No co som si tak vsimal moc nas tu nie je (vlastnikov takehoto typu bajku). Ja som si CX bike kupil pred pol rokom kvoli univerzalnosti - bavi ma jazdit po ceste a obcas rad zbehnem s kamosmi do lesa Je to sice kompromis, ale 2 bajky sa mi nechce zivit (a ani skladovat na byte, keby som mal dom s garazou tak asi zvolim inu strategiu).
Toho tvojho felta som si tu uz v inom vlakne vsimol a tie kotucove brzdy ti zavidim - tento vikend som sa skoro dolamal pri zjazde v lese ked mi cantilever brzdy odmietali poslusnost Este som ich troska posteloval a ak to nebude lepsie, tak bud vymena za mini-V alebo novy ram s BB7 kotucmi (o vymene ramu aj tak rozmyslam, potreboval by som troska vacsi).
Planujes s Feltom aj nejaky CX zavod? Neda sa povedat ze by u nas nejak cyklokros prekvital (aj ked to plati asi pre cyklistiku na slovensku vseobecne ...)
CX bike som kupil z rovnakeho dovodu, univerzalnost a minimalna udrzba (odpadaju tlmice a ich lestenie po kazdej jazde, aspon u mna). rychly na asfalte, schopny v terene. Zavody neplanujem, nemam tolko casu aby som sa tak pripravil, jazdim pre radost, malo casu - rychle presuny a sprinty, vela casu dlhe dlhe trate krizom cez rakuske pohranicie, cez tie polia je to neskutocne krasne do Hainburgu a dalej. Kotuce su super, vyhody asi poznas.
Ked som hladal, tak to bola moja podmienka. Merida ma celkom pekne a dostupne modely, nasiel som nemecky Stevens, anglicky Boardman a tam to s cenovou dostupnostou koncilo.
Viem ze cosi na kotuce ma uz pripravene aj Specialized, Cannondale uz tiez testuje a par vychyrenych ale drahych znaciek som uz videl na nete s ramom pripravenym na kotuce.
Sram ma tiez presvedcil a ocaril, celkovo je bike nadherne spraveny.
Ked si videl to vlakno, cakal som nan od 09/2011, mam ho tusim od konca 02/2012 doma, bol to neskutocny problem. Urcite je prvy v SR, budem rad ak pribudnu dalsi.
Nebol myslim ani poriadne planovany pre EU trh, ked tak ta vo velmi obmedzenom mnozstve a potom ostali kdesi v Nemecku v Hainburgu 12/2011 (mal byt pod stromcek), menili im vidli... ale cakanie sa oplatilo. Hod foto, skusim dat este raz sem nejake dalsie aj ja
No ja vam neviem. Keby som si mal kupit unoverzalny bicykel tak asi 29" horak. Na Slovenske cesty /necesty OK, ale do lesa? Osobne nechapem preco aj na zavodoch CX pouzivaju kvazi cestne bicykle (barany?) bez odpruzenia len s inymi pneumatikami. Je naozaj CX bicykel na zavodoch rychlejsi ako nejake XC-cko (pri rovnakej vahe), neskusal to niekto? Mne to pripada ako historicky dane, ze kedysi sa zacinalo na cestnych bicykloch, kedze ine neboli. Ale ked su teraz specialne bicykle do terenu tak preco brat stale cestny?
Cyklokros je tradicna disciplina, ramy maju vsak trochu inu geometriu a mali by byt pevnejsie. Univerzal je 29", tiez ju jazdim a 26" by som uz asi nechcel. Ale ked to cloveka laka zbehnut z hradze a asfaltu napriklad dole k vode, tak cestak by asi trpel a bolo ho luto.
Aj ked videl som na Bikeradare video, kde chalani skakali trial na cestakoch a davali im neskutocne zabrat.
Samozrejme ze CC bike je obmedzeny - skaly, korene, ale co neprejdes, prebehnes...
Na zimny trening a do bordelu je urcite lepsi.
Ludia si zvyknu bravat este jednu sadu kolies vylucne na asfalt.
Ja mam prave dvoje kolesa, jedny s cestnymi plastami a druhe s "terennymi" (700x40)
A korene/skaly taky problem nie su Ono je to celkom zabava ist dole takym trailom v dropoch 20cm nizsie ako sedlo (len keby tie brzdy brzdili...). Skor som mal problem s gripom do velmi strmych kopcov a nasledne chybajucimi lachsimi prevodmi.
CX zavody sa zas na takom hroznom terene nejazdia aby bola treba odpruzena vidla .. skor castejsie akceleruju, v com je pevny bike urcite lepsi. Ale mas pravdu v tom ze je tam isto aj ten historicky faktor (ved ako dlho im trvalo povolit kotucove brzdy...)
viem ze je zakazane vozit bidon s flasou, profi biky nemaju ani srobky na kosik. raz som tusim videl rovne riadidla na nejakych foto, ale pravidla UCI som nepozeral
Bidon nie je zakázané voziť, ale je to zbytočné, z dvoch dôvodov:
1. cyklokrosové preteky sa jazdia na jeseň a na začiatku zimy, pre elitu trvajú hodinu a to je bidon zbytočný
2. na cyklokrose sa často nosí bicykel a neviem si predstaviť, ako by sa nosil, keby v ráme boli košíky na bidony, prípadne aj s bidonmi
Ja som dlho uvazovala nad bicyklom, postupne som menila plan od crossoveho cez fitness po cestak. Nakoniec som sa rozhodla pre cyklokrosku z tunajsieho bazaru, kedze malo ist o jediny moj bicykel a tazsi teren som nechcela jazdit.
Vyborne mi sluzil ako cestak a dnes som ho konecne vytiahla na lesne cesty... co sa pri mojej nulovej skusenosti s jazdou v terene neobislo bez kupela v blate Z kopca smrt v ociach, boleli ma ruky od brzdenia, nohy od napatia. Jazda do kopca tiez nebola med lizat a na kamenistych usekoch ma dobre vytriaslo. Dalo mi to poriadne zabrat... je to sranda, len keby ta technika bola... o to viac obdivujem borcov cyklokrosarov.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Toho tvojho felta som si tu uz v inom vlakne vsimol a tie kotucove brzdy ti zavidim - tento vikend som sa skoro dolamal pri zjazde v lese ked mi cantilever brzdy odmietali poslusnost
Planujes s Feltom aj nejaky CX zavod? Neda sa povedat ze by u nas nejak cyklokros prekvital (aj ked to plati asi pre cyklistiku na slovensku vseobecne ...)
Ked som hladal, tak to bola moja podmienka. Merida ma celkom pekne a dostupne modely, nasiel som nemecky Stevens, anglicky Boardman a tam to s cenovou dostupnostou koncilo.
Viem ze cosi na kotuce ma uz pripravene aj Specialized, Cannondale uz tiez testuje a par vychyrenych ale drahych znaciek som uz videl na nete s ramom pripravenym na kotuce.
Sram ma tiez presvedcil a ocaril, celkovo je bike nadherne spraveny.
Ked si videl to vlakno, cakal som nan od 09/2011, mam ho tusim od konca 02/2012 doma, bol to neskutocny problem. Urcite je prvy v SR, budem rad ak pribudnu dalsi.
Nebol myslim ani poriadne planovany pre EU trh, ked tak ta vo velmi obmedzenom mnozstve a potom ostali kdesi v Nemecku v Hainburgu 12/2011 (mal byt pod stromcek), menili im vidli... ale cakanie sa oplatilo. Hod foto, skusim dat este raz sem nejake dalsie aj ja
Aj ked videl som na Bikeradare video, kde chalani skakali trial na cestakoch
Samozrejme ze CC bike je obmedzeny - skaly, korene, ale co neprejdes, prebehnes...
Na zimny trening a do bordelu je urcite lepsi.
Ludia si zvyknu bravat este jednu sadu kolies vylucne na asfalt.
A korene/skaly taky problem nie su
CX zavody sa zas na takom hroznom terene nejazdia aby bola treba odpruzena vidla .. skor castejsie akceleruju, v com je pevny bike urcite lepsi. Ale mas pravdu v tom ze je tam isto aj ten historicky faktor (ved ako dlho im trvalo povolit kotucove brzdy...)
1. cyklokrosové preteky sa jazdia na jeseň a na začiatku zimy, pre elitu trvajú hodinu a to je bidon zbytočný
2. na cyklokrose sa často nosí bicykel a neviem si predstaviť, ako by sa nosil, keby v ráme boli košíky na bidony, prípadne aj s bidonmi
http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclo-cross_bicycle
UCI
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=34593&LangId=1
nieco z USA
http://www.usacycling.org/news/user/story.php?id=1144
v pravo dole UCI
http://www.usacycling.org/cx/
Vyborne mi sluzil ako cestak a dnes som ho konecne vytiahla na lesne cesty... co sa pri mojej nulovej skusenosti s jazdou v terene neobislo bez kupela v blate
Tuna moj tatos s cestnou sadou (zlava, sorry