2. Vycistime zvysky vazeliny zo vsetkeho kam sa dostaneme. Idealne je vyutierat kuchynskymi utierkami. Na utieranie noh je prakticky tupy dlhy predmet obaleny handrou z ktorej kusok nechame vzdy trcat von. Aby ju bolo za co vytiahnut. Vytlacanie zaseknutej handry zo spodnej strany cez dieru od skrutky je naozaj nudzovka, nie cistiaci postup.
3. Osadime penove kruzky namiesto originalnych filcovych. Rock Shox predava servisny set na olejove vidlice, ale RS ma ine vonkajsie rozmery noh. Preto je treba penove mazacie kruzky RS upravit. Ja som ich zostrihol noznickami zhruba na polovicnu sirku, tak aby mali rovnaky vonkajsi priemer ako povodne sede filcove kruzky. Daju sa tam vlozit aj neostrihane, ale maju tendenciu sa krcit, co moze komplikovat spatnu montaz noh. Pred osadenim nasich novych penovych mazacich kruzkov je nutne ich poriadne namocit do oleja aby sa napili. RS set je napr tu http://www.mtbiker.sk/shop/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/rock-shox-fork-service-kit-basic--xc32-solo-air-a3.html
Zo setu sa este da pouzit tesniaca podlozka edit: Tesni dobre, ale neskor sa to zle rozobera (su tam dve pouzijeme jednu) a okruzok na meranie sagu.
4. Je rozumne demontovat spodnu maticu na vzduchovej strane a vybrat aj negativne struny. Budu zrejme riadne vazelinove, tiez ich treba vyutierat. Pri tej prilezitosti mozete zmenit dlzku chodu vidlice. E*****n 2014 ma moznosti 80-100-120-130 ja som zmenil na 120mm. https://vimeo.com/79380551 podstatna cast je na case 1:47-3:38
5. Nasunieme spat nohy zhruba do 2/3 vid video https://vimeo.com/140074802 cas 0-1:40
6. Injekcnou striekackou natlacime cez diery na skrutky do kazdej nohy 20 ml vidlicoveho oleja 15 alebo 20W. Nie viac nie menej. Ak je tam vela oleja, zvykne sa dostavat do tlmica a menit jeho chod, menej zase poriadne nemaze.
7. Dotlacime nohy na doraz a nasadim fibrove tesnenie (alebo ine co sa podari zohnat) pod skrutku na vzduchovej strane. V mojom pripade bola vo vidlici nalisovana profilovana podlozka (sedlo skrutky), to vyrazne komplikuje utesenie lebo stycna plocha nie je rovna. Ale zatial to s tou fibrovou podlozkou drzi. Ak to zacne kvapkat vyskusam dat podlozku z vnutornej strany do vnutra nohy. Tam je to hladke. Kazdopadne tento problem sa zrejme tyka len mojho modelu.
8. Na stranu tlmica pouzijeme tesnenie zo setu RS edit: Tesni dobre, ale neskor sa to zle rozobera. Matica bude sice sediet troska dalej od nohy, ale iny ako vizualny problem to nie je.
9. Dotiahneme skrutky momentovym klucom vid https://vimeo.com/140074802 1:40-koniec
10. Pred kazdou jazdou je dobry napad otocit bike na chvilu hore kolesami, aby olej zatiekol na prachove tesnenia a mazacie kruzky sa poriadne namocili, ak sa dlhsie nejazdilo.
10. Udrzba spociva v demontovani noh min. 2x za sezonu vycisteni a naliati noveho oleja.
Update po pol roku, prva udrzba:
1.Tesniaca podlozka na strane tlmica z RS setu nie je uplne naj napad. Casom stvrdne a zakusne sa do zavitu, velmi zle sa to rozobera.
2. po 500km vo vidlici bol olej len mierne sfarbeny, predpokladam, ze zbytkami ciernej vazeliny. Mazacie penove kruzky boli skoro ciste. Vypral som ich v benzine a nasledne opat namocil do oleja. Znamky opotrebenia na nohach ziadne.
Vela stastnych km.
posledný komentár: 17. 12. 2025 o 16:37
Skúsil som nájsť presný typ vidly čo máš na https://www.srsuntour.com/cs/service/download-area/consumer-downloads/bike/exploded-views/suspension-fork/epixone*****n/
Najpodobnejšia je SF15-EPIXON-TR-DS-RL-R-15QLC32-26-150,140,130 , ale tá má v základe rozoberateľnú patrónu FUN063-15.
Teda, ešte sa pre istotu raz spýtam: mal si tam originál nerozoberateľnú patrónu a vymenil si ju za nejakú rozoberateľnú so staršieho modelu E*****N-a ?
Mal som presne ten isty problem. Vystrihol som si tenky pasik kovu z konzervy zasunul jemne popri piestiku tak aby presiel cez tesnenie a patronu takto otocil piestom smerom dole , prebytocny olej vytiekol a funguje to ako predtym. Navod som nasiel na ceskom fore. A samozrejme som presiel naspat na vazelinu v pravej nohe ?
Ale či to bude mať nejaký zásadný význam ti neviem povedať, ja by som to radšej riešil nejakou lepšou vazelínou, napr. R.S.P. slick kick. V zime to aj tak nebude behať hladko, tam skôr rozhoduje tlmenie.
...a progresívna neznamená že nebudeš využívať celý zdvih
Opakujem znova, vyššia progresivita neznamená že nevyužívaš celý zdvih, vyššia progresivita je to čo si napísal na konci ale určite nie že nevyužívaš celý zdvih.