu v okoli poskodeneho miesta.
Ahojte, chcem sa spýtať, aké máte dlhodobé skúsenosti s opravou poškodených klzných plôch na vnútorných nohách vidlíc, alebo tlmičov?
Cez víkend som dostal dostal ranu kameňom do tlmiča a bolo vymalované, viď. obrázok.
Zaujímalo by ma aký spôsob opravy je najtrvanlivejší, či lak na nechty, sekundové lepidlo, alebo epoxid/tekutý kov?
Zabrusit hrany a mozes skusit gelove sekundove lepidlo, ale trvale bude v tomto pripade asi epoxid. Niekde som aj cital, co na to pouzivaju, ale neviem narychlo to najst, mam to v odkazoch. Sa mi zda, ze pouzil nejaky pripravok, cim sa zaceluju skrabance na lak na auto. Inak samotna piestnica nebyva moc draha polozka, akurat je s tym spojeny servis, tak sa to predrazi.
ja som mal tiež podobnú ryhu na piestnici tlmiča, opravil som to epoxidom, po cca pol roku to stále drží bez nejakých známok poškodenia, myslím si, že epoxid/ tekutý kov je na to najlepší. Sekundové lepidlo má pomerne malú odolnosť voči chemikáliám a s lakom na nechty by som ani nestrácal čas
Tiez mam dobru skusenost s tekutym kovom, manzelke som opravoval RS Recon, drzi to uz cca 1 rok, zaklad je ryhu pred nanesenim lepidla kvalitne vycistit/odmastnit a potom pekne vybrusit co najemnejsim smirglom.
V autorizovanom servise fox mi bolo povedane, ze piestnica sa uz na dany typ tlmica nevyraba a ani nie je na sklade. Ako prejav snahy pomoct mi , ci skor prejav "obchodneho" ducha mi ponukli kompletny tlmic (rok vyroby 2007), co im uz nejakly ten rok lezi na sklade za "symbolických" 500 €. Slusne som im podakoval a postupne som poskusal rozne metody opravy.
Zakvapnutie "jamky" sekundakom vydrzalo asi tri vyjazdy. Zmes sekundového lepidla a laku na nechty mala rovnaky "uspech".
Ako poslednu moznost som vyskusal opravu epoxidom na sposob tekutého kovu (loctite 3450).
Podmienkou dobrej prilnavosti epoxidu bolo samozrejme zoskrabkanie klznej vrstvy z povrchu kratera a dokladne odmastenie povrchu. Okamzite po zakvapnuti som opravovane miesto obmotal nelepivou stranou priehladnej lepiacej pasky (aby lepidlo tuhlo pod zvysenym tlakom a aby sa dostalo do kazdej mikro spary) a nechal cca 2h zatuhnut. Lepiaca paska sa potom dala velmi lahko odstranit.
Samotne opravovane miesto som nechal vyzriet cca 5 dni a lepidlo som zarovnal a vyhladil pomocou vodneho smirgla s hrubkou zrna 2000.
Výsledok je na prilozenej foto.
Ahojte, je tento škrabanec podľa vás nutné vyplniť epoxidom? Na fotke je to už po vybrusení jemným smirglom, nič nevycnieva, len je tam mierna priehlbina (max 0.5mm).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
dúfam že pomôže...
misomiki : už si to s tým skúšal bo je to v celku fajn vecička, môže byť hocjaký tomu podobný platsticky kov nie ? lebo neviem či presne takú značku nájdem
Takze ako odporucaju chalani- tekuty kov, ten opracovat a zbytocne neuberat z eloxu v okoli poskodeneho miesta.
Cez víkend som dostal dostal ranu kameňom do tlmiča a bolo vymalované, viď. obrázok.
Zaujímalo by ma aký spôsob opravy je najtrvanlivejší, či lak na nechty, sekundové lepidlo, alebo epoxid/tekutý kov?
Zakvapnutie "jamky" sekundakom vydrzalo asi tri vyjazdy. Zmes sekundového lepidla a laku na nechty mala rovnaky "uspech".
Ako poslednu moznost som vyskusal opravu epoxidom na sposob tekutého kovu (loctite 3450).
Podmienkou dobrej prilnavosti epoxidu bolo samozrejme zoskrabkanie klznej vrstvy z povrchu kratera a dokladne odmastenie povrchu. Okamzite po zakvapnuti som opravovane miesto obmotal nelepivou stranou priehladnej lepiacej pasky (aby lepidlo tuhlo pod zvysenym tlakom a aby sa dostalo do kazdej mikro spary) a nechal cca 2h zatuhnut. Lepiaca paska sa potom dala velmi lahko odstranit.
Samotne opravovane miesto som nechal vyzriet cca 5 dni a lepidlo som zarovnal a vyhladil pomocou vodneho smirgla s hrubkou zrna 2000.
Výsledok je na prilozenej foto.